Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem ha megforditod a kazán villásdugóját, akkor helyrebillen a világ rendje.
De a rendes működéshez ez nem kell. Azonban ha ismert lenne a wifi termosztát tipusa, akkor tippelhetnénk hogy belül össze van-e kötve.
Hello!
MMG--Wifi----EAC 1-------3-------N----Kék 2-------2-------2----Z/sárga 3-------4-------1----Barna
Itt a leírás amit kaptam hozzá.
Hát igen, csak NO és NC nem szokásos jelölés.
Inkább NO-COM-NC a szokásos. Ezért gyakodnék arra hogy belül össze lehet kötve az L a külön nem kivezetett COM ponttal. Persze multiméterrel kiderithető...
Van rajta független záróérintkező is...pl. gázfűtéshez.
De én nem szeretnék egy 1 (max. 5℃) hőmérsékletkülönbségre kapcsolgató termosztáttal fűteni (Termosztátom +0,1/-0,1℃...esetleg a +0,0/-0,2℃-re van állítva!) Kb. a régi MMG termosztát is ilyen 4 fokos difivel kapcsolgathat... Ezeket az amcsi villanyfűtésekhez találták ki...meg akár 90℃-ra is állítható, ami ugyebár vízmelegítés. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2021
Mivel a tipusa ME81H.31, ezért tényleg van egy 3 A-es.
De akkor nem úgy kell bekötni, ahogyan proli007 javasolta, ha azt akarja használni a kérdező... Az MMG termosztát csak akkor 4..5 fokos hiszterézisű, ha csak két vezetékkel kötötték be, és nincsen nulla a előfűtéshez.
Ha a wifis termosztátot akarom bekötbi, akkor hogy kell? Miért nem jó proli bekötése?
Sziasztok! Meglévő TR010 termosztátom szeretném Q7RF típusúra cserélni, de elakadtam a bekötésben. Csatoltam képet a jelenlegi bekötésről. Kérlek segítsetek, hogy mit hova kössek. Köszi!
Ha jól látom, ami most nálad az 1-esre és a 4-esre megy, az a 230V-os betáp, az 5-6 a kazánhoz menő ág (sima zárókontakt).
A Q7RF-nél az "N" és az "L" a betáp, az 1-2-re pedig a kazánt kösd. https://tse2.mm.bing.net/th/id/OIP.Gl3vcvIxRTimDdQdFrcGZgHaHs?pid=I...p;rs=1
Ezzel próbálkoztam már. Sajnos a szivattyút másodpercenként ki-be kapcsolja ezzel a bekötéssel, és a vevőegységen a LED is csak egy pillanatra villan fel, utána elalszik.
Illetve az 5-re kötött barna vezeték is feszültség alatt van nem kikötött állapotban, ha ez segít valamit.
Az a baj, hogy a régi termosztát 5-6 -ra menő nem táp, hanem visszajelzés. Oda fix 230V kellene.
Ez van, ha nem pontosan írod le a termosztátod típusát! A X-et lehagytad...de a képedről leolvasható.
A rádiós termosztátok vevőjét jobb a kazán közelében elhelyezni. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Teljesen jogos, köszi!
Ez mit jelent az esetemben, be tudom kötni az újat? Ha igen, hogyan? Köszi!
5-re fix feszültség érkezik
Állandóan jelen van rajta a 230 AC?
Nem csak akkor, ha fűt a kazán?
Ez a kép biztos, hogy a működő bekötést mutatja? A 4-es elég érdekes, hiszen az a NC érintkező, azon akkor van fázis, ha éppen nem kapcsol a termosztát, pont fordítva...elvileg az 1-3 között kellene zárjon.
Az uniman rajzán a 3 és az 5 össze van kötve, így már működhet így is, csak fura. Mi a fenének van bármi kötve a 4-esre?
Egyáltalán nem biztos. Ezt még a beruházó csináltatta, és pont fordítva működik, mint kéne. Ez lehet az oka?
Most épp nem megy a szivattyú, és van rajta feszültség. A padlófűtés szivattyút kapcsolja a termosztát
Idézet: Igen, így már értem. A 4-esről rakd át a 3-asra... „pont fordítva működik, mint kéne. Ez lehet az oka?” A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Köszi! Ezt megcsináltam, és már jól működik. Na de hogy tudom kicserélni a Q7RF termosztátra vajon?
Köszönöm. Az eac féle termosztát ezzel a bekötéssel működik. A wifiset nem próbáltam.
Szívesen. Innen már elvileg sima ügy.
Ami eddig az 1-esen volt annak kellene lennie a fázisnak, elvileg az megy az L jelűre, és ezt még át kell vinni a 2-esre is. Ami most már jó helyen van a régiben a 3-ason, az megy a Q7RF-nél az 1-esre. Egyetlen vezeték van hátra, a nulla, ami vagy az 5, vagy a 6 a réginél. Ezt ki kéne mérni, vagy egy fázisceruza, vagy egy multiméter kell a hozzá. Mivel az egyik kapcsolt fázis, ezért amikor világít a lámpa (megy a kazán), megnézed, hogy melyiket érintve világít a fázisceruza, na az nem kell, hanem a másik lesz a nulla, az megy a Q7RF N pontjára. Szóval elsőre azért ellenőrizz le mindent: 1. Fázisceruza a termosztát kikapcsolt állapotában a TR010X 1-es pontjára, világítania kell. Ha a 3-as világít ilyenkor, akkor az a fázis. A fázis megy majd az L pontra. 2. A termosztát bekapcsolt állapotában az 5 és a 6 közül az egyiket érintve világít a fázisceruza, az a kapcsolt fázis, neked másik kell, az a nulla (N). Szóval ne egyből a rajzok alapján kötözgess, ha a kapcsolt szálat elkötötték, akkor simán lehet, hogy a többi is fordítva van, attól még működik ez a régi. Az érintkezőnek is mindegy és az izzónak is, hogy melyik lába melyik. Neked viszont nem lesz az az újnál... Ha meg van, hogy melyik vezeték melyik, akkor jobb ha raksz rájuk kis címkét és ráírod. Ez főleg a kikötés után és később is jól jön majd. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2021
Sziasztok, van egy Saunier Duval Semia C24-es kombi cirkó kazánom aminek a termosztátja (Siemens REV12) megadta magát.
A kazánból két vezeték jön ki és 24V feszültséget mértem rajta. Az új termosztát egy BHT-6000GCLW lenne és itt merülnek fel a kérdések. A kazán leírásában ez szerepel: Fontos: a csatlakozó 24V-os termosztát bekötésére alkalmas, semmi esetre sem tehető 230 V-os hálózati feszültség alá. Viszont az új eszköznek kell a 230V a működéshez, AC95-240V max. 5A Mielőtt tudatlanságomból kifolyólag kisütném a termosztátot, rosszabb esetben a kazánt megkérdezem, jó lehet ez a termosztát hozzá? Olvasgattam a témában és láttam, hogy vannak 24V-os és 230V-os termosztátok, de olyat is találtam ami mind a kettőt tudja (pl: Computherm E300, ezt boltban ajánlották is a kazánomhoz, hogy tudja kezelni.) A Dry Contact a potenciál mentes csatlakozás lenne, de abban lehet feszültség? Előre is köszönöm a segítséget.
Hello! A "Dry Contact" azt jelenti, hogy egy villamosan mindentől független érintkezőről van szó. Megnéztem a Siemens leírását, az is egy ilyen kontaktus kimenetű. Tehát nyugodtan átkötheted a két vezetéket. (Mindegy, hogy melyik szál melyik Dry pontra megy.)
A különbség annyi, hogy míg a Siemens 3V és elemről megy, addig az únak szüksége van a 230V tápfeszültségre. Az újat ugyan nem néztem, de a Siemens öntanuló és PID algoritmussal szabályoz. tehát csökkenteni tudja idővel a hőfoklengéseket.
A régiben az öntanuló részt nem vettem észre, mondjuk nem is figyeltem. Ez wifis, és google/amazon assistant supportos, de csak a távoli elérés miatt vettem, nem gondolom, hogy öntanuló, meg azt sem, hogy örökéletű lesz Köszönöm a segítséged.
Az, hogy a Siemens milyen módban van, azt lehet programozni is.
Sziasztok! A következóben kérném a tancsaotok és segítségetek. Van egy Bosch3000w kondenzaciós kazánom és egy Honeywell termosztátom. Szeretnék egy Bosch CW100 ast külső hőmérséklet érzékelő el, mert nagyon úgy tűnik, hogy lecserélt 20 éves kazán sem fogyasztott többet, mint ez jelenleg. Talán ez majd megoldja. A bekötés gondolom nem nehéz, 2 kábel jelenleg, ezeket kell rákötni a busbar- ra a vezetékek felcserélhetők, ezután kellne a kazán és a külső érzékelőt össszekötni, majd gondolom a termosztátot beprogramozni, remélem a kazánt nem kell újra....
Helyes az elgondolás vagy érdemes szakembert hívni? Köszönöm előre is a segítsséget! Üdv. Guapo |
Bejelentkezés
Hirdetés |