Fórum témák
» Több friss téma |
Nem rezonál kicsit sem forgás közben? Kiegyensúlyozásról nem írtál.
Nem, teljesen simán megy. Még 1-1 centis szilot is nyomtam a hornyok lezárása végett, az sem vitte el a kiegyensúlyozottságát. Két, satuba fogott késélre raktam a tengelyeket. Vízszintbe mozgatva a késeket nem gördült az sehova, vagy ha finoman meglöktem, akkor nem állt meg, forgott a kés élén tovább. Teljesen jó lett. A régi, rossz kefét kis erővel végighúztam egy kemény papíron, és az erősen nyomot hagyot, mint egy 2B ceruza. Így választottam hozzá korábban puha kefét, mert ez egyébként is alacsony fordulatszámú.
Szívesen.
A vasveszteség és a kommutációs veszteség melegíti a motort üresben is, azzal nem lehet mit tenni (illetve lehet csak nem biztos hogy megéri). A H tekercs alapból szimmetrikus, nem mindig/feltétlen kell egyensúlyozni még magasabb fordulat mellett sem. Volt egy régi flex itt amit Bergmann-tekercssel csináltak gyárilag. Az a sima koszorú. Na annak meg volt furkálva rendesen a forgórésze. (Amúgy a kiegyensúlyozás az kicsit túl van tolva néha, mármint láttam olyat hogy egy gyári forgórész, meg volt vágva egyik oldalon, aztán vele szemben megintcsak meg volt vágva... Inkább hagyták volna úgy. )
Szia nagyon jó lett. Mivel impregnáltad?
Úgy látom, régen jártál itt utoljára. BLDC motort is vállalsz áttekercselésre? Pl. ilyet:
https://www.aliexpress.com/item/4000029439258.html kösz, üdv
Sziasztok, hozzámkerült egy nagyon régi Makita kézi gyalugép. Levan égve az állórész tekercse. Találtam bontott dolgaim között egy olyan állórészt aminek a vasmag mérete tökéletesen megegyezik viszont a menetszám nem egyezik. A gyári 145 menet, amit találtam 130 menet és vastagabb huzattal van tekerve. Beleszerelhetem működni fog megfelelően? Vagy engedjem el a gondolatot és keressek gyárit? Válaszokat előre köszönöm.
Nem nagy etvasz az állórészt megtekercselni, a forgórészt sokkal nehezebb. Kipróbálhatod a leletet, de kisebb feszültséggel, mert a nagyobb áramot nem biztos, hogy bírná a forgórész.
Jó szemed van, ha leszámoltad a 130 betekercselt menetet.
Értem akkor a menetszám csökkentése növeli az áramfelvételt a sorbakötött elrendezésben. Lehet megpróbálom újratekercselni.
Nem vagyok látnok, volt több darabom ebből az állórészből, köztük rossz is. Egy ilyet vágtam szét és derült ki a menetszám.
Tisztelt Fórumozók!
Néhány hónapja vagyok tagja a közösségeteknek. Jó néhány fórumotokat olvasom rendszeresen, nagyon sok jó dolgot lehet tanulni a hozzászólásokból. Egy szívességgel fordulnék hozzátok: Szeretném tőletek elkérni (akinek megvan elektronikus úton) két könyvet. - Barabás Miklós: Villamos forgógépek tekercselése - Karl Wilkinson: Kis villamos motorok áttekercselése Ha esetleg valakinek még meglenne(számos helyen kerestem már): - Deák-Molnár I.: Villamos gépek szerelése - Máté Lajos: Villamos forgógépek Nagyon szépen köszönöm ha valaki ezek közül bármelyiket eltudná küldeni az alábbi email címre: ***@***.** E-mail címet SOHA, semmilyen okból nem írunk ki nyilvános oldalra, mert a spam-botok ezekre vadásznak! Egy kérdést pedig csak egyszer, egy helyen teszünk fel! A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
Moderátor által szerkesztve
Üdv!
- Barabás Miklós: Villamos forgógépek tekercselése Küldve...
Ha sikerül feltenni itt a másik könyv.
Köszönöm az anyagot és elnézést, hogy csak most válaszolok.
Tisztet fórumozók
A kérdésem a kefés motorok forgórészére vonatkozna: Mi a különbség az egyenes és ferde ( a tengellyel nem párhuzamos ) hornyú forgórészek kötött? Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem, hasonlóan a fél hornyos asszinkron motorok tekercseléséhez a mágneses mező jobb, "lágyabb" kölcsönhatással bír a forgórésszel. A félhornyos tekercselés is finomabb, egyenletesebb forgatóerőt biztosít. De egyszerűségénél fogva a gyártók is inkább maradnak az egész hornyos tekercselésnél, gyorsabb, olcsóbb és nem foglalkoznak a forgó mágnestér nyavajgásaival, darabosságával. A ferde hornyú forgórész is hasonló hatású a tekercselést meg nem bonyolítja.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2022
Sziasztok,
Van egy sarokcsiszolóm aminek megsérült az állórész tekercse. Ezeket újra tudják tekerni? Vagy ha tudják is, akkor is anyagi TK?
Egyszerűn újra tekercselhető, magad is megcsinálhatod. Lepattintod a helyéről (kissé összenyomni), megszámolod a meneteket. Ha 1-2 ponton sérült, a saját drótjával visszatekerhető, csak szigetelni kell a hibánál. Ha kevesebb menet marad (több sérülés), ki kell toldani a menetszámot, azonos huzallal.
Csökkenti a fordulatszaggatást ( ha ez a helyes magyar kifejezes a coggingra), azaz a forgorész áram nélkül simán forgathato. Az egyenes hornyu motort a permananens mágnes igyekszik polusonként megfogni, azaz, ha kézzel forgatod érezhetöen vannak poziciok, ahol nehezebben forog. Ez lényeges olyan helyeken, ahol simább forgàsra van igeny, esetleg lendkereket stb hajt.
Erről esetleg lenne videó, mert nem igen értem mit kell összenyomni. Amúgy csak az egyik sérült, nem is értem hogy mitől, mert más hiba miatt kellett szétszedjem.
Kis szerencsével tudunk videót csinálni, ha van mit összenyomni, és Gery is pont ott lesz.
Nem tudok videót készíteni, de a tekercseket, a berakás után összenyomják, rá -és eligazítják a póluson. Ezt kell ellen "deformálni", hogy sérülés nélkül levehető legyen.
Üdv!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy kölcsön adott falhorony maró, aminek meg lett pörkölve a motorja, szénkeféi elkoptak. Kefét kicseréltem, de lecsapta az automatát mikor próbáltam. Épp csak megmoccant. A motort a lágy indítóról lekötöttem és a lágy indítót kipróbáltam motor nélkül az nem vágta le a kismegszakítót. Szétszedés után az állórész tekercse enyhén barnult volt. letekertem mindkettőt, de átégést nem találok rajta. A vasra sem volt zárlat. Forgórészt is megnéztem azon semmi se látszik. Aranybarna a vezeték rajta. A vasra nem zárlatos.A Kommutátor szelvények Körbezártak, köztük szakadás elvileg nincs. Van még valami amit meg tudnék nézni a forgórészen házilag? Idézet: És zárlat?„A Kommutátor szelvények Körbezártak, köztük szakadás elvileg nincs” Kipucoltad a hézagokat? Láttam már olyat, hogy a tekercs 230-on zárlatos, átüt, multival meg nem mérhető...
Szia! Igen, tiszták. A forgórész szinte újszerű állapotú. Szemre semmi sem látszik rajta.
Köszi az ötleteket!
Találtam egy sorkimenő teszter kapcsolást itt: sorkimenő teszter Ezt ha Ti is hasznosnak találjátok az én esetemben akkor megépíteném. Mi a véleményetek? Továbbá a Menetzárlat vizsgáló transzformátor topikban valahol említik hogy a ruszki búvár vibraszivattyú vasmagja jó lehet egy zúgótrafóhoz. Ilyen rossz búvárból van itthon vagy 3 db. Már csak a menetszámot kellene ismerni, mert nem igazán értettem hogy hogy is kellene elkészíteni, meghajtani. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |