Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   494 / 587
(#) jpuskas99 válasza Tusky77 hozzászólására (») Szept 14, 2021 / 2
 
Szia! Én itt olyan hobbista vagyok csak a fórumon, ezért csak tipp a részemről: A fűtésköri nyomásnak hideg állapotban 1 – 1,5 bar közötti értéknek kell lennie a típusnál, ennél nagyobbra a fűtésnél úgy 0,1-0,2 bar értékkel kell növekednie ideális estben, valamivel nagyobb is lehet az eltérés. Először a TÁT-ot ellenőrizném, annak a feltöltöttségét, ennek módját VIM már korábban részletesen leírta. Ennek a kazánnak a biztonsági szelepe a kezelési utasítása szerint (!) 3 bar értéknél nyit, bár lehet alacsonyabb nyomásnál is, ha a zárólapka alá kerül valamilyen szennyeződés, vagy alacsonyabb értékre van állítva a gyári biztonsági szelep (akár 2 bar-ra is), ez is előfordulhat. Összegezve: Először a TÁT ellenőrzése, felpumpálása, ha az jó, akkor lehet a további hibákat keresni.
(#) Gombszem válasza Tusky77 hozzászólására (») Szept 15, 2021 /
 
Idézet:
„A tágulásit még nem néztük de az lesz a következő.”


Avval lesz a gond. A beállítás leírása többször is le van írva ebben a fórumban. De lehet, hogy az is kevés, ha lyukas a tágulási tartály. Akkor csere.
(#) pözsó válasza jpuskas99 hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
A kazán tágulásiját lehet nehezebb, drágább kicserélni, mint egy normál tágulásit belerakni valahova a rendszerbe.
(#) STibi73 hozzászólása Szept 16, 2021 /
 
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Van egy Saunier Duval Isotwin F25 H mod (kombi, turbó) gázkazánom. Nyári időszakban melegvíz készítésére használom. Kb.10 napja jelentkezett először a hiba, miszerint a kazán melegvíz igény, során F1-es hibakóddal leállt. Ekkor újraindítottam, remélve, hogy egyszeri hibajelenségről van szó. A kazán először minden nap 1-szer, majd azután egyre többször kifeküdt az F1-es (Gyújtási) hibával. Már kb a 3. alkalomnál beszéltem a szakszervízzel, de sajnos csak 3 héttel későbbi kiszállási időpontot tudtak adni. (ami még 2 hét, - fürödni, és mosakodni viszont addig is kell)

Rendeltem hozzá gyújtóelektródákat, gyújtótrafót amiket ki is cseréltem, továbbá kitakarítottam az égésterét, kifújkáltam a fúvókáit. Azóta a kazán ismét jobb lett, és megint csak naponta, kétnaponta jelentkezik a hiba, de sajnos jelentkezik.

Azt még hozzá kell tennem, hogy melegvíz készítés indulásakor a gázszelep sokszor hosszan kerregő hangot hallat (8-14 mp), míg beindul a fűtés.

Várom javaslataitokat, tanácsaitokat, amiket előre is köszönök: Tibi73
(#) jpuskas99 válasza STibi73 hozzászólására (») Szept 18, 2021 /
 
Szia! A kérdésem, hogy a gázszelep ezt a kerregő hangot csak a hmv-készítés során adja, vagy a fűtés indulása során is? Amennyiben csak az első esetén, akkor a hmv kimeneti érzékelőjénél keresném a hibát.
(#) Pxaba hozzászólása Szept 19, 2021 /
 
Sziasztok!
Saunier Duval Isotwin F24EA kazánom van.
Hiba: melegvíz van, fűtés nincs.
Ugyanúgy dolgozik fűtés és hmv üzemmódban.
Mi lehet a hiba?

Háromutas szelep?
(#) STibi73 válasza jpuskas99 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Jpuskas99 köszönöm a tanácsodat!

Sajnos ismét rosszabbodott a helyzet. Már minden induláskor kiáll hibával a kazán.
Kipróbáltam csak fűtés módban, ott alig kerregett valamit a gázszelep, és elindult a fűtés egy nagyon alacsony lángszinttel (nem úgy, ahogy szokott erős lánggal),
majd kb. 5-6 mp múlva kialudt a láng. Megpróbálom a HMV érzékelőjét ideiglenesen megcserélni egy másik érzékelővel, így ki tudom próbálni, amit mondtál.

Még egyszer köszi : STibi73
(#) 444Tibi válasza STibi73 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Az emlekeimben kotoraszva (sajnos fakulnak egyre jobban) a gazszelep tapja nincs meg, ezert a panelen, annak kozepefele talalhato nehany elko felelos amik lassan kapacitast veszitettek.
Mondom, csak igy emlekszek, egy SD igy sikeresen meggyogyult de a konkret tipus sem ugrik be.
(#) qut88 válasza Pxaba hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Üdv!

Két dolog lehetséges a váltószelep nem mozdul át a fűtési módra, illetve még közrejátszhat a fűtési NTC hibája is.
(#) qut88 válasza STibi73 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Igen sajnos ez szerelői hatáskör lenne, mert kellene mérni egy égőnyomást induláskor. Viszont így a kerregő hangok alapján a léptető motor haldoklik a gázszelepen, és ha jól rémlik a dolog az F25-ön csak komplett gázszelepet lehet cserélni.
(#) jpuskas99 válasza STibi73 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Szia! Időközben már írtak a kollégák a témáról, hozzáértőek szerintem. Én ezt csak kizárásos hiba-megállapításnak mondtam, ha fűtésnél is kerreg a gázszelep, az vagy annak a hibája, vagy a vezérlőpanel hibája lehet, de ezt nem lehet így egyértelműen megállapítani.
(#) STibi73 válasza Pxaba hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Szia!

A te kazánod nem ismerem,de az enyém SD Isotwin F25H-mod. Én a váltószelepet évente takarítom, és kenem. Amikor ezt nem csináltam akkor kb 2 évente a szelep úgy megszorult, hogy a motorja nem tudta megmozdítani. A javaslatom az lenne: kapcsold ki majd aztán vissza a kazánt. Ilyenkor a váltószelepet is mozgatja a motorja, gondolom tesztelés céljából. A váltószelepen van egy rés a műanyag ház, és a motor között, ahol látni lehet a tengelyét. Figyeld ott, hogy mozog-e a tengelye, ha nem akkor megvan a gond. Ha már szerelted le a motort a váltószelep végéről, akkor visszatételnél arra figyelj, hogy a motort szorító gyűrű teljesen legyen visszatekerve a helyére, mert ha nincs akkor az is megtudja viccelni az embert, ugyanis a tengely akkor nem tud a megfelelő mértékben elmozdulni és a megfelelő nyílásokat összekötni.

Sok sikert a javításhoz! STibi73
(#) sebestyena hozzászólása Szept 20, 2021 /
 
Sziasztok!
Westen pulsar D+ kombikazán jelenleg még nyári üzemmódban van. Amikor melegvizet engedek a csapból, olyan hangot hallok a kazánból, mint amikor a gáztűzhely gázrózsáján ég a gáz és kicsit belefújunk - nem tudom jobban meghatározni. A melegviz hőmérsékletével minden rendben, ezt a hangot lehet hallani, amíg folyik a melegvíz. Hibakódot nem ír. Mi lehet az oka, hogyan lehet javítani esetleg? Előre is köszönöm!!!!!
(#) VIM válasza sebestyena hozzászólására (») Szept 20, 2021 /
 
Szia! Csak tippelnék, hogy a HMV NTC szabályozna le, de ha a beállított hőmérsékletnek megfelelő a víz hőmérséklet akkor nem. Ott van még az ebben a víztérben lévő áramlás érzékelő ami hallos de a turbina lapátok azok a víztérben vannak és ha az vízköves és akad, vagy lassabban forog a kelleténél, talán az is beleszólhat a láng modulációba.
(#) sebestyena válasza VIM hozzászólására (») Szept 20, 2021 /
 
Laikus vagyok...olyan egyszerű dolog nem okozhatja, hogy mondjuk nagyon poros ott vmi, mert már próbálkoztunk porszívózással és akkor jó volt egy darabig, csak szerintem nem lett tökéletesen kitakarítva...vagy ez kizárt?
(#) jpuskas99 válasza sebestyena hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
A saját tapasztalatom szerint is csatlakoznék a VIM által leírt véleményhez, nálam is volt hasonló jelenség és probléma, ott is az áramlásérzékelő volt a ludas, kis járatással és zsírzással megoldottam szerencsémre. Persze más a kazán típusa, a Tiédet annyira nem ismerem.
(#) surfer hozzászólása Szept 22, 2021 /
 
Sziasztok!
Baxi Fourtech kéményes kombikazán melegvíz és fűtés üzemmódban random időnként begyújtáskor E35 hibát ad, és ilyenkor bár keringetés van, melegvizet/fűtést nem produkál. Kazán újraindítást követően működik, de 1-2 nap múlva megint bekövetkezik a hiba.
Az útmutató szerint az E35 hiba parazita lángot jelent. Mi okozza, és hogyan hárítható el?
(#) tuti11 hozzászólása Szept 24, 2021 /
 
Kedves Fórumozók!
Szeretném a segítségeteket kérni. Vasárnap óta nincs melegvizem otthon. Van 1 junkers (bosch)cerasmart modul ZBS 22/120S-2 MA rétegtárolós kazánom. Leállt a használati melegvizes tartály fűtése. A hiba alapján NTC2 tároló hőmérséklet érzékelő problémáról van szó. Megtaláltam a hiba helyét, ha tudok, akkor csatolok képet is róla. Két darab NTC van kívülről rögzítve a tartályon egymástól néhány cm-re és el vannak ázva, korrodálva. Szeretném őket kicserélni, de az egyiket nem tudom eltávolítani mert a rögzítő anya elforog a csavaron. Amit leszedtem, azon látszanak számok, jelölések, de nem tudom mit jelenthetnek és pont ugyan ilyet nem találok sehol. A hibakódot (A5) nyugtáztam és azóta nem jelez hibát a készülék, pedig az érzékelők nincsenek csatlakoztatva. (ettől függetlenül nincs melegvíz) Persze a legjobbkor történt mindez, mert szerelő csak hetek, hónapok múlva ad időpontot a fűtésszezon kezdete miatt.
Több kérdésem is lenne:
1. Fontos-e az érzékelők elhelyezkedése?
2. Létezhet, hogy két egyforma érzékelő van egymás mellett? Ha igen, akkor ennek mi az értelme?
3. Mit jelentenek az érzékelőn látható feliratok?
4. Lehet ezeket az érzékelőket valamivel helyettesíteni?
5. A rögzítő csavaroknak lehet-e valamilyen szerepük a rögzítésen kívül? (úgy tűnik rézből vannak)
6. Valamilyen úton-módon kiiktatható-e a két érzékelő, hogy manuális tudjak legalább langyos vizet csinálni?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) zoszka válasza tuti11 hozzászólására (») Szept 24, 2021 /
 
Az ntc-n a cikkszáma látható. Nem egy helyen van a 2 ntc, mert egymástól kb 5-8 cm-re. A rétegződés figyelése miatt van 2. És nem tudod helyettesíteni.
Itt próbáld meg beszerezni
(#) Gombszem válasza tuti11 hozzászólására (») Szept 24, 2021 /
 
Ha az érzékelők cikkszáma azonos, akkor az Ohm értékük is azonos. Így látatlanban logikusnak tűnik, hogy azonosak legyenek.

Ha legalább az egyik Ohm értékét meg lehet mérni (20-22 fokon), akkor egy alkatrész boltban (pl. HQ) megvehető NTC-vel helyettesíthető. Az érzékelő csatlakozójának hibátlannak (nem korrodált) kell lenni. A tokba belül bele lehet fuserálni az új NTC-t. Persze olyat kell venni, ami belefér. Be kell kötni (forrasztani), és kész. A tokban belül rá kell ragasztani a hővezető felületre.
Ha a bekötő kábel csatlakozója is korrodált, akkor azt is cserélni kell.

De a legjobb, ha van eredeti gyári érzékelő. A rögzítési hely fontos lehet, azon ne változtass.

Az NTC-t lehet fix ellenállással átmenetileg próbaképpen helyettesíteni. Az NTC ellenállás-hőmérséklet karakterisztikából kiolvasható az adott hőfokhoz tartozó érték. De ezzel óvatosan kell bánni, mert át van verve a készülék, és a valódi hőmérséklet bármennyi lehet, így haza lehet vágni az egészet.
(#) tuti11 válasza zoszka hozzászólására (») Szept 24, 2021 /
 
Köszönöm a segítséget! Utánanézek.
(#) zotyka85 hozzászólása Szept 24, 2021 /
 
Sziasztok!

Következő a problémám: Ariston bs 24 II FF turbós kombi kazán. A rendszerben hideg a víz 1,2 bar nyomáson. Amikor beindul a fűtés a kazánból furcsa ilyen sistergő hang hallatszik. Olyan mintha vízköves lenne a hőcserélő. A szerelő szétszedte az egész kazánt, mindent kitakarított (savazás stb.). Összerakva a kazánt újra szépen csendesen működik de még mindig ugyanaz a sistergő hang jön. A radiátoraim nagyok nincsenek leszűkítve sehol még a termosztatikus szelepeket is kinyitottam. SZivattyú pörög lett rajta kondenzátor cserélve. Nem tudom hol lehet a baj. Melegvíz csinálásnál semmiféle susogás nincs. Csak fűtésnél. A fűtés rendszerben forog a víz.

Előre is köszi a segítséget.
(#) tuti11 válasza Gombszem hozzászólására (») Szept 24, 2021 /
 
Köszönöm a segítséget! Esetleg az érzékelőn található jelölésekből nem lehet következtetni a műszaki adataira?
(#) Suba53 hozzászólása Szept 25, 2021 /
 
Sziasztok!
Van egy Bosch kombi gázkazánom, fűtés és meleg víz célra. A meleg víz kapcsolója gyakorlatilag egy a meleg víz ágban lévő turbinás átfolyás érzékelő. Nagyon pöpec, egyszerű megoldás. Kinyitom a meleg víz csapot, a kis turbina jelet ad, és bekapcsolja a gázfűtést.

De azt tapasztalom az utóbbi időkben, hogy viszonylag nagy késleltetéssel kapcsolja a fűtést, ami a meleg víz hőcserélőjét fűti. Elég sokáig kell folyatnom a meleg vizes ágat, hogy elkezdje fűteni, ezt pazarlónak tartom. Még nem mértem meg a kimenő jelét, arra gondoltam, hogy esetleg egy kis erősítővel combosabbá teszem, hogy egyből kapcsoljon.

Ezzel kapcsolatban van már valakinek tapasztalata?
(#) bbalazs_ válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 25, 2021 /
 
Ha egyszerre több melegvizes csapot megnyitsz, javul a helyzet?
A csapok kifolyójánál szokott lenni egy fémszita (perlátor), ha az eltömődik, akkor kevésbé érzékeli. Egyszerűen lecsavarható, tisztítható.
(#) Suba53 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Szept 25, 2021 /
 
Azt ismerem, tisztítom, de független tőle. Áramlás van, az nem gond de mégis sokat késik.
Sajnos erről a turbinás jeladóról semmi konkrét adatlapom nincs, így nem is tudom milyen és mekkora jelet kell neki szolgáltatni a vezérlő felé.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2021
(#) Gombszem válasza tuti11 hozzászólására (») Szept 25, 2021 /
 
Ha olvasható a felirat az érzékelőben, talán segít. 1 KOhm és 10 KOhm között van valahol. De ha egyforma a két érzékelő, akkor megmérhető az ellenállás érték.
A cikkszám alapján rákeresve is van esély, hogy megadják a pontos értéket. Bár nem szokásos, talán pont azért, hogy ne kerüljék meg a drága alkatrész megvételét. Egy NTK ellenállás 50-200 Ft körüli áron van, az érzékelő meg több ezer.
(#) zoszka válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Attól függ milyen típus az a Bosch. Menüben lehet a legtöbbnek állítani a begyújtási késleltetését. Nem véletlen késleltet. A vízhálózat mozgására nem szabad reagálnia, mert akkor minden hidegvízvételnél is elindulna a gyújtási folyamat. Amúgy meg impulzus alapon működik, nem pedig amplitudó. Hiába erősíted, az impulzusok száma nem fog változni, max pár tized másodpercet nyerhetsz vele.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2021
(#) zoszka válasza Gombszem hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Kb 5 perc múlva kidobja majd hibára mert nem érzékel változást a 2 lenti NTC-n, miközben az emellett figyelt másik 3 NTC-n igen. Ezért írtam, hogy nem helyettesíthető. Ha más pl a bétája annak amit betesz helyette, akkor meg gradiens hibára fog megállni.. Nem egyszerű átverni.
(#) Suba53 válasza zoszka hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Ennek nincs menüje. A hideg víz nem a kazánon keresztül érkezik, a kazánban csak a meleg víz ág, és a fűtési kör van. Osztott hőcserélő a két kör számára. A meleg víz kör úgy néz ki, hogy bemegy a kazánba, átmegy az áramlásérzékelőn, majd a hőcserélőn, és ki a csapokhoz. Rém egyszerű és megbízható, csak mostanában nőtt a reakció ideje. Összesen két poti van az előlapon, meg egy nyomásmérő a fűtéskör víznyomására.
Meg pár led a fűtési meleg víz hőfok indikálására.
Délután kisavazom a meleg víz hőcserélőjét, talán segít.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2021
Következő: »»   494 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem