Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   188 / 196
(#) csibai hozzászólása Aug 14, 2021 /
 
Kedves fórum Társaim!

Ma délelőtt eljöttem a lánykámékhoz Dunakeszibe, Octavia 1u autómmal. (AEE motorkód). Salgótarjántól idáig hiba nélkül normálisan működött minden.
Megálltam néhány dolgot vásárolni a "T" betűs áruháznál.
Vásárlás után beültem, indítanám de csak elkapja majd leáll.
A kulcs ellenőrző lámpája nem villog, az AC pumpa hangját gyújtás ráadásakor hallani.
Kénytelen voltam a parkolóban hagyni, nem tudtam vele eljönni.
Nagyon hálás lennék ha valaki adna ötletet a hiba kijavítására.
Lehet valami "szögjel adó, vagy valami érzékelő"?
Segítségeteket előre is köszönöm.
csibai
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Ment az üzenet, talán úgy gyorsabban dűlőre jutunk.
(#) Gafly válasza csibai hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
188
Ha olyan baja van, amit távsegitséggel egyedül meg tudsz oldani, azt ők is, csak lehet van náluk hibakód olvasó, meg esetleg alkatrész is...
Szürke zónás javaslat, hogy van ott olyan fórumtárs, aki szerintem nagyon ért az autókhoz. Ez volt a más szerszáma. De lehet más kártyája is, mert szerintem nem rendszámhoz kötött...
Azt nem tudom hogyan reagálják le az árúháziak, hogy otthagyod éjszakára. Lehet el kellene vontatni legalább a lányodékig...
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
A transzponderre zöld és fekete vezetékek csatlakoznak, így keresd meg az antennát és a csatlakozást.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Még annyit, hogy a tekercsnél is és annak vezetékének a végén is csatlakozókkal van ellátva, tehát két ponton is stekkerrel van csatlakoztatva az áramkörbe amik kontakthibát hordoz magában.
(#) bbb válasza Gafly hozzászólására (») Aug 14, 2021 / 1
 
Ugye nem rám gondoltál? A "nagyon" az én esetemben túlzás
Nem mondta melyik tesco a kettő közül, de egyik se panaszkodik érte, ha ott marad. Viszont, ha kell, segítek elvontatni.
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Azért kiváncsi lennék a történet végére, remélem siker lett belőle...
(#) csibai hozzászólása Aug 14, 2021 /
 
Kedves segítőkész Társak!

Örömmel értesítelek benneteket, hogy (ha ideiglenesen is) megoldódott a probléma!
Az AC pumpa volt a ludas, levettem a fedőlemezt megkopogtattam óvatosan kalapácsnyéllel és így elkapta, beindult így "saját lábon" eljutottam a gyerekekig. Hétfőn vennem kell egy AC pumpát.
Már eddig is nagyon sok segítséget kaptam Tőletek, és nagy-nagy köszönet az önzetlen segítségért!!!
(volt olyan fórumtárs aki még a vontatást is felajánlotta!"
Külön köszönettel tartozom azoknak akik magánlevélben próbáltak segíteni!!!!

Üdvözlettel és nagy tisztelettel: csiba imre
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Megy ez Neked segítség nélkül is csak bíznod kellene magadban. Az a fontos, hogy rájöttél a probléma okára. Profi vagy!
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
(#) Csapi9900 hozzászólása Aug 27, 2021 /
 
Sziasztok mi lehet a gond ha bizti tábla lett cserélve a kocsiba minden müködik kivéve a magnó? Hol keressem a hibát?? 2003 1.4 16v octáviáról van szó
(#) Lezli46 hozzászólása Aug 28, 2021 /
 
SziasztoK!
Oktávia I.1.6i 55KW.2000. AEE.
Ez az állitás igaz-e?

"Ha az Elosztó rotor az elosztóházon lévő gyári beköszörüléssel szemben áll .,akkor a rotornak az elosztófedélben az "1'"-es henger szegmensére kell mutatni--, a fötengelyen lévő jelnek pedig ,az "OT" vezérmüházon lévő jellel kell szemben lenni?"

Sajnos én szerintem igaz!!! Vezérmüszij lett cserélve, és azután fölöttébb furcsán megy az autó., a csere jel átmásolásos módszerrel történt.., mivel problémák merültek fel csere után , afenti módszerrel ellenőriztűk : Sajnos a mostani jel együttállások .,nem egyeznek a kérdés formában feltett állitásnak., ami nagy valószinüséggel korrekt .,mert a biztonságért most utánaolvastam egy Golf Jav.könyvben is, ahol fényképpel is illusztrálva van. Hibakód nincs,csak egy alacsony lambdaszond jel.
Egy Oktavia !. 1.6i. 55Kw. 2000.03. .AEE. vezérmüszijcsere leirást nem tudna valaki fölrakni?

köszi minden segitséget
üdv C.














Vezérmüszijat cseréltünk......
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
A rotorról nem tudok mutatni különösebb látnivalót.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Köszi!!!!

A rotornak tuti hogy az elosztó peremébe beköszörült vágásra kell mutatni: Akkor az 1-e henger szegmensére mutat---a főtengelyen lévő jelnek meg az OT-val kell szembenállni egyidejüleg : több VW könyvben is megnéztem+ fényképen nyil mutatja.., ha igy van akkor van jó helyen az elosztó...,küzdünk tovább.., kb 400.000km van az autóban ...,
(#) VIM hozzászólása Aug 28, 2021 /
 
Nekem is akadt egy kis problémám a Seat autónkal kapcsolatban, történetesen, "hogy immo" hibával nem akart indulni, helyesebben a jellegzetes "beindul de le is áll" történet. Ezzel az esettel az egyik családtagom szembesült és telefonos kapcsolatban próbálta elmondani, hogy "világít vagy villog itt egy sárga kocsi" a műszerfalon. Hát ezzel sokmindent nem tudtam kezdeni húsz kilóméternyi távolságról, kénytelen voltam odamenni és kiolvasni a hibakódot ami 17978 01/01-t dobott. Ezután (pedig semmit semmit nem csináltam vele) azonnal indult a kocsi ahogy én próbáltam indítani. Mitől téveszthette el a kulcsot az immo? Az a 01/01 utalás az nálam nem jeleníthető meg, hogy mit takarhat. Fel kell e újítani a két kulcsot az immohoz vagy a tekercs és műszerfal csatlakozásnál keressem a hibát? Tanácstalan vagyok. Persze azóta háromszor is hibátlanul indult a kocsi. Vinni kellene a pótkulcsot is magunkal és ha a használatossal nem indul a pótkulcsot haználjuk?
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Nincs mit.
(#) blasz válasza VIM hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Szia az én kocsim Vw.galaxy ha érted, pont ugyan ezt produkálta. A kulcsban van egy csip és elmozdult benne.Szerelhető ebben van a risztó gombja és eletronikája.Amig nem csináltam meg addig ha nem indult a kocsi oda kocogtattam a kulcsot a váltókarhoz, aztán már ment is.A végén oda ragasztottam a házhoz a csipet, azóta gond nincs.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Szia Imre!

erre kössél gombot...Jelenleg ez van...
KTS-enél 250(!)Fokon áll a gyujtás élőben---stabilan ha áll a motor, és semmi változás járó motornál -semmilyen fordemelésnél sem.
A Főtengelyékszijtárcsa jelet --Vezérmüházon lévő ZZ gyujtásidőponttal szembeállitva(6fok) : Elosztóval alapelőgyujtást statikusan betudom állitani., ha forditom az elosztót(Hall-os jelleggörbés).., visszahajtva motort .,vissza tudom ellenőrizni a ZZ-re beállitott helyes gyujtásidőpontot!!!

Azzal a hatalmas szépséghibával hogy ilyenkor a rotor már nem áll szemben az elosztóhzon lévő jelell és nem az "1" hengerre mutat korrektül.....,
üdv Laci



.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 29, 2021 / 1
 
Nem tudom hol maradhatott ki valami, vagy kerülte el a figyelmedet a jelölések egybeesésének ellenőrzésekor de addig nem is volna szabad levenni a szíjat amíg a jelölések nincsenek a helyükön. Csak ezután lehetne rögzíteni a vezértengelyt. A gyertyákat kivenni és a főtengely tárcsát (a szíjjal együtt) addig fordítani a forgásiránynak megfelelően amíg az egyes henger dugója FHP-ra nem ér és ekkor a rotor (annak közép vonala) az egyes henger gyújtó szegmensére, helyesebben a házon lévő jelöléssel nem esik egybe és a fogas tárcsák jelölései is stimmelnek.
(#) VIM válasza blasz hozzászólására (») Aug 30, 2021 /
 
Szia! Nekem ez a klasszikus darab van, ebben nem mozdul a chip sehová sem. Csütörtökön kel vinnem diagos kulcs azonosításra, egyeztetésre, feltanításra a kocsit. A kulcsok eredetiek nem másoltak, ezért nem értem az immo bizonytalanságát vagy csak egyszer tévesztette volna el az azonosítást a műszerfal chipje, nem tudom. Azt sem, hogy az ismételt ráindítás kísérletet mikor engedi újra. Most olvastam a témával kapcsolatban, hogy némely bankkártya vagy parkoló bérlet (kártyás) közelsége is okozhat indítás meghiúsulást. Általában nem a férfiakra jellemző, hogy a kocsikulcson hordanak ilyesmit de nem kizárt.
(#) Lezli46 hozzászólása Szept 8, 2021 /
 
OKTÁVAI. I, 1.6i. 2000. 55KW. AEE

Öninditó intenziven hajt--autó nem indul--, néhány mp-re mindig be akar ugrani..,AC pumpa egy-két másodperce mindig beindul--elosztóról Gyujtószikrát lehet generálni "pöcögtetéssel"..
Müszerfalon semmi sem világit gyujtásráadásra--CHECK lámpa sem! Foglalatja sincs benne., valahol már kivették, valószinüleg nem véletlenül.
Gyujtásra kötött fogyasztók müködnek., Biztositékok Jók.
Kommunikáció csak Motorral és légzsákkal van. Immoval és müszercsoportal nincs.
Immo chip mükődöképes.

Köszi minden segitséget!
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 8, 2021 /
 
Szia! Nemrég futottam bele ebbe az immo hibakódba a Seat kocsinknál. Az biztos, hogy ha az tartósan fennáll akkor nem fog beindulni a kocsi. Van ITT egy videó erről a probléma megoldásról, hogy mi okozza, okozhatja ezt az indítás meghiúsítást. Az óracsoportba vezető olvasó tekercs szálai a jobboldali panelba csatlakozó stekker, panelba forrasztott tüskéinek a forrasztásai körbe repednek és nem érintkeznek Eléggé szembetűnő még a videóban bemutatott felvételen is. Gondolom a panelen sokkal szembetűnőbb ha szemügyre veszi valaki és nem nehéz hozzáférni még pillforral sem. A 17978-ról a "rossztek" oldalon lehet bővebben olvasni de nekem nem segített a megoldásban csak a videó, abból megértettem, hogy mi várható és akkor mit kell tennem ha nem akarok szerelőre vagy szervizre várni. Az esetem óta többször is használjuk a kocsit de a hiba nem ismétlődik meg, de a pótkulcsot mindig visszük magunkal, hátha azzal volt a gond a téves azonosításkor.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2021
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Szept 8, 2021 /
 
Még talán annyit tehetek hozzá az előzőekhez, hogy az immo kontakt hiba szinte biztos előjele ha az üzemanyag tartály műszere nem mutat semmit de a tankban biztosan van benzin. Az olvasó tekercs vezeték színei azok zöld és fekete amik az óracsoport bal oldalánál lévő zöld stekkerbe csatlakoznak és nyomon követhető az is, hogy ezek a szélső "tüskék" azok amik forrasztása hibás.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Szept 8, 2021 /
 
Szia!

Most vagyok túl ..,szikrázó szemekkel egy német Oktavia 1- forum .,müszerfalbetét hibáit-javitási lehetőségeit boncolgató oldal első 10(!) oldalának átrágásán stb.., tipushiba kőkeményen kb 2000-ig stb.,arra hajaz amit irtál is ..,azonkivül pl hidegforrsztás--kondenzátorok--fesz.stab.stok .,ilyesmiket emlegetnek első nekifutásra alapból.., Egyébbként "megjavult" az immó blokkolás..,és elindult az autó.., megirom majd mit követtem el ez ügyben .., kissé megviselt .,mert a lábán jött és a végén majdnem tréleren távozott az Oktávia...,

üdv L.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Szept 9, 2021 /
 
Szia!

Mint igértem.., Elözmények röviden: Az Oktávia hengerfejes lett , fölforrt a viz totáll stb ,mert nem kapcsolt be a hütőventillátor stb., ehez kapcsolódó javitások lettek sikeresen megcsinálva stb.

Kipróbálás után-közben tünt fel ,hogy gyujtásráadásra ,talán 90%-ban., maximum két piros visszajelző gyulladt ki.., a többi visszajelző és az összes analog müszer viszont-nagyon ritkán ., szinte sohasem!!Mit ád az ég., pont itt az Oktávia topickban találtam egy szinte teljesen megegyező jelenségre egy beirást-részletezve., amit alig hittem elöször,de azért kipróbáltam: A müszerfal 15/5A-s biztijét elkell távolitani, és akkor kigyulladnak az eddig nem égő kontrollámpák és a valamennyi mutatós müszer elkezd rendesen mutatni!!!És igen, Müködik minden., kis szépséghibával hogy gyujtáslevételné kinntragadnak a mutatók--az első resetig-inditásig.,ezek után kezdtem el tovább keresgélni--amit elözöleg már irtam. Fölmerült hogy cserélnünk kellene müszeregységet minimum stb-stb..,mert jövöben sem veszi majd észre ha véletlenül fölforr stb.,financiális fönnforgás miatt gondolkodási időt kért a gazda.., udvarból kijártunk , kb egy hete parkiroztatjuk az utcán., amikor tegnap odébb kellett volna járni ,akkor jött hogy tipikus immó-inditási hibjelenségeket produkált .,óriási meglepetést okozva.,és sehogy se sikerült elinditani!!! Most csak a motorhoz lehet kapcsolódni-immohoz-müszerfalhoz nem.(elözöleg lehetett ezekhez is., de idönként megszakadt a kapcsolat)
Sikeres Inditás Leirása: Esküszöm ,hogy pont igy történt!!! A sok inditási kisérlettől lemerült ujszerű akksit kivettem. és kajakra feltöltöttem. Ártani nem árt alapon csináltam egy saruösszérintő hard resetet. Kivettem egyenként .,a probalámpával már többször jónak minősitett biztositékokat., egyszer-kétszer kihuztam meg visszadugtam.
Beültam az autóba és pöcc-röff...,itt a mese vége....
üdv L.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 9, 2021 / 1
 
Idézet:
„csináltam egy saruösszérintő hard resetet”
Ezt jól tetted .... és persze a többit is.
(#) bando hozzászólása Okt 11, 2021 /
 
Sziasztok,
O1 1,6 benzines autóm, amint kezd az idő lehűlni megint kezd egyre nehezebben indulni..hőmérséklet függvényében 1-3 indítás is kell olykor, a akkor is nehezen akar..(és nem -20 fokról van szó..)
Érdekesség ha egyszer beindult és járok vele, utána nincs gond, beindul akkor is ha sokat állt és s már lehült a motor..
Eddig cserélve:benzinszűrő, levegőszűrő, termosztát, hőgomba, lendkerék jeladó..vag-com teszt nem ad híbát, MAP szenzor tesztelve...
Bármilyen ötlet jól jönne, köszi!
(#) bbb válasza bando hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Akksid mikori?
(#) bando válasza bbb hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
ropogos új..
(#) morfi007 válasza bando hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Szia
Tisztítasd ki a fojtószelepet. Ha van benne egykis lerakódás - trutyi - az hideg és párás levegőben megköt, és a lapát nem tud úgy mozogni ahogy kell.
Esetleg ugyanezt az EGR szeleppel - ha van benne. Nekem O2 van , szintén 1.6 benzin,, abban nincs EGR.
Múlt télen nekem is ilyen gondom volt, a folytószelep tisztitása segitett.
(#) bando válasza morfi007 hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Szia,mindkettő már fényesre pucolva..
Következő: »»   188 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem