Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED az autóban
Ez ugyan nem autóvillamosság, de a gyártónak az az álláspontja, hogy "élettartam" váltóolajjal szerelték a váltót, ami nyilvánvalóan egy vicc...szóval inkább fenntartásokkal kezelem tervezési döntéseiket más területeken is
Köszönöm a tanácsokat!
Pedig hihetsz a gyártóknak, pontosan a felhasználók igényei és szokásai alapján alakítják ki az álláspontjuk.
A példád erre pontosan passzol, azért van "élettartam" olaj a váltóban, mert tízből kilencen még azok sem cseréltek olajat soha a váltóban, akik most ezt fórumokon hiányolják. Hát kicsit nagyobb olajtöltettel, mai jó olajokkal azt a tervezett 2-300 000 kmt kibírja az átlagember átlagautója.
Kivéve, hogy ezt a belsős szervizkönyvben sem említik.
Egyébként jól látod, csak nekem az "élettartam" az nem a gyári garancia végét jelenti, ami meghosszabbítva is 5 év vagy 150 000 km A márkaszerviz pedig nem cseréli ki, csak külön kérésre, nem tart készleten olajat vagy szűrőt, mert tartja magát a gyári útmutatáshoz, függetlenül attól, hogy pl. én már 166 ezer km felett járok. Kétszer cseréltem eddig, a második is jóval koszosabb volt az újhoz képest, még egy csere van hátra és akkor még pár tízezer kilométerre tényleg jó lesz
Ha ez is olyan, mint az OSRAM Nightbraker+ izzója, akkor erre se fognak garanciát vállalni és a normális izzóhoz képest az ára minimum hatszorosa lesz. Én a H7-est annak idején 3000-ért vettem akciósan, majd egyszerre ment ki mindkettő kb. két hónap után, fényerőben viszont nem érzékeltem akkora különbséget, hogy azt mondjam hű ez megéri. A 800 forintos Tungsram izzó ugyan abban az autóban évekig bírja, s a fénye is remek.
Kíváncsi leszek, hogy ezt a ledes cuccot mennyiért adják, vállalnak-e rá garanciát, s mikor merik kijelenteni, hogy általánosan kiváltja a H7-es halogén izzókat, nem csak abban a pár autóban, amivel kipróbálták (megkapja-e az "E" jelölést).
Ok, nem csalódtam
Amazon.de OSRAM által javasolt hivatalos viszonteladó - 129,99 euro és garanciáról egy szót se látok, viszont a bevizsgált típusok köre még elég szűkös, s vidd magaddal a jóváhagyó papírt, mert tuti zargatni fognak miatta Kezdetnek nem rossz, de azért még odébb vagyunk attól, hogy tényleg utcai használatra engedélyezett LED technológiás cserefényforrást rakhassunk a halogén helyére. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
...Németországban! Ezt elfelejtetted odaírni!
Pl. : Tungsram H7 LED 12V 6000K 27W 93115175 LED-ről ezt írják: "Off-Road termék, közúti forgalomban nem használható" A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
Üdv,
És a mai autók mindegyike lampahibát fog rajzolni a műszercsoportra. Mert a márkakereskedőnél amíg nem lesz cikkszáma,nem fogják átállítani a fényforrashoz folyó áram értékét. És amíg ezt nem teszik,lehet hogy addig tartósan nem is adja ki a kimenetre a feszültséget. Meg fog nőni a műterhelésekre a kereslet. Üdv!
Szerintem úgy gondolta, hogy ha már belinkel egy cikket, akkor aki hozzászól, talán tud olvasni. A linken szépen leírják, hogy hű "mekkora találmány", meg csak a németeknél egyelőre, de majd biztos jön ide is. Aztán, ha valaki veszi a fáradtságot és megnézi, hogy miről is van szó (ahogy én is tettem a hozzászólásom előtt), akkor láthatja, hogy ez még tényleg csak gyerekcipőben jár engedélyeztetési szempontból, s rengeteg autótípus még nincs bevizsgálva. De cserébe piszok drága (kb. 45000HUf+posta) és még garit se vállalnak rá - viszont legalább szórakoztathat vele a rendőr, s bizonygathatod (ha véletlenül olyan autóba raktad, amit már elismernek megfelelőnek), hogy márpedig ez jó bele, itt a papír.
A GYIK-ban benne van agaranciakérdés is: Idézet: „Gibt es eine Garantie auf die LED? Nein, OSRAM bietet keine zusätzliche Garantie für die NIGHT BREAKER® LED an. Es gilt die gesetzliche Gewährleistung.” A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
Ha utána olvasol egy picit a kompatibilis listán láthatod az autókat, amikre tesztelték. Van köztük olyan, amelyiknek CAN-en visszajelzős lámpája van, ahhoz ajánlanak kiegészítő elektronikát, természetesen az is OSRAM gyártmány: Osram oldal. Erre a termékükre viszont vállalnak 3 év garanciát
Tiszteletem.
Lehet már volt a kérdés de nem találtam. Autó csomagterébe terveznék ledszalag világítást. Kell-e elé kötnöm feszűltség szabályzó áramkört. Vagy mehet a 12 voltos szalagnak a 14 voltos az autó generátor töltőfeszültsége?
Tegyél elé feszültségstabilizátort, mert nemigen szeretheti a szalag a 14 -14,4V-ot.
Én ilyen LDO -t tettem elé, még 12,6V-nál is 11,9-et ad ki, nagyobb feszültségeknél stabil a 12V. Ha rövid (fél-egy méter) LED-szalagot használsz, akkor hűteni sem szükséges.
Csomagtartó világítás nem tartós üzem, és tipikusan álló motorral pakol az ember.
Szia!
Jelentős különbségek vannak a szalagok között teljesítmény tekintetében is. Minél nagyobb a méterenkénti teljesítmény, annál jobban lényeges a hő elvezetése is. A csomagtartóban szerintem csak műanyag felületre rögzíthető. Többnyire azonban itt nem kell világítania tartósan hosszú ideig, de ha ilyen is előfordulhat, akkor a hő elvezetését is meg kell oldani. Ha csak kisebb teljesítményű (4-5W/m), akkor hűtés nélkül is nyugodtan bekötheted direktben. Nekem kb. 10 éve van a kalaptartó alján 2 méter, egymás mellett két sorban hasonló teljesítményű, még minden LED világít. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2023
Köszönöm a válaszokat.
A kalaptartó alja nincs burkolva így igaz festett de fém felületre tudok ragasztani led szalagot. 9-10 watt környékén gondolkodom. Szerintem egy stab ic nem fog ártani meg egy megfelelő értékü olvadó biszti sem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |