Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 37
(#) VIM válasza Cavalocchio hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Szia! Jó irányba forog az az önindító?
(#) Cavalocchio hozzászólása Márc 1, 2019 /
 
Igen.Az elképzelhető,hogy lassan forog és nem vágódik ki a bendix?
(#) Atosz2019 hozzászólása Ápr 5, 2019 /
 
Sziasztok!
2003as daewoo kalosnál, 2 hónapja fordult elő legelőször hogy estefelé (már kezdett fagyni) nem indult.
Kulcs elfordít fék nehéz (ez már kicsit érdekes volt) majd a motortérbe belenéztem és az önindító környékéről éles halk sípoló hang hallatszott. Némi kalapáccsal való megütögetés után(szomszéd javaslatára) valahogy beindult,aztán ezidáig okés volt de tegnap megint kezdődött reggel. Ami még érdekes hogy egy két próbálkozás után pl az önindítónál megcsíp a töltés? Az ajtónál szintúgy.. Áthúz ? Zárlat? Hétfőn egy autóvillamossági szerelőhöz elviszem. De gondoltam azért megosztom veletek. Nem szándékozom szétverni kalapáccsal az önindítót.
(#) violino hozzászólása Aug 23, 2019 /
 
Üdv Mindenkinek!



Adott egy Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1,6 benzines verda.



Hibajelenség: Az indítómotor melegben /felmelegedve, hosszú út után/ nem működik kattanás van, forgatás nincs. Kocogtatásra sem reagál. Egy óra állás után,mikor lehűlt a blokk akkor viszont megint pöcre-röff.

Szénkefék, annak tartói decemberben cserélve lettek.



No erre varrjon valaki gombot!
(#) VIM válasza violino hozzászólására (») Aug 23, 2019 / 1
 
Szia! Szerintem nem kielégítő a test kontaktus. Laza vagy korrodált lehet a blokk és a kasztni közötti flexibilis kábel átkötés valamelyik pontja. Az is lehet, hogy az önindító felülete nem jól érintkezik a blokkal.
(#) violino válasza VIM hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Szia!
Köszi a segítséget!
Az esetleges korróziónak a hatása csak felforrósodott blokk esetében produkálhatja a meghibásodást? Mindenesetre megnézem a kábel csatlakozási pontjait. Az önindító felülete a blokk felfekvésén nem korrodált.
(#) VIM válasza violino hozzászólására (») Aug 23, 2019 / 1
 
A meleg hatására tágul az anyag ... A blokk vagy az önindító kapcsolódó felületei lehetnek alumíniumból ami pedig oxidálódik a felületén. A csavarkötés nem biztos, hogy megfelelő kontaktust eredményez vagy kis (nulla) átmeneti ellenállást. Az akku negatív sarujáról ha direktbe adsz az önindító testre egy szálat meleg motornál és így működik az önindító akkor szinte biztos, hogy test probléma van. A segéd kábel az legalább indító segély (bikázó) kábele legyen.
(#) mlaci989 válasza violino hozzászólására (») Aug 23, 2019 / 1
 
Mérni kell.
Akku negatív pontja meg az önindító test felülete-külseje között indítózáskor mérhető-e feszültség.? Ha igen,akkor test problémád van.
(#) violino válasza VIM hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Nagyon köszönöm!
No, akkor kell egy szerdaihoz hasonlóan meleg nap és 200km autózás, ami most nem tudom mikor jön össze. A bikázó kábel nálam mindig kéznél van, így valójában forró nyomon lehetek a probléma keresésében.
(#) violino válasza mlaci989 hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Szia!

Ezt is lezongorázom majd.
(#) eudoxia007 hozzászólása Dec 24, 2020 /
 
Sziasztok!

Nagytestu robogo oninditojaval van problemam.
Toltesrendszer tokeletes allapotban van, akkumulator pedig vadiuj(ezzel probaltam kizarni a hibat, nem jott be )

Problemajelenseg: Hidegen poccroff semmi problema.
Bemelegedve viszont mar kezdi is a kinlodast, pl elmegy az ember tankolni par perc utan alig akar tekerni, nehezen kinlodva meg-megallva sokadik probalkozasra sikerul beindulnia, ha sokat all pl fel-1 ora alatt visszahul es mintha semmi baja se lenne.
Multhet folyaman mar voltak elojelei, a kompresszio csucsnal hirtelen megallt majd ujboli gombnyomasra indult is, ugyanezt csinalta anno amikor zarlatos volt az akksi, de ez most nem jatszik.

Tegnapi nap szetszedtem az oninditot alapos takaritas es kontakt pontok tisztitasa utan ( szenkefe ok ) osszeraktam.
Valtozatlan, hiba fenall.

Egyik baratom javaslatara, majd ismetelten szetszedem karacsony utan es megnezem melegites hatasara a csapagy megszorul-e, ugyanis ez az egyetlen logikus hiba a velemenyem szerint. Ha mas baja lenne hidegen se kene indulnia.
Kezzel valo forgatas hatasara nem igazan volt hallhato csapagyhiba, majd a hajszaritos melegites utan kiderul

Motor egyeb rendszerei ( gyujtas keverekkepzes stb ) rendben vannak.

Kuzdott e mar vki hasonlo problemaval?

Kepet mellekelek hogyan is nez ki ujjonnan. 1 db tűgörgős csapágy van benne, tengely masik oldalan bronz hüvely.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2020
(#) szs válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Kispolyák csinálta ezt, hidegen azonnal indult, melegen csak kínlódott.
Annak a förmedvénynek nem elektromágnes húzta a bendixet a fogaskoszorúhoz, hanem egy bowdennel húztad be, aztán kontaktolt, indított. Innen is jöttem rá, hogy az a kontaktus a bűnös, mert ha hátul egy mosókefével löktem meg a karocskát, akkor szépen indult.
Tehát azt az érintkezést kellene ellenőrizned, ami a bendixfogaskerék behúzása után zár.
(#) eudoxia007 válasza szs hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Oh igen ezt bele kellett volna irnom

A bendix teljesen mechanikus. Nincs kontaktzaro/szakito feladata. "Onmagat" huzza be forgatonyomatek hatasara, es nincs is vele gond ( kerrego recsego stb hang nincs )
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2020
(#) VIM válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Szia! Nem ilyen elrendezésű a kihajtása? Persze lehet testelési hiba vagy relé érintkező de lehet, hogy ebben a hajtásban van a probléma.
(#) eudoxia007 válasza VIM hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Nem ilyen lerendezesu. A fentebb linkelt 2 kepbol all gyakrolatilag a teljes ondindito rendszer plusz a fotengelyen a fogaskoszoru.

Azert sem gyanakszom kontakt hibara mert hidegen kivetel nelkul hibatlan. Egyetlen kontakt hiba maga a tekercselesben lehet de azt is majd a hoterlheleses teszt utan tudom kijelenteni h ott van-e a hiba vagy sem.
(#) VIM válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Talán akkor a bendixben kellene keresni a hibát ha az nem elektromos, mert az együtt melegedik a motortesttel. Ezt a kis közdarabot nem ismerem, hogy milyen a felépítése de ha a csapágyazása ki van kopva a blokkban, akkor meleg hatására megnőhet a hézag és akkor a fogaskerekek feszülnek egymáson vagy maga a szabadon futó része lehet hibás.
(#) Joe_001 válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Automata szivatós?
(#) nagym6 válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Nincs egy DC lakatfogó? Megmondaná, hogy nagy áramot vesz fel az önindító, vagy nem. Nagy áramnál valami szorul, esetleg a benzinmotornál, menetzárlat, kis áramnál kontakthiba az áramkörben.
(#) eudoxia007 hozzászólása Dec 24, 2020 /
 
Egyelore annyit tudok nyilatkozni h amint 28.-án lesz idom szetszedni visszafogok jelezni h mi a szitu.

Bendixnek nincs csapagyazasa ( bronz huvely ) es ha az van kikopva nem tud fogast talalni szoval az recsego ropogo hangal tudatja h baj van es csak par honapos. Vmint multheten mar voltak elojelei ennek az egesznek szoval kitakaritottam es bezsiroztam amit kell...hatha ez a baja.... par napra ra csak rosszabb lett

Lakatfogom sajna nincs de vilagitason lathato h nagy aramot vesz fel, tehat erolkodik mint az allat, onindito tugorgos csapagyazasa az elsodleges gyanum h hotagulas miatt elkezd keresztbe fordulni es emiatt van a jelenseg. Hidegen meg ugye minden "passzentos" nincs hova mozognia nem szorul meg.

Na jelentkezem ha van hasznalhato eredmeny, addig is ha volt mar vkinek ilyennel dolga irja le batran a gyogyszert

Boldog Karit!
(#) Joe_001 válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
A motor típusa?
(#) eudoxia007 válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Piaggio X8 2005 200 ccm 4 utem
(#) VIM válasza eudoxia007 hozzászólására (») Dec 25, 2020 /
 
A motor pár hónapos vagy a bendix? Ha csak a bendix attól még a perselyek ki lehetnek kopva, hogy a tolókerekes kapcsolódás befeszülhet, mármint az a fogaskerék kapcsolat ahová az önindító fogaskereke kapcsolódik (nem a fogaskoszú kapcsolati). Szerintem nem az önindító motornak van baja. Nagy az áttétel (cca. 4:1 lassító), hogy a kis behajtó kerék ha oldal irányban kitolja a bendix tagot, fog-fogra kap és meg se moccan az indítómotor.
(#) eudoxia007 válasza VIM hozzászólására (») Dec 25, 2020 /
 
Bendix par honapos.
Ez a felallas h megse moccan nem jatszik.... tekeri de kinlodva, sajna mert akkor nekem is elso utam a foglalathoz vezetett volna... jelenleg csak papiron netto talalgatas az egesz... szetakarom mar szedni h tuzetesebben megnezzem.
(#) zsoltvp hozzászólása Jan 18, 2021 /
 
Hello mindenkinek!

Olyan problémám van, hogy időnként az autóm meg elemi a motor fordulatszámát 1100-1200 környékére és ha akkor le állítom majd indítanám újra nem kezd el tekerni az indirtómotor, ilyenkor az indítómotor 50-es pontján 7 volt mérhető, majd el telik kb 10-15 perc vagy néha több idő kell neki és indul teker jól az önindító. Nagy ritkán csinál olyat is, hogy a fordulat nem megy fel és ugyan ez a jelenség, és ezt van, hogy 2-3 napig nem csinálja a kocsi és van, hogy naponta többször is.
Ötlet, hogy ez mitől lehet vagy mi okozza a gondot? Ja igen és még ennyi, ha aláfekszem a kocsinak és az 50es pontot össze érintem egy 12 volt pozitívval akkor meg egyből indul. Az a 7 volt a nagy kérdés, hogy időnként mért csak annyi jut az 50es pontra.
(#) erbe válasza zsoltvp hozzászólására (») Jan 18, 2021 /
 
Milyen autó? Régebbieknél elkopott - elégett a gyújtáskapcsoló. Újabbaknál akármi.
(#) oatis hozzászólása Márc 2, 2021 /
 
Üdv!
Továbbra is szívat az önindító... Régebben már tárgyaltuk itt valamelyik fórumon, de az nem önindítós fórum volt így dióhéjban leírom újra.
Adott egy álló lámpás Ford Transit, Hidegen indul korrektül, melegen viszont nem. Az indító motor melegen nehezebben hajt kicsivel, vagy meg sem bírja fordítani. Ilyenkor valamilyen relé leold. Akkut cseréltem már kétszer. Az önindítója felújított, boltból. Már én is szét szedtem egyszer és az egyik keféje szoros volt benn tudott ragadni a tartóban. Én egy kicsit meg csiszolgattam a kefét. Utána javult a helyzet a meleg indításnál, de nem oldódott meg. És sjnos a hibát nem tudom mindig elő idézni méréshez...
Legutoljára (tegnap ) mértem test kábelt, egyik pont az akku negatív másik pedig a test kábel vége az önindítónál. A fesz különbség kb 0,3-0-4V. A pozítívnál a fesz esés az akkusaru pozitív és az önindító pozitív között 2 - 3,5V között mozgott, attól függően hogy el sikerült -e csípni a hibát.
A mellékelt képen beindult. Amikor leoldott akkor láttam már 9,2V-ot is a szivargyújtóban lévő feszmérőn.
Valakinek valami jó ötlete esetleg?
A tartóban a kefék hő hatására képesek esetleg megdagadni?
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
(#) mikrodigit válasza oatis hozzászólására (») Márc 2, 2021 /
 
Nekem a kábelek állapota gyanús, az egyes csatlakozásoknál pl. korrózió, lazaság miatt megnőhet az átmeneti ellenállás. A 3,5-4V sok. Az önindítón kb. 9V-nak kellene maradnia.
Lépésenként át kellene nézni a test-kábelsaru, kábelsaru-kábel, kábel akkusaru, stb. csatlakozásokat és ugyanígy a pozitív oldalt. Ahol lehet fémtiszta felületek csatlakozzanak. Meg is tudod mérni külön az egyes csatlakozási pontokon a feszültségesést, nem lehet 0,1-0,2V-nál több.
Még van egy kritikus pont a motor és az akku között: a behúzó mágnes kapcsolja be a teljes áramot, ennek érintkezői is elkoszolódhattak, ill. beéghettek.
A mérésnél ügyelj arra, hogy a műszer (szkóp) mindkét vezetéke pont a vizsgált részhez csatlakozzon (pl. a mérőfej testet ne máshová kösd).
(#) oatis válasza mikrodigit hozzászólására (») Márc 2, 2021 /
 
Akkor ha jól értem, te is a pozitív ágat gyanítod? A negatívon 0,3-0,4V-nál soha se volt nagyobb az ingadozás se melegen, se hidegen.
Idézet:
„Az önindítón kb. 9V-nak kellene maradnia”

Ezt az önindító nagy áramú pontja és az önindító háza között érted? A szivargyújtós mérés erre nem jó? Az kis túlzással az akku kapcsait méri.
(#) Inhouse válasza oatis hozzászólására (») Márc 2, 2021 /
 
Ahogy írtad is, a negatív ágon egészen jó az a pár tized V esés, ennek a sokszorosa van a pozitív ágban, holott ezeknek nagyjából egyformának kéne lennie. Persze jó csatlakozásokkal is leesik a feszültség 9-10V körülire, mivel az akku belső ellenállása sem 0. De ha az akkun 9-10V van és a pozitív és negatív ágon összesen 3V esik még, akkor önindítóra már csak 6-7V jut.
Ahogy látom a felújított önindítóval is volt gondod, esetleg nem lehet kopott a csúszócsapágy? Ha elkopik, befeszülhet a forgórész, megáll és csak melegszik.
Az utastérben azért nem tudsz mérni, mert nem azon az ágon van, ahol a nagy áram folyik az önindító felé. Ott az akkufeszültséget méred, amiből lejön az utastér által felvett áram okozta esés.
Vannak olyan saruk, ahol nem látszik ki a vezeték, kívülről jól néz ki. Idővel a nedvesség bejut (sodrott erek, hajszálcsövesség, nem forrasztanak, csak sajtolnak) és eloxidálódnak, vagy akár el is rohadhatnak a szálak. Ezek a pontok indítózáskor, vagy amikor a generátor nagyobb áramot küld át rajtuk, szoktak melegedni, ez télen kézzel is érezhető. Volt olyan eset, hogy füstölt a sajtolt saru indítózáskor. Persze a nyitottabb saruknál is lehet ilyen, de ott látsz a vezetékekből egy keveset és ha rügyezik, akkor feltűnőbb.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
(#) oatis válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 2, 2021 /
 
A saruk rendben vannak. Préseltek, de látom a rezet, szép az állapotuk.
Idézet:
„Ahogy látom a felújított önindítóval is volt gondod, esetleg nem lehet kopott a csúszócsapágy? Ha elkopik, befeszülhet a forgórész, megáll és csak melegszik.”

Erre nem tudok válaszolni, nekem nem tűnt rossznak, de nem tudom hogy mi az ami már nem számít jónak. Ami biztos az az, hogy borzasztó mértékben nem lógtak a csúszó csapágyak és friss kenőanyag is volt rajtuk.
(Nekem ez az önindító borzasztó gyanús egyébként. Amikor bele szaladok a hibába, akkor nem indul a kocsi. Ekkor gyújtás ki-be (mivel nem lehet 2x egymás után indítózni) és akkor jó eséllyel beteker csak picivel lassabban. Fülre érezhető hogy nehezebb neki.
Csupán csak nem akarok venni egy önindítót mivel nem túl olcsó az új, az egyébbel meg lehet lyukra futok megint.)
Talán triviális a kérdés, de ha tegyük fel az indító motor rossz, a kábelek meg jók, akkor is fennállhat ez a nagy feszültség esés a kábelen? Mondjuk mert a motor jóval nagyobb áramot szeretne felvenni mint amennyire méretezték a rendszert.

Idézet:
„A tartóban a kefék hő hatására képesek esetleg megdagadni?”

Erről esetleg valakinek valami infója?
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
Következő: »»   35 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem