Fórum témák
» Több friss téma |
A csatlakozóból és a vezetékszínekből ítélve viszont gyári. Csatoltam egy képet a gépkönyvből. Bár távirányítót ez sem említ, de ki tudja...
Üdv mindenkinek,
Kollegám küzd az alábbi problémával,kérem aki tapasztalt már hasonlót ossza meg tapasztalatait. Swift 1.3 2000 évjárat. Alapjárat állító motor nem működik; kollega kivette,kitisztította. Asztalon elemmel meg tudta járatni a motort. ISCA relé jó,motorvezérlő vezérli. Állító motorhoz 5V tápfesz van. A motorvezérlőtől z ISCA reléhez és az állító motorhoz kapcsolódó vezetékeket is szakadás vizsgálattal kimértük,ok. Esetleg gyenge lehet a motor? Elég ropogós forintokért mérik bontottan is,nem szeretné fölöslegesen megvenni,minden tanácsot megköszönnénk.
Szia! Valahol máshol lesz a hiba ha az jónak mondható de inkább ki kellene villogtatni a hibatárolót. Esetleg ezeket ha átnézed és még futsz egy kört ebben témában.
Szia,
Bocsánat,kimaradt a felsorolásból. Nem "villog" hibát. Kivillogtatta a kollega. És megvan pont innen a könyv is. Ezzel fekszik-kel két napja. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2020
A motor könnyen tesztelhető. A helyéről leszerelve és gyújtás ráadva, keresi az alapjáratot. Ha felszerelve nem akkor gyanús az alapjárati mechanika.
De mit is nem csinál a motor? Be sem indul vagy csak nincs alapjárat?
Szia,
Nincs alapjárat. Beindul a motor,de játszani kell a gázpedállal. Érdekes,hogy ha hagyjuk kicsit befulladni,az ISCA relé kattan,majd normál fordulaton ismét. Azt szeretném tudni,hogy tulajdonképp mit is kellene mérnem az alapjárat állító motor kivezetésein,ha jól értelmezem a rajzot akkor a motorvezérlő működteti mindkét pólusát,csak az egyiket az ISCA relén keresztül. Köszönettel UV
Szia! A hideg indításnál megvan a magas üresjárati fordulat? Szerintem ott valami levegő járat lehet eltömődve, leszűkülve. Az alapjárat az pótlevegő szabályzással történik amit az a szervószelep állít elő az ECU parancsára. Ha a járatok nem tiszták, akkor lehet, hogy nem lesz alapjárat.
Szia,
Pont ez a gond,hogy nincs meg az emelt fordulat. Köszönjük tanácsod,megpróbálom rávenni a kollegát hogy regisztráljon be és első kézből adja az információt,mert az a tapasztalat hogy a továbbított info az valamerre elkanyarodik... Köszönjük szépen,szia!
Az még mindig kérdéses, hogy hat vagy nyolc szelepes a motor és központi vagy hengerenkénti a befecskendezés, mert más-más az üresjárati szabályzás. Ha a régebbi (évjárat sem ismert) az termoviaszos hidegindítású az újabb pedig a "motor hőfok jeladó" ECT értékétől függ a dúsítás és annak időtartama. A levegőt mindkét esetben pótlevegőként szabályozza hozzá a motorvezérlő az alapjárati szelep működtetésével. Ha hiányzik a magas üresjárat akkor ezt a két dolgot kell megnézni, (termoviaszos huzatzáró vagy ECT) hogy melyikkel van probléma.
Talán még ennyit tudnék hozzátenni magyarázkodás helyett.
Sziasztok!
Tudnátok segiteni??? Suzuki Swift 1.3Kat. 50Kw. 1996. G13B Hideginditási probléma. Denso központi befecskendezős rendszer..., általában kell a féktisztitó., vagy nagyon nehezen azért elindul ,esetleg gázpedál variációval stb. Uj gyertyák..,szikra jó.., AC kipróbálásra átkötve állandó gyujtásinditásra..., Bontott Denso befecskendező részt cseréltünk már----de semmi változás---hibakód nincs. Városi legenda., vagy van alapja hogy az uj növelt etalonos 95-s benzin helyett ., 100ktános használata javulást hozna??? köszi és üdv köszönök minden segitőkész hozzászolást
Szia! Alapjárati motor csere volt? Általában ettől nem indul hidegen.
Vagy az alapjárati motor alapos tisztítása és kenése.
A működéséről meggyőződhetsz, hogy gyújtás nélkül a motort elmozdítod valamelyik szélső helyzetbe és miközben sasolod, gyújtást adsz rá. Akkor látnod kell a motor erőteljes, határozott beállását. Az üzemanyag oktánszáma és típusa nem befolyásolja csak az összenyomhatóságát. Nagyobb oktánszám nem feltétlen előny, de drágább.
Ez egy központi befecskendezős.., nem Bosch hanem Denso.., van ezen ilyen alapjárati motor????
1996- s 1.3 - as 8V G13BA 50Kw
Kell ennie. A porlasztó ház , tűzfal felőli oldalán, a kocsi baloldalához közelebb Egy fekete 4 csavarral rögzített kütyü egy elektromos csatival. Állító csavarokat, habár nem egyszerű amúgy sem, ne csavard el.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2020
Szia!
Köszi ismételten.., most láttam egy BOSCH központi befecskendező fényképét..., látom a 4 csavarral rögzitett ., emlitett alapjárat állitó motort is..., de nekem ilyen egyáltalán nincs., nyilvan mert DENSO gyártmány.., egy rejtély az indulás hidegen pláne., de nem kizárolagosan csak hidegen..., levan véve a legszürő, látni hogy nincs benzinbefecskendezési sugár.., szelepet megmértem kb 1. IlyeOhm..,+ gyujtásjel és kapcsolt testjel megvan a befecskendező szelepen!!! Ilyenkor ha a befecskendezö szelepet leválasztom., es max 1mp - re megtáplalom 12V-al ., akkor látom a befecskendezést és el is tudom inditani..., ezutan aztan majdnem mindig indit......, szerintem ez a bontott szelep is szorulhat stb..., sajnos nem cseréli ki a bontos..., ugymond müködő motorról lett leveve..., vicces
Szia! Ennek a "tüsszentőnek" van egy előtét ellenállása. Az valami áramkorlátozást szolgálna de az értékét nem tudom, hogy mennyinek kell lennie.
Szia!
Van egy ilyen hütőbordás előtétellenállás sorba kötve a befecskendező szeleppel.., mondjuk adtál egy elképzelést arra ( esetleg?) hogy miért spriccel be mindig ha direkt 12V táplálom meg egy mp- re a befecskendezőt az előtétellenállás kikerülésével??? Csak ötlet szintjén... Üdv
Sziasztok!
Ez volna a hét kérdése: Swift 1.3i 8V 1996 DENSO központi befecskendezö rendszer előtét ellenállassal. A befecskendező szelep pozitiv betáp -vezetékén JÁRÓ motornál hány Volt feszültségnek kell lenni??? Kb akkufeszültség 12V., vagy kb 5V Feszültség a előirt??? Esetleg kommentálás is szivesen fogadva! Köszi a válaszaitok! Sürgős volna.
Akkufeszültség nem lehet, hisz csak impulzus üzemben megy. Ha a szervízkönyv nem írja, akkor csak kontroll mérés a járható út.
Három darab 1.5V-os elemmel szokták próbálni és akkor is csak egy másodpercre volna szabad ezt rákapcsolni ott a helyén. A fojtószelepház fűtése az jó? A termoviaszos hidegindítás járatai azok nyitva vannak hideg motornál? Az alapjáratot pótlevegővel kapcsolgatja a motorvezérlő azon a bizonyos szelepen keresztül. Azok a járatok tiszták ahonnan szipkázza ez a szelep a levegőt?
Tudom hogy PWM- l megy a befecskendezés.., de az vezeték ami után érdeklödök nem egy " kapcsolt" negativ a motorvezérlőből, hanem a másik vezeték a b.szelepen : Ez egy gyujtás +12V ami keresztül megy egy sorbakötve egy korlátozó ellenállás blokkon, és ugy a befecskendező szelepre.
Ez nem vesz részt az " ūzemben.., legalább is szerintem nem. Üdv
Az ellenállás 1.9-2.1Ω 20 fokon jónak mondható de ha nem ezen értékek között van akkor cserét javasolnak. Szerintem a levegős résszel lehetnek problémák. A szívócső nyomást lehet, hogy nem jól tudja kiértékelni, mert a járata le van szűkülve esetleg elszennyeződve. Vagy az alapjárati motor, szervószelep nem jól működteti a pillangószelepet. Tegyél már fel egy képet a karburátoros részről, mert már nem tudom, hogy mik is vannak rajta a Denson.
Fojtószelepházfütés: Villamos v vizzel megy?
Konkrétan kifigyeltem mi történik most: Áll az auto kb 1-2 órája---Elkezdek-köszörülni kb 15mp-- ig, közben figyelem a befecskendező szelepre kötött LED- t, hogy van- befecskendező jel--- amikor elkezd villogni, akkor tudom már hogy elfog indulni, ilyenkor mindjárt el is indul. Egykét- percet járatom és leállitom., ezek után már normálisan indul., ha egymás után többször is probálom is!!! Szikra az mindig van rögtön öninditózás megkezdése után.., nem ugy mint a befecskendezés " késleltetése"., mint az elöbbi konkrét esetben kb 15mp köszörülés után jelenik meg a befecskendezés és akkor el is indul. Irtam hogy használt szelepet épitettünk bele? Beépitettem egy nyomogombot ( kb 4Ohmos ellenállason kersztül) pillantra való alkalmi befecskendezésre..., ha nem indul ,ugye látom a LED- n a befecskendezés hiányát.., akkor egy pillanatra rányomok , és már indul is, mintha ettöl a lökéstöl fölébredne az addig nem mükődő szelep.. Az AC motort tesztelés idejére gyujtásra kötöttem A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
Az üzemanyag nyomása az megfelelő? Ez az új üzemanyag nem okoz befecskendező szelep beragadást, késedelmet? Én az öreg autómba (Lada 1500) E5 tankolok a "sógorék" kutjából nem bízom az E10-ben. Más kutak anyagával nekem is nehezebben indul mint azt kellene és a gyertyák ettől fehérek de tiszták.
Az előző szeleppel sem jó vagy azzal is késedelmek vannak első alkalommal? Az üzemanyag nyomása az max. 2.5-3 bár de a szivattyú az tud 6 bárt is. A nyomás szabályzót szokták még meghekkelni 10mm-es alátéttel amitől határozottabb lesz a szabályzó működése.
Nekem ez ecu gyanús, elvileg a gyújtást is az ecu vezérli. Ha van szikra, van fordulatjel, ki kéne vezérelje a szelepet is, feltéve hogy a pluszt megkapja. Semennyi benzint nem köp ha épp nem jó, egy rövid időre halványan sem villan a led? Nem g13a amúgy? A g13b az a gti k ben van és 16V hengerenkénti befecskendezővel.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
Ez a két alaptípusú befecskendező szelepes (tüsszentős) megoldás létezik ezekhez a típusokhoz (Denso). Az IAC-s az a termoviaszos és mágnesszelepes megoldású pótlevegős alapjárat szabályzás. A másik az ISC ami elektronikus alapjárati fordulatszám szabályzás, alapjárati kapcsolóval.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |