Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Először is körbe kocogtatod a perem mentén, majd egy csavarhúzót beáldozva, annak pengéjét egy oldalra leélezve kezd aláütögetni a peremnek. Ha egy helyen elválik a perem a háztól akkor másik helyen (vele szemben) is alá kell menni a peremnek. Amikor már aláfér egy 8-10 milliméter széles csavarhúzó penge azzal már könnyebb pajszerozni.
Ok, akkor ezek szerint lesz levéve.
Köszönöm! A motor adott 1440 fordulattal gondolom csak elbírja 1:1-ben a kompresszor, legfeljebb majd extra fűtéssel fog üzemelni. Itt pont jól jönne a direkt hajtás, mert viszonylag hosszú a tartály kb. 100L így épp elférne kényelmesen. A motor is a kompresszor felé fújná a hideg levegőt, mert maga a motor még langyosodni sem hajlandó (régi dinamó öntvényházas motor), így még egy plusz külső ventilátorral már komoly hűtése lenne a kompresszornak. A nyomó és szívóágnak is 2-2 be és kivezetése van, lehet célszerűbb lenne mindkettőt használni. A hőtermelés is egyenletesebben oszlana el. A mostani Ikarusz kompresszornál az a melegebb oldal amelyiknél a cső be van kötve, de érezhető a két oldal között a különbség. Majd elválik mire lesz lehetőség. Még egy kérdés ha már eszembe jutott. Úgy is kell új tömítés, milyen vastagságú lehetett a gyári? Azt nem tudom, hogy ami rajta volt gyári volt e, de kb. 1-1,5mm volt a hengerfejen és a talp alatt is.
Nekem a ventilátor csak azért van rajta, hogy ha tűző napon festenek róla akkor azért legyen némi hűtés rajta. Amíg nem volt rajta ventilátor egy állót használtak erre a célra, mert, hogy a szomszéddal teszteltettem le aki egész nap festett róla a nyáron. A visszacsapó szelep meg is adta magát, már azt is humott szemmel szedem szét, rakom össze. Zsugorkötéssel van rögzítve a szeleptányérban a vezetője és az ennyi hőtől és vibrációtól szinte szétverődött. A rézcsövek forrasztásához használatos ezüst tartalmú 220C fok feletti olvadáspontú ónnal forrasztottam meg.
A tömítés az valóban vastag de szerintem nem vastagabb 1mm-nél. A tömítőpasztával kezelt felületek majd 1.5-re adják ezt a méretet.
Még egy kérdésem lenne.
Csak ki kéne venni a főtengelyt, a zégergyűrűk már le vannak véve, viszont a hajtókarok mintha útban lennének. Gondolom van egy trükkje melyik irányba milyen állásba lehet kiszedni. Sejtésem szerint a zárt dugó felől kéne kitolni a főtengelyt, csakhogy a hajtókaroknál fent fog akadni. Hogy is lehetne ezt könnyen kivitelezni? Ha már más csinált ilyet akkor inkább én is így csinálnám kevesebb behatás érné a kompresszort mint ha próbálkoznék vaktában. Amúgy nagyon sok az olajiszap benne rendesen nem lehet eltávolítani, a hajtókar tűgörgők kicsit moccannak, nem tudom mennyi a normális, de a főtengely csapágyak már nem a legjobbak. A szimering is eresztett, így már célszerűbb lenne legalább a főtengely csapágyakat a szimeringgel együtt cserélni. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2021
Nézd meg a tákolmányomat, fejjebb. Az is egy ZIL, egy keringető szivattyú hajtja a vízhűtést, nagyon jó. Egész nap mehet ezzel a módszerrel. Most kint van az udvaron, fóliával letakarva, úgy használom. Fagyállóval fel van töltve. Eleinte párszor megnéztem hogy az olaj és a víz megvan e még, megvan. Mehet! Ja, ékszíjtárcsát vegyél a boltban a motorra. A motor tengelyek szabványosak, és az ekpalyak is. Nekem is asszem 140 és van fent, de pillanat alatt veszek rá egy másik külső ekszilytarcsat, 1700 Ft-ért. Edzett, centírozott. Én is növelni fogom a fordulatot.
Szereztem gazpalackokat az autó-klíma kompresszor, projektemhez. 8-10 ezer forint volt darabja. Ezek az 50 literesek. Vettem egy platónyi alkatrészt a tranyóhoz, a cuccok között volt egy klíma kompresszor is nagy örömömre! Már csak fel kell ujittatnom, mert meg se mozdul. A mágneskuplung legalább működik.
Ma úgy alakult hogy élyszaki műszakot kell tartsak, és kéne a kompresszor, de hangos nem akarom beindítani. Azt találtam ki hogy a régi hutogep kompresszoromra teszek egy csatlakozót, és azzal fujatom fel a 150 literes tartályt. 20 perc telt el, 2 bár nyomást sikerült csinálnia, ennyi pont elég lesz remelem. Ez a kis kompresszor nem először húz ki a szarbol.
Én amikor szedtem szét a zilt, nem vettem észre hogy beleért a hajtókar a tengelybe. Kapott néhány emberes kalapácsütést, de nem lett nagy baja ha meg megy. Nagyobbat kellett volna ütni. Már nem emlékszem pontosan mi volt a trükkje, de mintha ki kéne szedni minkét csavart, esetleg atforditani a tengelyt. Saját magát megmutatja.
Köszönöm már megoldódott. Most takarítás megy aztán mehet az összerakás. Az összeépítés lesz időigényes és keríteni kéne egy tehermentesítő nyomáskapcsolót amin jókora csatlakozó van. Túlságosan kicsi a keresztmetszet és lefojtják a nyomóoldalt. Az Ikarus kompresszor 3/4" csövön csatlakozik a tartályba, de legalább 1/2" csőnek megfelelő keresztmetszetű tehermentesítős nyomáskapcsoló kéne. Hiába van valamelyiken 1/2-es csatlakozás utána leszűkül és nagyon pici a keresztmetszet. 1440-et fog forogni igényelni fogja vagy inkább én a használat során, mire a 100-120L-t felnyomja minimum 4-re.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2021
Ez nekem is probléma volt eleinte, üres tartálynál elindul, amikor már félig van akkor nem tud.
Több lehetőség is van, én először hosszabb vastagabb csővég próbálkoztam, hátha mire feltölti azt, addig fel is tud pörögni. Nem jött össze. Második próbálkozás: nem egy, hanem kettő 125-160 indítókondi, ígymár működik üzembiztosan. A helyedben én egy félcolos szelepet tennék bele, rugónélkülit, és amikor elér egy mennyiséget a szelepet a kiáramló levegő zárja. Amikor leáll, lassan leengedni a nyomaskapcsoló a nyomást, és visszanyit a szelep. Gyártanak ilyen visszacsapó szelepeket még szabályozni is tudod, attól függ melyik irányba fordítod.
Majd meglátom túl kicsi a keresztmetszete a 1/2"-os szelepnek is. Csak a csatlakozás 1/2" és nem a keresztmetszet. Inkább valami rendes szelepet kap egy pici tartállyal és marad a sima nyomáskapcsoló mint eddig.
Nem is az indulás lenne a probléma, hanem hogy a kompresszor elengedné a tartály nyomását idővel. Én szeretném ha azért 1-2 napig is megmaradna ha csak kifújni kell valamit pc stb akkor a maradék kis nyomás is elég nem kell bekapcsolni állandóan. Azért egy 3 fázisú 2,2kW-os Dinamo motoron nem lehet kifogni indulásnál.
Sziasztok! Szerintetek bírná a ZIL130 sűrítőt a lada vezérműszíj kb 1000 fordulaton?
Szerintem igen. De a két kerék közé nem árthat egy támasztó görgő.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2021
Lesz egy autómata feszítő az is egy vezérlésről ami támassza majd a szíjat
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2021
Nagyon párhuzamosnak kell lennie a két tengelynek! Különben nem áll meg rajta a szíj!
Ezzel tisztában vagyok! Csak tetszik nekem ez mert olyan kis takaros
Nagyon kafa lett!
A középső bordásszíjkerék mit hajt? Szivattyút a hűtő víznek?
Szia!
Hol veszel te annyiért Zil/Liaz kompresszort? Nem kötekedésből, tényleg érdekel. Nekem is kellene, én is vennék leginkább egy Liaz légsűrítót, mivel volt egy félbemaradt projektem egy olyannal és van alkatrészem hozzá. Egy megbízható, jó kompresszor meg már örömlánymód kellene itthonra.
A képet csak a neten találtam.
Hasonló módon szeretném megoldani a hajtást mivel minden adott hozzá. Már csak össze kel állítani.
Fész marketplészen fogtam ezeket! De rajta kell lenni a témán!
Pl:
ZIL komp
Én Kárpátalján éllek itt nálunk átszámolva 17ezer Ft. ért lehet kapni telyesen felújított zil kompresszort. Ha esetleg valakinek van rá lehetősége érdemes innen beszerezni mert olcsó igaz most a járvány helyzet miatt elég nehézkes a határ
Jó a ZIL!
Kicseréltem a motoron az ékszíjtárcsát hatezerér egy nagyobbra, eddig 140 volt fent rajta, most 160 van fent. Gondolom ez az ékszíjközép Mérete, mert a teljes átmérő 165mm a kompresszor kereke kb240 es lehet, a motor 1440 et forog. Ha jól számoltam 990 et forog a sürítő, de kérlek számolja ki valaki más is mert ezzel mindig gondban vagyok. Ezzel az apró módosítással eljutottam oda, hogy annyit tud termelni a kompresszor hogy nem bírom elhasználni, fújópisztolyjal, vagy a levegős gépeim bármelyikével. További fejlesztésként lecseréltem az anyákat, amik a sűrítő lefogatocsavarjain voltak, roppantott anyákra, mert le lazult a sima. Az olaj nem folyik, ellenben a fagyálló csepeg a szivattyunal. Asszem cserélek benne majd olajat, megérdemli a kicsike, már bejáródott.
Eleinte én fúrógép szivattyúval akartam megoldani a keringetest, hasonló módon. De jobb is hogy nem úgy lett mert a fúrógép szivattyú nem bírta volna a hőt.
Ha majd kell egy másik projektem be a keringető szivattyú, akkor egy mosogato mepbol kiszerelt szivattyúval helyettesítem. Azokban úgy is kettő szokott lenni, az üzemi és az ürítő szivattyú. A hofokot is bírja. C27! Tegyél csapot a tartályra, és nem ereszti el sehol a rendszer a levegő, fél év alatt sem.
Mosógép szivattyú...?
Ha bírja a 95°-os mosólevet, bírnia kell(ene) a kompresszor hűtővizét is.
Köszi, orcakönyvet elég ritkán nézek mostanában, de a tipp jó
Nagyon átment oda az élet! Egy platform mindennek. Fórum az okosodáshoz, hirdetések a bizniszhez, meg a többi szemét...
Szia! Inkább 864 a fordulata a kompresszornak.
Köszi. Hogyan számolod?
Sznyeg: Mosogatógép, mert a mosógép szvattyúkat csak 1 perces üzemre tervezik általában. A mosogatógép ben kettő van, az egyik folyton megy, a másik az egyperces üzemre tervezett ürítő, ami a mosás végén 1 percre bekapcsol, és kiüríti a gépből a koszos vizet. Szerintem nem érdemes azt használni, persze az energolux stb szivattyúk jól bírják, azok régi technikával készültek.
160:240=0,6666 (0,6)
1440x0,6=864 |
Bejelentkezés
Hirdetés |