Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Talán fotózd le. Általában ha csak két kivezetés van egy generátoron akkor az egyiket az akkura, a másikat egy visszajelző izzón keresztül a gyújtás +-ra kell kötni. A test pedig a fémházon van. Hogy melyik melyik az a csatlakozási pont vastagságán is jól látszik.
Régi fajta, nem valamilyen buszos (can, lin)?
B, B+ akku pozitív M, DF, D+ seggéd dióda kivezetés R forgórész kefe, másik általában test W kivezetett csillagpont. L-lel nem találkoztam még, talán a fogórész másik kefe...? Mérjél ohmot, ha végképp elakadsz, szedd szét és fotózd be a belsejét, hova megy az R, L.
Sziasztok! Isuzu D Max. Akku most cserélve 4 évesen, de egy ideje már furcsa jelenség: hidegen, és világítással 14,2 volt. Aztán melegen 12,4-8 volt most az új akkuval. A régi el 12,4-15 volt között szabályozott. Új akkuval úgy nézett ki, minden ok, de most egy hosszabb út után (végig tompítottal) 14,2, lekapcsolja szépen lement 12,4-re. Újraindítás után 14,2. Tipp, vagy autóvillamossági szerelő, vagy ez ilyen és csókolom. 2017-es autó.
Sziasztok!
A korábbi levelezéseket 2T Wartburg generátor ügyében elolvastam, de valahogy kétségeim vannak a generátor forgórész ellenállása ügyében. Vastagabb kábeles forgórész ellenállása 7..8 ohm csúszógyűrűkön mérve az egyik. A másik forgórész ellenállása 2,9...3,4 ohm szintén csúszógyűrűkön mérve. Melyik való a belső szabályozós generátorhoz, melyik a külsőshöz? A fórumos leírások alapján a 3 ohm körüli való a belső szabályozóshoz, másfél ohm körüli pedig a külső szabályozóshoz. De a fenti mérések miatt bizonytalan vagyok. Egy német oldal generátoros leírása sem segített igazán: wartburgpeter.de (ezen az oldalon: Technik/ Elektrik/Lichtmachine elérési útvonal szerinti oldalak), és Maróti zöld wartburgos könyve sem, pedig ez utóbbi elég részletesen tárgyalja a belső szabályozós generátort. Köszi előre is a felhomályosítást.
28 éves emlékeim szerint a 3 ohmos a beépített szabályzós.
1,5 ohmot én nem emlékszem hagy valaha mértem volna. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2021
Az említett generátorból többféle létezett, külső mechanikus szabályzós 12 és 24 voltos, beépített szabályzós 12 és 24 voltos. A forgórészekből volt 3 féle, mind különböző ellenállású. Forgórész a 12 voltos beépített szabályzósé és a 24 voltos mechanikus szabályzósé egyforma volt. Az ellenállásukra már nem emlékezek, de körülbelül duplája volt az elötte levőnek.
Nekem 4 és 8 Ohm rémlik régről. A nagyobbik a beépített szabályzósé. A 4 Ohmos kinyírja a beépített szabályzót ( nem egyből). A beépített szabályzósban vannak segéddiódák( ez 14V-ról gerjeszt), a külső mechanikus szabályzósban a csillagpont van kivezetve( ez így 7 V-ról gerjeszt!)!
Életemben nem találkoztam a W, csillagponti gerjesztéssel. A külső szabályzókba ha a generátor segéddióda nélküli, mindig befut a gyújtás szál, az a referencia és arról megy a gerjesztés is.
Ha be is megy a külső fesz.szabályzóba, szerepe csak a töltésvisszajelzést működtető kör ellátása, a gerjesztéshez semmi köze. Valamint fordulatszám jelet szokás vinni a W kapocsról. Tudnál mutatni egy ilyen W gerjesztésről rajzot? A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
Hát úgy tudom ez az NDK szabályzók sajátossága volt. Csatoltam képet. Az előgerjesztés természetesen az izzón keresztül megy, de utána már a csillagpontról. Alacsony feszültségnél a K1 tekercsen keresztül és az F relé érintkezőjén át. 14V környékén az F relé kicsit meghúz, ekkor a közbe beiktatódik az R ellenállás is, csökkentve a gerjesztőáramot. Magas feszültségnél az F relé teljesen meghúz, ekkor rövidre zárja a gerjesztőtekercset. A rajzról látható, hogy az +14V csak a jelzőlámpára megy felgerjedés után. Ilyen volt a régi Barkasokban, Wartburgokban, Ifában, kombájnokban. Az "újabb" beépített elektronikus szabályzós már a szokásos módon gerjeszt, segéddiódákon keresztül. Szerintem ezért is fele ellenállású a gerjesztőtekercs, a 7V miatt. Remélem jól írtam...már rég találkoztam ilyennel.
"8 ohm a beépített szabályozóé"
Köszönöm mindenkinek a választ, a fenti a megerősítés nekem. A zöld wartburgos Maróti féle könyv (2T és 4T együtt egy könyvben) szerint az állórész ellenállása 0,16...0,20 ohm (két tetszőleges fázis között mérve). Két állórészt is mértem, de ezek tízszeresét mértem, azaz 1,6 ohm-ot. Hajlamos vagyok ezt elfogadni jónak, és feltételezni, hogy a könyvben nyomtatták el. Meg tudja valaki erősíteni?
Ennyire kicsi ellenállásásokat nehéz precizen mérni, különösen olcsó multiméterrel és a huzzá adott mérővezetékkel...
Nem tudom te milyen generátort lőttél.
Tegnap szedtem szét a haver Skoda Felicia generátorát, első csapágy csere volt. Megmértem, az állórész mérhetetlen, a digit. multiméter 0,1 ohm körül mutatott, a forgórész 3,4 ohm. Beépített szabályzós. Passzolok.
Sziasztok!
Egy generátor feszültség szabályzón csak "com" kivezetés van a kocsi felé. Ez mi? Lehet ezt sima izzóval gerjeszteni próbánál? Köszi.
Kia 2700 Generátor. Beépitett feszszabályzós. Gen.szám:021219021. Poong Sung.
Generátoron lévő Két tüs Stekkerben van " L" és "R" jelölésü csatlakozó. Az "R" jelentése nem világos!!!! Az "L" az feltehetöleg a töltésvisszajelző lámpa, amelynek másik vége gyujtás +15- re van kötve. Minek kell lenni az "R" csatlakozón?? Hová megy ? Kõszi minden választ
Szia! Régebben ez volt a D+ a segéd diódák kivezetése.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2022
Szia!
Koreaiaknál állitólag van ami esetleg más... Ez egy Hitachi koreai véltozat... Igy sikerült leprobálnom : L-re gyujtáson át tettem Töltésjelzőként .egy probalámpát---ez elég volt arra hogy fölgerjedjen és normálisan töltsön. A Másik PIN-re kell egy állandó +12V érzékelés.., ha ez nincs meg .,akkor a töltés kb jó egy Voltal magassabb. Tehát ha nincs bekötve akkor kb 16V.., ha be van kötve akkor kb 14.5 V. Egybbként Nagyon Boldog Üjévet. üdv Laci
Szia! Köszönöm szépen. Én is kívánok Neked sikerekben gazdag Boldog Új Évet!
Érdekes nem? Most találtam .,ezt a Ig/R kombót...
Üdv
Sziasztok!
A generátorom 14.04 V-al tölt (generátoron mérve). Ezt a 14.04-et akkor is tudja, ha alapjáraton van, és akkor se megy feljebb ha 3-4-5ezres fordulaton hajtom. Fogyasztók ki-be kapcsolgatása is max 0,1 V-ot jelent. Ha külső akksitöltővel feltöltöm az akkut, akkor másnap a generátor is 14,3-14,4 Volttal tölt. Aztán 2 nap múlva újra csak 14.04 V. (az akksi nem merül közben számottevően, több nap állás után is megvan a 12,6) Számítógéppel be tudtam állítani, hogy teszt üzemmódba kerüljön, 15V-os teszteléskor 14,7V kijön belőle, elvileg ez jó érték, más autókon is ennyit kaptak.(ugyanez a típus és évjárat) Viszont ott akinek 14,7V lett teszteléskor, azoknak 14,3V kijött normál üzemben alapjáraton is. Ezt szeretném én is legalább elérni, 14.3-al már elégedett lennék. Ennyiből lehet esetleg tudni, hogy a generátor melyik részével lehet gond? Feszültség szabályozó? Dióda híd? Illetve egyáltalán megéri-e felújítani, ha 60 ezerért már új, Lucas vagy Valeo generátort kapok hozzá? Előre is köszi.
Szia!
Szerintem ellenőrizd mennyi a feszültség a motorblokk és a karosszéria között, üzem közben és indítózáskor. (Testkábel tesztelése.) Utána ugyanezt el kellene végezni a generátor és az akku pozitív között. majd a karosszéria és az akku negatív között. Egy lazább csavar vagy laza akkusaru tud meglepetést okozni. Csak mielőtt esetleg fölöslegesen cseréled ki a generátort ami lehet hogy hibátlan. Ez két emberes mutatvány az indítózás miatt. 10-20A is lehet az autó saját fogyasztása alapjáraton 12V-ról, pici ellenállásnövekedés valamilyen vezetékszakaszon már okozhat pár tized V-os feszültségesést. Generátor diódahíd részleges szakadás/zárlat szintén, de szétszerelés nélkül oszcilloszkóp kellene ennek a kimutatáshoz. De először mérd meg a feszültségeséseket. Remélem csak ennyi a baj. Autó típusát, évjáratot és a motorkódot nem ártana ha megadnád, hogy pontosabban lássunk. Sok sikert.
Autót nem írtál. A mai gépek nagy részén a motorvezérlő állítja a töltőfeszültséget. Lehet jó ez így.
Szia!
Köszi a tippeket! A kábel veszteségeket már minimalizáltam, 35-ös kábelek behúzásával. Motor-kasztni, generátor-akku pozitív, kasztni-akku negatív között kevesebb mint 0,02 V-ot vesztek . A gond, hogy közvetlenül a generátoron mérve ilyen gyenge a töltés. Audi Q7, 2006, 3.0 TDI BUG. Ez a generátor való hozzá, alvázszám alapján: https://www.autodoc.hu/lucas-electrical/7840386 Tehát 180A , 14V, csatlakozó COM/BSS2-D Plug 240 Az akksit már felkódoltam többször, AGM akksinak is hazudtam, akkor se adott ki magából többet a generátor. Csak a kimeneti 15V teszt üzemmódban hajlandó 14.7-et adni. Pedig AGM akksihoz is 14.7-et kéne kiadni. Sima akksihoz meg 14.3-at, minimum. zolika60: Helló. VCDS-el állítva lett, felkódolva az akksi, AGM-nek is. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2022
Szia!
Kettő kérdésem lenne: 1) Jól mér a műszered? Bocs de sokféle van a piacon, van amelyik meghülyül és mellémér ha kezd gyengülni az elem. Nekem több is van és a legjobb 0,1% DC-t tudna elvileg. Van kalibrált feszültség referenciám is a biztonság kedvéért. Be lehet menni az erdőbe egy hibás vagy félrekalibrált műszerrel rendesen. 2) Az ECU mennyinek látja az akku feszültségét? Diagnosztikai programra gondoltam. ELM327 is jó lehet olvasni. Olyan is lehet hogy az ECU valamelyik testvezetéke nem érintkezik rendesen a karosszériával és ez okoz gondot.
3 féle multival lett mérve minden érték, minden helyen. Nem csak én mértem ennyit. Nem volt eltérés az értékekben.
Az ECU is pont ennyinek látja, 14,04 V
Szia!
A Q7-hez kiadott elektromos szervizdokumentum szerint 14,3V fölött kellene mérni a feszültséget. Lehetséges hogy hibás a generátor feszültségszabályozója, csak erről nem tud információt küldeni az energia rendszer vezérlőnek. és ezért nincs hibalámpa. 3 fajta hibaüzenetet tud küldeni: mechanikai hiba, elektromos hiba, túl magas hőmérséklet hiba. Célszerű lenne tesztelés céljából kicserélni egy másik jól működőre. Vagy beadod szakszervizbe felújítani. Csapágycsere biztos ráfér, a többit nem tudni. Lehet külön venni generátorhoz szabályozót, ha nem akarsz sok pénzt kiadni egy komplett generátorét, pl a www.kukolyvill.hu is árul ilyet. Helyileg Budaörsön vannak. Pontos generátor /szabályozó típusszámmal keresd meg őket, Ha magad akarod csinálni akkor a szénkefét és a csapágyat is cseréld ki. Csapágyból kizárólag jó minőségűt vegyél... Sokkal olcsóbb mint lerobbanni vele megint....
köszi! Ezt hol találtad meg, milyen programban? Én erwin-ben kerestem de nem írtak róla semmit.
Ma diagnosztikai programban megnéztem, 14.3 V-ot a kért érték (specified), de az aktuális csak 14.0 . Ezek szerint a motorvezérlő kér 14.3-at , de a generátor nem tud annyit csinálni? Néztem szabályozót is, ezt hozza a kocsihoz: https://www.autodoc.hu/ridex/14432261 Erre 14.8V van írva. Ez azt jelenti, hogy mindig 14.8V -ot fog kiadni? Vagy ez a maximum értéke, és ha a motorvezérlő 14.3-at kér, akkor 14.3-at ad csak. Mondjuk nem baj a 14.8V se, úgyis AGM akksit akarok berakni, annak meg jó lesz. szerk: Kauffer-ben is a 14.8-as szabályozót hozza. Nem is nagyon van más. https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=alkatresz&op=11&ma...nd=ERA A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2022
CAN, LIN busz jó? Ez olyan mint mikor nem jó a kommunikáció az ecu meg a generátor között és beáll vészüzembe. Az 14V körül van.
Vagy, szabadonfutós a generátor ékszíjtárcsa? Csodákat tud művelni. Vagy, ez egy igen érdekes esetleírás, meríts belőle: Bővebben: Link
Sziasztok,
Az alany egy 2009-es 1.8 Z18XER motorkódos H Astra lenne.. Hideg motornál a töltőfeszültség 14,4V, (komoly minuszokban akár 14,7V is) ahogyan melegszik a motor (és gondolom a generátor is) a töltőfeszültség folyamatosan csökken 13,9-14V-ra... A kábeleken mértem feszültség esést (a generátor+ és az akku + között, és az akku - motorblokk között) de 0,1V alatt van. Ez minek a tünete lehet? Kopott kefék, vagy csúszógyűtű, vagy inkább feszültség szabályozó? A generátor még szerintem gyárilag felszerelt, 167E Km-t futott. Előre is köszönöm!
Sziasztok! Többen is írtok itt 14V-os töltőfeszültséget. De mi ezzel a gond? Nem indul az autó? Van hibajelzés? Vagy egyáltalán miért kerül ilyenkor megmérésre, mert szerintem ha 14V a töltés, akkor az még tökéletesnek mondható, azzal semmi indítási gond nem lehet, ráadásul nem nyírja ki az akkut. De komolyan, mi ilyenkor a tünet, hogy rámértek? ( régen Ford Escortom volt, abban mindig 13,8V volt a töltés és 6 évig is bírta az akku, régi Swiftünk 14,1V-al tölt, azzal sincs semmi gond. Van egy Ford Focusom is és megmondom öszintén, soha nem mértem rá, hogy mennyivel tölt. Indul pöccre és kész.)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |