Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   297 / 327
(#) mtomihun hozzászólása Júl 9, 2023 /
 
Sziasztok

Szerintetek 2db napelemmel , és 2db ilyennel tölthetek egy akkupakkot?
(#) erbe válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
Milyen akkupakkot?
Ezek a töltők 1-1 akku töltéséhez valók.
(#) mtomihun válasza erbe hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
Nem egy akkut töltök, hanem több párhuzamosan kapcsolt akkut. Van 2 ilyen pakk, és ezekből szerenék egy nagyobb akkut csinálni.
(#) Régi motoros válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
A kérdés a feszültségre vonatkozott. Ha 3.7V -os Li-ion akkut akarsz rátenni, pl18650 -es cellát, párhuzamosan tehetsz rá többet is. Feltételezem a két kimeneti csatlakozó is párhuzamosan kapcsolt, bár adatlap az természetesen nincs. Ha valamilyen elektronikával ellátott akkuról van szó, akkor előbb tudni kell milyen akkukról van szó.

De minél több 18650 cellát teszel rá párhuzamban, annál tovább fog tartani a töltés.
(#) proli007 válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
Hello! Őszintén ebből nem lehet megtudni mi a helyzet és mi a szándékod.
A belinkelt áramkör egy cellát tud tölteni (az mindegy hogy egy vagy 10dB van párhuzamosan ebből kötve). A kimenete nem földfüggetlen, tehát így maximum két soros cellát lehet tölteni úgy hogy a két napelem külön-külön csatlakozik a két MPPT töltőre.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
(#) mtomihun válasza proli007 hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
Akkor átfogalmazom.
2db napelem, 2db elektronika tölthet-e 1db 3,7V-os akkupakkot?
(#) proli007 válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 / 1
 
Az elvileg működhet, maximum a két MPPT teljesítmény optimalizáló logikája zavarhatja egymás működését.
(#) 444Tibi válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 / 1
 
Igen, ez teljesen elfogadott PV rendszereknél, 2 PV sztring, 2 töltésvezérlő azonos feszültségre beállítva.
Nem zavarják egymást (nagyon-nagyon ritka esetbe igen).

1 sztringre 2 MPPT-t nem jó, állandóan elhúzzák egymást, folyamatosan mászkál a töltőáram.
PWM-est nem próbáltam de szerintem aazok se komálják ezt az üzemet.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
(#) vrbr válasza mtomihun hozzászólására (») Júl 9, 2023 / 1
 
Ha jól értelmezem valahogy igy képzeljük el?
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
(#) mtomihun válasza vrbr hozzászólására (») Júl 9, 2023 /
 
Igen, így gondoltam!
(#) mtomihun hozzászólása Júl 9, 2023 /
 
Köszi, köszi, akkor kipróbálom!
(#) Suba53 hozzászólása Júl 24, 2023 /
 
Sziasztok!
A "milyen alkatrész" témában olvasottak kapcsán nézegettem a LiFEPO4 akkumulátorokkal kapcsolatos dolgokat a neten.
És ugyan elég drágán, de kínálnak a hagyományos ólom akkuk méretének megfelelő darabokat is, kvázi a neki megfelelő ólmos kiváltására.
Nagyon jó dolgokat írnak ezekről a típusokról, így kíváncsi lennék rá, hogy milyen reális gyakorlati lehetőségek vannak mondjuk egy szünetmentes tápban kiváltani az ólom akkut LiFEPO4 akkura?
Van infó arról, hogy egyáltalán van lehetőség rá, vagy a méret stimmelésén kívűl a teljes elektronikát át kell szabni az új akkuhoz?
(#) nedudgi válasza Suba53 hozzászólására (») Júl 24, 2023 /
 
Hosszaabb szöveget nem tudok írni.
Súly, hatásfok, környezetvédelem.
3,3V tápfeszültségű áramkörökhöz ideélis a LiFePo4
(#) 444Tibi válasza Suba53 hozzászólására (») Júl 24, 2023 /
 
Lehetséges.
Elvileg autóba is lehetne beépíteni, 3,6*4=14,4V azaz ennyi egy hagyományos autó generátor max. töltőfeszültsége is. A lifepo max. 3,65V/cella azaz 14,6V ha 4 cellát veszek alapul. Ezek a feszültség értékek teljességgel lefedik a hagyományos ólomakku maximális 14,4V töltőfeszültségét, 14,4V a vízbontási határ jó állapotú csallákat feltételezve.
UPS üzembe kéne néha kis "nyugalom" a lifepo celláknak, nem szereti a folyamatos maximális feszültségen tartást. Az ólomakku meg rajong a folyamatos 13,8-14V közötti szintentartásért.
Itt egy feszültség táblázat, 13,6 voltra beállított max. töltőfeszültségnél akár alkalmas is lehet UPS üzembe. (12 voltos rendszert alapul véve)
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2023
(#) Kovidivi válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
"UPS üzembe kéne néha kis "nyugalom" a lifepo celláknak, nem szereti a folyamatos maximális feszültségen tartást. Az ólomakku meg rajong a folyamatos 13,8-14V " - ez csak azért van, mert az ólom akksi önkisülése elég magas, és szeret mindig maxon lenni, míg a lithium akksinak tök mindegy, hogy milyen töltöttségi szinten tárolod, nem károsodik, és az önkisülése is szinte semmi, szóval semmi baja nem lesz, ha rajta van a folyamatos 14V a kapcsain, nem fog áram sem folyni sehova. 4S lifepo4-nél pedig tökéletes a 3.5V-os cellánkénti feszültség. De BMS-t muszáj rakni az akksihoz...
(#) 444Tibi válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
Több helyen olvastam már hogy egy hagyományos li-ion cella legjobban 3,96 volton szeret "tartózkodni.
Itt nincs úgymond kifeszítve mint egy íj, nyugalomban van, a kémiai folyamatoknak ez egy teljesen passzív szakasza.
Vagyis ha valaki esetleg liion kémiával építene UPS-t, ez a 3,96V az ideális tartási feszültség.
Lifepo nem tudom mennyi lehet de ennek is van biztosan egy ideális maximuma ahol a legjobban érzi magát.

Bár a lifepo kisütési görbéje annyira lapos hogy a fene tudja.
Én február óta egy 9kWh liion pakkal élek együtt, félszigetes napelemes hobbiprojekt.
Az biztos hogy a liion kémia töltöttségi szintje sokkalta szorosabb összefüggést mutat a tényleges töltöttséggel, terhelve és üresjárásban is mint egy LFP kémiás akkupakk.
LFP nekem egyelőre kismerhetetlen, a voltmérő alapján üresbe lehet még 30-40%, leterhelem és 3 perc alatt bezuhan.
Töltése is számomra sok tudást és tapasztalatot kíván amit meg kell szereznem még mert a töltésnél is produkál fura dolgokat.
Pl. ha töltöm, elviekben ugye 3,65V és ilyenkor tényleg kész, fullon van. Viszont képes magától 1 nap alatt visszamászni 3,45-3,5 voltra.
Viszont ha nem ennyire negyek fel a töltéssel, megállok pl. 3,35 volton, akkor a Jóistenen kívül csak egy komoly akkumanagement tudja hogy mennyi is van benne tulajdonképpen.
Liion az korrektebb, az ha nálam 3,9-en van, hajszálpontosan tudom hogy75%-on van az akkupakkom. Vagy 3,4-en, tudom hogy 20%.

BMS, mint írtam, liion pakk, 6P7S, 360Ah, 42 cella.
Ezek elektromos autóból valók, 2019-es gyártási év, és az autóba üzemeltek 2-3 évet.
Mikor megvettem a cellákat, ezredvoltra egyformák voltak.
És nekem nincs BMS. És azóta a 7 soros egység 1 századvoltot csúszott szét. Hajszálpontosan 0,009 V a legnagyobb eltérés. Február óta, napi használatba, kapott hideget-meleget, 120-150 amperrel sütögetem ki a pakkot.
Emiatt nekem nem is lesz BMS mert minek? Ismerek olyat aki 2 éve hajtja ezeket, és még nem másztak szét csak 0,03 voltot Ennyire egyformák a cellák.

18650-ből építkezve az más, oda kell bms.
(#) Régi motoros válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
Honnan lehet ilyen akkut beszerezni? Menyiért vesztegetik?
(#) 444Tibi válasza Régi motoros hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
Bolti ár tizede, nem lopott, legális de vannak buktatói és nem veszélytelen hobbi. Nagyon tud égni. Privizz meg, az ár és beszerzési forrás nem idevaló szerintem
(#) uniman válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
Nevezd meg pontosan, miről írsz: LiFePO4, mert vannak már LiFeYPO4 cellák is!
Az előzőek cellafeszültsége pedig 3,2V. Pl. 4 cella: 12,8V.
(#) 444Tibi válasza uniman hozzászólására (») Júl 27, 2023 / 1
 
Én tudásom szerint a kettő köött feszültségben semmi eltérés nincs.
A Y azaz yttrium katódos tölthető nulla fok alatt is és nagyobb a ciklusszáma.
Feszültségben egyformák.
A 3,2 a névleges. Mindkettőnek 3,65V a vége. vagyis nem kell megneveznem mert én a feszültségszinteket írtam le.
Kihangsúlyoztam hogy liion vagy lfp.
(#) Suba53 hozzászólása Aug 4, 2023 / 1
 
Megoldódni látszik egy régebbi kérdés. Korábban szó volt róla, hogy Li-Ion akkuval működő kézi szerszámokhoz rendszeresen adott 5db 18650-es cellát tartalmazó kvázi "szabvány" akkumulátor pakk, amire a gyártó 48V-ot ír ( vagy bármilyen egzotikus értéket ) mit takarhat.

Nos ma jött meg a lealkudtuk.hu oldalon rendelt akkumulátoros fűkasza. Flinke gyártmány, a dobozán is virít a 48V, az akkun is 48V szerepel, a leírásában is végig erre hivatkoznak.
Kibontva látom, hogy kísértetiesen hasonlít mind az akku, mind a töltője a korábban vásárolt Hiunday mini akkus láncfűrész mellé adott 20V-os cuccokra.

Rámérek a 48V-os akkura - 20,4V. Beteszem a Hiunday akkuját a fűkaszába, tökéletesen működik. Beteszem a Flinke akkut a Hiunday láncfűrészbe, tökéletesen működik.

Vagyis nincsenek csodák. Az 5db Li-Ion cellát tartalmazó akku, bármit is írnak rá a nagyot mondó cégek, bizony mindig 20V-os, ahogy a komolyabb cégek szokták megadni.
A jó hír az, hogy van tartalék töltőm, és plusz akkumulátorom a két kütyühöz.
Valamint annak ellenére, hogy nagyon olcsó kínai, meglepően korrekt a kivitele.
(#) img válasza Suba53 hozzászólására (») Aug 5, 2023 / 1
 
Nem szeretnélek lelombozni, de ezt már hónapokkal ezelőtt megbeszéltük, hogy a "48V" nem az akku feszültsége, hanem a típusa.
(#) uniman válasza img hozzászólására (») Aug 5, 2023 / 1
 
Nem látjuk a linket, de pl. itt is egyértelműen le van irva , hogy mennyi az akku feszültsége (ami valójában 18V, de 388V van megadva- nagy V-vel...)
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023

388V.jpg
    
(#) img válasza uniman hozzászólására (») Aug 5, 2023 / 1
 
A kézi csavarbehajtóm leírásában 20V szerepel a 18V-os akkunál (és 21 voltos a töltője ), meg 48V a típusszámánál. Már melegszik, majd, hogy nem forró.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023
(#) Suba53 válasza img hozzászólására (») Aug 5, 2023 1 /
 
Ez a 48V mint típus, már akkor is butaság volt, és most is az.
A fűkasza típusa FK2020, és a 48V, mint teljesítmény adat szerepel a leírásában.
A mellékelt képeken látszik a Hiunday, és a Flinke akku és töltő.
A Hiunday töltője 20V~2Ah ( Mondjuk ez hülyeség, mert egy töltőnél nem értelmezhető az Ah, mint paraméter, de 20V-os akku töltésére alkalmas. ) A Flinke töltője 48V-1A. Ez korrekt adat lehetne - 48V-os akkut tölt 1 Amperrel - már mint az adattáblája szerint, viszont a valóságban 20V-os akkukat tölt ez is, ahogy mértem.
Remélem nem állítod azt, hogy a Flinke töltőjén a 48V-1A a típusa!
Az akkun szereplő 48V bizony az akku feszültségére utal, hamisan, és nem az akku típusa.

Itt bizony úgy akarták valahogy kelendőbbé tenni az árut, hogy valótlan adatokat adtak meg, ahogy ezt nagyon sok kínai készüléknél tapasztalhatjuk.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023
(#) Suba53 válasza Suba53 hozzászólására (») Aug 5, 2023 /
 
Mea Culpa!

Szegény HYUNDAI-t következetesen HIUNDAY néven említettem.
(#) proli007 válasza Suba53 hozzászólására (») Aug 5, 2023 / 6
 
Ne törődj vele, az is el van írva mint a 48V. Eredetileg Hunyadi lett volna.
(#) img válasza Suba53 hozzászólására (») Aug 5, 2023 /
 
Elhiszem neked.
(#) mnyugger válasza proli007 hozzászólására (») Aug 6, 2023 /
 
Én is Hunyadi -nak hívom az autómat. i30
(#) todi2 válasza mnyugger hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Hyundai Motor Company Szöul, Dél-Korea
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2023
Következő: »»   297 / 327
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem