Fórum témák
» Több friss téma |
Öntsél magadnak! Láttad a technológiát...
Sziasztok. Személyautó indító aksiját mérem kínai szivargyújtós feszültségmérővel. Mekkora a normál feszültség rajta? Mely feszültségek jelzik ha az aksi a végét járja (és nem vészelném át vele ezt a telet) ?
Nálam ha jár a motor ez a műszerke fél perc alatt felmegy 14.2V-ra és ott is marad. Önindításkor azon 1pöcc alatt hány voltra eshet a feszültség? (A több száz A terhelésre) Az autót csak ritkán (heti 1-2 alkalom) és rövid utakra (10-30 perc) használom. Átlagban 1 indítást hány perc motorjárásnak kell kísérnie hogy ne merüljön? A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2019
Ez az akku állapotától , és a generátor teljesítményétől függ. Az önkisülés is beleszámít a dologba. Nekem leharcolt akkuval, 10 perc menet, és 1 óra múlva sikerült továbbmenni.
Könnyen beszélek, a kocsiban mindig van egy riasztó akku, általában nálam van a B6 töltő, és Autóklub kártya. Ez elég, hogy egy további fél évet kihúzzak, ha haldoklik az akku. Az olcsóbb feszültségmérő pontosságát csak hitelesítéssel tudod ellenőrizni, mert még a kínai csúcstechnikában is van szórás. Ráadásul a mágneskapcsoló is beleszól a dologba, mikor, mekkora feszültségnél ejt el. A dízelnél az előizzítás is bonyolítja a helyzetet. Ki kell tapasztalni. Az autószerelőm azt javasolta, még új akku esetén sem árt kéthetente elmenni egy kört a közértbe.
Benzines személyautó, kéziváltós. Nem trélert akarok hívni hanem felmérni az autó aksijának állapotát. 2éve is az történt hogy elmentem bevásárolni, odafelé pöccre indult minden rendben, de az Auchan parkolójában már nem indult el hogy hazamenjek. Kénytelen voltam ott helyben venni egy akkut és zseb bicskakészlettel szétcsavarozni és kicserélni. Azóta is az van benne.
A szivargyújtós feszültségmérőt azért ne akard hitelesítetni. 2,5 digites. DC tápról tesztelve 1-2 tizeddel kevesebbet mutat mint a kézi multiméter. De ez teljesen DC esetén van. Nem tudom mit mér lüktető egyenáramnál ami járó motornál van. Csúcsértéket? Átlagértéket? Középértéket? Gondoltam a tökéletes DC-hez képest emiatt állították úgy hogy 1-2 tizeddel kevesebbet mutasson. Azért nem fogok szópot venni hogy az aksi feszültségét megmérjem töltéskor.. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
Az egy szép cellazárlat volt. Ez bármikor előfordulhat még új aksival is. Egyszerűen szétporlad az ólom a belsejében és zárlatot okoz az aljában.
A riasztó aksi minek? :O
Ha baj van akkor rásegít az indításra?
Találkoztam olyan autóval, amiből ki lett szedve az akku, de ha a gyújtást rákapcsoltuk, az indításon kívül minden működött. Ez rásegít az indításra, mert a többi ák. hibátlanul megy.
A szivargyújtóba helyezett feszültségmérő csak tapasztalati információt ad, mivel nem az akkura van kötve. Bármelyik fogyasztó befolyásolhatja a mutatott értéket.
Az akku nem szuperpontos állapotát, műszeres vizsgálat állapíthatja meg.
Tehát bármilyen* feszültségeket is mérek üzem közben abból nem tudok az akkumulátor elhasználtságára következtetni..
* Pl 10V alattit, 14V fölöttit A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
Üzem közben csak a generátor feszültségét mérheted. A gyújtás ráadása, és az indítózás közötti feszültség az, ami támpont lehet a saccoláshoz.
Nyugalomban 12,6V körül kell neki lenni, ez nyilván változhat a használattól és az időjárástól de mindenképpen benne kellene lennie a 12,5-12,8 tartományban. Indításkor pedig nem eshet 9-9,5V alá (ezt ne akard multiméterrel mérni, nem fog menni), ha ez alá esik akkor megnőtt az akku belső ellenállása, nem fogja kibírni a telet. Illetve kibírja, indítani nem fog már mondjuk 0 fok alatt.
A B6 töltővel tudok a riasztóakkuról bármit tölteni. Akár az autó akkuját is, legalább annyira, hogy pár fordulatot tudjon az indítómotor (Ez körülbelül 4-5Ah). Ha más baja nincs az autónak, akkor ennyi töltéssel egyszer elindítható a motor.
Eddig úgy tudtam (és az a tapasztalapom is) hogy a feszültséget az akkumulátor határozza meg. Hiszen ha egy pl 11V-ra merült indítóaksira ráengednék egy ideális 14.3V feszültségforrást akkor azon >1000A folyna vagy megemelkedne a akku feszültsége 14.3V-ra..
Ezen autó aksim csak 500A-t bír papír szerint és a generátor sem minősül ideális feszültségforrásnak, mégis 14.2V-ot mérek a szivargyújtóban. Ez azt jelentené hogy járó motornál 500A a töltőáram? Vagy mennyi a töltőáram ekkor? A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
100A generátor igencsak ritka a személyautókban. Tehát kizárt hogy 500A lenne.
Thalia 1.4 8 szelepes 70-80A közötti
A mai autókban nem ritka! A Ford Focusomban( 1.6 benzin, 2008-as évjárat) pl: 105A-es van. (pedig nem is mai már)
200A akart lenni csak mellényúltam.
Az tényleg ritka !
Jól tudod, az akku határozza meg. Ha a szivargyújtóban méred a feszültséget, nagyot nem tévedsz.
Az akkumulátornak is van belső ellenállása, nem kell 1000 A ahhoz, hogy megugorjon rajta a feszültség töltéskor. Az autó generátora "ami a csövön kifér" módon szolgáltatja az energiát. Gykorlatilag áramgenerátor, megszabott maximális feszültséggel ami normál esetben 14.3 V körül van. Ha az akku nagyon lemerült, amíg fel nem töltődik, alacsonyabb lesz a feszültség a rendszerben. Ha indításkor 9 V környékére leesik a feszültség, akkor időszerű új akku után nézni, esetleg bűvészkedni vele valamilyen regenerálóval. Ezt egyébként hang alapján is ki lehet következtetni, pláne akkor, ha a tulaj jól ismeri az autóját. Észrevehetően nehezebben indul meg az indítási folyamat.
szóval a kérdéseidre a válaszok:
normál fesz pihentetett akkunál 12,4-12,7V ez ha felkapcsolod a reflektort, vagy a hátsófűtést, akkor sem megy 12 alá, ha igen akkor végét járás van, ha 11 alá meg akkor meg cellazárlat. 1 indítás fél, egy óra járatással kompenzálható 10 fok felett. Az alatt bonyolultabb a helyzet, és akár jóval több idő is adódhat. Ha beszerzel egy csepptöltőt akkor nem kell aggódnod.
Érdeklődnék hogy targonca akku szervizelés vagy használatban jártas valaki?
(hawker pzm 420) 48v 420A A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Segíteni csak annyit, hogy a cégnél van egy 30 éves elektromos targonca, savas akkuval. Jász akku 48V 500Ah-s van benne( már ilyet nem gyártanak, azt hiszem). Több, mint 10 éves az akku( akkor volt félmillió). Már érezhetően előbb lemerül, mint újkorában. A töltőnk is kb 30 éves. Egy egyszerű trafó + diódás töltő, semmi áramszabályozás. Műszak végén rátéve 70A-t mutat a műszer, ez visszaesik úgy 20A-ra, ekkor kapcsol ki. Az elektronika feszt mér, úgy 58V felett kapcsolja le a trafót, plusz időzítés is van benne, ha nem éri el kb.10 óra alatt az 58V-ot, akkor is lekapcsol. Úgy évente egyszer-kétszer (mikor eszünkbe jut) ellenőrizzük a savszintet. Ilyenkor belemegy kb. 15 liter ioncserélt víz. Kb ennyi. Mást nem csinálunk vele.
Ez is elég hányatott sorsú akku. 2015 gyártású és két év alatt kinyírták majd két évet pihent az udvaron mire megsajnáltam és hazavittem. Itthon minden egyes cellát széthúztam kitakarítottam, kapott új savat 60 litert, (négy cella zárlatos volt) De végül is életre kelt és tökéletes állapotban van.
Igazából a töltés merítés érdekelne.
Targonca akkumulátor kisütésre nem komolyan érzéken, csak az akku hőmérsékletére. Max. meleg-langyosig. A töltés ugyan úgy a kapacitás tíz százaléka, de 14 V alatt lehet a negyede is. Nem szereti a kiszáradást, amit túltöltéssel szednek össze. Érdemes lekapcsolni a töltés 2,4 V körül.
A történél vigyázni kell, mert sok durranó gáz keletkezhet. Robbant már szét a kezem között 80 V 360 Ah -ás akku. Nagyon nagy strapának voltak kitéve. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Meddig lehet meríteni őket? Mert én csak 47v-ig engedem merülni az élettartam miatt. Annyira nem bántak jól ezzel az akkuval hogy sav helyett szinte csak deszt víz volt benne.
Jelenleg 13.9v töltöm Max 50A (napelemmel) Az akksi max két fokkal melegebb mint a környezeti hőmérséklet töltés közben. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Sziasztok.
2000-es tdi-ben ket eves savas Banner akksi van. Vettem par eve ezt a Lidl-is toltot es most szeretnem nem ha adna meg magat meg vagy ket evig. Masodik autokent hasznalom,akkor is 14km-t megyek vele ket inditozassal. Vagy ha szuleimhez megyunk akkor 70km-t. Szoval szerintem ezek a rovid tavok nem a hosszu elet titkai. Kerdesem,kupak le es toltesre kapcsoljam a csodatoltot vagy fentarto toltesre? Amin elvileg maradhat is az akku... Inditoaramot es kapacitast most fejbol meg nem mondom.. Egy nap allas utan 12.4V-ot merek a kapcsokon es indit rendesen. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Ha le van merülve nem is lehet más benne mint víz. A sav a lemezekben van. Ha savat öntöttél rá, valószínű hogy túl savaztad. Töltés után savmérővel ellenőrizni kell.
Elsőre azt tudom ajánlani cserélj autót. A dizel alapból nem szereti a rövid távokat. Jószerivel fel sem melegszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |