Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: „nagyon hiányzik egy vezeték” Nem hiányzik, itt a cél a TN-C-S Egy kicsit tárgyiasítanám az előző kérdést Van egy nagyobb telek ahol a telekhatáron van a mérőóra ettől ~200 m-re lesz bármilyen fogyasztó. A fogyasztásmérő előtt PEN->PE,N szét van választva a fogyasztásmérőnél FI relé nincsen ez után következik a 200 m-es szakasz (amin L1-L3, N van áthúzva) majd a elosztószekrénynél megtehető-e az, hogy a védőföldet egy újabb földelőszonda elhelyezésével legyen kialakítva? (tehát a mérőóra PE-je és az elosztószekrény PE-je között csak a Föld(EARTH) lenne a kapcsolat) Ez csak annyiból cél mert, 25-30 mm^2 vezetéknek kell lennie aminek métere kb >= 800 Ft.
Rég nem foglalkozom a szakmával, de: a távolság amúgy is indokolja az újabb földelést. És megmarad 160000 Ft-od.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
A szétválasztás után hova lett a PE szál? Az miért nem megy tovább a 200 méteren az L1,2,3,N mellett?
Direkt nem ábrázoltam, mert a cél lenne az, hogy a PE szálat ne kelljen 200 m-en áthúzni.
Tehát szétválasztáskor a PE jelen elgondolás szerint csak a mérőórát földelné, majd 200 m-el arrébb egy újabb földelőszonda ami adná a védőföldelést a fogyasztó hálózatnak. granpa: Jól értem akkor nem okoz gondot ha az óra előtti szonda és a nagyobb távolságban lévő szonda között nincs vezetéken keresztül kapcsolat? (bocsi az esetleges értetlenkedésért csak én nem vagyok annyira egzakt 5V felett, de apuval nem jutottunk dűlőre a kérdésben gondoltam megkérdezem)
Át kell húzni a PE-t és ahogy granpa írta, a távolság miatt kell egy extra földelőszonda is.
Itt meg annyi sem. És már nem is lesz...
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
És miért nem lehet az elosztónál egy FI ?
Miért kellene áthúzni a földelést? Tudom: 160000 Ftért. A földelés helyben létesíthető(endő). Persze, jó földelés kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
Ha egyszer olyan hosszú kábel kell, akkor olyan hosszú kell. Nullát lehetne megspórólni szimmetrikus terhelés esetén de nyílván itt nem erről van szó.
Sziasztok! Az autómban szeretnék cserélni óracsoportot gyári, típus azonos de facelift utánira. Három ugyan olyan csatival illeszkedik. A láb kiosztás is nagyából azonos. Viszont a cseredarabban már nem izzó végzi a megvilágítás. Ennek a biztonságos megtáplálásával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni amennyiben ha nem reménytelen. Köszönöm! További szép estetét!
Ha stimmelnek a csatlakozók, akkor mi a kérdés? Összedugod, berakod. Nem? Vagy én nem értek valamit?
A műszerek és a visszajelző izzok működnek. A számlap megvilágítása nem megy mert teljesen más.
A 11. 12. képen látható az új fényforás és az elektronikály vagy tápja. A 11. 12. képen látható az új fényforrás és az elektronikája vagy tápja. azt szeretném. Azt kellene életre kelteni..
Ez a facelift utáni bemegy a régi helyére? A számlap előlről van megvilágítva? A kis lukakba hiába raksz égőt úgy nem világít a számlap (nem ugyanazt az eredményt kapod mint a ccfl csővel)?
Igen be megy, próbáltam is a műszerek "mennek" a visszajelző izzok is annyi hogy ott kettő (ablakmosó folyadék alacsony szint jel., motorolaj alacsony szint jel.,) más lábkiosztásban van. Jelenleg az autó korbácsa és csatija szerint két "vak" használatlan ponton végződnek. (a szürkével áthúzót számokkal jelölve) De ezeket majd esetleg át hídalom. (Az 1-es el jelölt az ablakmosó folyadék alacsony szint jelvezetéke. A 2-essel jelölt meg az alacsony motorolaj szint jel vezetéke.)
A probléma jelenleg az hogy a "ccfi cső" nem világit. Gondolom a jelenlegi állás szerint (régebbi autó) nincs jól bekötve. Abból is gondolom hogy én szedtem ki és tökéletesen működött. Annyi hogy a facelift utáni (másik autóban) úgy üzemelt hogy már gyújtás ráadásával már egyből világított és világítást kapcsolva csak valamivel gyengült a fénye hogy éjszaka ne legyen olyan zavaró gondolom. TEHÁT összegezve a "ccfi" cső beüzemelése lenne a cél.
Ha jól látom a fólia áramkörből 4 szálon kap tápot. Van két csatlakozó (CNA CNB) abból csak a 2-2 szélső van bekötve(1 és 13). Itt nagyon óvatosan táp alatt kéne valami dc feszt mérni multiméterrel . Ha itt nem tudsz feszt mérni akkor a fólia nem ugyanaz mint a régi kocsiba , azt össze kéne hasonlítani. A motorolaj és az ablakmosó visszajelzőéhez külön égő kell, a ccfl itt nem játszik. A gyujtás ráadásakor szerintem még nem kéne világítania csak ha bekapcsolod a tompított világítást. A halványulás a leterhelt akku miatt lehet, a halványításra valami tekerő gombot szoktak berakni esetleg ezt is meg lehet nézni, hogy nem-e minimumra van tekerve. (bár ezt a csövet nem lehet mezei potival szabályozni pwm jel kell neki azt hiszem)
Csak még egy apróság. Nagyon óvatosn kell kimérni . Zárlat ne legyen sehol és a panelen egyes pontok rázhatnak.
Csináltam anno egy videót most eszembe jutott. Abból kifotóztam a facelift óracsoportot a donorautóban kiszedés előtt. Gyújtásra felvillannak a mutatók majd a szám lap is. Indítózáskor elalszanak gondolom direkt tervezetten hogy minél többet kapjon az indító motor. A potis fényerő állítót jól mondtad csak gondoltam valamennyivel lejjebb veszi alapból mint a klíma panelen is. De erre már nem emlékszek. Viszont arra igen hogy a potival ezt is fokozat mentesen lehetet állítani.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2020
Miért cserélted ki az óracsoportot? Valamibe különböznek (mibe)? Valamibe jobb a facelift utáni?
Idézet: Ez nem valószinű... inkább olyan nagy áramot vesz föl az inditómotor hogy másnak már nem igazán marad. „Indítózáskor elalszanak gondolom direkt tervezetten hogy minél többet kapjon az indító motor.”
Még nem cseréltem ki mert még nem funkcionál teljesen. Már közel két éve fontolgattam a cserét. Igen, esztétikai okból fontoltam elejézte és azért mert van. Most több ok is közre játszik ami miatt rá szántam magam. Mivel egy idősnek számító autó ezért rengeteg elkopót, elfáradt csere éret vagy javítandó alkatrésze volt. Mindezek orvoslása úgy érzem mostanra sikerült. (egy bő hétszámjegyű összegből) Ezért elkezdtem az esztétika irányába is kacsingatni. Plusz a régi óracsoportba megint elkezdek villogni az utólag az izzok helyére tett ledek. A másik az hogy nagyon szeretem az elektronikát még ha nem is értek még kellően hozzá. Kevés szabad időm van sajnos de ezzel szívesen foglakozok.Visszatérve a témához mint látható beszerelt állapotban nem nagyon tudom mérni. Tegnap a videót látva megnéztem és minden egyes mutatóban van gyárilag egy led. Ezeket 5v dc-vel "teszteltem" (szépen világítanak). Ha jól értelmezlek akkor a fénycső tápja az 1-es és 13-as ponton kapja a körülbelüli dc 12v-ot?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
Igen. Az 1 és 13-on 12V kéne megjelenjen de ezért írtam, hogy rá kéne mérni mert ha kevesebb fesz van rajta lehet, hogy az is elég. Ha kiszerelt állapotba nem tudod táp alá helyezni akkor multiméterrel kéne végigkövetni, hogy hová megy a szögletes csatlakozón az 1 és 13 pont. Azt le kell rajzolni papírra és az alapján a muszerfal.jpg képeden levő csatlakozón kéne kimérni a tápját. Elvileg az 1 és 13-on a szögletes csatlakozón 12v kéne legyen. Esetleg lehet még baj a fordított polaritás is .... a plusz plusszal a mínusz mínusszal kell legyen összekötve.
Üdv!
Van egy régi telefontöltőm, 5V 0.75A, ezt szeretném mint tápegység használni. Azonban a kimenetén nincs ott az 5V, csak valami egészen apró feszülség. Azonban ha rádugok valamit, azt tölti, akkor meg van az 5V a kimeneten. Hogyan tudnám rávenni, hogy meglegyen az 5V a kimenetén akkor is, ha nincs rádugva egy valami (telefon, powerbank...)?
Ezekre gondolsz?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
Vannak azok a pontok amit utoljára bejelöltél. Azokat kell végigkövetni a fólián (multiméterrel mert az kimutatja ha szakadás van). Elvileg a másik vége a kocsiba van azon a csatlakozón amit muszerfal.jpg nek neveztél https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=359134
Most csináltam a képen egy nagyítást. Mind a 26 szál be van kötve 457952-1743( Inverter) panelen? Ha igen akkor ide már lehet hogy kapcsolási rajz kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
Lehet hogy be van mert kétoldalú a nyák, de nem tudom. Megyek cserélek elemet a multiméterben mert már annyit szakadásmérőztem hogy lemerült és pontatlan. A régi órában a szögletes csatin a 13-as pont a hátér világítás izzok egyik ága. De majd mindjárt rámérek.
Azt kellene tudni, mi az a terhelés, amire már "megszólal".
470 Ω például?
Az említett két visszajelzőt(motorolaj,ablakm.) áthidaltam majd össze raktam és ment be az autóba probára. Szépen működnek . Be indítottam hogy aludjanak ki a lámpák és lás csodát járó motornál halványan elkezdet világítani a a cső és a mutatok is. Ebben az állapotban ha felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor szépen felerősödik és még a dimer vagy fényerő állító is működik. Ha lealítom a motort elalszik. Gondolom vagy a töltésvisszajelző felöl vagy valahonnan kap egy plusz +12v-ot esetleg mínuszt ami az eredeti kapcsolásban szerepelhet is. Már csak ezt kéne kiszűrni hogy gyújtás ráadásra egyből világítson.
Akkor ez siker!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |