Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Leszedtem az olajleválasztó féleséget és a flexibilis csövet.
A probléma az olajleválasztó kijövő csövénél lehet,mert csak 4mm belső átmérője, de a kompresszor 15mm belső átmérőn nyomja a tartályt eredetileg. Megmértem a tekercs áramokat(nem feszültségét)és csak 1A most, 1,73A helyett. Most már sokkal egyenletesebben működik!(beta 1760pa/ac val mértem) Megpróbálom nagyobb kondival és mérem az áramot,hogy csak közel legyen az értékhez. A csövet megcsinálom gyári szerűre majd késöbb. Megnézetem a többi kaeser kompresszort és mindegyik(pl:classic) elmegy 1 fázisról is, (a burkolat alapján)ha ez a kaeser is egy gyári motor akkor el kell mennie 1 fázisról! Idézet: „A probléma az olajleválasztó kijövő csövénél lehet,mert csak 4mm belső átmérője,” Miért lenne ez az átmérő a probléma? A motor teljesítménye az igazi probléma, amit nem akarsz? figyelembe venni. A 25 µF szerintem már sok is ehhez a motorhoz állandó üzemre. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Csinálj és tegyél fel egy képet a motor kapocstáblájáról belül.
Feszültséget nem mértél, csak áramot? Az áramot hol, hogy? Kapocstáblán többnyire nincs elég hely egy lakatfogónak.
A 4 mm átmérő igenis probléma. Akármilyen kicsi az a kompresszor.
Használj ilyen réz csatlakozókat ha a menetes része megegyezik a kompresszoréval. A flexibilis csövet pedig nagynyomású benzincsővel tudod kiváltani például (Bővebben: Link) A visszacsapó és a hengerfej kimeneti átmérője ne nagyon szűküljön le ha lehet, mert csak ellenállást fog okozni. Ez a német "cucc" nem lehet rossz a maga nemében, biztosan többet tud mint egy frigó kompresszor.
A motor kapocstáblája szét volt szedve és meg sem volt a kapocstábla csak a jelölt 6 vezeték,ezért wago-val raktam össze.
Megpróbáltam 14uf-al is és nem indul el vele csak mormog a motor,de 25uf -al jól megy. A teljesítmény nem lényeges azt tekintve hogy nem gondoltam 2-3 bárnál többel használni(gyárilag 10 Bár)és a tartály is csak 24 liter. Nehezen de most is nyom 1,5 vagy 2 bár-t.Gondolom a nevéből is economy mini(takarékos mini)azért kicsi a teljesítmény. (kb.10 literesek szoktak lenni 10 bár mellett,bár azok elvileg 750W-osak.) És a condor ev2s biztonsági szelep le engedi a nyomást a tartály és motor között ha leáll a kompresszor és visszazár induláskor, így nincs induláskor teher a motoron. Mellékeltem a tekercs feszültségeket is.
Hello! A kapocstábla hiányában, ha Te kötötted be a kivezetéseket, mi biztosítja, hogy a tekercsek kezdet-vég pontja (Pld. V1-V2) nincs felcserélve?
Az alsó vezetékek a 2-es erek össze voltak(és vannak is) fogatva mipolán cső vel
és a zöld a w és a piros az u és a ságra kizárólagosan csak a v lehet, de ha el lenne kötve nem futna egyenletesen. a felsők pedik csak az 1-esek lehetnek.de ez már megvan és biztos hogy jól van bekötve.
Szia! Én még azért kipróbálnám 30µF-val (2X15uF), hogy hogyan viselkedik, mert 26µF (25.9uF) a javasolt érték de az áramfelvétel és a nehézkes indulás elbírna még plusz 4µF-t azon a rövid távon amíg feltermel. Ha a csövet is kicseréled és nem lesz túl nagy ellenállás a kimeneten, még jobb lesz a működése.
Megpróbálom 30uf-al is és mérem a tekercs áramokat továbbra is.
Szép estét mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulok a csoporthoz, adott egy IMI villanymotor 3F csillagba kötve, a kompresszor kicsi kínai ami motort tett hozzá az egy 1F gyári motor, 3KW adattábla szerint. 5*6-os kábelen nem tudtam a műhelybe elindítani az eredeti motorral. Délután kicseréltem a motort az IMI motorra, a kompresszor minden gond nélkül üzemel, és teszi a dolgát azóta a kismegszakítót se csapja le. Kellene nekem olyan kapcsolási rajz, melyben egy öntartó áramkörrel be illetve ki tudom kapcsolni a motort, illetve a nyomáskapcsoló szelep is bele van iktatva ami csak 1F. Jelenleg addig eljutottam, hogy az áramkör a beállított nyomás értéken kikapcsol de csak manuálisan tudom újra indítani. Nincs kedvem horror áron venni 3F nyomáskapcsolót mert minden más helyekbe áll itthon. Kapcsolási rajz elég lenne szeretném azt elkerülni, hogy a nyomáskapcsoló egy mágnes kapcsolót kapcsolgasson. Ez a legegyszerűbb megoldás tudom, de van hogy nem akarom a kompresszort elindítani, mert nem kell levegő utántermelés. A kompresszor nincs minden nap folyamatos használatba ezért is szeretnék egy külön öntartó kapcsolást is, hogy ki-be tudjam kapcsolni.
Bocsánat hogy közbe okoskodok, de azon a kapcsolón, csak egy hőkapcsoló van. Illetve egy pár záró érintkező. Semmi több.
Nekem nem világos. Nem akarsz 3f nyomáskapcsolót, nem akarsz 3f mágneskapcsolót, akkor mi is lenne az öntartó?
Csak 3F nyomáskapcsolót nem akarok, idő közben sikerült 2 db mágneskapcsolóval megoldani a gondom egy 4 pólusú és egy 2 pólusú mágneskapcsolóval össze is állt a dolog.
A 4P kapcsoló kapcsolja a motort a 2P csinál egy öntartást és a 2P és a 4P közé pedig a 2P nyomáskapcsoló sorba van kötve. Így ha nyomógombbal bekapcsolom, akkor első körbe össze áll az öntartás, utána, ha a nyomás kapcsoló is kapcsol a 4P kapcsoló kapcsolja a motort be illetve ki. Utóirat. Tudom ronda a kötözgetés, egyenlőre, ki fogom fészülni és ami nem kell ki fogom váltani, rendszerezett szakszerű kötésre. Előzőlegesen pedig lehet rosszul fogalmaztam. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2020
Helló bocsánat, simán csak 3F nyomáskapcsolót nem akarok venni, mert drága és egy rakás elektronikai cucc meg itt hempereg. Ezért csak a nyomáskapcsolót szeretném kizárni (újat nem akarok venni). Minden más pedig szóba jöhet. Fogalmazásomba, nem, nem akarok hanem sok van és inkább azt használnám fel.
Szia! Szerintem szükség volna egy áramtalanító főkapcsolóra ami ugye három fázisú, mondjuk egy 16A-ra. Ennek a kapcsolónak a helyzete tenné lehetővé, hogy automatikusan vagy kézi vezérléssel működjön a motor. A nyomáskapcsoló adná a DILER-40-nek a betáplálást és ha nyitna akkor a DILER lekapcsolna. A tekercs feszültsége gondolom, hogy 230V-s. Ha bármikor meg szeretnéd állítani a motort akkor a nyomáskapcsolón lenyomod azt a nagy piros gombot és megszakítod a nyomáskapcsolóval a DILER-40 tekcsének a táplálását. Szerintem Te túlbonyolítod azzal a ki-be gombos megoldással, ráadásul ha a rezgés miatt a ki gomb bizonytalanná válna akkor ki fog kapcsolni a DILER és nézel mint a moziban, hogy most mi van. Tehát kell egy főkapcsoló, egy DILER-40, meg a nyomáskapcsoló és kész. Persze ha Te jobban szereted a keszekuszaságot akkor csináld úgy ahogyan szeretnéd és még rajz se kell hozzá.
Köszönöm szépen nagyon átgondolom és ki is fogom próbálni, amit írt. lehet elsőre túl gondolok dolgokat, illetve biztosan létezik egyszerűbb megoldás is mint amit én ismerek. Ezért szoktam kérdezni.
Sziasztok újra kicseréltem a kondit 30 UF-ra de nem volt az igazi ezért
megpróbáltam helyette egy 35uf-ost is és 2,3A fogyaszt üzemben(már 8 bár-nál) 1.73A a névleges ,de stabilan indul 35-el,ezért úgy gondolom hogy sikeres volt a javítás! Köszönöm mindenkinek a segítséget! Üdv: kaeser123
Profi vagy! Örülök, hogy sikerült megoldanod ezt a kis problémát. Az a fél amper differencia nem lesz számottevő ha nem használod hosszú időn keresztül vagy figyelemmel kíséred a motor melegedését és ha kell beavatkozol, lekapcsolod.
Üdv Mindenkinek,
Tudom hogy kicsit kezdős ez a kérdés,de elvesztem a bekötések közt. Egy betonkeverőt szeretnék bekötni,és annyi irányból jött már info,hogy feladom. Újra tekercselték a motort,aki tekerte azt mondta,hogy indító kondenzátor szükséges. Kell egy üzemi és indító? Nyomógombot hogyan szükséges kötni,ki tudna valaki segíteni egy rajzzal? Köszönettel UV
Szia! Azt minden esetre jó volna tudni, hogy melyik a főfázis tekercs a kettő közül. Azt feltételezve, hogy:
Idézet: akkor ez egy relés motor volt előzőleg is. A kondenzátor kapacitás értéke is árulkodó lehet ebből kifolyólag, hogy viszonylag nagy értékű 80-120 µF lehet. Ha ez így van akkor ezek szerint kellene bekötni. „azt mondta,hogy indító kondenzátor szükséges”
Szia,
Nem a fő autóvillamossági gurutól számítottam válaszra,de természetesen köszönöm! Eredetileg nem relés volt,és nem is én intéztem az egészet,hanem édesapám,Ő beszélt a tekercselővel. Állítólag ha relésen lenne bekötve,akkor nem égne le. Én csak odaszaladtam hogy nosza bekötök egy egy fázisú motort aztán...vakarom a fejemet. A tekercselő írt pár kedves sort,az Ő leírása szerint a fekete a fő,a barna a segéd fázis. Indító kondit vettem 80-120 uF,de a motoron is van,de arra gondoltam hogy az üzemi...
Én tisztáznám a tekercselővel mire gondolt... Sokszor indítót mondanak(ez terjedt a köztudatban), de üzemit gondolnak
Bekötési alu doboza szerint ez pont relés moci volt, persze ha gyári rajta.
Azt se értem hogy az U1en miért nincs a főfázis mikor a kapocslécnek nem látok hibáját, ja meg akkor túl logikus is lenne melyik a főfázis Én a saját szememnek hiszek a legjobban így biztos kimérném melyik is a főfázis biztos ami biztos alapon.
Mert igazából minden segédfázis kondi indító kondi, csak az egyik rajta maradhat üzem közben is, a nagyobbik nem.
A segédfázis kondenzátornak csak az indító nyomaték létrehozásában van szerepe, a billenő nyomaték (üzemi fordulatszám) elérése után már nincs.
Üdv,
Bekötöttem az első rajz szerint,de így persze az ellentétes irányba forog...
Képek.
Ismét ostoba kérdés: A segéd tekercsen 17 ohmot,a fő tekercsen 4 ohmot mérek,ez jól hangzik? Köszönettel UV |
Bejelentkezés
Hirdetés |