Fórum témák
» Több friss téma |
44,5 V-ig merítheted, de vedd figyelembe az akár 200-A-es terhelés. A töltő feszültséget ajánlott, üzemszerűen 53 V körül leállítani, de formázás céljából egyszer, kétszer egy épben 55 ...56 V ig vinni. Forralni felesleges, mert akkor már kevés energia megy bele, de árt. A túlsütés megint csak árt.
Azért ezzel vitatkoznék. A jó dízelnek mindegy, nekem 600000km van a kocsimban, 8 éves akksival
96 B4 passat 1z motor. 130le (Csiptuning) ![]()
Köszönöm, ezeket szerettem volna hallani. Igazából 90A jobban nem terhelem jobban ez is csak akkor van ha megy a mosógép és közben az asszony porszívózik én meg mikrózom a kávét bár ezt így egyszerre szeretném elkerülni de kivédhetetlen. Általában óránként 500w terveztem a rendszert de egy két óráig elvisel többet is max 5Kw.
Reggelre az akku 48.4v szokott lenni, aztán ahogy kisüt a nap megindul a töltés. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Tudtommal automatikusan vált át fenntartó töltésre, szerintem használd a 0.8A-es állást. A kijelzőn látni fogod a töltési feszültséget, ami először felmegy akár 14,6V-ig, majd visszaesik 13,6-ra.
Rendben,ha megfogadnam a tanacsodat es lecserelnem akkor is fennall meg a kerdesem.
94’-es 1000-es suzukival rohangalok,a dizel pedig a csaladert van...
Alatamasztom.
5 eve van nalam kozel 300ezer km-el ezekre a tavokra amit irtam. Kb egy honapot allt garazsban,akkor adta meg magat az akksija es kellett cserelnem. Nyilvan neha ki kell kormolni de az mas teszta.
Szia.
Ezen egy nyomogomb van . A leirasban megkeresem melyik opcio az. Kupakokat kitekerem igaz? Jol tudom? Garazsom szelloztetett ott elvan igy.
Itt nem az aksin van a fő hangsúly(bár azon is van) Hanem a dízel egyik jellemzője miatt. Katalizátor egr szelep stb. A rengeteg koromról és a savasodó olaj hatás miatt hamar eltömődhet. Egy benzines jóval hamarabb melegszik fel üzem melegre mint egy ugyanolyan dízeles. Azon felül az aksinak sem tesz jót ha sokszor van elindítva. A hosszú utakat szeretik ahol fel is tud töltődni.
Ebben benne a katalizátor és még nincs eltömődve. Ezen típusoknál soha semmi baj nincs az egr szeleppel vagy a katival, pedig már 24 éves. Ezen rémhíreket én is hallottam de szerintem nem igaz. Az viszont igaz hogy nem melegszik föl. Kicsi a hulladékhő a közvetlen befecskendezős dizeleknél.
Az akku hogy meddig bírja a kocsiban az szerintem a gyártón múlik. Volt hogy csak 2évet bírt a jelenlegi pedig 7-8 év körül jár.
Szerintem valami ilyesmi lesz:
https://www.aldi.hu/fileadmin/fm-dam/products/si_2020/kw43/Hasznala...to.pdf Ha 0,8-as töltéssel dolgozol akkor csak a sarura ráteszed és kész. Vagy ha olyan a szivargyújtód, hogy nem kapcsol ki gyujtáselvételnél, akkor egy átalakítóval bedugod oda.
Olyasmi igen
![]() Ratettem mindket autom akkujara. 10-12 ora utan visszaesett 13V-ra a feszultseg ,ekkor mar levettem a toltot.
A Wagon-R ben 2 évente cseréltem a gyári akksit. Régen még jó autókat, meg mindenegyebet gyártottak, most is egy 18 éves golf-al járok, mert az előző Mazdam már 23 éves volt mikor leraktam, a 2L es motorhoz nagy adó jár. Az alja meg már kezdett korrodálni. Kíváncsi vagyok az újakra, mennyit fognak menni?
Sziasztok. Van egy 12v 6ah akkum amin a kapocsfeszültség 12.8v igy automatatöltők full tölzést jeleznek ki. Ha váltok pulzustöltésre az akksi töltése megindul majd átváltok normál töltésre és igy megindul a sima töltés is. Na most ilyenkor kiírja a töltő áramott a készülék ,csak ebben az esetben a töltőáram idő teltével nem csökken hanem nőni kezd. Az aksi melegszik kb 30c lehett ez normális vagy rossz az akku. Az öninditót csak épp hogy megtekeri nnehezen.
Szia A Zárt akkukat nem töltjük normál töltővel. A töltési fesz az 14,1Vnál nem több, mert lerúghatja a pezsgés a zselés réteget. Onnan ez a terület off, nem javítható, ez kapacitáscsokkenést eredményez. A töltött ólom akku 12,8 V ra áll be,11V alá nem engedjük merülni. A töltés árama az a kapacitás tizede. Mivel ezeket a szabályokat a robogók 99%-a nem veszi figyelembe, a motoros meg nem akasztja le télire az akkut, ráadásul csepp töltősre se teszi fel télire, ezért évente cseréltük az akkut.
Ha mint Joe:001 írta a zárt akkut, lehet, hogy kiszáradt. Fedél felpattint, gumikupakok le és 2 köbcenti deszt vizet bele, majd kupak vissza és egy órát pihentetni.
Ezt a típust hívják gondozás mentesnek, ugye?
![]()
Igen. A tetején nem látszik semmi, csak egy "nyomvonal" ami a fedelet rejti.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
Volt időm rá este . Elméletileg zselés akksi, ebz7-3 tipusa . Celakupakot levéve nincs benne semmi a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi . Lehet ezzel még valahogyan próbálkozni még? Ez egy fűnyírótraktor indító akksija évente 3-4 alkalommal használjuk. Igy ha lecserélném az uj is tönkremenne rövíd időn belül mivel nincs használva. Nyúznám ezt inkább amíg lehett . Jelenleg is ha sikerül elindítani vele a fűnyírót, akkor pár perc járatás után indúl probléma nélkül. Tanács esetleg mit lehetne kipróbálni?
Nem jo bele , a tervezők fekvő illetve saruk fele lejtve alakították ki a helyét.
Tedd egy dobozba máshová. Egy trakeszon csak elfér egy aksi..
![]()
Egyik haver is évente cserélte a kis akkut a fűnyírótraktorban. Megunta. Vett egy Suzukiba való 35 Ah-s akkut, kívülre csinált neki dobozt, adtam neki 10-es MKH-t bekötni és már 3-4. éve az az akku van benne és indít. Télen kiveszi és néha rátölt.
Idézet: Ha már hallod benne fórni a 'vizet' akkor pár lépéssel hátrálnék.. „Az aksi melegszik kb 30c lehet” ![]() Mielőtt felrobban. Idézet: „a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi” ![]() Már elfórt mint teafőzőből a víz. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Ezért írtam az 1...2 köbcenti deszt vizet. Nem kell, nem szabad ellepnie a cellákat az elektrolitnak.
Ez nem száraz akksi, de nem is normál. Az elektrolitot az a vattának kinéző cucc issza fel. Ha kevés az elektrolit, nem működik, ha sok kifolyik. Nem szabad 14 V nál jobban tölteni és persze nagy árammal sem. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Kicsit el vagy tévedve, de nagyon. Ezt gondold át még egyszer.
Tettem bele 2köbcenti desztiáltvizet felitta, nem folyik ki, de a bordákat nem lepi el semmi. Most már nem melegszik töltésre.
Erre gondoltam. Lehet, hogy elbírna még egyet, de ha indít, akkor rá ér.
Köszönöm a tanácsott bevált. Még tettem bele folyadékot bőven ,de nem folyik ki . Aztán kb 2órát pulzus töltéssel tudtam csak tölteni ,a többi modnál fetötve jelezte. Ma próba és elsőre kb 3mp tekerésre indúlt a jószág.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |