Fórum témák
» Több friss téma |
Tudnak a törvényről...de e gyártók, forgalmazók megsponzorálják a teszteket. De azokat nem a közutakon végzik. Közterülettől elzárt "birtokunkon, rancsunkon használhatjuk...az szabályos.
Idézet: „mit szerelhetsz a kocsiba (az alkatrészeken rajta kell lenni az E számnak vagy az engedélynek)” Az általam felszerelt Nappali fény cuccon bizony rajta van/volt az E szám! A kissé megfúrt, avagy a gyári mellett még "valami utólag vett turbósított marhasággal" átalakított kipufogókra viszont nem hajaznak annyira a vizsgán! Hallok én néha a fővárosban olyan autót - DE MOTORKERÉKPÁRT még inkább, amit én is azonnalra kivonnék a forgalomból! A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Az rendben van, csakhogy az eredeti jármün nem LED-s volt a világitás, márpedig az auto arra kapta az tipusengedélyt.
Erre van egy egyszerüsitett eljárás, amikor kicserélheted az eredeti világitást egy ujabbra ( E jelzéssel), de azt be kell vezetni a kocsi anyakönyvébe ( néha magába a forgalmi engedélybe is) és akkor átprogramozzák a computert, hogy ne jelezzen hibát. Ezt a szerviz némi baksisért megteheti ( ha találsz ott ehhez értö emberkét) - amennyiben a kocsi gyártoja megengedi az ilyen átalakitást. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
-
Idézet: „A baj akkor kezdödik, (ha nem elöbb), amikor valamilyen balesetbe keveredsz. Ha akkor a kocsin bármilyen törvénytelen alkatrészt találnak, akkor senki sem fog tudni téged kihuzni a pácbol, még akkor sem, ha teljesen ártatlan voltál az ügyben. ( pl a te parkolo kocsidba hajtott valamilyen idiota).” Na ezt azért elég rosszul hiszed! Nekem tavaly nyáron a Kőbányai úton a piacnál szemből simán belejöttek (féktávolságon belül belefordultak) a komcsimba, holott rajta volt (és persze működött) a jól láthatóságomat biztosító és "E" számos nappali fény. Így onnan aztán már trélerrel kellett a károkozó biztosítójához másnap elszállíttatnom. Ott rögtön felvették és felmérték (orrba-szájba fényképezgették), majd kb. 3 hét múlva ki is fizették a káromat. Azóta megcsináltattam belőle az autót! (kb. 570 ezer) - Idézet: „ha a rendör akarja, akkor már kilométerekröl meg tudja különböztetni a LED világitást az izzostol, és elvben kötelessége bevonni a forgalmit.” Kössz! Már magát a VÁLASZT egyből megmondtad! - elvben kötelessége Jaa! És na persze! Miközben ez-eddigi három balesetemből (mindháromnál a másik fél volt a "hunyó") egyiknél sem jött ki hozzánk a rendőr, pedig KI LETTEK HÍVA (pl. a DAF kamionosnál az M0-áson!) Nem is értem sokszor - minek vannak? Hisz egy kadmium-sárga index-búrában igencsak jól látszódik a LED körte ... Haha! Mint ahogyan a piros hátsó lámpákban se látszik semmi igazán! Még akkor sem, ha azok mind fehér LED-ek!
A LED panelhez tartozik egy táprész is. Ha valóban sorba kötötték mind a 40 LED-et, áramgenerátoros táp lehet előtte. Nyugodtan rövidre zárhatod a helyét.
Viszont ritka eset, hogy le is választanák a hálózatról, ezért megfelelő védőburkolatba kellene szerelni.
- Ismerős még neked, amikor szinte mindenki a "nyugati minta alapján" szemmagasság feletti pót-féklámpákat szerelt (avagy szereltetett) a kocsijába. Még a nagyobb cégek (HELLA) is mind itt voltak saját kínálatukkal.
Aztán később mi lett belőle? Az összes új autó már gyárilag szerelt ilyen lámpával jött ki! - Vagy példának okáért ott volt pl. a hátsó "sárvédő gumi" ... és a műszaki vizsgákon rendre megkövetelték, ma viszont meg szinte egyetlen gyári új autón sem látni! - De a legjobb buli volt - a gázüzem. Nekem is volt majd 14 évig - PB palackokkal. Olaszországból hozták be (Lovato) - és én megvettem! Még a hivatalos elvámoltatása is megtörtént, oszt mégis tiltották, mert hogy veszélyes? Miközben Romániában a tömegközlekedésben az ÖSSZES AUTÓBUSZ (még az Ikaruszok is) azzal jártak az erdélyi városokban! Ma meg viszont nem nagy kunszt a gázos autó - és már nem is annyira veszélyes? Hmmm.
Alapból vagy szándékosan nem értelmezed a mások által leírtakat?
Átalakításról (izzó helyett LED) van szó, nem pedig engedélyezett kiegészítőkről.
A Harley-k alapból is lehetnek 100 dB zajszinttel, de a 90dB-esbe belekötnek. Csak lobbi kérdése.
Sajnos ismerös a cirkusz. A sárvédöket eltörölték. A 3 féklámpát elöirták ( ahol nem volt ki lehetett egésziteni, hivatalosan, de nem volt kötelezö).
A gázüzemet viszont minden ország a maga feje szerint korlátozza. Lengyelországban semmi gond sincs vele, nálunk meg a szomszédokban meg mindenféle korlátozások vannak - valahol nem mehetsz fedett parkoloba stb. A PB gázt mindenütt ugy tudom betiltották.( valamikor minden taxis ezt használta). Az Ikaruszok nem igen járnak a nyilvános parkoloházakba és azok nem PB gázra mennek, hanem LPG-re. ( az ujabb gázhajtások szinten LPG-re mennek.) A barátomtol bevonták a forgalmit, mert a hivatalos nappali LED lámpákat az auto kivitele miatt csak 58 cm-re egymástol szerelték fel a szervizben, a hivatalos papir szerint 64 cm-re kell. Alig két héttel késöbb kijött egy uj francia kocsi, ahol a nappali LED fények 54 cm-re voltak. Erre hivatkozva kapta vissza a papirokat! A baj az volt, hogy erre minden zsaru rájött, mert a rendszámtábla ilyen méretü, igy ha közel vannak a lámpák már a vak is látja. Ö is egy parkoloházban kapta meg a mikuláscsomagot.. ![]() Idézet: „Hisz egy kadmium-sárga index burában......” Hát az elektroníkában is harmatgyönge vagy. Nézz meg egy izzos villogot meg egy mezei LEDes indexet, a második villanás után látod a különbséget, ha nem, akkor a baj nálad van. Idézet: „Hát az elektroníkában is harmatgyönge vagy” Jó, jó, nem érdemes okosokkal vitáznom, de azért nem is igazán dicsekszem. Valamikor komplett magnetofon elektronikát terveztem majd építettem bele egy BRG MK 21-es kazettás magnó dobozába (ami még talán meg is van a telken! Szerintem már nem igazán működik, mert ékszíja feltehetőleg alaposan elöregedett és megnyúlt)). De csináltam én rádiójel vezérléses (RF) táv-elektronikát (ami kb. 15 métert "átlátott"), vagy pl. infravörös átjárás érzékelőt (opto kaput), vagy pl. egy kissé alaposabban átterveztem a valamikor Videoton TS3301-es (Hitachi képcsöves) televíziónkat arra, hogy a videómagnók jelét külön DIN csatlakozón (és így nem az antenna-bemeneten) tökéletesen feldolgozza. Ott persze kellett hozzá hang-modul átépítés, szinkron-modul IC csere (TBA950-ről TBA 9501-re), no meg hozzá még a sok, sok alaplapi "ez meg az", mint hang ki- és bemenet tranzisztoros (emitterkövetős) illesztések, stb .... Na persze - ezek már régen (30-35 éve), még fiatalabb (és lelkes) koromban történtek meg. És autós elektronikában terveztem én Skoda S100-ba, S105 és S120-ba tranzisztoros feszültség-szabályzót a generátorához (régler). Olyan különlegeset, ami az indításkor simán letiltja a töltést, és télen a nagy hidegben valamivel nagyobb feszültséggel enged tölteni! Itthon sárga LED diódás index-égőm akad, de még sohasem próbáltam bele kocsiba. Lehet is, hogy teljesen más frekiütemben villogna, mivel jóval kisebb a visszaterhelése, mint mondjuk egy hagyományosan izzószálas és 21W-os izzónak! A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Azt figyeld meg, hogy hogyan villan fel egy izzo meg hogyan alszik ki.
A LED egészen másképpen reagál hiszen azzal akár sok kiloherzes villogást is lehet csinálni nem ugy mint az izzoval és ez nagyon feltünö. Csak a luxuskocsikban igyekeznek ezt az effektust kompenzálni és egy PWM generátorral vezérlik a LED indexeket. A helyettesitö LED soha nem ilyen.
Idézet: „ha a rendör akarja, akkor már kilométerekröl meg tudja különböztetni a LED világitást az izzostol, és elvben kötelessége bevonni a forgalmit” Szerinted, adott esetben rendelkezik is az adott típus ismeretével, hogy azt milyen fényforrással szerelték gyárilag?
Ha lát egy 10 éves Astrát LED világitással, akkor nem kell neki Einsteinek lennie, hogy ezt eldöntse.
![]()
A LED diódás égőt általában a még régi index-relé szokta vezérelni. Annak azonban a "szaggatási frekvenciája" általában gyárilag /és a KRESZ szabványa szerint/ adott.
Hogy hogyan gyullad fel, és utána később hogyan alszik ki, az valójában teljesen mindegy, hiszen a búra elég sokat tompít rajta. A baj legnagyobb oka inkább az szokott lenni, hogy maga az elektronika (index) ki van egészítve egy alapterhelést figyelő másik (kiegészítő) áramkörrel - is. (általában mindig akkor jelzi szaporább villogtatással a problémát, ha valamelyik izzó netán tán kiégne.) A LED-es körte viszont alapból a terhelés okán - máris, de egyből simán megtéveszti! Van itt nekem néhány klasszikusan index automatikám (Dacia, Bosch, Audi, stb.) Szinte mindben van terhelés-figyelő (egy pár menetes tekercsbe rejtett üvegcsöves Reed relé.) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Ismét, és ugyan azon résztvevő(k)től kérjük, hogy fejezze be az OFF-ot.
Haha, gyakorlatilag a legtöbb "országút széli igazoltató rendőr" (általában mindig ketten vannak) - közül /az egyikük csakis írni tud, a másikuk viszont olvasni!
Ha már egy igazán okos is kellene közéjük - háát van nekik kutyájuk!/
Szia!
Van 6mm-es nagyfényerejű LED-em, de nem tudom hogy áram szempontjából passzolna-e ide. Vagy akár 1A-es dióda, bár az meg méretben nem OK. Hűtésnek tudok rátenni 5mm-es alu lapot, 5x10cm elég? A kollégát pedig ne féltsd! Ő a felelős a selejtezésekért, tehát ami réz vagy alu az mind az ő torkán csúszik le.
Szia!
Lehet hogy kipróbálom, de inkább diódát tennék előbb be.
Szia!
Minden itt van a panelen, fázis és nulla közvetlenül a panelre van forrasztva. A LED-ek sorba. Itt van a táp is smd cuccokkal. Ha tényleg áramgenerátoros, akkor persze 1 dióda áthidalása nem lehet probléma, de akkor miért durrant szét ami szétdurrant?
Az alu lap nem hűtőborda! Az alu lap csak fel tudja venni a hőt, de a leadáshoz felület kell.
Amíg nem tudjuk, milyen módon van összekötve az a sok LED egymással, (40S1P, 20S2P, 10S4P), addig csak találgatni lehet. Egy fix alkatrész beépítésével már közelebb lehetünk a megfejtéshez.
Én ezeket úgy szoktam ellenőrizni, hogy a szabályozható tápegységemen először beállítok 5V-ot, és egy 120-150 ohmos ellenállással - két tű segítségével - "szóra bírom" a LED-eket.
Ha nem megy, "emelem a tétet", azaz a tápfeszt (6V; 9V; 12V; 15V; stb.). Aztán - valahol csak elkezdenek azok a diódák fényt adni. Utána meg már nagyon szépen le lehet követni, merre megy az a "sorba-kötöttség".
Próba - cseresznye.
Vagy megy - vagy nem ... A diódát pedig felejtsd el!
Én meg szoktam nézni a nyák huzalozását. Abból már kiderül.
Nem mindig lehet lekövetni. Jó vastagon bevonják fehér műanyaggal, semmit nem látni, merre megy alatta.
![]()
Akkor peches voltál. Nem minden kínai hülye, hogy ilyesmire pazarolja a műgyantát. Én még nem találkoztam ilyen példánnyal.
Ebben az esetben marad a B terv, Berakunk egy ellenállást, és megmérjük a rajta eső feszültséget. De amíg nem látunk képet, addig csak a kristálygömb marad. Az enyém most elég poros.
Szia!
Nem véletlenül írtam, hogy a LED-ek sorba vannak kötve. A vékony festéken át látszik a fóliázat vonalvezetése (kicsit oldalról nézve kidomborodik). A legegyszerűbb megoldást választva átkötöm a rossz LED-et, aztán lesz ami lesz... A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2020
Hello.
Vásároltam 3 LED-es lámpát biciklire, 5V-ról működik. Hatalmas alumínium borda van a LED-ek körül, hosszú élettartamot sejtet a burkolat. Szétszedve szinte semmi kapcsolat nincs a LED-eket hordozó alumíniim lap, és a burkolat között ![]() Gondolkodok, hogyan tudnám a kettőt kapcsolatba hozni. Hátul pesig a kapcsolóüzemű áramgenerátor található, sajnos neki sincs semmi köze a hűtőbordához. Pedig rengeteg hőt le tudna ez a borda adni, mivel menet közben folyamatos szél éri. De így? Legalább elmondható, hogy "annyira jó ez a lámpa, hogy fel sem melegszik!". Köszi. Szerk: van egy icipici kiálló keret, amin a LED-ek támaszkodnak, oda fogok pasztát nyomni. Elégnek kellene lennie. Már csak a dc-dc áramkörnek kell valamit néznem. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
A borda másik oldala is hasonló "beülős" megoldású, azt is szépen meg kell pasztázni. A felvett teljesítmény 5V 1A. Érdekesség, hogy USB kábellel adják el a lámpát (kb. 10€ darabja), viszont a lámpa hátulján használat közben csak 1db LED világít, és három van beültetve. Arra következtettem ebből, hogy ez egy feszültség visszajelző lehet, és akár nagyobb feszültségről is járatható. 6.5V-ról kipróbálva, a 8 lábú IC lábain 5.1V-ot mértem. 8.2V-tal táplálva a lámpát mindhárom visszajelző zöld LED világított (jelentése: akksi tele van). Tehát a lámpa minden gond nélkül üzemeltethető 5V-8.4V közötti feszültségről. 8V-nál kb. 0.7A-t vett fel.
10perc után szép palngyos lett a lámpa, a tuning megérte a befektetett időt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |