Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Suzuki Swift elektronika
 
Témaindító: tepizoli, idő: Márc 24, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   37 / 44
(#) Tomi111 válasza csabee hozzászólására (») Szept 13, 2020 /
 
A csatlakozóból és a vezetékszínekből ítélve viszont gyári. Csatoltam egy képet a gépkönyvből. Bár távirányítót ez sem említ, de ki tudja...
(#) csabee válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 13, 2020 /
 
Köszi! Utána járok...
(#) Uviktor hozzászólása Okt 29, 2020 /
 
Üdv mindenkinek,
Kollegám küzd az alábbi problémával,kérem aki tapasztalt már hasonlót ossza meg tapasztalatait.
Swift 1.3 2000 évjárat.

Alapjárat állító motor nem működik;
kollega kivette,kitisztította.
Asztalon elemmel meg tudta járatni a motort.
ISCA relé jó,motorvezérlő vezérli.
Állító motorhoz 5V tápfesz van.
A motorvezérlőtől z ISCA reléhez és az állító motorhoz kapcsolódó vezetékeket is szakadás vizsgálattal kimértük,ok.

Esetleg gyenge lehet a motor?
Elég ropogós forintokért mérik bontottan is,nem szeretné fölöslegesen megvenni,minden tanácsot megköszönnénk.
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Okt 29, 2020 /
 
Szia! Valahol máshol lesz a hiba ha az jónak mondható de inkább ki kellene villogtatni a hibatárolót. Esetleg ezeket ha átnézed és még futsz egy kört ebben témában.
(#) Uviktor válasza VIM hozzászólására (») Okt 29, 2020 /
 
Szia,
Bocsánat,kimaradt a felsorolásból.
Nem "villog" hibát.
Kivillogtatta a kollega.
És megvan pont innen a könyv is.
Ezzel fekszik-kel két napja.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2020
(#) Epu2 válasza Uviktor hozzászólására (») Okt 29, 2020 /
 
A motor könnyen tesztelhető. A helyéről leszerelve és gyújtás ráadva, keresi az alapjáratot. Ha felszerelve nem akkor gyanús az alapjárati mechanika.
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
De mit is nem csinál a motor? Be sem indul vagy csak nincs alapjárat?
(#) Uviktor válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Szia,
Nincs alapjárat.
Beindul a motor,de játszani kell a gázpedállal.
Érdekes,hogy ha hagyjuk kicsit befulladni,az ISCA relé kattan,majd normál fordulaton ismét.
Azt szeretném tudni,hogy tulajdonképp mit is kellene mérnem az alapjárat állító motor kivezetésein,ha jól értelmezem a rajzot akkor a motorvezérlő működteti mindkét pólusát,csak az egyiket az ISCA relén keresztül.
Köszönettel
UV
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Szia! A hideg indításnál megvan a magas üresjárati fordulat? Szerintem ott valami levegő járat lehet eltömődve, leszűkülve. Az alapjárat az pótlevegő szabályzással történik amit az a szervószelep állít elő az ECU parancsára. Ha a járatok nem tiszták, akkor lehet, hogy nem lesz alapjárat.
(#) Uviktor válasza VIM hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Szia,
Pont ez a gond,hogy nincs meg az emelt fordulat.
Köszönjük tanácsod,megpróbálom rávenni a kollegát hogy regisztráljon be és első kézből adja az információt,mert az a tapasztalat hogy a továbbított info az valamerre elkanyarodik...
Köszönjük szépen,szia!
(#) VIM válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Az még mindig kérdéses, hogy hat vagy nyolc szelepes a motor és központi vagy hengerenkénti a befecskendezés, mert más-más az üresjárati szabályzás. Ha a régebbi (évjárat sem ismert) az termoviaszos hidegindítású az újabb pedig a "motor hőfok jeladó" ECT értékétől függ a dúsítás és annak időtartama. A levegőt mindkét esetben pótlevegőként szabályozza hozzá a motorvezérlő az alapjárati szelep működtetésével. Ha hiányzik a magas üresjárat akkor ezt a két dolgot kell megnézni, (termoviaszos huzatzáró vagy ECT) hogy melyikkel van probléma.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Nov 3, 2020 / 2
 
Talán még ennyit tudnék hozzátenni magyarázkodás helyett.
(#) Lezli46 hozzászólása Nov 15, 2020 /
 
Sziasztok!
Tudnátok segiteni???
Suzuki Swift 1.3Kat. 50Kw. 1996. G13B Hideginditási probléma.
Denso központi befecskendezős rendszer..., általában kell a féktisztitó., vagy nagyon nehezen azért elindul ,esetleg gázpedál variációval stb. Uj gyertyák..,szikra jó.., AC kipróbálásra átkötve állandó gyujtásinditásra..., Bontott Denso befecskendező részt cseréltünk már----de semmi változás---hibakód nincs.
Városi legenda., vagy van alapja hogy az uj növelt etalonos 95-s benzin helyett ., 100ktános használata javulást hozna???

köszi és üdv















köszönök minden segitőkész hozzászolást
(#) Tomi111 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Szia! Alapjárati motor csere volt? Általában ettől nem indul hidegen.
(#) Epu2 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Vagy az alapjárati motor alapos tisztítása és kenése.
A működéséről meggyőződhetsz, hogy gyújtás nélkül a motort elmozdítod valamelyik szélső helyzetbe és miközben sasolod, gyújtást adsz rá. Akkor látnod kell a motor erőteljes, határozott beállását. Az üzemanyag oktánszáma és típusa nem befolyásolja csak az összenyomhatóságát. Nagyobb oktánszám nem feltétlen előny, de drágább.
(#) Lezli46 válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Ez egy központi befecskendezős.., nem Bosch hanem Denso.., van ezen ilyen alapjárati motor????

1996- s 1.3 - as 8V G13BA 50Kw
(#) Epu2 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Kell ennie. A porlasztó ház , tűzfal felőli oldalán, a kocsi baloldalához közelebb Egy fekete 4 csavarral rögzített kütyü egy elektromos csatival. Állító csavarokat, habár nem egyszerű amúgy sem, ne csavard el.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2020
(#) Lezli46 válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Szia!

Köszi ismételten.., most láttam egy BOSCH központi befecskendező fényképét..., látom a 4 csavarral rögzitett ., emlitett alapjárat állitó motort is..., de nekem ilyen egyáltalán nincs., nyilvan mert DENSO gyártmány.., egy rejtély az indulás hidegen pláne., de nem kizárolagosan csak hidegen..., levan véve a legszürő, látni hogy nincs benzinbefecskendezési sugár.., szelepet megmértem kb 1. IlyeOhm..,+ gyujtásjel és kapcsolt testjel megvan a befecskendező szelepen!!! Ilyenkor ha a befecskendezö szelepet leválasztom., es max 1mp - re megtáplalom 12V-al ., akkor látom a befecskendezést és el is tudom inditani..., ezutan aztan majdnem mindig indit......, szerintem ez a bontott szelep is szorulhat stb..., sajnos nem cseréli ki a bontos..., ugymond müködő motorról lett leveve..., vicces
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 16, 2020 / 1
 
Szia! Ennek a "tüsszentőnek" van egy előtét ellenállása. Az valami áramkorlátozást szolgálna de az értékét nem tudom, hogy mennyinek kell lennie.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Szia!

Van egy ilyen hütőbordás előtétellenállás sorba kötve a befecskendező szeleppel.., mondjuk adtál egy elképzelést arra ( esetleg?) hogy miért spriccel be mindig ha direkt 12V táplálom meg egy mp- re a befecskendezőt az előtétellenállás kikerülésével???
Csak ötlet szintjén...

Üdv
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Sziasztok!

Ez volna a hét kérdése:
Swift 1.3i 8V 1996 DENSO központi befecskendezö rendszer előtét ellenállassal.

A befecskendező szelep pozitiv betáp -vezetékén JÁRÓ motornál hány Volt feszültségnek kell lenni???

Kb akkufeszültség 12V., vagy kb 5V Feszültség a előirt??? Esetleg kommentálás is szivesen fogadva!

Köszi a válaszaitok!

Sürgős volna.
(#) Epu2 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Akkufeszültség nem lehet, hisz csak impulzus üzemben megy. Ha a szervízkönyv nem írja, akkor csak kontroll mérés a járható út.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Három darab 1.5V-os elemmel szokták próbálni és akkor is csak egy másodpercre volna szabad ezt rákapcsolni ott a helyén. A fojtószelepház fűtése az jó? A termoviaszos hidegindítás járatai azok nyitva vannak hideg motornál? Az alapjáratot pótlevegővel kapcsolgatja a motorvezérlő azon a bizonyos szelepen keresztül. Azok a járatok tiszták ahonnan szipkázza ez a szelep a levegőt?
(#) Lezli46 válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Tudom hogy PWM- l megy a befecskendezés.., de az vezeték ami után érdeklödök nem egy " kapcsolt" negativ a motorvezérlőből, hanem a másik vezeték a b.szelepen : Ez egy gyujtás +12V ami keresztül megy egy sorbakötve egy korlátozó ellenállás blokkon, és ugy a befecskendező szelepre.

Ez nem vesz részt az " ūzemben.., legalább is szerintem nem.

Üdv
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Az ellenállás 1.9-2.1Ω 20 fokon jónak mondható de ha nem ezen értékek között van akkor cserét javasolnak. Szerintem a levegős résszel lehetnek problémák. A szívócső nyomást lehet, hogy nem jól tudja kiértékelni, mert a járata le van szűkülve esetleg elszennyeződve. Vagy az alapjárati motor, szervószelep nem jól működteti a pillangószelepet. Tegyél már fel egy képet a karburátoros részről, mert már nem tudom, hogy mik is vannak rajta a Denson.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Fojtószelepházfütés: Villamos v vizzel megy?

Konkrétan kifigyeltem mi történik most:

Áll az auto kb 1-2 órája---Elkezdek-köszörülni kb 15mp-- ig, közben figyelem a befecskendező szelepre kötött LED- t, hogy van- befecskendező jel--- amikor elkezd villogni, akkor tudom már hogy elfog indulni, ilyenkor mindjárt el is indul.
Egykét- percet járatom és leállitom., ezek után már normálisan indul., ha egymás után többször is probálom is!!!

Szikra az mindig van rögtön öninditózás megkezdése után.., nem ugy mint a befecskendezés " késleltetése"., mint az elöbbi konkrét esetben kb 15mp köszörülés után jelenik meg a befecskendezés és akkor el is indul.

Irtam hogy használt szelepet épitettünk bele?

Beépitettem egy nyomogombot ( kb 4Ohmos ellenállason kersztül) pillantra való alkalmi befecskendezésre..., ha nem indul ,ugye látom a LED- n a befecskendezés hiányát.., akkor egy pillanatra rányomok , és már indul is, mintha ettöl a lökéstöl fölébredne az addig nem mükődő szelep..

Az AC motort tesztelés idejére gyujtásra kötöttem
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Az üzemanyag nyomása az megfelelő? Ez az új üzemanyag nem okoz befecskendező szelep beragadást, késedelmet? Én az öreg autómba (Lada 1500) E5 tankolok a "sógorék" kutjából nem bízom az E10-ben. Más kutak anyagával nekem is nehezebben indul mint azt kellene és a gyertyák ettől fehérek de tiszták.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Az előző szeleppel sem jó vagy azzal is késedelmek vannak első alkalommal? Az üzemanyag nyomása az max. 2.5-3 bár de a szivattyú az tud 6 bárt is. A nyomás szabályzót szokták még meghekkelni 10mm-es alátéttel amitől határozottabb lesz a szabályzó működése.
(#) moltam válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Nekem ez ecu gyanús, elvileg a gyújtást is az ecu vezérli. Ha van szikra, van fordulatjel, ki kéne vezérelje a szelepet is, feltéve hogy a pluszt megkapja. Semennyi benzint nem köp ha épp nem jó, egy rövid időre halványan sem villan a led? Nem g13a amúgy? A g13b az a gti k ben van és 16V hengerenkénti befecskendezővel.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Ez a két alaptípusú befecskendező szelepes (tüsszentős) megoldás létezik ezekhez a típusokhoz (Denso). Az IAC-s az a termoviaszos és mágnesszelepes megoldású pótlevegős alapjárat szabályzás. A másik az ISC ami elektronikus alapjárati fordulatszám szabályzás, alapjárati kapcsolóval.
Következő: »»   37 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem