Fórum témák
» Több friss téma |
44,5 V-ig merítheted, de vedd figyelembe az akár 200-A-es terhelés. A töltő feszültséget ajánlott, üzemszerűen 53 V körül leállítani, de formázás céljából egyszer, kétszer egy épben 55 ...56 V ig vinni. Forralni felesleges, mert akkor már kevés energia megy bele, de árt. A túlsütés megint csak árt.
Azért ezzel vitatkoznék. A jó dízelnek mindegy, nekem 600000km van a kocsimban, 8 éves akksival
96 B4 passat 1z motor. 130le (Csiptuning) Napi munkába járás 2x8Km Közben óvoda bolt látogatás stb. Továbbá rendszeresen teherautónak használom. Tanyán élek földút van, és egyéb autónak nem kívánatos helyeken járok vele. De köszöni szépen jól van, pedig garázst sem látott soha.
Köszönöm, ezeket szerettem volna hallani. Igazából 90A jobban nem terhelem jobban ez is csak akkor van ha megy a mosógép és közben az asszony porszívózik én meg mikrózom a kávét bár ezt így egyszerre szeretném elkerülni de kivédhetetlen. Általában óránként 500w terveztem a rendszert de egy két óráig elvisel többet is max 5Kw.
Reggelre az akku 48.4v szokott lenni, aztán ahogy kisüt a nap megindul a töltés. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Tudtommal automatikusan vált át fenntartó töltésre, szerintem használd a 0.8A-es állást. A kijelzőn látni fogod a töltési feszültséget, ami először felmegy akár 14,6V-ig, majd visszaesik 13,6-ra.
Rendben,ha megfogadnam a tanacsodat es lecserelnem akkor is fennall meg a kerdesem.
94’-es 1000-es suzukival rohangalok,a dizel pedig a csaladert van...
Alatamasztom.
5 eve van nalam kozel 300ezer km-el ezekre a tavokra amit irtam. Kb egy honapot allt garazsban,akkor adta meg magat az akksija es kellett cserelnem. Nyilvan neha ki kell kormolni de az mas teszta.
Szia.
Ezen egy nyomogomb van . A leirasban megkeresem melyik opcio az. Kupakokat kitekerem igaz? Jol tudom? Garazsom szelloztetett ott elvan igy.
Itt nem az aksin van a fő hangsúly(bár azon is van) Hanem a dízel egyik jellemzője miatt. Katalizátor egr szelep stb. A rengeteg koromról és a savasodó olaj hatás miatt hamar eltömődhet. Egy benzines jóval hamarabb melegszik fel üzem melegre mint egy ugyanolyan dízeles. Azon felül az aksinak sem tesz jót ha sokszor van elindítva. A hosszú utakat szeretik ahol fel is tud töltődni.
Ebben benne a katalizátor és még nincs eltömődve. Ezen típusoknál soha semmi baj nincs az egr szeleppel vagy a katival, pedig már 24 éves. Ezen rémhíreket én is hallottam de szerintem nem igaz. Az viszont igaz hogy nem melegszik föl. Kicsi a hulladékhő a közvetlen befecskendezős dizeleknél.
Az akku hogy meddig bírja a kocsiban az szerintem a gyártón múlik. Volt hogy csak 2évet bírt a jelenlegi pedig 7-8 év körül jár.
Szerintem valami ilyesmi lesz:
https://www.aldi.hu/fileadmin/fm-dam/products/si_2020/kw43/Hasznala...to.pdf Ha 0,8-as töltéssel dolgozol akkor csak a sarura ráteszed és kész. Vagy ha olyan a szivargyújtód, hogy nem kapcsol ki gyujtáselvételnél, akkor egy átalakítóval bedugod oda.
Olyasmi igen
Ratettem mindket autom akkujara. 10-12 ora utan visszaesett 13V-ra a feszultseg ,ekkor mar levettem a toltot.
A Wagon-R ben 2 évente cseréltem a gyári akksit. Régen még jó autókat, meg mindenegyebet gyártottak, most is egy 18 éves golf-al járok, mert az előző Mazdam már 23 éves volt mikor leraktam, a 2L es motorhoz nagy adó jár. Az alja meg már kezdett korrodálni. Kíváncsi vagyok az újakra, mennyit fognak menni?
Sziasztok. Van egy 12v 6ah akkum amin a kapocsfeszültség 12.8v igy automatatöltők full tölzést jeleznek ki. Ha váltok pulzustöltésre az akksi töltése megindul majd átváltok normál töltésre és igy megindul a sima töltés is. Na most ilyenkor kiírja a töltő áramott a készülék ,csak ebben az esetben a töltőáram idő teltével nem csökken hanem nőni kezd. Az aksi melegszik kb 30c lehett ez normális vagy rossz az akku. Az öninditót csak épp hogy megtekeri nnehezen.
Szia A Zárt akkukat nem töltjük normál töltővel. A töltési fesz az 14,1Vnál nem több, mert lerúghatja a pezsgés a zselés réteget. Onnan ez a terület off, nem javítható, ez kapacitáscsokkenést eredményez. A töltött ólom akku 12,8 V ra áll be,11V alá nem engedjük merülni. A töltés árama az a kapacitás tizede. Mivel ezeket a szabályokat a robogók 99%-a nem veszi figyelembe, a motoros meg nem akasztja le télire az akkut, ráadásul csepp töltősre se teszi fel télire, ezért évente cseréltük az akkut.
Ha mint Joe:001 írta a zárt akkut, lehet, hogy kiszáradt. Fedél felpattint, gumikupakok le és 2 köbcenti deszt vizet bele, majd kupak vissza és egy órát pihentetni.
Ezt a típust hívják gondozás mentesnek, ugye?
Igen. A tetején nem látszik semmi, csak egy "nyomvonal" ami a fedelet rejti.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
Volt időm rá este . Elméletileg zselés akksi, ebz7-3 tipusa . Celakupakot levéve nincs benne semmi a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi . Lehet ezzel még valahogyan próbálkozni még? Ez egy fűnyírótraktor indító akksija évente 3-4 alkalommal használjuk. Igy ha lecserélném az uj is tönkremenne rövíd időn belül mivel nincs használva. Nyúznám ezt inkább amíg lehett . Jelenleg is ha sikerül elindítani vele a fűnyírót, akkor pár perc járatás után indúl probléma nélkül. Tanács esetleg mit lehetne kipróbálni?
Nem jo bele , a tervezők fekvő illetve saruk fele lejtve alakították ki a helyét.
Tedd egy dobozba máshová. Egy trakeszon csak elfér egy aksi..
Egyik haver is évente cserélte a kis akkut a fűnyírótraktorban. Megunta. Vett egy Suzukiba való 35 Ah-s akkut, kívülre csinált neki dobozt, adtam neki 10-es MKH-t bekötni és már 3-4. éve az az akku van benne és indít. Télen kiveszi és néha rátölt.
Idézet: Ha már hallod benne fórni a 'vizet' akkor pár lépéssel hátrálnék.. „Az aksi melegszik kb 30c lehet” Mielőtt felrobban. Idézet: Kicsit félreértetted a szárazelem fogalmát...„a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi” Már elfórt mint teafőzőből a víz. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Ezért írtam az 1...2 köbcenti deszt vizet. Nem kell, nem szabad ellepnie a cellákat az elektrolitnak.
Ez nem száraz akksi, de nem is normál. Az elektrolitot az a vattának kinéző cucc issza fel. Ha kevés az elektrolit, nem működik, ha sok kifolyik. Nem szabad 14 V nál jobban tölteni és persze nagy árammal sem. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Kicsit el vagy tévedve, de nagyon. Ezt gondold át még egyszer.
Tettem bele 2köbcenti desztiáltvizet felitta, nem folyik ki, de a bordákat nem lepi el semmi. Most már nem melegszik töltésre.
Erre gondoltam. Lehet, hogy elbírna még egyet, de ha indít, akkor rá ér.
Köszönöm a tanácsott bevált. Még tettem bele folyadékot bőven ,de nem folyik ki . Aztán kb 2órát pulzus töltéssel tudtam csak tölteni ,a többi modnál fetötve jelezte. Ma próba és elsőre kb 3mp tekerésre indúlt a jószág.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |