Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   502 / 601
(#) erbe hozzászólása Márc 15, 2023 / 2
 
Deprez műszer. A tekercs magja ~5 cm átmérőjű. A skála 180-250 V között. Ráadásul még regisztrál is.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
(#) tbarath válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2023 /
 
Ha már mágnes: Bővebben: Link
A videó szerint a világ legerősebb mágnese - bár nem néztem utána.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Márc 17, 2023 /
 
Idézet:
„Igy müködik a transrapid is, ami Németországban megbukott, de Shanghaiban gyönyörüen müködik és hordja az utasokat a repülötérröl a belvárosba részben >400km/sebességgel.”

Nekem úgy rémlik, hogy Németországban csak egy tesztpálya volt, élesben ez sose ment. Tervek voltak, de olyan rohadt drága lett volna, hogy inkább nemet mondtak rá szerte a világon. Kínában megcsinálták, de inkább presztízsből, és hogy "eltanulják" azt, amit a németek kifejlesztettek, de az utasokon nyilván sose fogja behozni az árát.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Márc 17, 2023 /
 
Igen volt egy tesztpálya, ami ma romokban van, meg volt egy baleset is, ami nagyon visszavágta a projektet.
A kinaik megvették, mert arra a feladatra nagyon jo, hogy összekapcsoljon egy nagyforgalmu repülöteret a sok millios nagyvárossal. Ráadásul kinai mércével a nagy forgalom egész mást jelent mint mifelénk. Pekingben, de máshol is, már elöfordult velem, hogy a stadionnyi tömeg miatt, még az állomásra sem lehetett bejutni. ( még jo, hogy a külföldinek sok helyen külön bejárat áll a rendelkezésére).
A vonatbol kiszállva a pekingi állomáson 3/4 orába tellett mire kijutottam az állomás elötti térre, pedig ez nem volt csucsidöben.
(#) Ódenka hozzászólása Márc 21, 2023 /
 
Érdekes kép, eladásra kínált Videoton erősítő. (Hangszín, loudness beállítás) Hasonló érzetem volt, amikor egy modellboltban egy Kezdő vásárolt tanulónak való repülőt. Kérdése, mekkora kitéréseket ajánl az Eladó?
- 45 fokokat, had fogjanak azok a kormányok - szólt az ajánlás.

Én magamban: Meg másnap itt leszel egy új repcsiért, mert ezt 2 mp-en belül odavágod a berepülésnél...

A képhez: Jó nagy hangerőt állít az új tulaj és vehet másik hangdobozt, vagy csináltatja szakival az elektronikát, hangdobozokat.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2023
(#) Gafly válasza Ódenka hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Szerintem igazad van.
Kollégám nekibuzdult a szimulátoros repülésnek. Tök jó, nagyon is élveztem, hogy még fejmozgást is követi, meg minden, amikor kipróbáltam (köszönet érte).
De én még az alapgéppel is mindig összetörtem magamat, rögtön a felszállás után.
Hosszas elemzések után rájöttünk, hogy neki úgy volt jó a "fejkövetés" beállítása, hogy "körbe tudjon nézni harc közben), nekem meg amikor azt mondta:
- Húzd már be, mert lezuhansz.
- Mit, hol?
- Balra lent, a CTRL és a...
- Ekkor én már régen a reptér melletti erdőben égtem...

Hozzál már el egy gépet Békéscsabára. Reptetni nem kell, csak az asztalra kitenni, bámulás céljából...
(#) Udvari Zsombor válasza Ódenka hozzászólására (») Márc 21, 2023 / 1
 
Azok a jelölések jól lekoptak! Vajon milyen állapotban lehet maga a potméter, ha az előlap ennyire kopott?
(#) Ódenka válasza Gafly hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Csabai Kollégák szerint május végén, közelében lesz egy találkozónk. A volt Lukoil melletti úton kell a reptér mellé-mögé eljutni, ott van a modellrepítés. Még én se voltam, de állítólag nem lehet eltévedni, csak menni kell egyenesen... Lesznek nagyon szépen repülő Kollégák, no nem én, de az nem számít. Írok pm-be, ha tudok dátumot, szerintem gyere ki, ha van unoka(ák), akkor meg azokkal és pláne.
(#) Gafly válasza Ódenka hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Ha a részletek kiderülnek, és senkinek nem lépünk a tyúkszemére, akkor szerintem kiírhatod a fórumra is. Talán van ez is olyan érdekes, mint a láncfűrészes találkozó...
(#) Ódenka válasza Gafly hozzászólására (») Márc 21, 2023 / 1
 
Nyilván meg kell beszélnem a Rendezőkkel, véleményüket kérnem. Referálni fogok a dologról...
(#) Inhouse hozzászólása Márc 23, 2023 /
 
(#) Massawa válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 23, 2023 /
 
Ezeknél nagyon kell vigyázni, mert a felszerelés elvben pofonegyszerü ( ahigy a videon is látni), de minden gond könnyen lehet egy rémálom, ha pl a legalso modulnál van a hiba, akkor gyakorlatilag vissza kell bontani tetöt felülröl a legalso sorig.
Egy másik rendszer valamivel jobb, ahol a panelek alulról egy U alaku ALU idomba vannak bedugva, ahonnan azokat 2 csavar bontásával bármikor ki lehet huzni, cserélni vagy javitani. A barátom szerint,( profi napelem telepitö cég tulajdonosa ) szerint idövel azonban elkezdenek zörögni a panelek, mert a foglalat nem annyira szoros és a szél hajlamos alákapni. Az ujabbak valamilyen gumifoglatot kaptak. Azzal még nincs annyi tapasztalat.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2023
(#) pipi válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 23, 2023 /
 
Itthon szerintem másnap már nyoma sem lenne
Vagy jön egy vonat lógó kampóval, minden másodikon koppan egyet....
(#) dB_Thunder válasza pipi hozzászólására (») Márc 23, 2023 / 1
 
Idézet:
„Itthon szerintem másnap már nyoma sem lenne
Vagy jön egy vonat lógó”
....
Áááá!
Nem lenne az ott a kövi vonat érkezésére!! Szinesbőrű szinesfém managerek eltávolítanák addigra!
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Márc 25, 2023 /
 
Videó: Működő sorompó, telefonfülke, retró lámpák és épül a kisvasút a srác kertjében...

Felesleges kiabálni.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
Moderátor által szerkesztve
(#) elektroncso válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 26, 2023 / 1
 
Inkább marhaság. Minden kosz meg fog rajta állni, még az eső sem fogja tudni lemosni mivel nincs megdöntve. Ki fogja ezeket pucolni? Főleg a nyílt "pottyantós" WC-s vonatok után... Szivárgó tartálykocsi, mozdonyból csöpögő olaj... Aki ezt kitalálta még soha nem mozdult ki a szobájából.
A mechanikai sérülékenységről nem is beszélve.
Meg akkor kivágjuk az összes szélfogó fát a vasútvonal 50 méteres körzetében, hogy kapjon elég napsütést a panel?

Arra is kíváncsi lennék, hogy mi marad a panelekből egy nehéz tehervonat után ami alatt reng az egész pálya és környéke. Vajon meddig bírják a vibrációt...
(#) Bakman válasza elektroncso hozzászólására (») Márc 26, 2023 /
 
Idézet:
„Aki ezt kitalálta még soha nem mozdult ki a szobájából.”
Sok ilyen van. Hasonló agymenés, mint a mostanában divatos vezeték nélküli töltés több méteres távolságból, vagy a már csúfos kudarcot vallott "kerékpárutat napelemből" történet.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2023
(#) Udvari Zsombor válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Márc 27, 2023 1 / 1
 
Nem kiabáltam, az eredeti videónál is csupa nagybetűvel van a cím, csupán azt másoltam át.
(#) Frankye válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Márc 27, 2023 1 / 2
 
A "netikett" szerint a csupa nagybetűs írás = kiabálás. Függetlenül a forrástól...
(#) Udvari Zsombor válasza Frankye hozzászólására (») Márc 28, 2023 1 / 1
 
Ne nekem magyarázd, hanem a video eredeti feltöltőjének, mert ő valamiért szereti csupa nagybetűvel írni a címeket.
(#) somitomi válasza elektroncso hozzászólására (») Márc 28, 2023 / 1
 
Már ott bukik az egész, hogy vasút mentén előbb-utóbb mindent beterít a fékpor, a pálya elemeit meg aztán pláne. De ha lenne is értelme napelemet tenni a vágányra, az automata telepítés akkor is tök fölösleges komplikáció, élettartamra vetítve semmibe nem kerül, hogy egy brigád egy nap alatt lerakja és bekötéshez úgyis oda kell mennie valakinek. Majdnem akkora hülyeség, mint a napelemes út, de valahogy tele a világ ilyen újításokat bemutató aniációkkal, amin mérnöki szemmel látszólag öt percet nem gondolkozott senki.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Igy van arrol meg ne is beszéljünk, hogy ott a sinek között vagy mellette huznának pár 100 voltos kábeleket a kedves kábelgyüjtöink legnagyobb örömére.
Ausztriában is vagy 10 éve az autopálya zajvédö falait napelemekböl épitették ( A2 Gleisdorf) azután kiderült ü, higy a felvert kosz, sár, ho olyan réteget visz a táblákra, hogy még le sem lehet mosni.
Ezek a médiaáltal a mennyekbe dicsért ötletek gyakran addig sem élnek, amig megszárad az ujságpapiron a festék.

Tegnap is bemondta egy német rádio, hogy 2 diák állitolag feltalált egy uj akkut ami százszor jobb mint a litium és ha minden igaz jövöre már gyártani is fogják.
Ha az ember belegondol, hogy a mai litium akkut jo 50 éve szabadalmaztatták, és még ma is csak az elterjedése kezdetén vagyunk, akkor egész biztos, hogy uj akku jövöre nem lesz, csak etetés.

És biztos minden akkugyár tulajdonosa a plafonig ugrál örömében, ha a most inditott gyárát jövöre át kellene majd épiteni..
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2023
(#) granpa válasza Massawa hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Aztán, ha jó, a srácoknak kampó. Volt már ilyen.
(#) Gafly válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Én eddig úgy tudtam, hogy a hiperlinknél csak az URL érzékeny a kis és nagybetűre, a feliratot ízlés szerint írhatod.
Így működik: https://www.youtube.com/watch?v=w3JlknpeiCU
így meg nem: https://www.youtube.com/watch?v=w3jlknpeicu
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Idézet:
„Igy van arrol meg ne is beszéljünk, hogy ott a sinek között vagy mellette huznának pár 100 voltos kábeleket ...”

Miért? Kapásból ott van két szál vezető, a keresztmetszetük is elég a nagy áramokhoz.
A filmen is látható, hogy mindegyik panel egy-egy csatlakozóval kapcsolódik a sínszálakhoz, tehát mind párhuzamosan van kapcsolva.
Tehát nincs nagy feszültség, csak mondjuk 30-40V (az még belefér a biztonságos kategóriába).
Persze, azt meg kell valahogy oldani, hogy a vagonok kerekei ne zárják rövidre a két sínt, de a modellvasutaknál is működik, akkor itt miért működne...
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
[off][/off]Aha, és a vonatkerekeken meg ugye gumi van.

Na elmondom mennyire szigeltek a sinek.

Száraz idöben egy szénbányavidéken a két sin között az impedancia 0,02 Ohm. Esös idöben még ennek az egy tizede is elöfordul. S ha jön a vonat akkor a kerekek ezt az ellenállást söntölik, azaz ha sináramkör van, ezt kell érzékelnie 0,02 Ohm szabad a pálya, ha ettöl kisebb, akkor meg foglalt.

Na ezen vezess te majd áramot a panelekböl. . Ha jön a vonat akkor mi lesz?

( És ehhez meg még annyit, hogy az USAban azért bukott meg az egyenáramu villanyvontatás, mert a nagyfeszültségü egyenáram volt olyan kedves és elkorrodálta fémhidakat a pályán. Érdekes modon az oroszok, az északi szomszédaink meg az olaszok is megoldották a gondot.)
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2023
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Idézet:
„Száraz idöben egy szénbányavidéken a két sin között az impedancia 0,02 Ohm. Esös idöben még ennek az egy tizede is elöfordul.”

Pár napig süt a nap, akkor a panelek rövidzárási árama megoldja, hogy ne legyen szénpor a sínek között.
Idézet:
„S ha jön a vonat akkor a kerekek ezt az ellenállást söntölik,”

Nem olvastad elég figyelmesen az írásomat! Az utolsó mondatomban pont azt írtam, hogy ezt meg kell oldani valahogy!

És egyáltalán nem értelek!
Ha az a cél, hogy a két sínszál közé napelemeket kell telepíteni, akkor szerintem simán megoldható az is, hogy a síneket elszigeteljék egymástól, a mozdonyok és vagonok kerekeinél megoldják, hogy ne legyen rövidzár. Nem értem mit problémázol mindezen!

Valamint figyelmedbe ajánlom az előző hozzászólásom végén lévő jelet, amit ide is másolok:

(#) Gafly válasza lazsi hozzászólására (») Márc 28, 2023 / 1
 
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Márc 28, 2023 / 2
 
Olvastam, csak hogyan juthatsz egyáltalán egy olyan gondolatra, hogy a (vasuti kerekeket szigelni lehessen? Anno Michelin is probálkozott, söt sok francia metron is gumikerék van, de közöttük szépen ott vannak a vaskerekek is, mert ugye a metrohoz nem árt ha áram is folyik.
Azért itt egy müszaki forumon vagyunk s nem a piacon vagy valamilyen zöld párt kongresszusán, mert csak ilyen helyen lehetnek ilyen agyament célok.
Ellentétben veled én ebböl irtam a diplomamunkám, s keményen küzdöttünk, hogy a 0,02 Ohm szigetelés ( vezetés ) mindig garantálva legyen.
Melyik mozdonyon vagy vagonon vannak szigetelt kerekek?
Ez nem modellvasut, hanem valodi.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2023
Következő: »»   502 / 601
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem