Fórum témák
» Több friss téma |
Még egy kérdés, a nagy lánckerék szabadon futós, ha kiiktatom akkor direkt hajtás van. Ez nem károsítja a vezérlő, hogy a motor vissza dolgozik? Vagy tegyek be egy soros diódát?
A motor visszatáplálás természetes normál üzemállapot, a diódával fogod tönkretenni, ha kellene bele raktak volna.
Köszönöm, megnyugtattál.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
Pár nappal ezelőtt megjött a gázkar. A leírtak alapján bekötöttem. Szépen működik. Még egyszer köszönöm a segítséget!
Sziasztok.
Olyan univerzális kijelzőt keresek két motoros e-scooterre, ami méri a betápját (54.6V max.), elemzi a brushless szabályzótól jövő négyszögjelet (vagy az egyik fázis jelét), tehát ha beadom neki a pontos a kerékátmérőt, akkor pontos km/h sebességet tud számolni, méri a bekapcsolás óta megtett és összes km-t. Lehet a kijelző mellett egy hüvelykujj/mutatóujj gázkar, ami szabvány hall szenzoros gázkar, és ki van vezetve. Ami nem kell: uart kommunikáció (mivel a szabályzóm ilyet valószínűleg nem támogat). Esetleges plusz: sebesség korlátozás/fokozat beállítás, ekkor viszont a gázkar jele átmegy a kijelzőn, attól függő részegység. Az a baj, hogy ha jól tudom, a legtöbb gázkar simán uart parancs formában elküldi a szabályzónak, hogy most az egyes fokozatban vagyunk, meg esetleg adat formában a gázkar állását, nekem viszont olyan szabályzóm van (2db is a dual motor felépítés miatt), ami "buta", és csak egy gázkar jelet vár, meg négyszögjelet ad vissza, a sebességgel arányosan növekvő frekvenciájú. Az eredeti kijelző pedig valami máshoz lett tervezve eredetileg, mert 53km/h-t ír ki 35km/h-nál... És természetesen egy gomb sincs rajta, kerékátmérőt sem lehet állítani, stb... Ezt szeretném lecserélni. Köszi. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2020
A hall érzékelőről tisztább jelet lehet levenni, egy optocsatoló segítségével egy biciklihez való kijelzőt is lehet meghajtani, nekem is így volt a régi elektromos robogómon.
Köszi a tippet. A hall érzékelőről akár egy bicikli computert is meg tudnék hajtani. Ez a sebesség kijelzéshez jó lenne. Mondjuk egy tempomat jó lenne, ha már ismerjük a sebességet, a gázkar jele meg pont ott van, egy sebességkorlát már csak pár sor program lenne...
Viszont eszembe jutott hogy volt egy frekvenciaosztó is, hogy kb fordulatonként legyen egy impulzus. A mai pár ezer forintos kinai motorvezérlők már tudják a tempomatot, illetve szettben is kaphatóak kijelzővel.
Van valamilyen képlet ami meghatározza hozzávetőlegesen, hogy egy háromkerekű estén milyen teljesítményű motor kell 20 - 25 km-es sebesség eléréséhez? Gondolom a súly határozza meg, de jó lenne tudni, hogy mit vegyek.
Ha nincs emelkedő, akkor akár 250-350W is elegendő. Ha dombos helyen akarod használni, akkor kell az 1kW is.
Frekvencia osztó nem is kellene, mivel be lehet a kerékátmérőt állítani. Beállítok egy akkora értéket, ami a megfelelő sebességet adja ki, ez nem is gond.
Pár ezer Ft-os kínai motorvezérlő, amiből kettő kellene, plusz hozzá ismét pár ezer Ft-os kijelző, ez azért elég drága is lehet.. A meglévő szabályzókkal meg mit csinálok? Megmondom őszintén, normális 600-1000W-os brushless szabályzót nem láttam 25$-nál olcsóbban, ebből kettő kell, kijelző is kb. 25$ körül van, ez 75$. Az a baj, hogy a két szabályzónak azonosnak kell lennie (dual motor roller), tehát ha az egyiket szettben is venném, találnom kell egy azonosat is, amit önmagában meg tudok venni. Plusz a vámhatár, stb... Mindegy, látom, erre nem lesz semmi recept, a kínai kijelzők csak a hozzá adott szabályzóval kompatibilisek, infó, adatlap, semmit nem adnak ki.
Köszönöm, van egy kis domb is. Van egy 250 W-os motorom, kipróbálom majd.
Mint említettem építek egy három kerekűt. Tudom ,jogsi, biztosítás, sisak. Ha volna érdeklődés tennék fel képeket az építésről. Az építő jellegű hozzászólásokat szívesen venném, illetve ötletet adnák másoknak. Soha nem építettem kerékpárt és talán nem is fogok többet. Esetleg egy rollerre van még anyagom.
Ha be tudod állítani a 30 40 x kisebb kereket (2cm átmérő) akkor nem baj, meg teljes sebességen vagy 200Hz van a hall jeladón.
Hm. Igaz. Ez problémát okozhat. Viszont felrakhatom akár a hozzá adott mágnest is, mondjuk a szelepre. Ezért lenne jobb egy "programozható" kijelző...
Több kijelzőnél még a mágnesek számát is meg lehet adni, és mindig odaírják az útmutatóhoz, hogy "Ne módosítsd!", pedig csak a számoláshoz van köze, máshoz nincs. Meg pl. nálam a 10"-os kerékre 9.2"-t kellett beállítanom, hogy +-2%-on belül legyen a sebesség kijelzése.
Nekem Nextion kijelző van meg egy arduino promicro a robogón.
Én gyári megoldáson gondolkodom... Még ha butább is lesz...
Idézet: „Mint említettem építek egy három kerekűt... Ha volna érdeklődés tennék fel képeket az építésről.” Hogyne lenne érdeklődés, és hát erről szól ez a topik. Idézet: „Gondolom a súly határozza meg” Igen, ilyen kis sebességnél elsősorban a "súly"-ból (tömegből) származó gördülési súrlódási ellenállás határozza meg, a légellenállás csak nagy szélben határoz. (De, ha lábaddal tekersz, azt nagyon érzed ) Az, hogy háromkerekű, az nem számít ebből a szempontból. Egy régi fizikakönyvemben fel volt sorolva, de már csak a sima aszfaltútra, meg a betonútra emlékszem, mert valójában csak az érdekelt, azt jegyeztem meg. Sima aszfalton a fúvott gumiabroncs: 3% Betonúton a fúvott gumiabroncs: 5% Ez azt jelenti, hogy ha (például) az én biciklimre ráülök akkor össz 100 kiló vagyunk (25 kilóra sikerült a bicikli, én 75 vagyok), akkor kimegyek a szentgyörgyi kőre, akkor kb 3 kpond-ot mutatna a rugós erőmérő, ha egyenletes (kis) sebességgel vonszolsz. Ha kb 22 km/órás sebességgel akarsz haladni, az (vegyük úgy) 6 m/s, 6X3=18, ami nincs egész 190w. De ez csak sima és sík úton igaz, kell az a 250W-os motor -pláne, hogy a villanymotorodnak és az akkunak is van tömege. Én kisebb végsebességet, nagyobb áttételt céloznék meg, még itt az alfőldön is. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Köszönöm és segitséget és a biztatást.
Egy hónapja találtam a neten egy háromkerekűt ami nagyon meg tetszett és ez adta az ötlet Holnap fotózok, teszek fel képeket.
Az elindulásról nem esett szó. Merthogy az a 190W-os motor nem fogja alólad kitépni a járművet, az biztos! A gyorsulás egy nagyon fontos tényező pedig. Minél nehezebb az ember, és minél jobb gyorsulást akar, annál nagyobb teljesítmény kell.
Miért esett volna szó, ha már egyszer leírtam, hogy:
-egyenletes sebességgel, -sík úton, Innentől (szerintem) magától értetődik, tehát nem tudom, miért nekem címezted ezt a választ De ha már, akkor ne feledjük, hogy legfeljebb 300W rásegítőmotorig kerékoár a kerékpár, tehát a jó gyorsulást a lábaddal kell segíteni.
Sík terepen is el kell indulni... Neked írtam, mert a te hozzászólásodra reagáltam...
Kerékpár/e-bike más tészta. A lábaddal ki tudsz nyomni kb. 1kW-nyi motor teljesítményt, tehát ezért tudsz jól gyorsulni (plusz az áttétel). Arról nem is beszélve, hogy ha van egy kis szél, vagy minimális emelkedő (gondolatnyi is elég), azonnal esni fog a sebesség, gyenge motor esetén. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2020
Néhány kép a jelenlegi állásról:
Úgy érzem az ülés magas- 39 cm Az első kerék és még nincs a helyén, az most lesz kialakítva.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2020
Milyen magas az "alváz"? Gondolj komolyabb magasságú fekvőrendőrre, nem fog felfeküdni?
Van egy rollerem, az nagyon alacsony... Idézet: „Sík terepen is el kell indulni” És miért ne indulna el? A példámban 100kg tömegű testet kívánunk gyorsítani, (majdnam) 190W-os, 18mkp/s villanymotorral. A menetellenállást a 3kp-nyi aszfaltút-gumiabroncs gördülőellenállas képviseli. Az elinduláshoz elég, ha ennél a 3-nál többel toljuk/húzzuk meg. Ha megkínáljuk a 100kg-os tömeget 18mkp/s-el, az út pedig ekkor ellenszegül 3mkp/s-el, akkor 3 vész el az ellenállás legyőzésére, 15 marad gyorsításra. Az 1,5m/s-ot gyorsít másodperc alatt a 100kg-os tömegen. Ha tovább gyorsítunk, akkor az "útellenállás" ugyan változatlan mértékű, azonban a sebességünk (például) már 3m/s, akkor 9kpm/s az össz, tehát akkor már csak 9 marad gyorsításra. És ez így megy tovább, míg ki nem egyenlírődik, ekkor érjük el a végsebességünk. Ami nagyon elméleti 22km/h, mert sem tökéletesen sima aszfaltút nincs, de az a minimális légellenállás sem állandó, ha szembefúj a szél, akkor az is beleszól. Ilyen kis sebességnél nem számottevő a légellenállás, de bicikliztem már úgy Szolnokra, hogy a Peti csárdáig 20-22-vel, onnantól feltámadt a szél, eggyel visszább kellett raknom, és 18-19-el a maradék tizenpár km-t. Még szerencse, hogy az unicum-sört már Alsószentgyörgyön bevettem, így szomorúság nélkül kibírtam. Idézet: „ A lábaddal ki tudsz nyomni kb. 1kW-nyi motor teljesítményt, tehát ezért ” Megnézném én azt a Superment, aki akár pillanatokra is tud önerőből 1kW-ot teljesíteni. Bármilyen jó áttétellel, akkor sem tudunk 100kg-ot 1m magasra emelni 1 másodprc alatt önerőből, pláne nem huzamosabb ideig. Egy 10kg-os vödröt húzzunk már fel 10 méter mély kútból kötélen, kézzel 1 másodperc alatt. Az az 1kW-nyi teljesítmény |
Bejelentkezés
Hirdetés |