Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm szépen a gyors választ! Valóban ez volt a probléma, a szerelőnek is elmondtam az elméletet, néhány általános mérés után megdicaért, hogy megkönnyítettem a dolgát... Persze megmutattam a fórumot, nem szeretek más tollával ékeskedni. Mégegyszer köszönöm a hasznos tanácsot
Sziasztok!
Van egy Sanuer Duval Thema condense 24-es kazánunk, 8 éves. Fűtés megy róla + a használati melegvíz, külön tárolós. kb 2 hónapja már olyan hangos volt, mikor fűtött, hogy hívtam a helyi márkaszervízt. Kisavazták a hőcserélőt, nagyon szép hangja lett, illetve nem lett ) Csendesen ment, mint új korában.. Viszont 2-3 hét után megint észrevettem, hogy kezd zajosabb lenni, mostanra megint elég hangos (kb 2 hónap alatt), nem annyira mint korábban, de valószínű arra felé tartunk. Kihívtam újra a szerelőt, azt mondta, hogy ugyan az a baj, ezért a hőcserélő cserét, vagy kazán cserét javasolt. Biztos nincs más megoldás? Savazás után szép hangja volt... Köszönöm, ha van ötletetek.
Ez a kazán külön hmv-hőcserélővel rendelkezik, 8 év után talán nem annyira vízkövesedik be, persze a használati melegvíz mennyiségtől is függ.
A savazás után főleg, hogy nem jelentkezhet újra ilyen hiba. Én behatárolnám először, hogy honnan jön az a zaj pontosan, tölcsér a kazán hmv-hőcserélőjére, a háromutú szelepre, stb., a beöntő vége a füledre. Másrészt talán a hmv tömegáram érzékelőt (a hidegvíz bemeneti oldalán, a hmv-hőcserélő előtt van) is ellenőrizned kellene, az is okozhat hasonló jelenséget. Nem ismerem e kazánt, ez csak tipp, illetve ötlet részemről!
Üdvözlet a fórumlakóknak. Szeretnék kis támogatást kérni a következő dologban.
Bosch GAZ 4000 ZWA 24-2A kazán melegviz oldalán az a jelenség hogy a víz felforrósodik, aztán kikapcsol a láng és majdnem hideggé változik, aztán újra bekapcsol a láng és szinte tűz forró a víz. Régebben szépen égett a láng és amíg nem lett elzárva a csap, addíg a beállított vizhőfok állandó volt. A szerelő szerint a hőcserélő vizes része le van vízkövesedve, és nem tudja leadni a hőt. Ezért forr a víz és a hőmérsékletfelügyelet lekapcsol. A készülék 6 éves. Szerlő nem javasolja a savazást. A hőcserélő cseréje ebben az esetben megoldhatja a tapasztalt jelenséget? Köszönöm szépen! A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2021
Szia! Mindenek előtt azt kellene megnézni, hogy a csapok perlátorai nem e el vannak vízkövesedve illetve a kazán bemeneti vízmennyiség korlátozója és egyben szűrője nics e elkoszolódva. Ezek okozhatnak átfolyási korlátozást ami a hőcserélő hőmérséklet határolóját leoldja HMV vételezéskor. A savazása az nem tudom mennyibe kerül de ennyibe biztos nem, még ha savazó géppel csinálják és garanciában akkor sem.
Szia, Köszönöm a gyors választ. "csapok perlátorai nem e el vannak vízkövesedve" ellenőrizni fogom! "vízmennyiség korlátozója és egyben szűrője" ezt hol találom pomtosan?
A hálózati víz bemenetnél az átfolyás "mérő" előtt kell keresni valami ilyesmi kinézetű alkatrészt.
A viz egy flexicsővel van kötve egy a kazánba menő rézcsővel aminek az útjában nálam csak az " átfolyás "mérő" " van. Ezt megfigyeltem amikor a szerelő kint volt. De lehet hogy csak nem jól figyeltem meg. A kézikönyv is írja hogy kel ott lennie olyannak amit írsz. Hétvégén tudom csak megnézni. Köszönöm addíg is
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2021
Kifutottam a szerkesztési időből Emlékszem a szűrőre. Közvetlen az átfolyásmérő előtt van. Azt mondzta a szerelő hogy ha az el lenne dugulva akkor a melegviz oldalon a nyomás nagyon kicsi lenne. A hőcserélő cserét javasolja. Kinyitotta a melegvizet, majd amikor elzárta a hőmérséklet a kijelzőn emelkedik. Régebben pedig csökkent. És amikor elzárta a melegvizet, lehet hallani sistergést a kazánból. Azt mondta, mert forr a viz és nem tudja leadni a hőt.
Ezt elfelejtettem belinkelni, hogy könnyebb legyen megtalálni ezt a szűrőt de nem is biztos, hogy ezzel van a probléma csak első körben ezeket kell megnézni, hogy tiszták e. (pdf 43. oldal) Az a furcsa, hogy nem említed, hogy lenne hibajelzés megjelenítés a kijelzőn, pedig a 40 fokos lednek villognia kellene ha a hőcserélő blokk határolója kiold. Tisztának mondható a hőcserélő lamellák közötti rész, nincs rajta ráégett por? Persze ennek a bitermikus hőcserélőnek ez a hátránya, hogy vízkövesedik.
Köszönöm szépen. Ez hasznos. Nincs 40 fokos led villogó hibajelzés. A hőcserélő lamellái tisztának mondhatóak. Nem úgy van hogy ha a hőcserélő határolója leold akkor villognia kellene a 40 fokos lednek? Akkor csak reset gomb megnyomására kellene ujra működnie a kazánnak?
Nos nálam az a hiba hogy nyitom a melegvizet, kezd melegedni, de nem áll be egy hőmérsékletre hanem túlmelegszik, majd kikapcsol a láng és visszahül, majd megint bekapcsol a láng és megint túlmelegszik és megint kikapcsol és visszahül, és ez így megy amíg el nem zárom a melegvízcsapot A cotronic-on a melegvízszabályozót hiába tekerem le vagy akár föl olyan mintha az a gomb ott sem volna, nem változik semmi Megnézem a perlátorokat a csapokon. Ellenőrizni fogom az áramlásmérő előtti szűrőt. Szerelő szerint a hőcserélő nem adja le a hőt, de attól tartok hogy ha kicseréli a szerelő a hőcserélőt, és akkor sem fog működni. Ha akkor állapítja meg hogy panelhiba, az már túl nagy költség lenne. Savazást hol mennyiért csinálnak egyébként? Köszönöm!
Sziasztok, hátha valaki tud segíteni megérteni, hogy mi baja a kazánunknak; (előre is nagyon köszi, minden ötletet)
Egy semia f24-ről van szó, a gázszelepe már volt, hogy csak durvább perkusszív karbantartásra (fakanállal vertem) nyitott ki újra egy nyaralás után, de működik. Tegnap viszont valamiért felment a fűtőkör nyomása 3 bar-ra (nem fűtünk május óta), kinyitott a 3 utas váltószelepen a kis biztonsági szelep és eláztatta maga alatt a csempét. A baj az, hogy azóta nem is hajlandó rendesen visszacsukódni, folyamatosan csöpög, és ha befogom az ujjammal, érzem is, hogy nyomja. Leeresztettem 2 bar alá a rendszert (a kis piros sapkát eltekertem a szelepen), de végül a csöpögést csak úgy tudtam elállítani, hogy a fűtőköri előremenő csövön lévő csapot elzártam. (egy darabig még nem fűtünk, szóval őszig nem gáz, mert melegvizet csinál rendesen) A piros sapkás kis biztonsági szelepbe ragadhatott valami, esetleg máshol keresendő a baj?
Szia! Talán a fűtőkör nyomása csak annak az ábrádon 21 számmal jelölt feltöltőszelep hibája miatt emelkedhetett magasra, vagyis átenged és túltölt, majd azután a 3 bar-os biztonsági értelemszerűen lefúj. Először a feltöltőszelepet próbálnám kissé megjáratni, az alá is kerülhetett valami anyag.
A tágulási tartály feltöltöttsége az rendben van?
Nekem ez gyanús, hogy a szabályzó gobra nem reagál, mert akkor ez HMV NTC hiba lesz nem hőcserélő. Ha klipszes megoldású a felfogatása akkor le kellene pattintani és megmérni az ellenállását, hogy rendben van e. Szoba hőmérsékleten kb. 10kΩ, 70-80 fok körül pedig 1.5kΩ. Ha a szabályzó gombra nem modulál le a kazán, akkor az az NTC hibás de nem szakadt aminek pedig van hibajelzése. Hogy ez az NTC a HMV-hez tartozik e azt nem tudom de valami hasonlónak kell lennie. Ha a mérési eredmény nagyon eltér vagy nem változik hanem stagnál, akkor az hibásnak mondható.
Köszönöm a türelmedet. Hétvégén átnyálazom a dolgokat amiket mondtál. Megirom hogy mi lett az eredmény. Vedd komolyan
Bevallom, azt még sosem néztem, megpróbálom majd ellenőrizni.
A töltőszelep működik, pár nappal előtte töltöttem rá picit, mert egy bar alá ment valamivel a nyomás, de majd még megráncigálom kicsit, illetve megpróbálom esetleg a védőszelepet is kicsit átjáratni, hátha csak retkes.
A hőcserélő le van dugulva, a lamellázat nem tiszta (nem csak mondhatólag), levegő van a hőcserélő primer oldalán, hmv ntc hibás, vagy nincs a helyén. Ezek lehetnek.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2021
Köszönöm szépen! NTC ellenőrizni fogom. Melyik a primer oldal? Ahová a hidegvíz bemegy? Hogyan ellenőrizhetem hogy levegős-e vagy sem? Ill. hogyan ellenőrizhetem hogy a hőcserélő le van-e dugulva? A lamellákat idén megtisztitották. Nem vették ki csak bent a helyén, de nekem alaposnak tünt a tisztogatás.
Csak általánosságban írok néhány gondolatot, mert nem vagyunk Bosch szerviz (hála a ránk vigyázó Gondviselőnek) ezért a Bosok lelki mélységeit nem ismerem.
Leírásod alapján nagyon valószínű a hőcserélő dugulása. A VIM által mellékelt kép alapján elég ijesztően néz ki, de Bosch szerviz tudja megmondani, hogy milyen eséllyel savazható. Ha egyszerű kiszedni a helyéről, akkor azért érdemes lenne megpróbálni. Persze kazánból kiszedve, savszivattyúval, kazántisztító vegyszerrel, és nem háztartási ecettel citromsavval, vízkőoldóval lögybölve, ahogy azt ajánlani szokták. A külső tisztítását a kazántestnek is csak kiszerelt állapotban lehet elvégezni, a "helyén" való tisztítás, vagyis fűrészlappal, drótkefével való bökdösés, porszívózás sz@rt se ér, csak parasztvakítás. Természetesen mindig mondjuk, hogy a javítást, hibamegállapítást mindig "kívülről", az olcsóbb alkatrészek felől kezdjük, ezért érdemes az NTC mérését elvégezni, esetleg egy próba NTC (akár bontottal is) cserét csinálni. A kazán "légtelenségéről" nagyon könnyű meggyőződni, be kell kapcsolni a fűtést pár percre, a szivattyú kilöki a levegőt. Már ha víz van benne, de ha nincs, ott már nagy baj van. Ez a "levegős a kazán" elménckedés egyébként nagyon el van misztifikálva, a valóságban nem jellemző.
Köszönöm Urak az építőjellegű hozzászólásokat! Kiderül mi fog alakulni. By the way..milyen kazán a jó kazán amit fel lehet helyette tenni?
Sziasztok
Szeretnék tanácsot kérni melyik alkatrész lehet még a hibás. Adott egy Junkers euroline 18 kombi kazán. Ma kiállt hibára 45 és 90 villog. Nem indult el a kéménynél lévő ventilátor. A hibás rész a vezérlő lapon a relé. Egy új relét kapott, és már el is indult a ventilátor. Viszont ugyan úgy 45 és 90 villog, és most meg nem áll le a ventilátor. Üdv Attila. A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2021
A ventilátor működését egy presszosztáttal oldják meg általában, ennek a vékony csöve szokott elrakódni ezt ellenőrizni kell,n szájjal fújva, vagy szívva, hallani lehet, hogy váltogat a kapcsolója. Vagy megöregedik a kapcsolója, és nem vált át, ilyen esetben a vezérlőpanel "azt hiszi", hogy nem indult el a ventilátor és kiáll hibára. A ventilátorrelé pontosan megegyezik az előző relével?
Hello.
Két gumi cső megy a Ventilatorra. Mindkettő egészséges és nincs eldugulva. Ha fújom vagy szívom akkor hallom hogy kattog benne valami. Igen teljesen gyári relét kapott.
Szia! Előfordulhat az is ennél a ventilátornál, hogy induláskor átállítja a nyomáskapcsolót majd veszítve a fordulatából (ami a csapágyak kiszáradásától lehet) elejt a nyomáskapcsoló. Próba erejéig át kellene kötni a nyomáskapcsolót, hogy azzal van e a probléma a ventilátor működése közben.
.... helyesebben a ventilátor hibás működése okozhatja a nyomáskapcsoló bizonytalanságát.
Hello.
Értem amit írsz, viszont a nyomáskapcsolon mit kellene át kötni ? Mert megy rá két gumicso és egy elektromos kábel.
Azt a kettő szál vezetéket amivel be van kötve .....
Nos megcseréltem a két vezetéket semmi változás. Sőt lehúzott csatlakozóval sem.
Azt próbáltam volna vizionálni, hogy zárd össze a két vezetéket, hiszen a kapcsoló is ezt teszi.
Szia
Én úgy tudom VIM hogy a kazán indításkor nem lehet rövidzárban a presszosztát kapcsoló,mert a ventilátor hozza működésbe azt! |
Bejelentkezés
Hirdetés |