Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Igen, hülyeség volt.
Honnan lehet új dugattyút és gyűrűt beszerezni? Hengerfej felújító szakműhelybe lehet kapni? Az új gyűrűket kínából lett rendelve. Ha nem kerül sokba akkor itthon vennék meg.
Szerintem a gyűrű hornyot szúrták nagyobbra. Az nem olyan nagy probléma..
A hengert minek, meg hogy esztergaltátok meg?
Nem inkább a dugatyút? Ha a dugót esztergáltátok akkor nincs nagy vész. Csak mostmár akkor belevaló gyűrűt kellene keríteni. Csak ahhoz pontosan kellene tudni a dugattyú meg a henger átmérőjét.
Én is a gyűrűhoronyra gondolnék, te félrevezető az írás! Illetve a gyűrűhoronyba kellene egy stiftnek lennie, ami nem engedi forogni a gyűrűt.
Első sorba a gyártóját próbálnám megkeresni, hátha ad hozzá pótalkatrészt! Vagy valaki aki szerviz hátterét adta. Ha ez nem megy, akkor le kell mérni a dugót! Átmérő, és csapszeg magasság nagyon fontos!! Aztán keresni valami nagyon hasonlót! Másik kompiba valót. Ha nincs valami közeli amiből lehet csinálni, akkor még mindig vannak dugógyártók: https://veteran-autoalkatresz.hu/index.php?route=product/list&keyword=dugatty%C3%BA&description=1 https://www.paldugattyu.hu/szolgaltatas.php Azért elgondolkoznék a fúrások is, ha már új dugó megy bele!!
Elnézést kérek mindenitől, rosszul írtam le. A hengert nem lett hozzá nyúlva, csak a dugattyú lett esztergálva gyűrű vastagsága miatt.
13 éves nem olyan neves gyártó kompresszorról van szó,így nincs hozzá semmilyen alkatrész. Felvettem a kapcsolatot hengerfelújító céggel, holnap viszem hozzá a 2 hengeres motort. Lemérnek, utána mondanak árat. Szerintetek csak az alkatrészek 2 db dugattyú és a gyűrűk mennyibe fognak kerülni? Elgondolkoztam azon, hogy inkább hagyjam az egészet ha nem éri meg pénzbe, még a tartályról sem tudni milyen állapotban van.
10ezer környékére tippelek. Te figyelj. Ez egy nagyon jó kis kompresszor a képek alapján. Ilyet 70ezer alatt most nem kapsz. Én biztos rászánnám a pénzt és rendbetenném.
Nekem kínai 2hengeres 50literes van. 8éve biztos megy gond nélkül és elég sokat, pedig az jóval bóvlibb mint ez. Szóval én tuti megcsináltatnám a helyedben.
A fejszelepek jól zárnak mindkét hengernél? Ezek az olajos (mert van olaj nélküli is) kompresszorok sokat kibírnak, persze ez függ attól, hogy milyen környezetben használják. A gyűrű hézag az nem volt olyan vészes, hogy hozzá kellett volna nyúlni.
Nekem nemrég fúrták a Zil-t! 12 ezer volt a fúrás! (2x6000) Dugó, darabja 5000-től akármeddig. Új kompresszorfejet értelmeset nem kapsz 100ezer alatt!! (ABAC)
Zil felújítva 60-70ezer, de nem mondanám korszerűnek! Tartály, LPG gáztartály 10e ami lejárt, de mivel 30 báros, meg soha nem látott vizet belülről, garantáltan kiszolgál. Ezekkel számolhatsz!
Apám kompresszora abac, egy kis aranyos darab, de nincs arra szó amivel le tudnám írni hogy az a háztartási kompresszor mennyit ment már.
Azon kellett fengerfejtomitest cserélnem. Tízen-huszon pár év után. Lecseréltem az olajat is. Szerintem még a gyári volt benne, elég lerakódásos volt. Nagyon szépen jár, nem véres a torka mint az aldis workzonnak, aminek szikrát szórnak a szénkeféi 8 bárnál. A ZIL tényleg jó. Nekem is megy szépen, örök mint a nyomorúság. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2021
Nézegettem az új kompresszorokat 70-100 ezer ft közötti ársávban. Ami nekem jónak tűnik az a Scheppach HC 53as típusú kompi.
Ma leadtam a hengerfelújító szakműhelybe a dugattyút és az eredeti gyűrűket, jövő héten jelezni fognak ha be tudnak szerezni. Fúrással nem tudnak intézni, mert kicsi, 75mm-től tudnak.
Hozzányúlás előtt se volt jó, sokáig töltött a gép. Akkor nem néztem a szelepeket. Egyből kezdtük bele dugattyút felújítani, hiba volt. Majd jövő héten kiderül.
Szelep lapokat mivel lehetne le cserélni? Vághatok bele méretre lemezből mérettel és vastagsággal megegyezve? A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2021
Sziasztok.
Egy is segítséget szeretnék kérni tőletek. Körülbelül két hete sajnos szó szerint leéget a "kis" Lidl-ös kompresszorom. Aztán egyik rokonom szólt, hogy van egy egyedi kompresszora, amit nem használnak már s odaadja nekem. A csatolt képeken ez a kompresszor látszik. Ami feltűnt, hogy nincs rajta légszűrő, ezt pótolni szeretném (Kérdés hogy ide mit ajánlanátok, milyen menet van ebbe, mert a 3/4"-os vizes toldó nem passzolt bele) A másik amit orvosolnék, hogy nincs nyomásszabályzó, hanem csak egy lefújószelep. (Jó kérdés, hogy mennyi bárnál fúj le) A Lidl PKO 270 A3-as nyomásszabályzója jó lehet ehhez? A másik hogy a csövek (idomok) hegesztettek, amit cserélnék. A tartály, ha jól sejtem IFA levegő tartály? Hol érdemes ilyen idomokat keresni neten? Az első két képen bekarikáztam a tartály, és a kompresszor vízhűtési csatlakozóinak a helyét, ezek milyen menetűek? A második képen a bekarikázott "elem" az micsoda? Én visszacsapó szelepnek gondoltam. Köszönöm a segítséget előre is.
Hát pedig azzal kellett volna kezdeni nem szétszedni, mert ez a lelke meg a visszacsapó szelep. Az olajos kompresszorok nem kopnak olyan vészesen túlméretesre ennyi idő alatt, hogy a dugóval legyen a probléma. Bővebben: Link
Szia! Ez a gép azért ilyen olajos, mert a karternak nincs szellőzése az az zárt. Így az olajat felhordja a dugó fölé ami pedig a tartályon keresztül a csövekbe. A felső szintjelző csavar volna az amit ki kellene fúrni vagy az helyett csövet tenni és a forgásirány pedig NE arra (felfelé) csapja az olajat. A lefújó szelep a biztonsági szelep aminek a lefújási értéke a feszmérőről olvasható le, hogy mikor nyit a zárás az pedig adott a rugó modulusa miatt cca. 1.5 bárral kisebb nyomásnál mint a maximum. Ha eddig vizet nem használtak a hűtésre akkor az ezután sem fog kelleni ha nincsenek nyomás termelési problémák. Jó lesz hozzá minden olyan alkatrész ami a másikban jó működött de ebben hiányzik.
Eladtam a kompresszorom, elotte még belenéztem, hogy mi hogy van megoldva. A kis műanyag cucc a szuszogó. Egy csepp olaj nem jött ki rajta üzem közben.
Jövő héten lesznek az új dugattyúk, addig felújítom a kompresszor többi részét.
Bele kukantam a 100 literes tartályban lyukon keresztül. Nem tudom, hogy látni lehet a képen. Olyan vizes sár van az alján. Hosszú dróttal bele kapartam. Szerintetek ezt el kell dobni, szét van rohadva az alja? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2021
Nincs az elrohadva,ki kell takarítani és kész.Az olajsár,attól nem rohad.
Milyen módszerrel lenne a legjobb kitakarítani? Valamilyen erős oldószerrel feloldani az olajat és félig feltölteni vízzel, hagyni ázni egy éjszakára?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2021
Brigecol D3 kell bele legalább egy liter, azzal lehet lötyögtetni, de akár apró köveket is szórhatsz bele, az segít felszedni. Ha úgy látod, hogy kész, akkor kiöntheted a folyadékot egy flakonba. Mivel ez vizzel oldható zsíroldó, utána forró vízzel gyönyörűen kimosható. A folyamatot meg is lehet ismételni, csak a használt anyagot le kell ülepíti. A folyamat hatékonysága melegítéssel javítható. Valamilyen korrózióvédelmet is alkalmazhatsz, ha már tiszta.
Fújd ki kompresszorral XD
Brigeciol, melegvizes magasnyomasu. Önkiszolgáló autómosóban van olyan.
Köszönöm mindenkinek.
Sikerült kitakarítani. Olaj lé helyett tiszta víz jött ki belőle. Nem lett jobb a belső látvány, tele van vékony kisebb lemez darabokkal. Ezt már nem menthető a tartály.
Ma kíváncsiságból lemértem hogy a két ifa kompresszor mennyi idő alatt tölti fel a 80L tartályt nulláról tíz bárra.még én is meglepődtem,2 perc 24-másodperc.
Az jó idő. 6-8 barra mennyit mér?
Érdeklődésképpen hogy ha megtartom a 2 dugattyús kompreszort és át rakom 100 literes tartályból kisebbre körülbelül 50 literesre. Akkor gyakrabban fog bekapcsolni? Kevesebb kimenő légszállítása lesz? Érdemes-e? Nézegettem használtan, nem nagyon találtam jókat. Így újban godnolkodok, csak a 100 literes sokba kerül.
Igen, gyakrabban fog bekapcsolni. A nyomasszabalyzon lehet állítani, nálam a minimum a másfél bár különbségnel kapcsol be. De ez lehet több is.
Szerintem nem éri meg a kisebb tartályt, hacsak nem a szállít hatóság miatt. Vagy mert olyan van kéznél. De én a helyedben egy nagy aluminium gázpalackot hasznalnek, nem rohad el könnyű, és 50l. A legszallitas értelemszerűen nem változik. Az fordulatszám, és löketterfogat függő. Persze ha kifúj a gép vagy nem zárnak a szelepek akkor kevesebb.
Nem rossz ötlet az alumínium tartály. Van egy ismerősöm aki alumíniumot tud hegeszteni.
Az 50 literes térfogata az 23 Kg-os PB gázpalackja? Van más palack ami 50 literes vagy több? Még a 2 hengeres kompresszorra még nem kaptam választ a hengerfelújító szakműhelyről. Remélem jövő héten megkapom az információt.
Minek azt hegeszteni?
1 csavaros menete van a tetején, ide megy a nyomáskapcsoló.
Gondoltam kell oda hegeszteni egy menetes csavaros vízleresztő, meg egy kompresszorból befele a tartályba levegő termelés. Rosszul írom? A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2021
Ugyan nem épités, de egész korrektnek tűnik.
"Kevés karbantartást igénylő, olajmentes motor"
Igen a 23kilós palack 50l. A másik lehetőség a keg hordó, az saválló. Kocsmától tudsz venni üresen14e.
Megcsináltam az indítás segítő szelepet:Bővebben: Link Nehezen indult a kompresszor, lassan pörgött fel, emiatt keletkezett terhelés a nyomóágon, ezt hivatott kikönnyíteni ez a szelep. Csak akkor zár, ha elérte a motor a maximális sebességet. A szelep döntésével lehet szabályozni hogy mikor zárjon. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |