Fórum témák
» Több friss téma |
HTRC B6 V6 töltőm van és ha elindítom a töltést (PB Lead Acid), a balra nyillal lehet látni a beállításokat. Az END VOLTAGE 14.4V gyári beállítással. Úgy emlékszem, egyszer már ezt tudtam állítani, de most nem bírok rájönni, hogyan lehet. A könyvében sem találok erről infót. Most nem tudom, hogy rosszul emlékszem vagy ennyire trükkös, rejtett beállítás ez, amit nem találok.
Bár nekem V2 verziójú van, szerintem a V6-ra is vonatkozik.
A cellánkénti végfeszültséget lehet állítani, ebből adódik a 14,4 volt. A kijelzőn valószínűleg szerepel a 6S is.
Elírtam, HTRC B6 V2. Holnap megnézem ezt a cellafeszültség állítást.
Továbbra sem sikerül beállítanom, hogy ne menjen fel a töltés 14,4V-ig. A töltőáramot tudom állítani, a cellák számát tudom megadni és ennyi. A LiPo balance töltésnél van olyan, hogy cellánként látom a feszültséget, de engem az auto akku töltés érdekelne most jobban.
A kedvedért elővettem a kézikönyvét.
PROGRAM SELECT User settings Termination Voltage ontrol Pb Charge Ha eldugtad valahova a leírást, letölthető.
Üdv. Vettem két ilyen aksit, amint látható töltő elektronika nélkül. Töltési feszültsége 4,2V?
Azt írja a leírásban, hogy 4,2 V, csak kicsit görgetni kell lefelé.
Túl egyszerű a kérdés! Pl.: de nem "tolhatsz" bele 5 ampert 4,2V-on.
Egyáltalán mi is a kérdés?
Milyen töltővel töltheted? Te akarsz fabrikálni hozzá töltőt, vagy a Hestore-ból, Kínából akarsz hozzá venni? Vagy van töltőd amit hozzá szeretnél igazítani?
Gondolom ha megkapom, nem lesz csurig töltve. Labortáppal feltöltöm majd. Egyébként van fele kapacitású akksirol elektronika. Az jó lehet hozzá?
Elektronika alatt azt értem, ami közvetlen az akku kontaktjára van téve, mint pl a telefon akkuknál.
Az kifejezetten töltő elektronika, vagy inkább védelem?
Ha szétbontasz egy mobil akkut, azon mi van?
Pl. ilyen PCB: Bővebben: Link
Védelem. Nincs töltőáramkör. Tulajdonképpen csak a kigyulladás, és az azonnali tönkremenetel megakadályozása a célja.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2022
Másik szemszögből nézve.
Van egy mérőműszer, amibe gyenge aksi van..vettem bele újat, azt amit linkeltem, anélkül az elektronika nélkül, viszont az aksi kapacitása a duplája. Azt az elektronikát átszerelem a régi akairól az újra. Jó ötlet ez?
Ha mérőműszerben használod, akkor nincs gond.
Miért, ha máshol?
Ez egy szatelit mérőműszer.
Muszáj lesz egy 12Vos adapterhez való töltőt is vennem.
Az aksik sorba kötve (darabonként 3,7V 5000mA) vannak, ehez milyen töltőt vegyek? Bővebben: Link 8,4V az világos, de a 0,5A vagy 1A?
5Ah -s csomaghoz miért csak 1A -es töltőt akarsz venni? Sok lesz a töltési idő.
Ha 5A -es töltőt veszel hozzá, akkor is legalább 1.5 óra a töltési idő. De ha neked az 1 A is elég... Általános szabályként 1C töltőárammal kb 1.5 óra a feltöltés, és még + balanszálási idő... Ui.: Azt meg el is felejtettem írni, hogy ezen nincs balanszálás, ezt is vedd figyelembe. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
Végül nincs rá szükség, megoldotttam az eredeti töltőjével. Mértem az áramfelvételt, kB fél amperral töltötte.
Egyébként teoretikusan egy ilyen akku, ami 3,7V 5Ah, azt jelenti, hogy 5A terhelést 1 órán át keresztül tudná táplálni 3,7Val? Vagy hogy értendő ez az 5Ah?
1A terhelést 5 órán keresztül tudja leadni.
Az 5Ah félremagyarázás, markecing célokból. A gyakorlati felhasználáskor az 1A, 5 óra ideig közelebb jár az igazsághoz. 5A a maximális terhelő áram, de ennyit nem tud egy órán keresztül.
Minél nagyobb a terhelő áram, úgy csökken a kinyerhető kapacitás. Az adatlapokon, cellán feltüntetett érték általában tíz, vagy húsz órán át, a minimális feszültségig történő kisütésből számított elméleti kapacitás. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
A műszer amibe használni fogom, mértem hogy kb 0,5A eszik. Na mondom 5000mAh akksival, a számok szerint 10 órát kellene bírnia. Gondoltam, hogy egy óra alatt 0,5A fogy a kapacitasbol, akkor 10ora alatt fogy el. Ez csak egy hülye teória volt, én se gondoltam komolyan, csak egy kiindulási pont.
De ha az elmélet inkább ahoz közelebbi, Hogy 1A terhelést tud 1 óra alatt, akkor a mérőműszerben, 1A 2 óra alatt, akkor a végeredmeny ugyanúgy 10ora üzemidő. A valóságban meg majd kiderül hogy bírta a felét az ,, ígértnek,,
Épp ezért írtam, hogy előbb inkább megnézném én azt az "állítólag" 30Ah -s power bankot...
Mert ez a kapacitás azért már nem piskóta, minimum 10 db, 3Ah -s cellának kell benne lenni párhuzamosan, és akkor még a veszteségeket nem is számoltam...
Amit még nem fedeztek fel, csak Kínában.
Lenne egy elméleti kérdésem: villanyautó akkuknál hogyan van megoldva, hogy az egyes li-ion cellák feszültsége nem csúszik szét töltés-kisütéskor?
Feltételezem, hogy nincs cellánkénti balanszirozás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |