Fórum témák
» Több friss téma |
Kedves Hozzászóló!
A kapu jól van bekötve mivel ha kifelé nyílót szerelsz fel akkor a motort be kell tenni a kapu síkjába. Amikor a kapu csukott állapotban van akkor a motor is behózottba. Tehát fordítva amikor na dugattyú tól akko nyitja a kaput. Teljesen jól működik. A fotocellát pedíg a bővített menüben oda állítpom ahova akarom. Annál a mozgásnál aktív amit szeretnék, az is teljesen jó. Egy dolgot elfelejtettem leírni korábban hogy nincs ütköző! A programozása pedít fordított a nyitott állapotnál van a referencia pont azt beállítod az érzékelővel és onnan megtanulja a záztat és ennyi. Semmi különbség nincs. annyi hogy a kijelzőn amit nyitott az valóságban zárt ami zárt az valóságban nyitott. De ez minden a beépítés miatt van. Viszont az elektromos zár gyárilag nyit irányban ad feszkót a zárnak, ami nekem a zázási parancs. Ezt kellene megfordítani.
Vagy még egy olyat lehetne esetlegesen, hogy a ref pont érzékelő ami kost kint van, azt teljesen be hozom, ha van benne elég menetes szár. Illetve a betanításnál azt is meg tudom neki mondani hogy melyik irányba induljon el előzszőr. Csak akkor teljesen ellentmond a leírásnak..... Illetve ki kellene szedni a dugattyút megnézni hogy mennyi állítási lehetőség van. Lehet hogy ez lenne a megoldás, csak egy fokkal egyszerűbb lett volna ha tudom váltani programból az elektromos zár nyit funkciót is... mint a fotócellánál a bővített menün belül......
Fordítva ülsz a lovon! Nem azt csinálja amit Te szeretnél, hanem amire kitalálták! Amit csinál azt azért csinálja ,mert ennyit tud. Ha fordítva ülök a lovon, akkor ha elindul tolatok? Hívj egy szakembert, majd az megoldja!
Nem teljesen ismerem ezt a vezérlést, ha van rajta kimondottan csukás nyomógomb bemenet, akkor befele csuk?
Vagy ha mondjuk beállítod az automata visszacsukást , akkor befele csuk?
Szia! Igen tok jól működik amugy már a 2 kapus volt itt es nem tudta megoldani. Aztán gondoltam felteszem a kérdést hátha valakinek van kifele nyíló ütköző nelküli. Merrt ezt a verziót nem igazán írták le hogy hogyan lehet felprogramozni. De nem egy nagy dolog a felszerelése a vasalás az tovább tartott mint magát a motort feltenni és beüzemelni. Ezt a részt nem használom de szerintem nem. Nem aktiváltam feleslegesnek tartottam mert van egy kutya és nem kell hogy lelépjen Igazából a hörmann szerint ennél a verziónál ami nekem van sajnos ezel kell eggyütt élni ha normál módon lenne feltéve akkor és úgy működik ahogy kell. Elmondásuk szerint. Normál modon van bekötve a motor 4 vezetéke. Viszont mivel nekem nincs ütközőm előszőr a ref érzekelőt kell betanítani a betanítás első lépesénél az meg nekem a nyitott állapot amikor kint van a tolorúd. Ez a zárt veghelyzet. Papiron. Utána megmondod hol a másik véghelyzete ezt mar tudja az elfordulások alapján és kész. Utána tanítasz neki egy erőt és pont. Műkszik.. De majd megnéztem a mechanikat át lehet e a ref érzekelőt tenni a belső oldalra ha van benne akkora állitasi lehetőség akkor ennyi szerintem a megoldás ha nem akkor kapufa de ha lehetett volna szerintem a 2 kapudból az egyiknek csak eszebe jutott volna.
Na igen. Azt valójában nem is kell elmagyarázni, mechanikusan hogyan is néz ki egy kifelé nyíló kapura a meghajtás felszerelése. 17 év alatt 200+ darab Rotamatic és egyéb szárnyas kapu meghajtás felszerelése után már belefutottam pár kifelé nyíló kapuba és azok egyéb problémáiba is.
Pont arról van szó, amit itt most nagyon jól le is írtál, hogy fordított világban beállítani a dolgot lehet úgy, ahogyan Te mondod. Mármint az, hogy a referencia pont mikrokapcsolója marad, ahol van, fotocellának beállítod, hogy nyitás irányban (ami a Te esetedben most a zárás) működjön és kész. Csak az a gáz, hogy pont nem így találták ki a rendszert. Ezért az elektromos zár a jelenlegi felállással ebben az életben nem fog működni, mert nincs olyan beállítás a vezérlésben, hogy a vezérlés szerint csukás irányba működjön. Mindenféle hókusz-pókusszal meg lehetne oldani, de nem ez a normális módi. Ráadásként még hozzáfűzném, hogy elektromos zárnál sűrűn előfordulhat, hogy az elektromos zár összefeszül. Ezt a gyártók is tudják és a legtöbb gyártó vezérlésében be lehet állítani egy tehermentesítő funkciót, ami azt csinálja, hogy a vezérlés áramot ad az elektromos zárnak és ezzel egy időben egy pillanatra a zárt kapu meghajtás megindul zárás irányba, hogy az elektromos zár ki tudjon oldani. Illetve záráskor még van egy beállítás, ami a zárás végén "becsapja" (szó szerint) a kaput, hogy az elektromos zár biztosan összeakadjon. Ez a rácsapás. Na ez a két beállítás az, amit nem fogsz tudni megoldani a jelenlegi felállással, ahogyan most be van kötve és be van tanítva a meghajtás. Jelenlegi felállás szerint (ha esetleg gondolkodnál rajta, hogy bekapcsolod) automata zárást meg ne is állíts be, mert bezárni ugyan soha nem fog automatikusan, ellenben kinyitni igen. És még egyszer leírom röviden, hogy a jelenlegi bekötéssel és beállítással az elektromos zár nyitás irányban soha nem fog működni.
Szerkesztettem, csak lejárt az idő.
Szóval. Kétféle referenciapontot tud a Rotamatic figyelembe venni: Az egyik a referenciapontot adó mikrokapcsoló, amit a korábbi Rotamaticoknál áttekerhető volt teljesen a másik oldalra, de úgy vettem észre, hogy az újnál nem megy át teljesen, csak olyan 80-90%-ig. A másik az, ha ütközőre áll meg. Na most ütköző (ha nincs) lehet maga a motor is. Ehhez pusztán annyi lenne a lényeg, hogy magát a motort szereled fel úgy a B szárnyon (amelyik később nyit/előbb csuk), hogy maga a motor koppanjon le a zárt pozícióban, de inkább picit előtte. Majd az A szárny erre zár rá. Így máris meg van a referenciapont mindkettőnek. És innentől már csak annyi a feladat, hogy a motorfejekben a referenciakapcsoló sorkapcsot áthidalod, vagy magát a referencia kapcsolót tekered tartományon kívülre. Az áthidalás jobb. Aztán a vezérlésben a motorok fehér és sárga vezetékét felcseréled. És utána mehet a beállítás a leírás szerint. a zárás valóban zárás lesz, a nyitás pedig nyitás. Egyébként már felszerelt motornál láttam olyan megoldást is a zárt ütközés beállítására Rotamaticnál, hogy egy méretre vágott kemény műanyag gyűrűt tettek a motorszárra, így az volt az ütköző.
Attól, még hogy valaki kaput szerel nem biztos, hogy ismeri a terméket. De hogy segítsek is: https://downloads.sommer.eu/files/twist-200E_46685V007.pdf 15. oldal. Így kell felszerelni és a nyitás, nyitás a zárás, zárás marad, csak a kaput ellenkező irányba mozgatja. A végállás kapcsoló is jól fog működni. Egy gumi ütköző az oszlopra és megvan a fizikai ütközős is nyitás irányba és nem veri oda az oszlopnak sem. De, ha a megfelelő helyre kerül, a kapun, a motor felfogatás, akkor fizikailag sem tudja befele zárni, az is fizikai határ lesz! A motor sorrendre figyelni kell, ha egymásra zárnak a szárnyak! Üdvözlöm a mestereket innen is!
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2021
Hali!
Ez a leírás nekem is jól jött. Köszi!
Szeretem ezeket a sommereket. Sok tekintetben jobb, mint a Hörmann. Bár azért azt megjegyezném, hogy a Hörmannban csak egy referenciapont mikrokapcsoló van. Nincs nyitási és zárási végállás kapcsoló.
És pont azzal van a gond, hogy a régebbiekben a referenciapont kapcsolóját át lehetett tekerni a szár betolt végére, hogy kifelé nyílóként is a zárt helyzetet adja meg. Ez volt az egyszerűbb, de az újnál már ez nem működik. Lehet, hogy van trükkje az új vezérléssel, hogy a nyitásirányt már betanításnál, vagy egyéb módon lehessen állítani, mint az új Lineamatic-nál, de nem foglalkoztam még vele.
Szia köszi az infókat, ma beleástam magam és 2.verzió jó is lett a tolórudat kicsit arrébb tettem hogy az legyen a véghelyzete. Ahogy írtat most olvasom épp... Illetve a vezetéket felcserélve es láss csodát műkszik.... Csak azt nem értem hogy ha egy kis infó gyüjtés utan ez nekem is megy es valljuk be ez azért nem atomreaktor kihívod a hörmannos szakembert kifizeted amit kell a dolga annyi hogy feltegye a motort és programozza fel mert a kapu átalakítása egy kis hegesztés stb stb az már büdös volt és mégse megy. Pedig laikusként azt gondoltam tudja emberünk mit is csinál...Na mindegy is engedjük el a dolgot a lényeg hogy műkszik rendesen zárral. Köszi mégegyszer.
Sziasztok!
Tudja valaki hogy a jobb oldali régi távirányítót hogy tudom beüzemelni!? Semmit nem akar amit a netes videók tanitottak nekem! Bal oldali a régi! Segítségeteket előre is köszönöm!
Elfelejtetted leírni, hogy mit "tanítottak" neked...
Ahol vásároltad, kaptál hozzá leírást? Most van benne kód? A LED villod, vagy világít, ha nyomod a gombot? Meg kell egy kis kézügyesség hozzá...ha egyáltalán működőképes. Persze a tanításnak semmi köze a Hörmann kapukhoz...egy Beninca/ noname távirányítónak. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Kínából jött, túl sok leírás nincs hozzá. Ezért videókat néztem YouTube-on okos emberektől! Az elején minden gomb nyomására égett, ezért a benne lévő kódok törlésével kezdtem. Most nem villog amikor nyomom a gombot! Innen kezdtem többféle variációval. Egyik sem hozott sikert! Nem tudom melyik lehet ehez a kombóhoz a megfelelő variáció. A garázsban a motor felett van az a kis doboz is pluszban beépítve, azon is van egy gomb.
Azért csak tudod, honnam vetted? Pl. itt van hozzá pármondatos leírás...
Ha "égett" a ledje, akkor volt benne kód! Azt megpróbáltad rátanítani a kapuvezérlődre? /Én azzal kezdtem volna/ Ha sikerülne a kódot klónozni, akkor is ezt meg kell tenned ("Step3")! A és B gombokat kellene egyszerre lenyomni és lenyomva tartani, amíg a LED 3X felvillan...de totál egyszerre! A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Aliexpresről vettem és a kis papírja szerint jártam el, miszerint törölje le a kódot és onnan kezdjem el. (ezt mondta a videó is)
Hogyan tovább?
Megírtam! Megtetted, amit utolsó mondatomban írtam?: "...LED 3X..."
De kövesd a leírást, én nem látom...
Persze! Iszom minden szavad!
3led villogott is.
Annyit ír, hogy nyomjuk meg az A gombot az eredeti távirányítón, majd nyunjuk meg az újon is.Villan, És kész! Próbáltam egyszerre és külön is nyomni. Egyik sem volt célra vezető! Az lehet gond hogy közel van a garázs kapu és folyton nyílik, záródik?
Szerintem hosszan lenyomva kell tartani a gombokat...pl.: lenyomod az A gombot (és nyomva is tartod)...utána a Beninca gombját lenyomod...és addig tartod lenyomva, amíg a kínai ledje valamit nem jelez. Trükk: mindenféle lehetetlen pozíciót ki kell próbálni, a távirányítók legynek teljesen egymás mellett. Pl. a hátlapjuk érjen össze. Persze így nehezebb a nyomógombokkal "bűvészkedni"...
Ha a garázskapu reagálása zavar, akkor nem távolabb...100 méterről már nem fog reagálni. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Hátat fordíttattam a távirányítóknak! Újon megnyomtam az A gombot hosszan. Villogott. Megnyomtam a régi Benincat hosszan és az új elkezdett villogni3x majd folyamatosan égett. Valami történt, Viszont nem reagált rá a kapu. Úgy kezdtem, hogy töröltem a távirányítón a kódokat. Valamit érzékelt mert a művelet elején nem villogott egy gomb se megnyomasra, a végén viszont mind a 4. Ami szerintem megint nem jó mert csak az A-ra programoztam!
Hali! Az nem gond bizonyos esetekbe, hogy mind a 4 gombot megtanulta. Menjél oda a tanított távirányítóval a kapuhoz/vevőhöz, és tanítsd rá.
Mintha már írtam volna: Az új,- a kódot már megtanult távirányítót- is meg kell ismertetni, esetedben memorizálni a vevőddel.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Pláne úgy hogy az üzenetemet el se küldi a rendszer!
Ha a betanitas annyit jelent, hogy megnyomjuk a vevőn található gombot, világít a led, és a távirányítón is hosszan tartva nyomom a gombot? Semmi reakció!
Egyébként laikus vagyok! És bocsánat a sok hülye kérdésért! De! Miért kell a távirányítókat össze hangolni? Miért nem elég az újat és a vevő egységet? Mi van ha nincs régi távirányító mert elhagytam?
Ácsi...így túl sok a kérdés! A régi táv kódját klónozzuk az új "taníthatóba"...ha a régit elhagytuk, akkor annak kódját törüljük a RF vevőből. Ha rendes (eredeti) távot veszünk, semmi gond nincs vele, csak rá kell tanítani a vevőre (memorizálni).
Ha spórolni akarsz (3,60USD kontra 6000Ft...) és veszel egy univerzális távot...akkor abba rengeteg különféle rendszer kódja belemásolható. Tehát először is abba beleszuszakolod a megfelelő kódot...ha nincs miről, az gáz, akkor előbb szerezned kell egyet valahonnan. Az ugrókód és a fixkódok közötti eltéréseket most inkább nem ecsetelem. Neked először is el kéne olvasnod a külső Beninca RF vevőegységed leírását, abban megtalálod a "tanítás" módját... Nem túl egyszerű a programozása...sok mindent tud az a vevő. Gyanúm szerint mezei fixkódos vevőkkel is tudna működni. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Na olyanom nincs a Benincához! Nemrég költöztünk ide és semmi ilyesmivel nem rendelkezem sajnos! Ezért írogatok ide, (különben használati utasítás alapján már rég megoldottam volna) hátha valaki el tudja nekem ezt mondani!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |