Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
A mobiltelómon is látom, ha a kocsiban menet közben süti a nap, kevésbé/nem tölt (áramkijelzős az usb töltőm). Egy "telefonnyi" fehér polifoam szivaccsal árnyékolom a telót a telefontartó hátulján
Ezt még el is fogadnám, de ez a készülék autoba lett tervezve, mint az auto fedélzeti displaye ( rádio, kommunikácios egység, üzemmonitor, fogyasztás, médiakezelö, navi-nem volt aktiválva) az a display gondtalanul birta a meleget. Az extra tablet-navi meg nem. Késöbb már mi is ráhuztunk egy fehér bevásárlo táskát.
En majd kilenc eve csak berautot hasznalok (nincs sajat kocsim), eddig minden Toyota-ban volt beepitett navigacio. Mo-on a berelt Peugeot-ban ugyan nem volt de jol mukodott az Apple terkepevel (kirakta a konzolra)
A roaming azert nem olyan veszelyes, nekem pl $5 naponta, ez egy kave ara. Ettol eltekintve altalaban mar a repoteren veszek helyi sim-et, ha megeri. (Ez utobbi alol Mo volt kivetel, mert amikor legutobb ott jartam, akkor a repteren sehol nem kaptam, igaz keson landolt a gepem)
Szerintem autó függő, Renault mindig 1 éves térképet adott (legalábbis kb 5 évvel ezelőtt ez volt a gyakorlat), nekik ez a "friss", gyakorlatilag qka, gondolom ezt sokkal olcsóbban megkapják, és ezt viszonteladják...
Inkább a telefont használom, "régiség"-re frissíteni felesleges, meg nem is olcsó
Itt is volt a kocsiban Navi, csak ugye nem volt aktiválva. Már ezèrt is kivertem a balhét, mert navival rendeltem a kocsit. Az elsö egy vadonatuj nagy chevi volt. Ami csak a benzinkutig birta, onnan meg már csak 30 mérfölddel tudott menni és fulladozott. Vissza a kölcsönzöbe egy másikért. Az egy öregebb toyota RAV4-s volt. Szintén beépitett navival, de az sem volt aktiválva.( mintha a cég igy akarna sporolni). Ehhez ujra adtak egy másik tabletet, mert az elsön még a fényeröt sem tudtam beállitani. ( a kölcsönzö szakemberének is vagy 15 percig tartott, és azt pofázta, hogy ezt nekem kellene tudnom. Tudnám is, ha normális OS lett volna a tableten, de azon a kölcsönzö számára lebutitott android volt, hiányzott belöle minden, ami a rendes Androidon van. Azután kiderült, hogy mielött elinditom a navi applikáciot egy hangyaméretü valami van a kis sarokban, arra tapintva lehet a fényeröt szabályozni. Azután kiderült, hogy amugy is használhatatlan kacat az egész.
( Az elsö kocsit is Navival rendeltem, és érdekes modon abban volt fedélzeti Navi, meg biztos ami biztos alapon adtak egy TomTomot is. Igaz az egy másik városban egy másik kölcsönzötöl volt. Nem is értem, miért nem tudtunk otthon ugyanattol a kölcsönzötöl az ut másik felére is kocsit bérelni. Minden probálkozás sikertelen volt. Sokszor az volt az érzésem a kölcsönzöknek fogalmuk sincs a kocsik felszereleséröl) A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2023
Sziasztok,
Ismerős vett ilyen (kép) UV ledes körömszáritó vagy mi a fenét, rá van írva 248W teljesítmény, közben a tápja 12 Volt/4 Amper (ami szintén kis túlzás szerintem). Mi alapján lehet ilyet forgalmazni, hiszen egyértelműen átverés ez így. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2023
Sajtohuba, és el van intézve az ügy. Ilyen szerkentyüt amugy is csak olyan vesz, aki azt sem tudja mit jelent a 248W. Az ugyanaz mint a hordozhato 1000W-s boombox.
Megnéztem a dobozát, utánanéztem a weben is, mindenhol 248W-al írják.
Azért fura, hogy a 10-20 évvel ezelötti trükköket még ma is el lehet sózni.
Az a baj, hogy a gyártok már lassan röhögögörcsöt kapnak a sok „okos“ politikustol, akik mindenbe bele akarnak pofázni, közben mindenki látja, hogy halvány dunsztjuk sincs arrol amit szabályozni akarnak. Sajnos manapság igy megy sok minden.
2 hete egy neves kameraboltban is el akartak adni nekem egy csoda objektivet, holott kameratáskáért mentem a boltba. Meg is mutatta, hogy az a lencse az ebayon majdnem 1500 dolcsiba kerül, de nekem 500-ert odaadja, söt ha táskát is veszek, akkor 199.- lenne az ára. Szerencsére nem találtam megfelelö táskát. A szállodaban utánna néztem a lencse árának, az amazonon 48.- dollárért vesztegették.
Az is túlmelegszik ilyen időben. Különösen, ha töltőn is van.
A német prémium autók 99%-ában (még a 20 éves modellekben is) ha elveszik a GPS jel akkor is tud az autó a kormányszögből és a sebességből navigálni... érdekességből kérdezem: amerikában tudtál volna választani német autót a kölcsönzőben?
Idézet: „Mi alapján lehet ilyet forgalmazni, hiszen egyértelműen átverés ez így.” Nos! 94-ben kaptam egy Philips hordozható zeneforrást! Azért akkoriban még nem dívott a PMPO meg a marhaság hegyek! De a hivatalos specifikációjában is azt merték írni hogy 2x 40W a teljesítménye, aztán lapozott az ember és a hálózati energiafelvételnél a maximális 20W szerepelt. Pár év után szétszedtem a hangszórókra 3W volt írva... Az a baj hogy a mai világban mindenki azt mond vagy ír, amit akar! Jellem már rég nincs ami a hazugságot megakadályozná, a törvény pedig nem visszatartó erejű! Ennek akkor lesz vége, ha egyszer elkezdi számonkérni a nép azokat, akik a hazudozásból élnek (pl: politikusok, de a kör ennél sokkal szélesebb), és büntetésül egy (jó)párat fellógatna!
Alapbol nem, söt még azt sem tudják garantálni, hogy olyan kocsit kapj amit kinéztél a rendeléskor. A középkategoriában általában Toyota, Nissan meg Ford a kinálat. Aztán Mazdát meg Chevit kaptam. A Mazda még ugy ahogy jo volt, söt abban volt gyári navi, csak ugy látszik a kölcsönzö nem tudott erröl, mert még egy TomTomot is adtak. A német kocsik csak legfelsöbb kategoriában fordulnak elö, de nincs semmi garancia, hogy azt kapod. ( de ezt magad is megnézheted otthon is, hogy mi a kinálat). Söt gyakran az is szerepet kap, hogy hol veszed ki és hol adod vissza. Már volt olyan is, hogy egy hatalmas SUV- t adtak (egyedül voltam). mert ugy látszik azt kellett eljuttatni Washingtonba. A minap meg fél Amerikát egy floridai Toyotával jártuk be, de Floridátol min 1000 km-re voltunk.
Amit te irsz, az természetesen csak olyan kocsiban mūködhet, amiben gyári navigácio van, a külsök ezt nem igen tudhatják. Azokban viszon évente kell uj térképet venni, ami a tengerentulon sem olcso.
Ráadásul sok olyan jellemzö van, amit a kis gyártok be sem tudnak mérni, mert nincsenek ilyenekre berendezkedve. Azután veszik a internetes maszlagot ( pl a WIFI hatosugara) otthon meg kiderül, hogy még egy 15 cm-s téglafal is legyözhetetlen akadály.
A nép száját meg azzal fogják be, hogy olyan olcso a kütyü, higy semmi reklamácio nem éri meg, a drágább cuccoknál meg olyan a reklamácios politika, hogy elrettentsen töle. ( pl sok TV, konyhagép stb. esetében csak azért, hogy megnézze a szakember 80-200 eurot kérnek, és ö dönti el, hogy tényleg hibás, vagy csak a vevö nem érti a leirást stb.
Idézet: „a WIFI hatosugara” Ezzel a problémával kb hetente keresnek meg, hogy milyen kütyüt, vegyenek! Erre a válaszom általában az UTP kábel! Ekkor megy az értetlenkedés, a nemár, a média, szolgáltató nyaggatása, és a valamilyen eszköz(ök) beszerzése. Aztán 2 hét múlva megint jönnek hozzám, hogy lehet be kellene húzni azt a madzagot... Idézet: „és ö dönti el, hogy tényleg hibás, vagy csak a vevö nem érti a leirást” Na igen. Ezt a szolgáltatók nagyon szeretik elsütni. Jó pár éve, volt már. Elment a kábel TV adása. Ez még koaxos rendszer volt. Hívom a szolgáltatót, időpontot egyeztetünk, várom a szerelőt. Szerelő megjön, leparkol a házam előtt, majd átsétál az út tuloldalára, felmászik az oszlopra. Valamit matat a dobozban, fújkálja a kontaktsprayt, majd lejön és becsönget. Mondom neki, hogy köszönöm, ez hamar ment, most már jó az adás. Kezet rázunk, elmegy. Pár napra rá kapok egy számlát a szolgáltatótól. Kiszálási díjat kell fizetnem, mert csak kibolondítottam a szerelőt, az semmilyen hibát nem tudott megállapítani. Biztos megérte nekik ez a szemétség, mert másnap felbontottam velük a szerződést és másik szolgáltatót kerestem. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2023
A német autókon kívül nem vagyok témában szinte egyikkel se de az tény hogy úgy a 4 karikás márkának mint a 3 ágú csillagos márkának általában a 2-3 évesnél öregebb modeljeinek az összeshez van "házilag ingyenesíthető" megoldás a térképhez. A Volvónál például már sok éve az autóhoz jár az ingyenes lifetime térkép amit akár a felhasználó vagy akár a márkaszervíz is ingyen tud frissíteni, nagyjából csak a bérbeadó cég nemtörődömsége az egyedüli tényező ami miatt régiek a térképek. A hivatalos térképek sincsenek már horror árban, nem azok az árak vannak mint ~15 évvel ezelőtt.
Én ilyeneket használok már jo 20 éve, de minden távolkeleti meg francia kocsiban is ha van beépitett navi, akkor ez a funkcio adva van.
Csak az amerikai autopiac van évtizedkre lemaradva. Sajnos a térképfrissités sok országban föleg a német kocsikon nagyon alattomosan hülye. Sok frissités többe kerül mint a boltban egy uj navigátor, és a sok morgás sem tudott eddig változtatni ezen, vagy egy ujabb csalással jönnek, ha befizetsz egy évi támogatást ( 20-30 euro havonta) akkor kapsz évente frissitést a térképre is.
Idézet: „Erre a válaszom általában az UTP kábel!” Nálam is évtizedek óta a kábel a biztos. Jó néhány kilométert behúztam már. A mobiltelefonkorszak nálunk is meghozta a wifit. (gyerekek) Kint az udvaron nincs. "-Miért?" Mert az új háromrétegű ablakok üvegére felgőzölt fémréteg visszafogja.
Sógoromék már a sokadik új Renault autót veszik (3 évente cserélik) és az eggyel ezelőttinél vettek navisat, 2 évig frissítéssel talán. Hát nagyon nehezen sikerült kiverni a balhét, hogy ez ne 1db frissítés legyen már a 2 év alatt... Mag a a frissítés és igen kacifántos.
Csak tátom a szám a meglepetéstől (komolyan)
Jónéhány éve megvettem a telefonomra az jGo-t, a gyermekbetegség évei után jól is működik. Azonban a térképfrissítések kicsit késnek. Na, itt jön a csodálkozásom lényege: eddig hittem benne, hogy mi a telefonra azért kapunk kissé késve frissítést (2022Q4 nekem a legfrissebb), mert az NNG elsősorban autógyártóknak fejleszt, azoké az elsőbbség. Most kiderül, hogy nekik sem adják naprakészen? Vagy ők adják, de akkor az is szempont legyen autóvásárláskor, hogy kinek a navigációs szoftverét használja? A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2023
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2569153.html#2569153
Az nng oldalán ha kiválasztottam az autós navit, akkor 1 éves térképet dobott, ha más gagyi tipust választottam, akkor meg frisset listázott... "Elrettentő" példa: valakitől kaptam egy levetett tizenx? éves garmin nüvi360 gps-t és csodák csodája, tavaly még ingyé lehet letölteni friss térképet hozzá (most nézem, már nem találom...) mod: megtaláltam, most is letölthető: Elkészült a NaviGuide Magyarország térkép 2023.1 NT A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2023
Nem igen lehet naprakész, hiszen a beépitett navi az auto szerves része, azaz engedélyezni kell. Ahhoz meg idö kell, igy általában egyéves térképek vannak az uj kocsikban. Persze az elado frissithetné mielött megveszed, de az neki pénzbe kerülne.
Valamikor volt olyan, hogy elöbb DVD-n majd késöbb SD kártyán volt a térkép. Ma nem tudom, hogyan töltik be az ujat.
USB pendrive-ról Az a baj hogy nincs friss, csak mindig 1 éves ami letölthető frissíthető.
Pont jó időpont volt az azonosításhoz az M5 déli új elkerülő szakasza, rá több mint egy évre nem volt a terképfrissítésben, akkor vettem az autót. Ez volt nekik a Friss térkép. Békéltető testület lett a vége...
3 ágú csillag 2020-tól: OTA-n vagy az autót csatlakoztassa a márkaszervíz az 1gpbs-es Ethernet porton keresztül az internetre/helyileg is tudnak térképet feltölteni.
4 karikás márka: 2013-2020: SD kártya, 2020 után USB adathordozó (a 2020 utáni autókra se CD olvasót se SD kártya foglalatot nem tettek, a másik érdekes dolog az az hogy a 2020 előttiekben is minél magasabb kategóriáju volt az infotainment rendszer annál ritkább a CD olvasó) Volvó: USB és OTA (az összes modelhez ingyenes a térkép) Kék/fekete kör alakú négyzetek: USB és OTA. Kb. az összes 2020 utáni modelekben (még a franciákban is) van az autó menüjéből elérhétő és fizethető OTA térkép letöltés, az autókölcsönző cég hanyagsága az egyedüli tényező amiért régiek tudnak lenni a térképek.
Gondolod, hogy az autokölcsönzök tudják, hogy mekyik kocsiban van egyáltalán navi és milyen annak a kora. Tul sokat vársz el tölük, föleg akkor ha látod, hogy az USAban uj kocsit is lehet venni amiben nincs aktiválva a navigator. Ez számukra egy extra gond meg kiadás lenne. Akkor már egyszerübb az ember kezébe adni egy extra navigátort ( tomtom stb), söt ahogy irtam a gyári beépitett (?) táblagépre saját szoftwaret meg térképet telepiteni és azzal szivatni pénzért a népet.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2023
Pontosan erröl van szo.
Csak utálom amikor az amugy ingyenes szolgáltatásokat is pénzzért akarják eladni.
DUNE 2000 rendezői változat.
Harkonnen bárónak vajon melyik lelkes DIY alattvalója fabrikálta a reptető kütyüjét? Középen azzal a szénréteg trimmerrel lehet kalibrálni a lebegést ?? Imádom amikor a távoli jövőben játszódó Sci-Fi filmekben visszaköszön a fantáziátlan kellékeseknek a "tehetsége" |
Bejelentkezés
Hirdetés |