Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm, így már világos. A nem szabályos keresztmetszetű anyag befogására gondoltam, meg a kúp is eszembe jutott, de a legfontosabb mégis a munkadarab megfordíthatósága. A fenti könyv menet esztergálást említette, de nem feltétlen a menet miatt alkalmazzák ott sem, hanem a másik vég megmunkálása miatt.
Jól leírtad. Nekem nem volt kedvem ennyit pötyögni (a tévesztős klaviatúrámon).
Mondjuk épp a menetesztergálás dolgot nem értem, de lehet, hogy csak fordítási hiba.
Én menetet végig zárt lakatanyával esztergálok, így biztosított a lehető legpontosabb visszatállás a következő fogáshoz. Ha esztegaszívvel hajtom meg a megmunkálandó orsót, elveszítem a rögzített kapcsolatot a főorsó és a vezérorsó között. Ami természetesen vissza tud állni a forgásirány helyreállításával - mármint ha volt lehetőség legalább egy fordulatot (ami csökkenthető 1/3 v. 1/4 fordulatra, hajlított végű szív+tokmány használatával) "túlmenni", és onnan visszafordulni. Ezzel együtt szerintem egy felesleges bizonytalansági faktor - de majd gyakorló esztergályosok megcáfolnak, ha másképp látják. Érdekesség: angolszász iskola szerint a visszatéréshez oldják a lakatanyát (van értelme, kevésbé kopik a vezérorsó, és pl. a szánnal kézzel tekerve gyorsabban vissza lehet álllni), a következő fogás pontos kezdetét pedig egy menetszámlálóval figyelik, ld. kép alább (mondjuk ez meg felvet problémákat, mert a számláló ténylegesen pontos leolvasásához a vágott menetemelkedéshez képest egész számú áttétel lenne szükséges, az meg általában csak a leggyakoribb, standard menetek esetén teljesül).
A legbiztosabb zárt lakattal visszaállni, a többi "úri huncutság" (egykori mesterem szerint).
A szív is rögzíthető. Után-munkálásnál, kifutó menetes, -adott anyaghossznál, alakos vagy szerelt végnél, etc. (a többi már elfelejtődött ).
Sziasztok!
Egy 6 V-os hálózati adapterem használat közben hangos sercenéssel bemondta az unalmast. Belsejébe tekintve, az RF jelű alkatrész tűnt elhalálozva. A többi alkatrészen és a panelen egyéb nyom nem volt felfedezhető. (Képek mellékelve) Véleményeteket szeretném kérni. Jól gondolom-e, hogy az RF alkatrész ellenállásbiztosíték? Vajjon más alkatrész lehet-e szintén meghibásodva? Az RF szinkódja megegyezik-e a hagyományos ellenállás színkóddal, azaz az értéke 1 ohm? Ha ugyanilyenhez nem jutok hozzá, egy 1 ohmos ellenálláshuzal darabbal helyettesíthetem-e? Normál, üzemszerű használat során miért halt meg az adapter? Megköszönném szíves válaszotokat! Üdv!
Csak úgy nem ég el az, valószínűleg a kapcsolóelem vagy valami zárlatba ment. Mérd ki a diódahidat, ha ott mindent jónak találsz az ellenállást áthidalva egy soros izzón át próbáld indítani kellő odafigyeléssel. Ha a kondin megjelenik az egyenfesz és a kimeneten nincs semmi, akkor lehet hibakeresni, ha ekkor működik, akkor csakúgy elszállt az ellenállás, de ennek az esélye nagyon kicsi. Ez nem olyasmi amit érdemes javítani, ha nem rutinból megy. (Meg a trafóban a szigetelés és az Y2 kondik sem tűnnek nagyon bizalomgerjesztőnek).
A hiányzó USB csatlakozó alapján nem 5V-os a táp? Persze lehet a kapcsolást módosították 6V-os kimenethez. Amúgy C4 egyik lába érdekesen van beforrasztva. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2021
Hozzám került egy sziréna. Piros-fekete vezetéken 6 voltról halkan, de szépen vonyít.
Nem tud valaki típust, vagy valamit?
Ennél jobb adatlapot mint ez, tud valaki OMRON G5LE-1-VD12VDC reléről?
Engem a névleges tekercs ellenállás, meghúzási és ejtési áramtartományok érdekelnének. Erről viszont eddig semmit nem találtam.
Nálunk ez mérésgyakorlat feladat volt. Még tán megvannak a jegyzeteim, jegyzőkönyveim.
Köszönöm szépen, pont erre volt szükségem.
Akkor tényleg ennyire kis árammal tartva marad. Koncepciót kell váltanom.
Szia! Sajnos nem vagyok ennek mestere ha valaki segítetne benne készitettem az ellen oldalról fotót. segítségeteket előre köszönöm!
Sajnos ez távolból nem fog menni. Visszarajzolás közben többször forgatni kéne a panelt, hogy kiderüljön melyik láb hova csatlakozik. Addig nem lehet megmondani melyik típus lenne jó. Ráadásul más is tönkremehetett, amit ki kéne tudni mérni. Ha nem vagy biztos abban amit csinálsz, inkább ne csináld. Bízd szakemberre!
Esetleg próbáld meg a bekötését összevetni az NCP105x típusokkal, ha a Pipi által javasolt LNK3xx nem klappolna.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021
Ez egy kivezérlésjelző, ezt tudom viszont a bekötéséről fogalmam sincs, ebben kérnék segítséget.
BA658-ra ad találatot a gugli...
pl: https://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ba658.html visszarajzolgatod
A készülék (vérnyomásmérő) amihez az adaptert gyárilag mellékelték 4db AA elemmel működik, tehát 6 V-os. Az adapter panelján viszont látható, hogy eredetileg 5V-osról átalakított valami. Talán pont azért szállt el, mert nem igazították a nagyobb terheléshez, csak a magasabb feszültséghez.
A diódahíd kimérésénél mind a négy dióda épnek mutatkozott, viszont az összeépített panelen az egyéb hibakeresés már meghaladja a tudásomat és felszereltségemet. Bár a panel nem túl bonyolult, még egy tranzisztor, egy optokapu, négy db dióda, pár passzív elem van benne, de ennél tovább nem tudok jutni. Egyébként sem kockáztatom egy esetleges hibás lépéssel magának a vérnyomásmérőnek az épségét. Köszönöm a válaszodat.
Egy vérnyomásmérő simán működik négy NiMH akkuról, így egy 5V tápegység kielégíti.
Négy vadonatúj elem bőven meghaladja a 6V feszültséget, inákább a 7V közelben van. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021
Ahogy nézem, a C4 elektrolit kondi egyik lába - gyárilag - nincs beforrasztva.
Antiktelefon is tett megjegyzést erre.
Nagyon szépen köszönöm, nekem még a kijelzőre is volt találatom. Viszont nem visszarajzolni vagy találgatni szeretnék. Ezért kértem volna itt segítséget, amúgy nagy valószínőséggel egy Pioneer CT-F650 kijelzője lehetett.
Ha esetleg valaki tudna információt a bekötéssel kapcsolatban, nagyon hálás lennék.
Szia!
Innen letöltheted: CT-F650 (Ha nem vagy tag, akkor is letölthető, csak akkor 1 percig várakoztat, és utána indul el a letöltés.) A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
Tuti nem annak a kijelzője ! Bővebben: Link
Persze még az elejét meg sem mutattad... A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
És valóban, 3 készüléket hozott fel amiben szerelték, szerelhették. Technics RS-M11; Pioneer CT-F650; Thomson A-8001.
Az a 7lábú IC ami főlrobbant benne, az egy táp IC.TNY,vagy valami hasonló pl LNK.
A primer körben ne feledd el kicserélni az összes elektrolit kondenzátort. Nem egy összeg és nem kell méricskélni pláne ha nincs megfelelő műszer. Az eldurrant mellett a többi sem valószínű, hogy 100 -as.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
Sziasztok,
Újra a segítségeteket szeretném kérni: Be tudjátok azonosítani ezt az optocsatolót?
V454 optocsatoló
Minden amit tudni szeretnél a V454 optocsatolóról. |
Bejelentkezés
Hirdetés |