Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Az előző oldalon ki lett vesézve egy hasonló eset. Amikor éppen rossz kedve van, nézd meg, hogy működik-e az index és/vagy az ablaktörlő, központi zár. Többnyire ezek járulékosan kapcsolódnak az UCH hibához. Esetleg jó alaposan mozgasd át az UCH-t amikor éppen nem jó. Ha helyre jön, akkor UCH javítás/vagy csere.
Ja, még valami! Hátsó lámpa testzárlat is tud hülyeségeket csinálni. Korrodálódik a lámpa csatlakozó. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2021
Egy 2020 -as autó esetében miért nem a rönó szerviz küzd a termékeivel ? vagy nincs rá egy év garancia?
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2021
Renault Clio mkII, 1.2 16V
2002-es évjárat az! Most elfecséreltünk feleslegesen kétszáz valahány karaktert, egy teljesen feleslegesen feltett kérdés miatt...
Nehogy a gyk. transponder csatlakozója legyen szétcsúszva vagy kontakt hibás. Ezt feltétlenül nézd meg!
Jó estét ! Renault Scenic 2002 dci kijelzője felkapcsolt fényszórónál alig látható. Egyszerre ment el minden , tehát nem hiszem hogy izzó kérdés. Köszönöm !
Magát a kocsit nem ismerem de nincs fényezőszabályzó valahol a kocsiban?
de van , megtaláltam .. valószínű a lábammal tekertem le beszálláskor . Köszi
Szívesen Örülök hogy segíthettem.
Sziasztok!
2015-ös Renault Kangoo II 1,5dci egyszercsak nem indult. Azt írja ki, hogy "defecte insputing" és még az üzemanyag pumpa sem nyomja a gázolajat... teker-teker, de semmi... semmi előjele nem volt, sosem volt a legkisebb probléma sem... Szerintetek?
Sziasztok!
Óriási segítséget szeretnék kérni. Van egy 2006-os Renault Laguna ll járgányom. Sajnos beköltözött egy dög a csomagtartóba. Talán sikerült elriasztanom, mert hónapok óta nincs rágás nyoma sehol. De sajnos darabokra rágta a kárpit mögötti kábeleket. A jobb hátsó ülés felső részénél hátul. Nem működik a tolatóradar és folyamatosan jelez a légzsák. Pont a fejrésznél van légzsák, és a csatlakozón tőbe elrágta a vezetéket. Kb 20 cm-re is van egy csatlakozó, azon is eltünt a kábel. Mindegyikbe 1 barna és 1 kék vezeték megy. Hátulról jön eg 3 eres(barna,kék,fekete) vezeték. De most nem tudom, hogy melyik csatlakozóba megy a hátsó 3 eres kábel, és melyikbe megy az, ami elölről jön. Van esetleg valakinek valami rajza hozzá? Vagy esetleg valami fényképe? Köszönöm előre is. Szép hétvégét mindenkinek.
Itt nézz körül:
Bővebben: Link
Köszi a linket.
Sajnos ehhez a tipushoz nem találtam bekötési rajzot.
Szia! Annyit tudok mondani, hogy a fekete szál az a negatív (test), a kék és barna szálak azok egy-egy légzsákhoz tartoznak. Ezeket a szálakat csak az utasbiztonsági rendszer (modul) csatlakozótól lehetne kimérni, hogy melyik melyikhez tartozik. Ha gondolod csinálhatok róla képet de sokat kellene beleírnom, hogy a légzsákok hová tartoznak (8db).
Valami ilyesmi lenne. A színeket ugye nem kell külön beneveznem ... ?
Azt nem értem, hogy miért csak barna és kék megy a hátsó ülés mellett hátra.
De 30cm-re hátulról fekete is jön előre. A 30 centiben van 2 csatlakozó amibe barna és kék kábel megy. Egyik csati a biztonsági öv szerkezetéhez van rögzítve a másik felette van a kárpit mögött, szerintem ott a légzsák.
Az előre kialakított közös test pontokról jönnek. Azok a fekete szálak a vezető oldali (bal hátsó) csomagtartó, lámpa alatti pontról jönnek és mennek a függöny légzsákokhoz.
Az első képen az a kábel(2 eres) van elrágva ami elölről jön, a másodikon a hátulról jövő kábel van(3 eres), és látszik a 2 csatlakozó.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Az egyik barna-kék páros az övfeszítőhöz tartozik a másik pedig az oldal légzsákot működteti. A feketének nincs meg a folytatása? Pedig az a hátsó test pontról jön és csak a légzsákoknak van testelésük az övfeszítőknek nincs. Nem ismerem a vezetékezését ezeknek a kocsiknak.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Akkor ami elölről jön kék barna az az biztonsági övön lévő csatiba megy.
Ami hátulról jön 3 ér az megy a felső csatiba a légzsákhoz.A fekete végét megnézem majd lámpával meg tükörrel hátha látni valamit a kaszniba. Eléggé el vannak dugva.Talán a légzsák környékén lesz valahol bent.
Befeküdtem most megint, és megvan a fekete vezeték saruja.
A csatlakozó oldalára volt szúrva. A fotón nem látni, mert a sárga csatlakozó takarta. Most lehúztam és kiáll 2-3mm fekete kábeldarab. Holnap összerakom új vezetékekkel. Köszönöm a segítséget.
Most látom, hogy mégis látszik a 2.képen a fekete sarú.
Sziasztok! Adott egy Renault scenic 2. Mi lehet az oka, hogy ha a kártya behelyezése után nem indít. Gyújtás sincs. Kijelző életre kel és az aksi is jó. Az előzmény az volt,hogy utolsó alkalommal felpörgött a vintilátor a hátsó ablaktörlő elindult ,de az elsőket nem lehetett elindítani és a lámpákat se lehetett felkapcsolni. Gombbal nem állt le,csak úgy, hogy az aksi sarut levettük? Valakinek esetleg ötlete? Esetleg UPC?
A nem indulásra lenne, hogy a kártyában letört az immo antennája...viszont a többire ez nem igazán érvényes.
Az akkusaru levétele járó motornál költséges javítást eredményezhet.
Sziasztok,
Asszony 98-as MK2-es 1.6-os Clioját próbálom vizsgaképes állapotba hozni. A hibajelenség, ami megvételkor is volt, hogy ha állítjuk a vezetőoldali ülést, akkor néha feljön a légzsák lámpa. Még ott adásvételkor lekérték OBD-n, hogy mi a baj, és a vezetőoldali övfeszítő szakadást reklamálta. Most állandósult a probléma, egy normál indításnál feljön a légzsák lámpa, kialszik, majd kb 10 másopderc múlva ismét feljön és úgy is marad. Olvasva az ismert hibákat, reflexből vágtam le a csatlakozókat és forrasztottam össze zsugorcsövesen, de sajnos nem változott semmi. Megpróbáltam az akkut levenni majd vissza, de az sem segít. Érdekesség, hogy ha kiveszem a légzsák biztosítékját, akkor a műszerfalon fixen világít a lámpája és a check engine lámpa pedig vadul villogni kezd. Valakinek van ötlete, hogy merre nézzem tovább a problémát?
Hali!
Nekem újabb clio-m van, de én ki tudom olvasni a légzsákvezérlőből, hogy melyik vezetéken hány Ω-ot mér. Nálam 100-400 Ω között a jó, ha jól emlékszem. Én megnézném a vezérlő oldali csatlakozót is. És csinálnék egy ismételt kiolvasást is. Amúgy ezzel én is küzdök, csak megfelelő csatlakozót kell találjak. Nem akarom fixre kötni. Többnyire megmozgatás után 1-1.5 évig jó, aztán műszakira megint előjön a hülyesége.
Köszi, riasztottam egy ismerősömet, akinek van kiolvasója, hamarosan kiderül.
Ezeknél hátul is van övfeszítő, vagy az csak első? A vezérlőt hol találom? Videókon úgy láttam ,hogy a hamutartó és a váltó között van valahol, de ha kiveszem a tartót vagy leszedem a váltószoknyát, akkor ott nem láttam.
Végül kiolvastuk, már nem az övfeszítőkkel volt probléma, hanem az utasoldali légzsák csatlakozója volt kontakthibás. Övfeszítőkre 1-1 ohmot mért, légzsákra 3-at és erre már kiakadt.
Megjavítottuk a csatlakozót és már el is aludt a lámpa. Köszönöm a tippeket!
Kedves fórumozók!
Laguna 3-as ról van szó,néha nem zárt be a jobbos első ajtó gondoltam a zárral megoldódik kicseréltem bontottra már előző is bontott volt de ugyan az, töbszöri zárásra bezár és a nyitás még több nyomogatásra hajlandó kinyitni. Szétszedtem a zárat ez egy motoros négyvezetékes zár. Olyan motor van benne ami álandó tápnál szünetekkel megtesz néhány fordulatot,de ez a fordulat menyiség nem elegendő az egyik végállásbó a másik végállásba forditani a kilincsmüvet mivel a vezérlő elektronikából csak egy impulzust kap. Két impulzussal végig megy de csak kint az asztalon ha beteszem, nyomogathatom a kinyitás gombot mire nagy nehezen 10.re kinyitja a bezárás másodikra megy. Arra gondoltam hogy a vezérlőn nem lehet álitani hogy hosszab impulzust adjon ki vagy esetleg a motornak kellene hosszaban mennie de mind a két motor egyforma, vagy egyformán rossz. Tettem fel egy videot a próbáról az asztalon. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |