Fórum témák
» Több friss téma |
a nulláról kell a védőföldelést leágaztatni, de kizárólag a fővezetéken, a mérő csatlakozópontjánál
Az még érdekes lenne, kb 40 éve minden szabvány tiltja azt, hogy a PEN-ről szétágaztatás az dobozban legyen. Vagy raksz fel egy elosztót a fővezetékre a lépcsőházban bárhol/valahol?
Légkábeles szerelésnél a földelést nem közösítem a nullával sehol, csak átvezetem a mérő szekrényén.
Magyarul légkábelen TT rendszert építesz ki, akkor is, ha a körzet TN?
Félre értetted ezt ,a mérő szekrényen csak keresztül vezetik ,igy igaz egészen az elosztóig!
Nálunk is így kérték (ÉMÁSZ terület). Földelés az óra alatt, a földelő vezeték egy 100x100-as dobozon keresztül bemegy a mérőszekrénybe. Azon megszakítás nélkül átmegy, majd a mért fővezeték nyomvonalán (ugyanabban a csőben) megy a lakáselosztóig. A PEN szétválasztás is ott történik.
(Ez tavalyelőtt nyáron volt, azóta nem tudom mi az elvárás... )
Mondjuk arra azért adhatna valaki egy műszaki magyarázatot, hogy a földelőszonda vezetékét miért kell(?) a mérőn átvezetni, azon kívül hogy előírás(?) ? Miféle statikai, villamos, rendszerbiztonsági oka lehet? ( a két végét bármikor kiköthetem, megkerülhetem vele a mérőt, plomba bontás nélkül ). Esetleg valamely mérőhely kialakítása olyan volt, hogy másképp nem kivitelezhető normálisan a kábelek csatlakoztatása ezért így kellet csinálni, utána mivel az okot elfelejtették, szabvánnyá tették, hogy át kell vezetni, és kész...? Esetleg olyan oka lehet, mint a dugvillában hosszabbra hagyott testszál ( ez szakadjon utoljára), tehát mechanikailag védettebb helyen menjen?
A villamos indoklást nem tudom, ebben van némi magyarázat (64-65. oldal):
mee-vet-2019-MSZ447
Sziasztok!
Van egy Volux 900W-os fűtőpatronom, ami egyszer csak elkezdte leverni a áram-védőkapcsolót feszültség alá helyezéskor. Szétszedve az dobozát, közvetlenül a fűtőszál kapcsain egyszerű multiméterrel 62 Ω-ot mérek, a fémburkolathoz képest pedig 6,5 MΩ-ot. Szigetelésvizsgáló sajnos most nem áll rendelkezésemre. Van rá valami esély, hogy ezt megjavítsam, vagy kuka? Maga a fűtőszál lehet zárlatos belülről?
A fűtőszál hozzáér a fémburkolathoz. Zárlatos. A fűtőszál szakszerű cseréjével javítható.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Kuka. Jó fűtőszálnak a saját burkolatához az n x 10GΩ-os tartományban kellene lenni, és nem üthetne át akár 2kV-on sem.
Fűtsél be neki és úgy mérjél a betét házától fázis vagy nulla felé szivárgó áramot! Próbalámpán keresztül.
Éppen múlt héten cseréltem két betétet ilyen hibával. Hidegen Mohm, kOhm érték, melegen 42, 260 mA szivárgó áram. Próbalámpán keresztül. Ha felelőtlenül rátettem volna a műszert előtét nélkül, cserélhetem a biztosítékját. Pedig éppen olyan műszer volt, amiben ~12 mm hosszú, 3 mm átmérőjű biztosíték van. Természetesen minden boltban kapható.
Nálam a sütő kezdte el veregetni a FI relét.
Aztán amikor be lett azonositva a bűnös, és kiszedtük, végig volt hasadva jó arasznyi hosszon...
Köszönöm mindenkinek a tanácsot, találtam egy bele való fűtőszálat és kicseréltem a régi fűtőszálat a másikra. Így működik rendben, melegít.
Azért, mert ha nem egy nyomvonalon mennének, akkor áram-védőkapcsoló kellene - mivel a hurokimepdancia nagyobb, ha van távolság az üzemi vezetők között. Mérni nem lehet, de a régi magyar szabvány szerint számítással lehetett korrigálni. Úgy látszik, az EU-ban ehhez hülyék. Szóval, ha a szolgáltató nem akar ÁVK-t szerelni valahová a méretlenbe, akkor együtt kell vezetni a védővezetőt a többivel. Hát erre írtam feljebb, hogy emiatt kell keresztülvezetni, ami hülyeség, de szabványmódosítás nélkül nem lehet megoldani.
Már hogy értettem volna félre, ezt írta:
Légkábeles szerelésnél a földelést nem közösítem a nullával sehol Szerinted a nem közösítem sehol, az azt jelenti, hogy az elosztótáblán közösíti? Fura egy nyelven tanultál...
Sziasztok!
A tetőn dolgozó munkások panaszkodnak, hogy ráz a villámhárító. Ez hogy lehet? (Nincs villámlás )
Szakadt a földelővezető, vagy gyenge, korrodálódott a földelőszonda . Áram folyhat a védőösszekötő-vezetőn és így tud kialakulni.
Meg kell keresni a hibát és azonnal ki kell javítani.
Szia! Kérdés, hogy, mindenhol "ráz"-e , vagy csak néhány helyen, és hogy miből van a tető? De az a villámhárító már régen megérett egy alapos felülvizsgálatra. Laci.
Nem pont erre gondoltam. Ott komoly "gáz" van, ahogy előttem már írták.
Én sehogy, de sajnos valószínűleg komplett kábelcsere lenne a megoldás a lakók számlájára.
A miből van a tető, igen fontos kérdés. ( mondjuk a cseréptető nem ráz, így nagy valószínűséggel vezető anyagból van.) Ez után már csak a rázás "irányát" kell tisztázni. Egy jól földelt villámhárítóhoz képest ráz egy rossz EPH-ra kötött tető, vagy egy jól földelt tetőhöz képest ráz egy rosszul földelt, esetlegesen hibás hálózati földdel házasított villámhárító? Esetleg van a közelben egy nagyfeszültségű felsővezeték, és ahhoz képest csíp a jól földelt villámhárító? Vagy valami jó fajta sztatikus feltöltődésre hajlamos tetőfedő anyagot/ruhát találtak fel, és az miatt csíp?
Esetleg a ház felett elmenő felsővezetéket villámhárítónak nézték...
Sziasztok!
Szerintetek mitől lehet az,hogy egy lámpa kiállásnál a nulla és fázis között 75V-ot mérek úgy, hogy a kapcsoló le van kapcsolva? Ha be van tekerve az izzó akkor az teljesen leszívja, nem világít, illetve nem ráz nem érezni. Kapacitív átvitel? A föld-nulla között 0,5Ohm van.
Ha multiméterrel mérted, akkor a vezetékek közötti kapacitív csatolás miatt mérhetsz ilyet. A multiméternek 10 MOhmos belső ellenállása szokott lenni, egyáltalán nem terheli meg az áramkört. A kapacitás és a műszer belső ellenállása egy osztót alkot, a műszerre jutó feszültséget látod ilyenkor.
Feszültség teszterrel érdemes mérni, azoknak van néhány milliamperes terhelése, és a valósághoz közeli állapotot mutatják. Sok teszter próbalámpa szerű, csak ledekkel jelzi a feszültség tartományát, de vannak olyanok is, amelyek közben a feszültséget is mutatják. Én ilyet használok, ez többet tud, mint amire szükségem van általában. Ez a műszer terheli valamennyire az áramforrást, ezért hálózatot max. 30 másodpercig szabad vele mérni, utána 10 percig pihentetni ajánlott (a belsejében néhány alkatrésznek nyilván hűlnie kell egy darabig). A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |