Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm!
Elgondolkodtató megéri e megvenni.A masina kb. 10-15 éves,kiváló állapotban van egyébként, 110 rugóért vettem anno.
Sziasztok!
Van egy régi indesit hűtőszekrény, aminek elfüstölt a kompresszor indító reléje. Többszöri nekifutás után is beszerezhetetlen az eredeti alkatrész! Most vásároltam egy MPV 25 relét (ez elméletileg helyettesíti az eredeti alkatrészt) A kérdés a bekötéssel kapcsolatban lenne! A kompresszorra menő felén S és M valamit 3 jelölések vannak! Jól gondolom, hogy itt a hármas jellel ellátott csatlakozónak kell a kompresszor tekercseinek közös pontjára mennie??? A másik bekötési ponton két kivezetés van, egy 4-es és egy 1-es jellel ellátott! Ott az egyes láb közvetlenül a relé kapcsolójára csatlakozik! Jól gondolom, hogy erre (egyes) kötöm a fázist, a másikra (négyes) menne a termosztát egyik vezetéke, a termosztát másik vezetéke pedig a nullára??? Sajnos nem találtam bekötési rajzot a neten! Köszi előre is! Sziasztok
Szevasz!
Ha felrakod a helyére, az írás fejjel lefelé lesz, akkor már nem lehet elrontani. A fázis - 0 megnevezés elvi jelentőségű, de legyen. A vízszintesen lévőre a fázis, célszerű ezt a termosztáton keresztül kapnia, a fűggőlegesre a 0. Nem emlékszem, ebben van-e motorvédő klixon. Ha nem megy 3 másodpercen belül a kompresszor, kapcsold ki mert valószínűleg sose fog, Üdv: StMiklos
Szia!
Köszi a válaszod! Elméletileg kell benne legyen motorvédő, de gyorsan levettem a "sapkáját" és lefényképeztem, megköszönöm ha ránézel hogy benne van-e! Amúgy a kompresszor meg lett indítva relé nélkül, könnyen indul egy kis érintés az indító tekercsnek és már megy is! Az áramfelvétele is rendben volt. Üdv: totipityu
Hoppá, a kép lemaradt!
Szevasz!
Úgy látom benne van. Üdv: StMiklos
Sziasztok. Az utóbbi időben ritkán, vagy talán már ki sem kapcsol a hűtőnk.
A hátfal felső részén jegesedés volt, amit eltavolítottam egy melegvizes rongyal. Ekkor vettem észre, hogy a hátlap bal fele telljesen fel van púposodva. Mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2021
Hello! Nem nehéz kitalálni. Az elpárologtató fel van ragasztva a hátfalra. Az leválik, bemegy a levegő amiből kifagy a pára. A tágulás meg szétnyomja az egészet, miközben folyamatosan romlik a hőátadás. Lehet vele megkínálni a szelektívet..
Sajnos nem teljesen igaz amit írtál (kicsit rosszabb a helyzet) Az elpárologtató kilyukadt és a hűtőgáz nyomta fel a műanyagot . Viszont a szelektív az igaz ....
Nekünk egy szerelő a régi hűtőt átalakította külső elpárologtatósra, vagyis olyanra ami nincs a műanyag mögé rejtve. Bár nemtudom mennyire éri meg.
Ma már nem nagyon éri meg egy ilyen javítás (kb 20-30 e ) , inkább venni kell egy új hűtőt ingyenhitelre ...
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2021
Köszi, ez rossz hír.
Ne halogasd a cserét , már nem sokáig húzza , ha már jegesedett a sarka akkor elég kevés benne a gáz , egyre gyengébb lesz ahogy fogy belőle ....
Üdv!
A fagyasztó ajtóhoz van egy hibátlan bontottam. Az enyém BIAA13 volt. Annak nagyobb hosszra a hűtőtér ajtótömítése (552x925mm). Abból van egy vadi új. Esetleg ki lehetne vágni a hosszából. Nálam okosabbak majd megmondják.
Helló, folyamatosan világit a piros gyorsfagyasztó lámpa.a kompresszor mellett ahol a csövek bemennek a ládatestbe egy nagydarab jég van persze kívül.....azt szeretném tudni ez mitől van?köszi a válaszokat....
Helló.
Első körben leolvasztás teljes mértékben. Ha mér kivülről is van jég lehet a szigetelés ffeladta a harcot és kuka a hűtő.
A piros az a hibajelző ! Ha az világít akkor tényleg kuka a gép , ha a sárga világít akkor azt csak le kell kapcsolni (az a gyorsfagyasztó kapcsoló) De a leolvasztás semmiképp sem árthat .
Sziasztok,volna egy beko rdsa-240k30s típusú hűtőnk.Tegnap este óta nem indul el, csak a relét hallani de a kompresszor nem indul. Mi lehet vele?Belső világításmegy és a relé kattog ennyi...
Valószínűleg a kompresszor indítóreléje akadt fel (ha szerencséd van) kapcsold ki hagyd 15-20 percet pihenni majd ütögesd meg egy csavarhúzó nyelével a kompresszor bekötődobozát és kapcsold vissza ha elindul szerencséd van , ha nem akkor vagy indítórelé vagy kompresszor csere .
Köszönjük az értékes hozzászólást , jót nevettünk
Még valami ha elindul akkor onnantól kezdve működni fog vagy előfordulhat, hogy máskor is beragad a relé?
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
Sokszor előfordul hogy egy nagyon rövid áramszünet miatt leáll a kompresszor és mivel hatalmas a nyomáskülönbség a szívó-nyomó oldal közt nem bír újraindulni ezért leold a túláramvédelem , majd indulni próbál ,és újra leold ..... Ha hagyod hogy kiegyenlítődjön a nyomás akkor tehermentesen indulhat a kompresszor .
Sajnos nem indul el csak ugyan úgy kattog
Ilyen kompresszorral szerelt A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
Ábra alapján, kinai kompresszornál a "suction" az szivást jelent, ha csak kattog?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |