Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3497 / 3988
(#) samtron77 hozzászólása Aug 30, 2020 /
 
Sziasztok! Építettem egy csöves erősítőt használt alkatrészekből. Szól rendesen (kicsit brummos) ám használni mégsem merem. Mivel a katodkörön 250V-ot mértem. Olvasgattam (munkapon beállításról) de nem világos. Valaki kioktatna ezügyben?
Köszönöm!
(#) Viktor0109 válasza Jonni hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Még nem biztos. Átalakítottam hogy helyzetjelző felkapcsolása nélkül is világítson . Plusz a fényerő állítónak is a pozitív vezetékét átkötöttem egy gyújtás (+) ra. Mert az innen kapót (-) al dolgozik a cucc. A fényerő szabályzó kapcsoló egyébként (+) (-) És a kimeneti (-) Szétszedve egy tranzisztornak látszó alkatrészt láttam. Össze szereltem az autót majd elkezdett villogni. Aztán elsőtétedet kapcsolgatásra még vissza jött pármásodpercre majd végleg elsötétült.
Hiba
Próbáltam gyors végigtapogatni mi melegedhet de semmit nem találtam. Pár percet hűlt és ismét működött. most megpróbáltam egy dióda elé hidalni a talán kapcsolási (+) -t. Most tesztelem hogy megismétlődik. Már lassan egy órája világit lehet hogy most jó lesz bár most nem jár a motor és nem tölt a generátor..
(#) JZoli válasza samtron77 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
A katód és a testpont között van egy 150 ohmos ellenállás, ha ott 250 Volt van az nagy baj, meg egyből elégne ez az ellenállás. Valamit nem mértél jól! Vagy nem a katódot, hanem az anódot mérted! De ez egy automata anódáram beállítással működő erősítő, mit és, hogyan akartál munkapontot állítani rajta?
(#) CHZ válasza samtron77 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Idézet:
„katodkörön 250V-ot mértem”

Ha mérésed valós lenne nem is működne, valamit rosszul mérsz!
(#) Gafly válasza samtron77 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Ha az EZ81 katódját érted "katódkörön", akkor az teljesen normális...
Viccesen van lerajzolva a készülék, mellesleg.
(#) Peet19 hozzászólása Aug 31, 2020 /
 
Sziasztok!
A mellékelt képen amit bekarikáztam az milyen értékű kondi lehet szerintetek?

c820.png
    
(#) JZoli válasza Peet19 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
270 pF (pikofarád)
(#) Peet19 válasza JZoli hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Akkor jól sejtettem csak nem voltam benne biztos. Köszi.
(#) samtron77 válasza JZoli hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Szia!
Köszönöm a választ. Az EZ81 katodján mértem csak rosszul fogalmaztam meg a kérdést. De lentebb megválaszolták.
Köszi mindenkinek!
(#) samtron77 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Szia! Mire érted hogy vicces?
(#) kadarist válasza samtron77 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Fektetve rajzolták a csőszimbólumokat. Ez nem a megszokott forma.
(#) samtron77 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Értem. Írtad, hogy normális a 250V is. Folyamatosan mérve bekapcsolás után kb 15 sec mulva ez az érték hirtelen felfut 300V-ig majd onnan 2-3 sec mulva esik vissza 250V-ra. Szerinted akkor nyugodtan használjam így?
(#) kadarist válasza samtron77 hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Nem én írtam, de válaszolok. Ahogyan kezdenek bemelegedni a csövek, úgy növekszik az áramfelvételük. Nagyobb áram, kisebb feszültség. Mivel az egyenirányító csőnek is kell idő a bemelegedéshez, ezért mérsz ilyen értékeket az idő előrehaladtával.
(#) vladcepes hozzászólása Szept 1, 2020 /
 
Sziasztok!
Ennél a műszernél egy autó akkut akarunk megmérni,jól írom hogy a Com-ba megy a fekete drót ,a piros meg a baloldali 10 A -ba ? Köszönöm!

1.jpg
    
(#) lelkes amatőr válasza vladcepes hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Feszültséget vagy felvett áramot szeretnél mérni?
(#) proli007 válasza vladcepes hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Hello! Hogy akarod az autó akkut megmérni? Mert egy DVM-el feszültséget és áramot lehet mérni. Ha az aksiból kifolyó terhelőáramot mérnéd, azt lehet mérni a 10A-es méréshatárba, de ovatosan kell eljárni, mert a biztit ki lehet verni. De az is lehet hogy a 10A méréshatárban nincs is bizti. Amit meg tudni kell, hogy a 10A méréstartományt tartósan nem lehet terhelni, mert a sönt megnyúlik!
(#) vladcepes hozzászólása Szept 1, 2020 /
 
Sziasztok!
Ennél a műszernél egy autó akkut akarunk megmérni,jól írom hogy a Com-ba megy a fekete drót ,a piros meg a baloldali 10 A -ba ? Köszönöm! A töltést, de gondolom akkor a pozitív drót a jobb szélsőbe megy.
(#) lelkes amatőr válasza vladcepes hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Ha a töltési feszültséget akarod mérni akkor a piros a jobb oldali lyukba megy és a kapcsolót egyenfeszültség 20 V állásba kell tekerni.
(#) granpa válasza vladcepes hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Mármint, mit mérni rajta? Én nem mérnék autóakkun áramot 10 A-es méréshatárú műszerrel (még hatalmas sönttel sem, mert nem jó rövidre zárni az akkut). Feszültséget igen, akkor a =V jelűbe megy a másik zsinór (COM az egyik). Még 50 W-os reflektor izzó áramát sem, mert a kezdeti áramlökés 10 A felett lehet.
(#) vladcepes hozzászólása Szept 1, 2020 /
 
Rendben! Köszönöm! A jobboldaliba raktuk,14,4V .
(#) Ráx Aladár hozzászólása Szept 1, 2020 /
 
Üdv mindenkinek! Kérdésem, hogy az alábbi alkatrészeknek mik a helyettesítői?

-BFR91a

-BF199

-2N4427

-2N3924

-BLY88C
(#) Hp41C válasza Ráx Aladár hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Gooogle -nak be kell írni "BFR91 replacement" Bővebben: Link
A többit hasonlóan...
(#) Gaben 74 hozzászólása Szept 1, 2020 /
 
Sziasztok ! Van egy 1995 ös Opel Omegám 2.5td egyik percről a másikra elment a világitás elől és hátul is és még a féklámpa is csak az első hejzet jelző és a távolsági működik ! A biztiket átnéztem azok jók lehet hogy egy relé ment ki de nem tudom hol keressem ! Tud valaki ebben segiteni? Előre is köszi !
(#) zolika60 válasza Gaben 74 hozzászólására (») Szept 1, 2020 /
 
Tudtommal ilyen relé nincs az autóban. Inkább valami test problémára gondolnék. De van erre konkrét téma is. Bővebben: Link
(#) Gafly válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Még egy szavazat a lámtestek testelésének (rozsdás csavar, stb.) felülvizsgálatára. Saját tapasztalat, hogy nagyon vicces dolgokat tud művelni, és sok esetben csak utólag nyer logikus magyarázatot a hibajelenség. Gondolj csak arra, hogy a többi lámpa izzóján/izzóin is kap testet, és akkor nem ott, és nem az, és nem úgy világit (különösen ha belevesszük a hideg és üzemi ellenállásban lévő nagyságrendi különbséget is).
(#) X-Wing válasza Ráx Aladár hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
BFR91A

BF199

2N4427 e-bay, jó helyette a BFW16A

2N 3924 e-bay

BLY88C

Ezek RF félvezetők, a helyettesítők nem biztos hogy hozzák az eredeti alkatrészek paramétereit.
RF adó készül?
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
(#) Peet19 hozzászólása Szept 2, 2020 /
 
Sziasztok!
Egy 230V-os szivattyút szeretnék működtetni egy inverterrel, és az lenne a kérdésem hogy mekkora teljesítményű legyen az inverter ha a villanymotor 600W-os. Ez a valós teljesítménye, pontosabban 575W tegnap lemértem. Mivel bekapcsoláskor nagy áramot vesz fel, gondolom egy 1000W-os inverter nem lenne elég. Vagy igen? Pl. egy ilyen: https://www.bestmarkt.hu/somogyi-sai-2000usb-feszultsegatalakito-p402385
Esetleg nem lehet valahogy megoldani pl, lágy indítással hogy a bekapcsolás pillanatában ne vegyen fel olyan nagy áramot? Erre a célra a módosított szinuszos inverter jó?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) pipi válasza Peet19 hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Tudtommal a módosított szinuszos kimenetűek nem jók motorhoz
(#) Bakman válasza pipi hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Jól tudod, valós szinuszos kimenetű kell. Pl.: Bővebben: Link.
(#) Peet19 válasza pipi hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Köszi.

Bakman: köszi neked is
Következő: »»   3497 / 3988
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem