Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Lenne egy újabb kérdésem. Hogyan lehet EEPROM-ba negativ számot tárolni?
Az EEPROM könyvtár put(), get() függvényeivel bármilyen adattípust bele tudsz írni és ki tudsz olvasni az EEPROM-ból. A változók hosszára oda kell figyelned, mert az nem automatikus, nehogy átírd az egyik változó értékével a másikat, valamint ugyanolyan típusú változót olvass ki, mint amilyet beírtál.
Sziasztok!
Az alábbi kódban egy "ca" változóval is dolgoznék, és ennek a változónak használnám az aktuális állapotát a kódban később (még kezdő vagyok). Ha a ca változó értékét a switch utasítás előtt íratom ki, akkor értéke 2,3,4 közt változik érthetően. A switch végén viszont, amikor az értéke eléri a 4-et a változónak, visszaíratom 1-re. Ha ezután íratom ki a változót a com-ra, akkor viszont folyamatosan írja ciklusonként gondolom, hiába csak egyszer nyomtam meg. Ez így elfogadható, vagy van jobb megoldás? Azért kérdezem, mert később amikor a ca-ban található értékkel dolgoznék, nem mindegy, hogy annak értéke 1-3 közt vagy 2-4 közt változik. Köszi ha tudsz segíteni!
Gondolom a switch-et be kéne tenni a ca++ után. Így csak akkor fut le amikor a ca-t növeled
(esetleg a cb-nél is) vagy a switc-et tedd be külön függvénybe, és amikor kell meghívod, pl az első if-ben, meg a ca++ után... te tudod mikor kell
Gyanús nekem hogy az EEPROM.update ca és cb minden ciklus körbeforduláskor lefut, az eepromot sec perc alatt kinyírod. Az eepromnak írási élettartama van kb 100e-1milla, szóval csak akkor írjuk ha kell, nálad nincs semmilyen feltételben, folyamatosan pörög rajta a progi
Az update csak akkor írja az EEPROM-ot amikor változik az értéke, nem?
A második if a nyomógomb állapotát kiolvassa, majd ismét egy if ha gombnyomás történt akkor a léptetem a változó értékét, majd a switch figyeli e változó értéket és a változóban tárolt megfelelő értéknek állítja be az ahhoz tartozó kimenetet.