Fórum témák
» Több friss téma |
2,55V-os ami 2,4 fölött csökkenti a töltőáramot.
B6 töltő (HTRC, IMAX stb.)
Ezeknek van hálózati és 12V akkus változata.
Szia! Nálunk a cégnél van egy 30 éves targonca. Ebben 48V 500Ah-s akkupakk van. Nem olyan kényesek ezek az akkuk! Ebben az akku több, mint 15 éves. Még bírja, bár már érezhetően előbb lemerül. Sosem volt cellakiegyenlítés, stb. Néha pótoljuk a desztvizet benne és használjuk. A töltője a gyári, csak feszültséget érzékel, áramot nem szabályoz. Egy nagy trafó + graetz híd és kész. Ha eléri a feszültséget, megszakítja a trafó primerjét. Töltéskor úgy 40-50A-ról indul és ahogy töltődik csökken, úgy 20A-re, majd kikapcsol. Ha nagyon lemerülve teszem rá, 80A-ral is tölti az elején. Voltot sosem mértünk. Töltés vége felé biztosan pezseg az akku, mert érezni a jellegzetes szagot mellette.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
Szia!
Ez az akku töltés nélkül is pezseg egy kicsit, és van egy jellegzetes szaga. Nem tudom, hogy ez mennyire normális, még nincs használatban, most szerelgetem össze a rendszert. Egyenlőre sehol nem kapok napelem tartószerkezetet....
Ha állandóan pezseg, és szaga is van, akkor bizony ott valahol cella zárlat van.
Azért pezsegnek nyilván nem egyformán, mert valamelyik vagy több is zárlat miatt fogyaszt. Terheld be és a rossz cellák akár forrni is fognak. A legjobb ilyen nagy aksiknál ha egyenként lelehet terhelni. A kénsav csak úgy nem párolog, ha nincs használva vagy töltés alatt az akku.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2022
Egyébként savmérővel nagyon könnyen eldönthető a dolog, töltés után minden cellát megmérni.
Mivel nem mai csirke, szennyezett lehet a sav. Attól még sok évig mehet, csak gyorsabban önmerül.
Még nem tudom mi okozza ezt a pezsgést/buborékolást , de a cellákat végigmérve egyformák a feszültségek kb. századvoltra. Ha valamelyik zárlatos lenne annak gyorsabban kellene merülnie, ha jól gondolom....
Végigmérem őket holnap is.... A teljes akkufesz most 24,5V. kíváncsi leszek pár nap múlva mennyi lesz.
Nincs 100%-on de még sok energia van benne. A pezsgést/buborékolást az okozza, hogy nem új az akksi. Került bele a használat során szennyező anyag, amit már semmivel nem tudsz kiszedni. Rendszeres használattal nem fog más problémát okozni, mint jól kell szellőztetni, hogy ne érezzétek a szagát és nem marjon össze semmit.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2022
Sziasztok!
Régi motoros vagyok és én még úgy tanultam hogy a savas ólom akkut használaton kívüli nem csak tölteni, hanem ki is kell sütni időnként, kis árammal hogy jó maradjon. Most meg mindenhol azt olvasom, hogy csak tölteni kell időnként. Melyik igaz? Mi a mostani tidományos eljárás?
Szia!
Sokan --sokféleképpen, képzelik el. Az általánosabb; Szigetüzemű használatban (ez az UPS is ,meg a horgászházikó is ) 12,00 V alá nem sütik ki, utána töltés nappal,generátorral stb.Itt a kisütés mindennap magától adodik. Lehetőleg kis kisütő árammal , ugyancsak" kis töltőárammal" könnyen elérhető a 10 év élettartam. Viszontagságosabb helyeken (csónak elektromos hajtás nál a 3--max5 év. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2023
Ha nem hagyod a másodlagos szulfátosodási szint alá merülni, akkor szerintem elegendő a szintentartó töltés...
Ha mondjuk gépjármű indító akkukra gondolsz, azon belül is polgári használatú személygépjárművekre, akkor sokat változott a helyzet, miközben az akku maga szinte alig. Elsőre furának tűnhet, hiszen a hagyományos antimon (Sb) ötvözetű ólom savas indítóakkukhoz képest a Ca, majd a CaCa ötvözésűek éppen az önkisülésen (is) hivatottak javítani, de azért még létező jelenség. Ennél nagyobb baj az üzemeltetési körülmények romlása. Amíg anno a fater a Trabantot/Wartburgot/Ladát ha elővette, akkor az utazást jelentett leginkább és abban az össz elektromos fogyasztót a gyújtás, világítás, ventilátor, ablaktörlő jelentette, amiket önfogyasztás nélkül le lehetett kapcsolni fizikai érintkezőkkel, addig a mai autók tele vannak elektronikával, amiknek a jelentős része a sofőrtől függetlenül, üzemszerűen rá van kapcsolódva az akkura. Törekednek a minimális fogyasztásra, ez jellemzően sikerül is, de nem mindig maradéktalanul. És a jelenlegi üzemelési körülmények zömében úgy néznek ki, hogy reggel beülnek a kocsiba, irány a bölcsöde/óvoda/iskola/bolt/munkahely, majd délután ugyanez visszafelé, az energia mérleg negatív lesz túlnyomó részt, mivel a töltés lassabb folyamat, mint a merítés, és miközben összesen pár km-t tettek meg, addig 10-szer indította az autót, közben ment a ventilátor/klíma/világítás/rádió/elektromos mindennek a fűtése...stb... Ugyanitt kerékpárra akasztható gázpalack szállító eszköz eladó. Csak, hogy régen mi minden is ment autó nélkül... A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2023
Szia!
Ez egy mezei autó akkumulátor, ami a fiam kocsijában van, de ritán jár vele. Vett egy automata akkutöltőt és azt mindig rajta hagyta amikor nem ment vele. Elvileg ez csepptölt ha fel van töltve az akksi, de én nem vagyok biztos benne hogy ez jó az akkunak. Már csak azért sem, mert úgy néz ki, hogy a pár hónapos akkumulátora cellazárlatos lett. Persze lehet hogy gyárilag hibás volt, de a következővel szeretném ezt elkerülni, ha a helytelen töltés az oka. Sajnos ennek a kocsinak (Grande Punto) köztudottan alulméretezett a generátora, (főleg hogy a riasztója is elég sokat zabál, és persze a zene is megy a kocsiban) így nem igazán tudja toppon tartani az akkut, főleg hogy nem folyamatos a használat. Szóval én azt tanácsoltam neki, hogy időnként töltsön rá, de persze ő inkább az automata töltőre bízta. Most hogy megfeküdt az akksi, majd eréjesebb leszek, de a kisütéssel kapcsolatban elbizonytalanodtam. Remélhetőleg a pár hónapos akksit cserélik, bár most állítólag bevizsgálják. Köszönöm az infókat.
Sütni is kell max. 2 havonta. Az áramnál fontosabb a meddig. Minél mélyebbre meríted annál kevesebb ciklus lesz.
Szia!
A faternak nem volt Trabantja, nekem volt. (vén vagyok mint az országút . ). Azért vagyok zavarban, mer annakidején én úgy tanultam, hogy a használaton kívüli akksit időnként érdemes kisütni, majd újra tölteni. De a mostani leírások nem említik a kisütést. Azért vagyok bizonytalan, mert még a Trabinan se ment így tönkre akkumulátor, pedig abban még dinamó, meg mechanikus feszültség szabályzó volt. A Hondám nagykorú, (18) de eddig a gyárin kívül egy akksi kellett bele, pedig igencsak rövid távokon jár. Szóval sütni, vagy nem, csepptöltés, vagy időnkénti töltés a kérdés. Ha jól gondolom, egy akksit eléggé nehéz cellazárlatossá tenni, ( a szerelő azt mondta hogy 12v fölé nem tudta tölteni és pár órán belül magától lemerült) úgyhogy abban reménykedek, hogy simán cserélik, de mégegyszer biztos nem, ezért keresem a helyes használati módot. Üdv
Szia!
Hát?--" ezért keresem a helyes használati módot." igy megoldják helyetted az akkugyártók. A régi ólomakku 2x kg volt 12v 55Ah ma ez 11kg -ba is belefér. Ennyire megjavult volna a 100 éves akku kémia? Nem --kilopták ebből is az anyagot. Érdemes egy akkuboltba "kirándulni" . Beszélgetni az eladóval miből ,mennyit hoznak vissza? Varta, Bosch ,Exide stb. (ezek vezetnek a cserében ) s akkor a Banner, Jászakku ? Én ilyen választ kaptam; De ezek nehezek ,kényelmetlen kiszedni...stb. Igy van is belőle 7 éve működő darabom.. Érdeklőd meg a MUTLU (török ) tipust is....?
Nálam ugyanez a helyzet van, nagyon ritkán megyek az autómmal, van hogy 2 hónapig se, csakhogy közben a computer és egyebek ugyanúgy zabálják az akkut, így áll elő az az eset, hogy 3 hét állás után már csak 12,1-12,2V van az akkuban. Tehát a kérdésed egyik felét meg is válaszoltam, merítened nem kell hiszen meríti az autó. Nálam a csepptöltés nem megoldható mert ahhoz kábelt kéne kifeszítenem az udvar felett ami folyton ott van útban, tehát marad az alkalmankénti töltés. Két-három hetente szoktam, nyáron ritkábban meg hát nyáron többet is megyek, télen meg sűrűbben mert a hideg sem tesz jót neki. Bevált a dolog, nagyon is. Szakműhelyben vettem személyesen az akkumat (TAB Magic), az eladó 5 évet jósolt neki, két hete lett 6 éves az akku, és még mindig 80%-os állapotban van (műszer szerint). Félévente vagy amikor eszembe jut célműszerrel megmérem a belső ellenállását amiből a műszer indítóáramot is számol, ezt a telet simán kihúzza, de ha szerencsém lesz még a következőt is.
Új korában 510A hidegindító áramot tudott az akku, ha jól emlékszem ebből még mindig tud 420A-t, legalábbis nyáron még ennyit mértem ha minden igaz.
A JÁSZ (JP Epower) akkukról tudok mondani konkrét számot, a kicserélt akkuk száma évente az eladott mennyiség 1,2-1,3%-a (1000db feletti eladási számmal). És ez sem mind egészen jogos reklamáció, csak a jobb a békesség alapon megteszik. Sokkal több az üzemeltetésből adódó indítási probléma, mint az akkumulátor gyári hibából. Sokan teljes meggyőződéssel hozzák a lemerült 11 hónapos akkut, hogy gyári hibás...
Meg is válaszoltad a kérdést, nálatok is valószínűbb az üzemeltetési probléma.
A cellazárlatot a lehulló ólomdarabkák okozzák, amik nem véletlenül potyognak le. Nálatok például rendben van az akku lefogatása? A tapasztalat az, hogy az ügyfelek kocsijaikban 80%-a nincs lefogatva...különböző okokra hivatkozva. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen töltő a csepptöltéssel ölte volna meg az akkut és okozott volna cellazárlatot. Egy kialakult cellazárlat azért elég jól észlelhető, hogy ne csak valószínű legyen.
Ugyan már egyszer leírtam, de ismétlés a tudás mamája, meg saját tapasztalat.
Lacetti, 1.6, gyári állapot, semmi belemókolás nincsen. Az első gyári akkumulátora 13 évet húzott ki benne... Most 16 év után van nagyjából 13 500 km, ami azt jelenti, hogy évente kevesebb mint 10 000, régente több volt, de mostanság tipikusan heti egy bavásárlás, és havonta maximum egy párszáz kilóméteres kör. Akku köszöni szépen jól van, nem kér töltést, vizet, meg semmit. Pontosabban ha egy hétig nincsen rendesen becsukva az ajtó, az azért indíthatatlanra leszívja, 0.6 V, és hasonló. De tapasztalatom szerint az akku még ettől sem sértődik meg, sőt a sárga angyal szerint még jót is tesz neki egy kis tornáztatás. A hasonló balesetek elkerülése végett, az akku kímélése érdekében állandó jelleggel le van kapcsova a beső világítás, mert van két fórumtársunk, akiknek az a mániája, hogy az ajtót finoman kell becsukni. Ez ellen csak a belső világítás lekapcsolása, és kollégák után, az ajtó becsukásának gondos ellenőrzése segít (szerencsére van a műszerfalon erre külön lámpa). A parazita fogyasztók leleplezése is egy jó kérdés. Nagy eszemmel jól megmértem a kocsi alapfogyasztását. Akkusaru le, multiméter fel, 250 mA. Hát ez nem jó, nem meglepetés, hogy leszívja az akkut. Viszem a szervízbe, valami zabálja az áramot, megmértem. Ők is megmérték, valami nem zabája az áramot, a nyugalmi áramfelvétel valami 200 uA alatt van, ami bőven a gyári előírás alatt van. Dehát én megmértem. Hogymérte meg? Akkusaru le, multiméter fel. Ááá, azt nem úgy kell. Amikor levette az akkusarut, mindennek megszűnt az áramellátása. Amikor feltette a multimétert, ismét minden elektronika áramot kapott, és lefuttatta az öntesztet. Majd körbenézett, hogy most mi van? Aztán ahogy rájött, hogy nincsen itten semmi látnivaló, szépen elment mindenki aludni, szépen egymás után, ahogyan azt kell. Ez azért eltart egy jó ideig... A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2023
Te mindenben kivétel vagy...és így erősíted a szabályt.
A 13 évvel sokan kiegyeznének, hidd el, hogy nem általános. Ettől függetlenül az első akku mindig többet ki fog húzni egy autóban, mint az utána következő bármilyen... A heti egyszeri nem olyan vészes, én napi rutinról írtam...sokszor havi párszáz km nélkül. Vizet nem igazán fog kérni, mert a CaCa ötvözés másik oka a vízvesztés csökkentése. Ha mégis fog kérni, akkor valamiért pezseg, vagy cellazárlat, vagy túltöltés. A mezítlábas akkukban nincs gázrekombinációs szelep. A 0.6V-ra merített akku az durván mélykisütött, nem érdemes vele játszani, hacsak valaki nem Gafly csodaautójával rendelkezik. A mostani autók elektronikájának kell idő, van amelyiknek 20-30perc, mire lecsendesedik használat után...van amelyiknek egy élet kevés, a saru levétel is ilyen esemény. Ha elég ügyes vagy, akkor le tudod úgy venni, hogy ezt elkerüld...rácsípteted az árammérő egyik végét a sarura, a másikat rányomod a sarokra, és így emeled fel a sarut. Mondjuk BMW 7-es sorozat mellett lehet csodálkozni, hogy bezárva áll a garázsban és R2D2-t játszik, izeg-mozog benne valami néha.
Itt vagyok Kálmánnál és egy szünetmentes akksijánál felmerült a regenerálás kérdése. Tudja valaki hogy zajlik ez?
Nem ilyen választ vársz, de szerintem ez a helyes. Sajnos nincsenek csodák. Én is használok ehhez hasonló akkumulátort, és ha egyszer vége, akkor onnan nincs visszaút, 3-5 évenként ezeket cserélni kell (de legalább nem drága).
Először is a rejtett gumikupakok alatt kéne belenézni...a desztilátvizet pótolni a cellákban. De kétes, hogy sikerül újra életre kelteni az akkut.
Az egyik iskola szerint, desztillált vizet kell juttatni a cellákba, mert ha nincsen elektrolit, akkor nincs ami vezesse az áramot. Víz elfogyást okozhat tartós meleg, vagy túlfeszültség, ami elbontja a vizet, és lassan kifúj a kupakokon keresztül...
Érdemes megnézni, hogy 13,7 V-al megtáplálva vesz-e fel áramot egyáltalán?
Hermetikusan zárt, se kupak se párolgás. Persze fűrésszel felbontható..
A védő kupak lazán lejött tehát nem lehet folyadék benne. Ráadásul függőlegesen állt a készülékbe.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |