Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok. Mitől lehet, hogy 130km/óránál többet nem megy az autó. 2003 1.4 16v skoda octavia. Úgy, hogy egyszer volt EPC hibakód, ami orvosolva lett és most kapott új lampda szondákat is. Ami hiba volt, ki lett tisztázva, de 4.ig jól húz, de utána semmi. Előre is köszi a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2021
Moderátor által szerkesztve
Mondanám hogy vegyél 1.8-as turbót, ez harmadikban is megy 180-at. A ménes szétszaladása az fokozat függő vagy fordulat függő? Olyan szokott még lenni, hogy a levegőmennyiség mérő fals adatot ad, ezért a motor hibásan állítja hozzá a keveréket is, így hibakód sincs csak nem megy rendesen.
VCDS-el volt-e alapra állítás? vagyis basic settings a motorban..
Egy lampdaLAMBDA szonda hiba miat MIATT volt gépen csak, de minden érték jó volt. Nem volt se alapra állitásÁLLÍTÁS, se basic setting. Ezek mik amugy?AMÚGY?
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2021
Moderátor által szerkesztve
Olyan az autó, mintha csak 4 sebességes lenne. Hha beteszem 110-nél 5be ÖTÖDIKBE, semmi nem történik. Aaz epcEPC hiba elöttELŐTT 170_km/ órát mentem vele, most jó, ha 130-cal megyeget. Ebben kellene segitségSEGÍTSÉG, hogy miért nem huz HÚZ 5-ösbeN ugy ÚGY, mint rég.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2021
Moderátor által szerkesztve
Ha az első négyben jó akkor az váltó gond.
A váltó végén fosvágennynél előfordul hogy a fedélen keresztül kikandikál az ötödik fogaskereke. Ha leveszed a fedelet a váltó oldaláról(6db 6os csavar,paszta) akkor alatta ,megvizsgálhatod az ötödik sebesség alkatrészeit. Ne lepődj meg ha nem jó! Minden nem sikerülhet. Ha jól rémlik ott minden cserélhető a helyén, nem is kell tovább bontani. (sejthették) A váltóház sem szokta megúszni ha széthullik, azt nem érdemes megvárni. Akkor viszont a váltót csak le kell venni és felrakni egy jót.
Ez egy szoftveres hibakereső illeteve sok lehetőség állítgatni az autó dolgait...BS az egy eljárás ami komolyabb beavatkozás, alkatrész cseréje esetén ajaánlatos művelet, ami a motor számos karakterisztikáját egy gyári/optimális értékre állítja.. ehhez interfész+számítógép szükségeltetik..utána sok pozitiv eredmény várható..pl, kevesebb fogyasztás vagy akár CO kibocsájtás..
Hol van ilyen szerviz amelyik ezt a müveletet megcsinálja?? Hol foglalkoznak ilyennel?? Neked van ilyen programod??
Elektronikának köze nincs a kézi váltóhoz. Ha a többi fokozatban jól megy, nem világít hiba lámpa akkor az jó.
Elsőnek megnézném nem e hiányzott eddig a váltóból némi olaj. Vagy a bal oldalát megemelve sebességben kinyomott kuplunggal a kereket oda-vissza forgatva meghallgatnám nem e van (véletlenül) rosszabb(zörgő, morgó, daráló) hangja a váltónak ötösben mint négyesben. Nem árt ha képben vagy az alkatrész árakkal(bontott, új) és a hibával(csak két csapágy kell vagy váltó). Ha a laptoppal feleslegesen dzsúdóznak rajta azt ugyanúgy kiszámlázzák mint ha lett volna értelme... Szerintem bármelyik szerviz megcsinálja.
Sziasztok!
Most vettem egy öreg Octaviát, 1998-as, 1.6-os 74 kW-os. Alapjaiban jó az autó - a korához képest, a központi zár hülyéskedik néha, de az anyósülés felőli oldalról azért nyitható-zárható. De van egy ennél idegesítőbb hiba, az óra egységben nem működnek műszerek (egyik sem), és a visszajelző lámpák jó része is halott (nem világít, illetve néha indításkor egy röpke pillanatra felvillannak). Állítólag ez típushiba, valamilyen IC túlmelegíti magát és a környezetében levő pár alkatrészt, a forrasztások elengedne, illetve kontaktosak lesznek. Találkozott-e valaki ezzel a jelenséggel? Javítható, és főleg: hogyan?
Szia! ITT találsz róla megoldást. Remélhetőleg neked is sikerül majd megoldanod ez alapján a problémát.
Köszi, megoldódott!
Amit linkeltél, ott volt a megoldás! A 3 ellenállás közül kettőnek elengedett a forrasztása, azt kellett javítani (átforrasztani), és most tökéletes.
Sziasztok!
Tudnátok segiteni?? Skoda Oktávia 2013. 2.0Crdi Vezető oldali légzsáklámpa világit---törölve volt de hamar visszajön.. Kérdés hol van a vezető oldali légzsák csatlakozózója? Mennyi a légzsák ellenállása??? Köszi minden felvilágositást üdv C.
Szia! Mintha azt olvastam volna valahol erről, hogy időkorlátossá tették a légzsákok használhatóságát és ha világít a visszajelzője és nem volt sérülés azt cserélni kellene. Azt viszont nem tudom, hogy a diagban ezt hogyan lehet visszaállítani vagy csak szervíz intervallumot kell e lenullázni.
Szia!
Kissé elakadtam amit irtál., de megkezdem az "utánainformálodást" izibe---de sokkal fontossabb hogy életjelt adtál magadról kedves Imre!!! Első körben valami kontakt stb hibára gondolok---ezt kizárandó kellene valami szimulációs ellenállásértéket az oldallégzsákkörbe berakni....., talán 2.2Ohm jó lehet eetleg? talán vezető ülés alatt? üdv Laci
A vezető oldali légzsák az a kormányban van és ott a csatlakozója is. A hibáját okozhatja a kormányátvezető fáradása is.
Köszi .., de a vezetőoldalli oldallégzsák az aktuális hiba!
Üdv C.
Sziasztok segítséget kérnék
Octavia 2006 1.6BFQ EPC hiba világít elvileg ventillátor fő relé zárlat de viszont melegszik a töltés szál ami az aksi tetején csatlakozik egy biztosítékra Lehet nem jól fogalmaztam meg
Volswagen betegség,pucold fel az összes sarut abban az elosztóban, ha tudod nyomd meg a sarukat is.Nekem a galaxymon ez volt a problema.
Igen azt tudom de világít az EPC lámpám is és hiba kódot nem ír ki rá
De viszont a hűtő ventillátor fő relére azt írja hogy test zárlat elképzelhető hogy az miatt világít? Most lett generátor is cserélve mert gáz adásra le esett a töltés
Skoda Fábia kapcsán kérdezem, ami ugyan nem Oktávia, de a kérdés szempontjából ez talán mindegy. Még a vásárláskor, már a szalonban szereltettem bele egy riasztót (valamilyen Laserline típus). Ez tulajdonképpen kifogástalanul működik a mai napig (kb. 15 éve), de ez alatt az idő alatt most fogom harmadszor cserélni benne az egyetlen relét. Ez feltevésem szerint semmi mást nem tesz, csak villogtatja az összes indexet, nyitáskor és záráskor kétszer, riasztáskor pedig folyamatosan (riasztás -szerencsére- csak akkor van ha nyitva hagyom az ajtók valamelyikét).
A hibajelenség, ami miatt elkerülhetetlen a csere, hogy a hiba elején csak egyszer-egyszer, majd gyakrabban, végül stabilan világítva marad az összes index. A relé érintkezői összezárt állapotban beragadnak (összeégnek). Ezzel a relével adatlapja szerint sok-sok ezerszer lehet 120 W-os izzómennyiséget kapcsolni. Az indexek együtt ezt bőven nem érik el. De akkor miért hibásodik meg most már visszatérően harmadszor? Mellékeltem képet a most kivett reléről, és arról is amit majd beteszek helyett. Fekete a rossz, fehér az új. A kivett relét megmértem, tekercse hibátlan, de az érintkezője alaphelyzetben is zárt (egybe van öntve a burkolat, de talán belenézek majd).
Szia!
Nem tudom, csak tipp... Az izzók kb. 4*21W-osak, ami 84 W (ha nincs oldalsó izzó is), ami kb. 7A ÜZEM KÖZBEN! De bekapcsoláskor ennek az izzók hidegellenállása miatt többszörösét is felveheti, ami már bőven több a 120W-nál és ez több éven keresztül...
Lenyisszantottam a relé burkolatát. A mérésnek megfelelően a két pogácsa össze volt ragadva, de nem durván összeégve. Csipesszel hozzáértem és azonnal visszatért alaphelyzetbe, és most (terhelés nélkül) szépen nyit zár ha feszültséget kap a tekercs. Korábban nem szedtem szét, csak cseréltem, tehát azokról az esetekről nincs információ, de a mostani jelenség továbbra is indokolja a kérdést, miért van ez így?
Megpróbáltam az érintkező felületét lefotózni (nyitott állapot). Nem lett a legjobb a kép, de talán látszik, hogy nincs rajta otromba beégés, mégis összeragadt.
Igen, ebben igazad van, de ez egy határozottan drága holmi (volt). Talán nem jogos elvárás a gyártó részéről, hogy nekem 5 évenként relét kelljen cserélni. Ők is tudták mire fogjuk használni a készüléket, hiszen erre tervezték.
Garanciát kibírta --> jó a mérnökcsapat !
Megnéztem az adatlapot, és 10.000 kapcsolást garantál kimondottan "120W izzólámpa" üzemódban.
Ha mondjuk naponta átlagosan 2-szer nyitom és zárom, és mindig 2-t villan, akkor ez napi 8 kapcsolás. 1 év alatt 2920 és 5 év alatt 14600 kapcsolás. Ha szigorúan veszem az adatokat, akkor jelentősen túlteljesítette az ígért kapcsolási számot.
Elírtam a nullákat. tíz az ötödiken kapcsolást ígérnek, ami 100.000. Tehát bőven az intervallumon belül hibásodik meg.
Nekem Octáviában adja meg magát a relé. Ez talán a főrelé (?), de ha ez összeég, vagy valami érthetetlent tesz, akkor a porszívó motor ( ami a szekunder lvegőt biztosítja, hogy hideg motornál hamarabb bemelegedjen (?) a motor leállítása után 2 percenként elindul, egy éjszaka teljesen leszívja az akksit. Akkoriban lehúztam ennek a motornak a csatiját. Nem értem, egy odavaló FET olcsóbb, mint egy relé. Vettem két Meyle-t, kicseréltem, azóta jó a másik meg tartalék. A Bosch háromszor drágább és ugyanolyan.
Egy családtag most vett egy Fábiát, 16 éves és olyan mint az új. Hihetetlenül jól van összerakva.
Szia! Ha már szétszedted próbálj meg spanolni a rugón, hogy határozottabban tudjon nyitni, mert meghúzni erősebb rugónál is meghúz de ha a kioldás lassú akkor az ívoltás nem lesz hatásos és később azon a felületen a pogácsa majd összeragadhat. Ha a rugó pedig saját az érintkezőt tartó anyagából van kiképezve akkor az kimelegedet és veszített a modulusából ami szintén ezt idézi elő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |