Fórum témák
» Több friss téma |
Attól függ milyen szintű gokartot akarsz építeni.
Az 1 kW már meg fogja mozgatni valamennyire, de azért túl sokat ne várj tőle.
A motor ami eddig kivan nézve az egy MY1020GD tipusu 48V 1000W ... kb 3000 fordulat a max amit olvastam tapasztalatokat rola! A csatolt kepen lathato a gokart amit att szeretnek epiteni
gondolkodtam auto öninditoban is de ez ...
esetleg tudnál ajánlani valamien tipusut vagy esetleg hol lehetne beszerezni?
http://tech-mobile.hu/forum/viewtopic.php?f=21&t=221 ez egy attepitett rieju rs1s az a motor ami benne van olyat mibol lehetne szerválni?
Ilyen motorom van a pincémben egy leendő rollerhez lesz. Az 1kW gokartozáshoz arra lesz jó kb, hogy megmozdul a jármű, és finoman tudsz vele menni. Gokartnál 4 kerék van, azok is széles gumikkal, igencsak tapadnak is.
Ami a rijeuban van, azzal is el lehet indulni, de normális gokartozáshoz kevés lesz........ Az a motor nem is olcsó, és a vezérlő hozzá sem az. Határozd meg a céljaidat, és ahhoz válasz motort. Tagoncabontókban vannak kisebb soros gerjesztésű motorok 2-3-4 kW környékén, azzal lehet próbálkozni. Azt szinte vasáron el lehet hozni. Illetve láttam már komolyabb katonai jármű önindítójából is gokartot készíteni. Azt kellene tudni, mennyi pénzed is van a dologra, mert ez döntő tényező, mire van lehetőséged.
Ez igaz, de itt állandó mágneses motorról beszélünk, ami ha melegszik, az a halálát is jelenti! Itt nagyon észnél kell lenni a névleges feletti terheléssel.
Szia.
Csak érdekességként mondom.(tapasztalatom nincs vele de láttam a gépet) Egy ismerősöm vett egy elektromos biciglit és egy kicsit megtuningolta.Kapott egy komojabb teljesitményű vezérlőt,Lithium akksikat a hozzávaló fedélzeti kompjúterrel és a gyári 36V 250W-os BLDC (állandó mégneses) motor tekecsvégeit kivezette és tett rá egy csillag/delta kapcsolót. Elmondása szerint egy állórajtnál a kompjuter 1700W-ot is kiir és nem volt még baja a melegedéssel.Ha jóltudom 70-80C fölé nem érdemes menni ilyen motoroknál amit szerintem simán lehet teljesiteni egy normális hűtéssel. Megy a gép mint a golyó.55km/h a vége.A csávó haverjának van egy tipusra ugyanolyan ebiciglije és ő is felhúzta.Méghozzá mindenböl ugyan olyat rakott bele.Az ővé 62km/h megy és nem értik hogy miért. 1kW-os egyenáramú soros motor már tud menni rendesen.Ha ezt túlterheled egész jó is lehet.De azért a gumikat nem fogja leégetni.De nem egyszerú ám.Kell egy tökös vezérlő és olyan akksik amik birják a nagyáramú kisütéseket.És az sem hátrány ha könnyűek.Ez sok pénz és elgondolkodtató hogy megéri e hobbiba beleölni vagy berakod egy biciglibe amit még érdemben használni is tudsz. Vagy versenyezni szeretnél vele?
Sebesseg az max 30-40km/h szeretnek elerni. Gepet erettsegi munkanak akarom csin. Amit lehet sajat keszitest akarok beletenni
Akkor lehet hogy elég az 1KW-os motor is,bár nem baj ha a duplája.Én ebben az esetben elgondolkodnék egy válltón is.Például egy ETZ vagy valami hasonló motornak a blokkját szétvágnám és a főtengej hejére fogatnám föl a villanymotort.Az akksikat kétoldalt a kerekek között képzelem el.Minnél alacsonyabban és a lehető legszélesebben elhejezve a stabilitás miatt.
Soros motorhoz nem tennék igényes,gyors áramkorlátor.Van annak akkora induktivitása hogy nem száll el az áramfelvétel egy pillanat alatt.Vezérlésnek elég egy sima TL494 és az áramjelet egy RC-n keresztül visszacsatolni.A nagyáramú rész csak fet,dióda és kondenzátor kérdés. Szerintem teljesen kivitelezhető.És még talán élvezetes is lehet vele közlekedni. De érdemes volna utánnanézni hogyan is csinálják a profik.Azthiszem hogy a Győri alternativ hajtású járművek versenyén van több gokart is.Talán még egy pár alapinfót is lehet róluk talállni.
Azok a gokartok amire te gondolsz azok 15kW-os motrokkal vannak ellátva kb 15 perces menetidőre éleg az az aksi amit feltudsz rá pakolni...
30-40km/h -hoz nem kell akkora teljesítmény.
Hello!
Szerintetek egy csörlő motor nem felelne meg a célra? Nyomatéka van (sőt...)fordulat pedig az is olyan 1800-2600 között de ez csak egy ötlet ha hülyeség akkor elnézést
Előfordulhat, hogy jó, ha bírja a folyamatos üzemet. A csörlőt csak kis ideig használják.
Hello mindenkinek!
Nah eljött az anyagbeszerzés és épités ideje szerencsere az anyagi háttér összejött először is segitseget kérnek abban h melyik lenne az ideális illetve egyszerűbb megoldas: kefés v. BLDC motor a vezérlőt én szeretném össze rakni mivel a project éretsségi munkának készül szóval....de amig a motor nem fix addig nem tudok elindulni semien irányba :S ségitséget előre is köszi
Kefést egyszerű PWM-el szabályozni, nagy teljesítményre sem bonyolult, csak figyelni kell a kivitelezésére.
BLDC vezérléséhez több alkatrész kell, és vagy egy mikrokontroller, vagy egy analóg kapus komparátoros/hall szenzoros elektronika... A megbízhatóságot ill. a terhelhetőséget motorja vállogatja...
mert BLDCre GoldenMotor HPM5000B erre gondoltam... kefés motrot viszont eddig 1kw találtam az MY1020 GD mind a kettő 48 V
5kW-ra kemény dió olyan vezérlőt építeni ami nem füstöl...
Sok FET, rézsínek, stb... Minimum 50Megás 2csatornás szkóp, illetve tapasztalat nagy áramok terán, ismerkedéshez nem ezzel kéne kezdeni... Biztos kell egy GoKarthoz 6.5Hp? A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2012
nem lenne rossz de az ténleg nagy dió... szerintem egy max 2-3 kw elég lenne ahoz h eltudjam érni vele azt a 50km/h-át..és hát marad kefés motor pwm-el azért egyszerűbb jatszani... csak hát ilyent még nem sikerült találnom!
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2012
Azért van ami ilyesmi. http://www.evpermanent.com/hu/arlista.php
azt a fajta motrot nezegettem is 4kw nem rossz ha más nincs akkor maradok annál a vezérléssel kapcsolatban http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert37...t.html ez szerintetek mennyire jo megoldás?
Örömmel láttam hogy másokat is foglalkoztatott a dolog, én is készítettem gyermekemnek egyet, aztán annyira jól sikerült hogy eladásra ment további 6!! Mindez 2007-ben volt, sok anyag megmaradt jó 8 hónap volt a próbaüzem mire kiforrott minden, a gyártás is szóba került. Szóval kedvcsinálónak.
Kedves KGYR, látom már régi a beírásod. Szép amit csináltál. Egy észrevételem van. A meghajtó láncon nincs védő. Ez veszélyes lehet. Nem kritikának szánom, ugyanis kész munkában könnyű hibát találni, de egy kívülálló ezeket sokkal hamarabb észreveszi.
Amúgy én ilyen motorral készítenék hasonló kisautót, akár négy kerék meghajtással is el tudom képzelni. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2016
35 hónapja járt itt utoljára KGYR. Nem biztos, hogy válszolni fog neked.
Sőt mivel ez az egyetlen hozzászólása, szerintem kétszer járt itt. Először és utoljára.
Sziasztok!
szeretnék a kislányomnakegy elektromos gokartot építeni! https://www.youtube.com/watch?v=YPdat-4tsOc https://kartfab.com/go-kart-plans itt elég részletes leírás van róla csak ő benzinmotort használt a kérdés az lenne mekkora teljesítményű motorban gondolkodjak ! elektromos bicikli 350w os motorja mozgásba bírná lendíteni? vagy esetleg autógenerátor átalakítás után? https://www.youtube.com/watch?v=t-e-YmpY2aM minden véleményt meghalgatok!
Szia!
Tegyél mind a kettő hátsó kerékbe agymotort, úgy biztosan könnyedén el fogja vinni. Viszont a vezérlésbe bele kell nyúlnod, hogy az elektromos differenciálmű meglegyen.
Üdv.
Mivel nem találtam olyan témát,gondoltam megkérdezem itt ,hátha idenéz valaki,akinek van tapasztalata. A téma hasonló,eredetileg belsőégésű csónakmotort gondolkodok átalakitani elektromosra. Először is ugye az irány lenne a kérdés,hogyan járok jobban vagy melyik a járhatóbb út? Ha elektromotort épitek rá direktben 12,24 vagy 36 V ostvagy ha akkuról inverterrel hajtok meg esetleg 220V os motort?A meghajtani kivánt csónak 6 m szóval kellene teljesitmény is. A gyári 12V csónakmotorok kicsik ehhez,ezért gondolkodok alternativ megoldáson.Köszönöm,ha valaki leirja az esetleges tapasztalatát.
Mindegyik jarhato ut.3 fazisu motort javaslok.
A 3 fázisúhoz már frekvenciaváltó is kellene,ami ugye nem épen olcsó. De kétségtelen sok előnye lenne.Az alap probléma valójában a fordulatszám,mert 3000-5000 rpm. tartományban lenne jó,azt meg nem nagyon tudják a villanymotorok.
A 3000-5000 rpm frekvenciaváltóval szokásos értékek. Az egypóluspáros aszinkron motor szinkronfordulata 50Hz-en 3000 rpm, ez általában minden gond nélkül megduplázható.
A frekvenciaváltónál inkább azt vedd figyelembe, hogy a kereskedelmi készülékeknek kb. 300Vdc kell, hogy tudjanak működni (230Vac bemenetű készülékek). Lehet, hogy egy kicsit lejjebb szorítható, de 200Vdc-hez is elég sok aksit kell sorba kötni.
Ha ennyi akkuban gondolkodnák,akkor a súly miatt egyszerűbb egy 3 fázisú dizel generátort tenni a csónakba Az a baj,annyi megoldási lehetőség kinálkozik,nehéz választani,mi is lenne a legjobb,leghatékonyabb. Azt reméltem itt kibontakozik egy kisebb vita,érvelnek,mi miért jó vagy kevésbé jó....De látom ez nem foglalkoztat annyi embert,mint gondoltam
|
Bejelentkezés
Hirdetés |