Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Gondolj bele, ha adblue nélkül is ugyanúgy megy az autó, az emberek nagy többsége nem venne bele adblue-t. Mert ilyen az ember.
Nagyon sok szélsőséges példát fel lehetne hozni az elektronika ellen, de ha választanom kell a kétütemű wartburg és egy audi a4 között egyértelmű a választás. Ott van például az ABS, van vele néha gond, de nagyon hasznos tud lenni. Persze csak az tudja igazán értékelni, aki ment be úgy körforgalomba jeges úton ladával hogy a kilincs volt előre, de nem úgy akarta. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
Csernobilban a "sofőrök" is át tudtak hidalni pár elektronikai figyelmeztetést, meg is lett az eredménye (persze más is volt, de már ennek a hibának az elmaradása is sanszot adott volna). Sajnos nagyon sokan GTA módban autóznának, ha nem lennének szabályok és a be nem tartást követő szankciók. Így is elképed az ember néha, hogy mik történnek. Az ilyen környezetvédelmi problémákat még többen vennék fél vállról, ha nem lenne korlátozás, vagy felül lehetne könnyedén bírálni.
Idézet: Igen, de valamennyi türelmi idő lehetne. Gépnek nem okoz kárt, csak katalizátorba megy bele. Mezőgazdaságba belelátok, tavalyi adblue hiány időszakában a gazdáknak gondot okozott, katasztrófa lett volna ha aratni nem tudnak, vagy későn. Rengeteg pénzük a földben, méregdrága gépek megvéve hitelre, és állnak várnak. Bármeddig nem lehet várni, esetenként semennyit. Átvészelték, néha egymást kisegítve. „emberek nagy többsége nem venne bele adblue-t.” A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
Nekem a szomszédom volt úgy, hogy a skodájában régóta világított valami lámpa. Faterom kérdezte hogy nem zavarja világít az olajlámpa? Őt nem nagyon érdekelte. Aztán meg csodálkozott hogy totálkáros lett a motor. Annyira szívén viselte az autó sorsát, hogy még a banknak se kellett, pedig le akarták foglalni. Totálkár.
Lehet az elektronika ellen és mellette is sok valódi példát hozni, de ez már nagyon nem az érdekességek tétel! A duzzogó topicban jobban elférne a "régen minden jobb volt"! A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
Ez nem szerencsés példa. Nem egy autótípus létezik a 80-as évekből, amivel 1...2 millió km-t is el lehetett menni. A feszültségszabályzó volt az egyetlen elektronika.
A beépített elektronikának nem a sofőr hülyeségén, hanem az autó működésében kell(ene) segítenie. Ennek semmi köze a "régen minden jobb volt" duzzogáshoz, és még csak nem is az elektronika ellen van, hanem annak az ésszerű felhasználása mellett. Lásd amit a keréknyomás szenzorról írtam. Némely fórumban azt látom, hogy a kesztyűtartóban van egy nyomásjeladó kütyü, ami kiváltja a kerekekben levőt, mert megunta vele a szívást az autó tulaja. Magyarul ki van iktatva az egész. Nem lenne jobb ha inkább ésszerűen működne (azaz csak jelzést adna, mint az említett olajlámpa), és eldönthetné a sofőr, hogy tényleg lapos-e a kerék? A szomszédod nyilván ezt is figyelmen kívül hagyná amíg megy az autó, de az legyen az ő problémája. Sok olyat látok az úton, akinek még egy jobbkéz szabály értelmezése is meghaladja a képességeit, erre nem a szoftver a megoldás. Az nehezen megoldható, hogy két szoftver legyen az autóhoz, az egyik hülyék számára, a másik meg normálisok számára.
Idézet: Ez tetszik. Pl. indulás előtti teszt eldöntheti... „Az nehezen megoldható, hogy két szoftver legyen az autóhoz, az egyik hülyék számára, a másik meg normálisok számára.”
Igen, de ez nem egyszerűen fekete vagy fehér. Ide komoly pontozáson alapuló teszt kell.
Mert vannak a nagyon hülyék, a hülyék, a kevésbé hülyék, a nem normálisak, a majdnem normálisak, a normálisak, a kevésbé okosak, az okosak, és a nagyon okosak stb.
Kellene biztosan valami keresztrejtvény, és a kocsi akkor indulna, ha jo a megfejtés.
Vagy egyszerűen kivitelezhető lenne ha a kresz alkalmas lenne az idióták kiszűrésére, és akkor csak elég lenne annyi: van jogsid?
Véleményem szerint a helyes megoldás az lenne, ha valóban a sofőr dönthetne.
Pl. a keréknyomás kapcsán (ha már ezt hoztátok fel példaként), amikor az elektronika észreveszi a problémát, kiírja, hogy ezt tapasztalta. A sofőr egy gombnyomással (szóbeli válasszal...) nyugtázza és törli / későbbi ismétlést kér. A magasabb kategóriájú autóban lehetne további válaszokat megadni: "tudom, a hó miatt csökkentettem", "tudom, ellenőriztem és rendben van, felülbírálom a hibajelzést", "tudom, Z km-múlva viszem szervizbe, addig kalibráld át a fékerőt, csökkentsd a maximális teljesítményt X%-kal, és Z km múlva jelezd ismét, ha nincs változás", "tudom, a következő tankoláskor ellenőrzöm (a következő tankolásig nem ad újabb hibajelzést, de azután ezzel nem lehet törölni azt)" Ha a defekt miatt összetöri magát, akkor természetesen a büntetése is súlyosabb, hiszen tudott a kocsi nem megfelelő műszaki állapotáról (szándékosság...). De szerintem ez addig lesz így, amíg valaki nem akaszt egy hatalmas kártérítési botrányt valamelyik cég nyakába, mert a kocsi rossz helyen állt meg egy jelentéktelen hibajelzés miatt és ezért jelentősebb kár keletkezett...
Melyik autó az amúgy, amelyik leáll a szerinte nem megfelelő keréknyomás miatt?? Én még az előző rendszerben élek, de amiket láttam az mind csak jelezte hogy szerinte kevés a luft, de nem tiltott le emiatt!
Na hogy én is hozzászóljak ehhez a motor letiltáshoz ezt nagyon elítélem. Volt már róla cikk hogy a vonat előtt blokkolt a motor mert az elektronika beszabályzott még a fékbe is. Se előre se hátra. Hozzáteszem jogtalanul mert mint kiderült érzékelő vezeték szakadás volt a rendszerben. Természetesen a tervező társaság tett rá hogy az autó totálkáros lett a vonat miatt.
Elég sok hiba miatt lehet tiltani pl indítás előtt de azért közbe ne kapcsolja le teljesen az erőforrást. Elég baleset veszélyes lehet. Pl egy forgalmas úton való előzés a tiltás miatt akár halálos is lehet mert laposnak érzékeli a kereket közben pedig csak lemerült az elem az érzékelőben. Lehet szirénázni, villogni és ha a delikvens nem veszi észre magát hibához mérten a harmadik figyelmen kívül hatására a motor már ne is induljon el.
Én egyszer kislattyogtam a "BNV"-re (jani1987 meghivására), és vásárfiaként vettem.
Azóta bennem van hogy, "Kerekek, hogy vagytok?" - BE: Minden frankó, mehetünk. - BH: Minden frankó, mehetünk. - JE: Minden frankó, mehetünk. - JH: ? - JH: ?? - JH: ??? - JH: Mi a fene van veled. Én nem beszél CAN-ül, csak egy pótkerék vagyok. Örüljetek hogy nem csak egy tubus trutyi.
1. Az én (15 éves) kocsimban szerintem még nincs ilyen érzékelő.
2. Nem tudom melyik tilt le, de itt a beszélgetésből azt szűrtem le, van ilyen. Idézet: „Pl. a keréknyomás kapcsán (ha már ezt hoztátok fel példaként)” 3. Legfőképpen: Én az elvet írtam le, ami szerint a sofőrnek lennie kellene lehetőségének a hibajelzést letiltani! Természetesen ismerve a következményeket! Amikor tönkrement az akku a kocsiban és emiatt nehezen indult be, kijelezte, hogy vigyem szervizbe (10 másodpercig a napi km-számláló helyén kiírja, hogy "In sp"). Rendesek voltak, mert elmondták, hogy ez volt a hibajelzés oka (azóta tudom, hogy álló motorral, ráadott gyújtással, 5 másodpercig tövig nyomni a gázt és a féket és az törli a hibajelzést). Így amikor pár év múlva ez az akku is jobblétre szenderült, az akkucsere után törölve a hibajelzést, nem kellett a szervizbe rohannom. A következő olajcserénél megemlítettem ezt, és megerősítették, hogy igen, valóban az volt a hibajelzés oka.
Föleg, ha nem tudod hogyan kell lekapcsolni ilyen jelzésnek a hatását.
Egy régebbi akkor uj kocsiban a téli gumikat egy másik felnire szereltettem, mert azt igérték, hogy egy honapon belül szerelnek, abba is nyomás szenzort. Az egy honapbol majdnem 3 év lett, közben meg a kocsit is eladtam, amikor hivtak, hogy megjöttek a szenzorok. Azaz majdnem 3 évig jártam télen világitó jelzövel.
Ja, akadt 1-2 típus, amiből néhány elment már egymilliót. Csak épp a kivétel volt.
A maiak elmennek sokkal többet, a legkevesebb 600-al, a legtöbb 900000-el tettem le. (Meg van egy saját, több, mint 900-al. Sokkal megbízhatóbb a mai technika, az elektronikus dolgok még segítenek. Ígértem, hogy meg tudom mutatni, a dolgozót reggel lefényképeztem (mielőtt elindultam Szfvár-Veszprém-Tapolcára.. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
A mentolos Tic-Tac az valamiféle kötelező tartozék?
Inkább az itt a kérdés hogy bicskával eszi-e?
Autó megbízhatóság: az 1904 óta gyártott Rolls-Royce autók kb 65%-a a mai napig üzemel.
A fő okok: megbecsülik őket, nem futnak sok kilométert, drágán megfizettetik a minőséget a vevőkkel, a sofőrök speciális, gyári képzést kapnak az autóról és kezeléséről, stb... Technika: a sorozatban gyártott, utcai (azaz nem verseny) autók sebességrekordja: 1. Bugatti Chiron 2021, 490,84 km/h; 2. Rolls-Royce 1935, 484,49 km/h. 87 évvel ezelőtt!!! Toyota Tundra 2007: a Luisiana-i tulaja 9 év alatt 1,6 millió km-t (1 millió mérföldet) hajtotta eredeti motorral és sebességváltóval. A gyár megvette tőle egy új Toyotáért. A tulaj az autóban dolgozott, mert 9 évig (kb 3285 nap) napi átlag 487 km-t hajtotta!!!
Utánanéztem az 1935-ös rekordnak. Az speciálisan erre a célra épített versenyautó volt.
Manapság 1200 km/h körül járnak ezek az 'autók'.
Valóban speciális járgány volt az 1935-ös sebességrekorder - lásd ma!
Az utcai járgányaik maximális sebessége 250 km/órára van korlátozva. Nagyobb sebességhez a Rolls-Royce a saját repülőgépét ajánlja
Igen. Éni ezt írtam.
Idézet: „Ja, akadt 1-2 típus, amiből néhány elment már egymilliót. Csak épp a kivétel volt.”
A lassú fiúk kondenzátorokkal játszanak: Blowing up Capacitors at 187,000FPS.
Egy másik érdekesség a “modern” autokbol. Szinte látnak mindent, csak a soför lát egyre kevesebbet. Az europai autok többségén jelentös mértékben összementek az ablakok. Sok kocsiban az embernek az az érzése, hogy tengeralattjároban ül. Sok városban ( kivéve a brit szigeteket) a villanyrendörök ugy vannak felszerelve, hogy a fehér vonalrol szinte kizárt, hogy lássa az ember. Ott van a szélvédön a baromi kaszni a kamerákkal, ami pontosan eltakarja a kilátást jobbra, a kocsi teteje meg felfelé. Eddig még egy gyárto sem jelent meg semmi ötlettel. Pedig ha már a közlekedési táblákat még menetközben is le tudják olvasni akkor a fényjelzök nem okozhatnak gondot.
A két napellenző közötti sáv középen feketével bevonva az üvegen. Az út melletti rendőrlámpa ettől pont nem látható, jócskán előre kell hasalni, ott meg a kormány van útban.
Az én kocsimban ott egy baromi nagy doboz van a kamerákkal meg a szenzorokkal és rajta a visszapillanto tükör. Az üllésröl a járdán az emberek fejét sem látni.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
Egy ujabb tapasztalat.
Pár éve vettünk 2 uj lapos TV-t a 4 betüs japán márkától. A nagyobbik távvezérlöjével a kezdettől gondok voltak. A 1,5 m-es TV nappal vagy bevilágitott szobában gyakran maximum alig 2 méterről lehetett távvezérelni. A kisebbikkel ilyen baj soha nem volt. Még garanciában kicserélték a távvezérlőt minden lényeges eredmény nélkül. Nagyon bosszanto volt, hogy TV nézés közben fel kellett állni közelebb menni a TVhez, hogy valamit át lehessen kapcsolni. Sötét szobában a hatosugár kb 3 méterre nőt. Nem tudtam mit tegyek. A gyártoval, eladoval nem lehetett zöldágra vergődni. Ekkor eszembe jutott, hogy kiprobálok egy noname távvezérlőt. Szinte fillérekért találtam egy kompatibilis távvezérlőt. Kivitele teljesen megegyzik az eredetivel, csak a márkanév tűnt el a doboz aljáról, más nevet kapott, és az IR LED kikukucskál a dobozból. S nicsak ezzel a távvezérővel a szoba bármelyik sarkából akár fényes nappal is vezérelhető a TV. Ez már a második készülék a neves japán márkától ami a távvezérlő miatt volt használhatatlan.
Nekünk volt két különböző Orion képcsöves tévé, különbözőségük ellenére simán működtek egymás távirányítóival, tehát a gyártó nem vette a fáradtságot, hogy akár csak kicsit is alakítson a távirányítók kódjain.
Egy DVD lejátszó olyan nekünk, hogy ugyan irányítható távolabbról is, de pontosan kell becélozni a távirányító vevőjét, mert különben nem látja... |
Bejelentkezés
Hirdetés |