Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha rozsdás, akkor valószínűleg vas alapú a kivezetése.
A vas, meg forrasztható, ha nincs rajta rozsda. Óvatosan lecsiszolod fémtisztára, és utána a sima gyantás ónnal már forrasztható. Esetleg valamilyen folyatószer segíthet. Van a vörösréz csövekhez forrasztó paszta, amiben ón van, az eléggé jó minden nehezen forrasztható dologhoz. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2021
Meg tisztogatni a lábakat, mechanikusan. A végeit leónozni, esetleg egy kis folyasztóval megspékelve. Valami lakkal bekenni a lábát, ha lehet, kihagyva a láb végeket. HA megéri a macera. Közben befutott Suba53 válasza is. Tehát a módszer járható.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2021
Olyan nincs ami lemarja a rozsdát, és forrasztható lesz tőle?
Szerintem a mechanikus tisztítást nem úszod meg. Ilyen jellegű rozsdamarót nem ismerek, de ez nem zárja ki a létezését.
Sziasztok!
Szerintetek ki tud purcanni egy 25A kismegszakító attól, hogy 30 év nyugalom után egyszer-kétszer az ember le-fel kapcsolja? Úgy makkant meg, hogy nem lehet felkapcsolni, mert rögtön visszaugrik. Először azt hittem, zárlat van mögötte, de mindent kikötöttem, és úgy is csinálja. Javítható ez, vagy csere?
Hali!
A túloldalról szembe befúrsz a csavarral, utána kiütöd a csavart
Ha csavar, hogy csavarták bele? Amúgy szerintem jó lesz nekem a kapcsolókipattintós megoldás.
Megcsináltam a Skory-féle PC-s mikrofon erősítőt, de csak OC1079-em, és BC559C-m van. Mindkettővel próbáltam, és csak közelről volt jó. A tranzisztorok miatt? De ami még probléma, hogy ha csak egy Jack hosszabbítót dugok a mikrofon bemenetre a gépen, üresen, akkor ezt csinálja. 16FFT Egyik úgy, hogy a +30dB be van kapcsolva a Realtek hangkezelőben, és 22dB-re állítottam a hangerőt a GoldWave-ben, a másiknál levettem a +30dB-t, a 3.-nál levettem a 22-őt is 0-ra. De általában akkor is halkak szoktak lenni a mikrofonok, ha minden maxon van. Szóval ezt a zajt meg lehetne valahogy szüntetni?
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2021
Szerintem szegecselve vannak az ilyenek. A szegecs fejet ha lefúrod, akkor szét lehet szedni.
De ha mellészalad a fúró, akkor gáz van.
Szia!
Biztonsági berendezést nem barkácsolunk! Az új ára sem eget verő. Üdv.
Beüthető csavar az, olyan mint a lemezcsavar, csak "befelé" irányba el van "nyalva" a menet.
A felye nagyon kemény, nem lehet lefúrni, melegszik, beolvad a műanyagba. A túloldalról fúrás után kiütés megoldás, utána normális csavarral összecsavarozható
Nekem is van ilyen hosszabbítóm. Mérgelődtem is, hogy nem tudok rajta kábelt cserélni.
De akkor kipróbálom amit mondtál.
Sziasztok
bc337-40 el szeretném 8x8x8 ledkockám szintjeit vezérelni (8db) Ha jól tudom 800mA ert bír el és "Emitter-Base Voltage" 5 gondolom 5v feszültség ráadásakor teljesen ki nyit. Mekkora a feszültség esés rajta??
Nem jól tudod.
A tranzisztor a bázison átküldött (korlátozott) áram hatására nyit ki (vezet a kollektor és az emitter között). Ilyenkor feszültség esik rajta, ami az átfolyó áram és a bázisáram függvénye. Ezt a feszültséget lehet saccolni az UCESAT paraméter alapján.
Másképp fogalmazva: a tranzisztor B-E diódája maximálisan 5V-ot bír ki záróirányban. E feszültség fölött letörik ez a dióda. Az adatlapon "Absolute Maximum Ratings" táblázatban szerepel, hisz ez egy határadat.
Letörik a dióda????
Én is még így tanultam.
Mostanában hogy hívják ezt a jelenséget? A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2021
Letörési feszültség, szerintem ez fizika, nem szokás.
Az a baj, hogy fúrás közben melegszik, olvad a műanyag. Kemény anyagból van, macerás. A túloldali fúrás egyszerű, csak vigyázni kell a fúrót nem eltörni amikor találkozik a csavar véggel, ill. odáig nem kell átfúrni. Ha jól emlékszem 2.5-ös fúróval fúrtam, és cdromból bontott tengelyt használtam kiütésre
Sziasztok!
Szimmetrikus táphoz rajzoltam két elképzelésemet amivel nagyobb áramerősséget lehet elérni. A kérdésem az lenne, hogy melyik verzió használhatóbb, és egyáltalán jó lenne-e. A másik hogy a PNP tranyók jól vannak-e bekötve, vagy nem-e fordítva kellene. Kicsit furcsa ez a negatív feszültség, de elvileg a PNP emittere mindenhol pozitívabb potenciálon van mint a kollektor a bázishoz képest. A másik verzió csak NPN -ekből áll, szerintem használható lenne de kíváncsi vagyok a véleményetekre. Gyakorlatilag a negatív ág tök ugyanaz mint a pozitív, de arra gondoltam hogy aitt a 0V magasabb potenciál mint a -12V, így elvileg működne a dolog csak nem vagyok benne biztos. Ha valamelyik verzió így okés, akkor elég nagy árammal lehetne szabályozni egy osztott tápot. Itt most lekorlátoztam 1A-re a 700mOhmos ellenállással, de egy 220mOhmossal már 3A -el lehetne hajtani. A többit részt nem magyarázom azt úgyis értitek
Szerintem a második rajz még működhet is. Stabil feszt nem ad, mert ahhoz az 1k- potikon is az kellene, hogy legyen. A rövidzár védelemnél A T3, T6 tranzisztorok kollektorát inkább az IC kimenetére kötném. Kisebb lenne a kollektor árama, ha az IC kimenete rövidzár védett. Az áteresztők B-E-ét érdemes egy 100 Ω-mal söntölni, hogy kisebb áramoknál ne emelkedjen meg a kimeneti feszültség. Azon kívül a hűtésre kell figyelni nagyon.
Az a gond, hogy ösztönösen a fordulatszámot növeljük, az előtolás helyett. Én is sokszor beleesek ebbe csapdába, roppant koncentráció kell.
Ha a balmenetes fúró belekap, nyerő helyzetbe kerülünk - mintha törtcsavarkiszedővel dolgoznánk. Oszlopos fúrógép nélkül kicsi az esély. Nekem néhai apósom által készített fúrógépem van, illene egy igazi fordulatszabályzót eszkábálni hozzá. Persze megéri megnézni vásárláskor, milyen rögzítésű hosszabbítót veszünk - de ez már külön topik témája.
Próbálkozhatsz, nem fog menni. A csavaron a menet a beütés irányába el van "nyalva" ha nyomod neki a fúrót, hogy "beleakadjon" csak helyben járás és olvadás lesz, nem akar kijönni.
Gyártottam hozzá kúpos cuccot, befűrészelve hogy beakadjon, párat sikerült így kicsavarni, de a többséget nem. Még a műanyagon át a fej befűrészelése játszik (3-as elosztónál csak a sarkakon van), utána csavarhúzóval kitekerhető. De a leggyorsabb/legegyszerűbb/legszebb/legkorrektebb megoldás a fúrás és kiütés )) Szerintem érintésvédelmileg sem okoz semmilyen kivetnivalót, utána normális csavarral ugyanolyan stabilan összerakható. Pár ilyen elosztót átszereltem, hogy a kábel ne a kapcsolós végén jöjjön ki, úgy kényelmesebb, meg a kapcsoló is gyenge pont, már többnek eltört a billenő fülecskéje és kiugrik az egész a kapcsoló házából.
Én nem barkácsolnék ilyet. Vagy vennék másikat. Vagy vennék egy jobbat, ami szerelhető.
De. Rajtam kívül mások is élnek a házban. Például gyerekek. Nem hiányzik, hogy piszkáljanak egy sérült burkolatú elosztót.
Sziasztok!
Azonos típusú IGBT-ket szeretnék összehasonlítani, hogy kb egyforma értékűeket tudjak beépíteni /inverterbe/. Van gyári igbt-m és amiket rendeltem Kínából mert csak ott lehet kapni. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan kell ezeknek az értékeit kimérni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |