Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   61 / 66
(#) ujfalusi válasza pacal76 hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Zöldbe emel, ez így oké.
(#) Epu2 válasza pacal76 hozzászólására (») Okt 22, 2020 / 2
 
44,5 V-ig merítheted, de vedd figyelembe az akár 200-A-es terhelés. A töltő feszültséget ajánlott, üzemszerűen 53 V körül leállítani, de formázás céljából egyszer, kétszer egy épben 55 ...56 V ig vinni. Forralni felesleges, mert akkor már kevés energia megy bele, de árt. A túlsütés megint csak árt.
(#) pacal76 válasza antikzsolt hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Azért ezzel vitatkoznék. A jó dízelnek mindegy, nekem 600000km van a kocsimban, 8 éves akksival
96 B4 passat 1z motor. 130le (Csiptuning) Napi munkába járás 2x8Km Közben óvoda bolt látogatás stb. Továbbá rendszeresen teherautónak használom. Tanyán élek földút van, és egyéb autónak nem kívánatos helyeken járok vele. De köszöni szépen jól van, pedig garázst sem látott soha.
(#) pacal76 válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 22, 2020 / 2
 
Köszönöm, ezeket szerettem volna hallani. Igazából 90A jobban nem terhelem jobban ez is csak akkor van ha megy a mosógép és közben az asszony porszívózik én meg mikrózom a kávét bár ezt így egyszerre szeretném elkerülni de kivédhetetlen. Általában óránként 500w terveztem a rendszert de egy két óráig elvisel többet is max 5Kw.
Reggelre az akku 48.4v szokott lenni, aztán ahogy kisüt a nap megindul a töltés.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
(#) mugab válasza krapulax6 hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Tudtommal automatikusan vált át fenntartó töltésre, szerintem használd a 0.8A-es állást. A kijelzőn látni fogod a töltési feszültséget, ami először felmegy akár 14,6V-ig, majd visszaesik 13,6-ra.
(#) krapulax6 válasza antikzsolt hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Rendben,ha megfogadnam a tanacsodat es lecserelnem akkor is fennall meg a kerdesem.
94’-es 1000-es suzukival rohangalok,a dizel pedig a csaladert van...
(#) krapulax6 válasza pacal76 hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Alatamasztom.
5 eve van nalam kozel 300ezer km-el ezekre a tavokra amit irtam.
Kb egy honapot allt garazsban,akkor adta meg magat az akksija es kellett cserelnem.
Nyilvan neha ki kell kormolni de az mas teszta.
(#) krapulax6 válasza mugab hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Szia.
Ezen egy nyomogomb van .
A leirasban megkeresem melyik opcio az.
Kupakokat kitekerem igaz?
Jol tudom?
Garazsom szelloztetett ott elvan igy.
(#) antikzsolt válasza pacal76 hozzászólására (») Okt 23, 2020 / 1
 
Itt nem az aksin van a fő hangsúly(bár azon is van) Hanem a dízel egyik jellemzője miatt. Katalizátor egr szelep stb. A rengeteg koromról és a savasodó olaj hatás miatt hamar eltömődhet. Egy benzines jóval hamarabb melegszik fel üzem melegre mint egy ugyanolyan dízeles. Azon felül az aksinak sem tesz jót ha sokszor van elindítva. A hosszú utakat szeretik ahol fel is tud töltődni.
(#) pacal76 válasza antikzsolt hozzászólására (») Okt 23, 2020 / 1
 
Ebben benne a katalizátor és még nincs eltömődve. Ezen típusoknál soha semmi baj nincs az egr szeleppel vagy a katival, pedig már 24 éves. Ezen rémhíreket én is hallottam de szerintem nem igaz. Az viszont igaz hogy nem melegszik föl. Kicsi a hulladékhő a közvetlen befecskendezős dizeleknél.
Az akku hogy meddig bírja a kocsiban az szerintem a gyártón múlik. Volt hogy csak 2évet bírt a jelenlegi pedig 7-8 év körül jár.
(#) mugab válasza krapulax6 hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Szerintem valami ilyesmi lesz:
https://www.aldi.hu/fileadmin/fm-dam/products/si_2020/kw43/Hasznala...to.pdf
Ha 0,8-as töltéssel dolgozol akkor csak a sarura ráteszed és kész. Vagy ha olyan a szivargyújtód, hogy nem kapcsol ki gyujtáselvételnél, akkor egy átalakítóval bedugod oda.
(#) krapulax6 válasza mugab hozzászólására (») Okt 27, 2020 /
 
Olyasmi igen

Ratettem mindket autom akkujara.
10-12 ora utan visszaesett 13V-ra a feszultseg ,ekkor mar levettem a toltot.
(#) Chipmunk1960 válasza pacal76 hozzászólására (») Okt 29, 2020 /
 
A Wagon-R ben 2 évente cseréltem a gyári akksit. Régen még jó autókat, meg mindenegyebet gyártottak, most is egy 18 éves golf-al járok, mert az előző Mazdam már 23 éves volt mikor leraktam, a 2L es motorhoz nagy adó jár. Az alja meg már kezdett korrodálni. Kíváncsi vagyok az újakra, mennyit fognak menni?
(#) zsa hozzászólása Okt 30, 2020 /
 
Sziasztok. Van egy 12v 6ah akkum amin a kapocsfeszültség 12.8v igy automatatöltők full tölzést jeleznek ki. Ha váltok pulzustöltésre az akksi töltése megindul majd átváltok normál töltésre és igy megindul a sima töltés is. Na most ilyenkor kiírja a töltő áramott a készülék ,csak ebben az esetben a töltőáram idő teltével nem csökken hanem nőni kezd. Az aksi melegszik kb 30c lehett ez normális vagy rossz az akku. Az öninditót csak épp hogy megtekeri nnehezen.
(#) Joe_001 válasza zsa hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Szia A Zárt akkukat nem töltjük normál töltővel. A töltési fesz az 14,1Vnál nem több, mert lerúghatja a pezsgés a zselés réteget. Onnan ez a terület off, nem javítható, ez kapacitáscsokkenést eredményez. A töltött ólom akku 12,8 V ra áll be,11V alá nem engedjük merülni. A töltés árama az a kapacitás tizede. Mivel ezeket a szabályokat a robogók 99%-a nem veszi figyelembe, a motoros meg nem akasztja le télire az akkut, ráadásul csepp töltősre se teszi fel télire, ezért évente cseréltük az akkut.
(#) Epu2 válasza zsa hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Ha mint Joe:001 írta a zárt akkut, lehet, hogy kiszáradt. Fedél felpattint, gumikupakok le és 2 köbcenti deszt vizet bele, majd kupak vissza és egy órát pihentetni.
(#) gyerek67 válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Ezt a típust hívják gondozás mentesnek, ugye?
(#) Epu2 válasza gyerek67 hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Igen. A tetején nem látszik semmi, csak egy "nyomvonal" ami a fedelet rejti.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
(#) zsa válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Volt időm rá este . Elméletileg zselés akksi, ebz7-3 tipusa . Celakupakot levéve nincs benne semmi a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi . Lehet ezzel még valahogyan próbálkozni még? Ez egy fűnyírótraktor indító akksija évente 3-4 alkalommal használjuk. Igy ha lecserélném az uj is tönkremenne rövíd időn belül mivel nincs használva. Nyúznám ezt inkább amíg lehett . Jelenleg is ha sikerül elindítani vele a fűnyírót, akkor pár perc járatás után indúl probléma nélkül. Tanács esetleg mit lehetne kipróbálni?
(#) proli007 válasza zsa hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Hello! Vegyél bele rendes savas aksit..
(#) zsa válasza proli007 hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Nem jo bele , a tervezők fekvő illetve saruk fele lejtve alakították ki a helyét.
(#) proli007 válasza zsa hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Tedd egy dobozba máshová. Egy trakeszon csak elfér egy aksi..
(#) Tomi111 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Egyik haver is évente cserélte a kis akkut a fűnyírótraktorban. Megunta. Vett egy Suzukiba való 35 Ah-s akkut, kívülre csinált neki dobozt, adtam neki 10-es MKH-t bekötni és már 3-4. éve az az akku van benne és indít. Télen kiveszi és néha rátölt.
(#) Doky586 válasza zsa hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Idézet:
„Az aksi melegszik kb 30c lehet”
Ha már hallod benne fórni a 'vizet' akkor pár lépéssel hátrálnék..
Mielőtt felrobban.

Idézet:
„a bordák száraznak látszanak nem lepi el semmi”
Kicsit félreértetted a szárazelem fogalmát...
Már elfórt mint teafőzőből a víz.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
(#) Epu2 válasza zsa hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Ezért írtam az 1...2 köbcenti deszt vizet. Nem kell, nem szabad ellepnie a cellákat az elektrolitnak.
Ez nem száraz akksi, de nem is normál. Az elektrolitot az a vattának kinéző cucc issza fel. Ha kevés az elektrolit, nem működik, ha sok kifolyik. Nem szabad 14 V nál jobban tölteni és persze nagy árammal sem.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
(#) Epu2 válasza Doky586 hozzászólására (») Okt 31, 2020 1 /
 
Kicsit el vagy tévedve, de nagyon. Ezt gondold át még egyszer.
(#) zsa válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Tettem bele 2köbcenti desztiáltvizet felitta, nem folyik ki, de a bordákat nem lepi el semmi. Most már nem melegszik töltésre.
(#) Epu2 válasza zsa hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Erre gondoltam. Lehet, hogy elbírna még egyet, de ha indít, akkor rá ér.
(#) zsa válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 1, 2020 / 1
 
Köszönöm a tanácsott bevált. Még tettem bele folyadékot bőven ,de nem folyik ki . Aztán kb 2órát pulzus töltéssel tudtam csak tölteni ,a többi modnál fetötve jelezte. Ma próba és elsőre kb 3mp tekerésre indúlt a jószág.
(#) szsrobert válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
A Suzukiba való akku még benzin nélkül is képes hajtani a Suzukit és a fűnyírót is.
Következő: »»   61 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem