Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen akkupakkot?
Ezek a töltők 1-1 akku töltéséhez valók.
Nem egy akkut töltök, hanem több párhuzamosan kapcsolt akkut. Van 2 ilyen pakk, és ezekből szerenék egy nagyobb akkut csinálni.
A kérdés a feszültségre vonatkozott. Ha 3.7V -os Li-ion akkut akarsz rátenni, pl18650 -es cellát, párhuzamosan tehetsz rá többet is. Feltételezem a két kimeneti csatlakozó is párhuzamosan kapcsolt, bár adatlap az természetesen nincs. Ha valamilyen elektronikával ellátott akkuról van szó, akkor előbb tudni kell milyen akkukról van szó.
De minél több 18650 cellát teszel rá párhuzamban, annál tovább fog tartani a töltés.
Hello! Őszintén ebből nem lehet megtudni mi a helyzet és mi a szándékod.
A belinkelt áramkör egy cellát tud tölteni (az mindegy hogy egy vagy 10dB van párhuzamosan ebből kötve). A kimenete nem földfüggetlen, tehát így maximum két soros cellát lehet tölteni úgy hogy a két napelem külön-külön csatlakozik a két MPPT töltőre. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
Akkor átfogalmazom.
2db napelem, 2db elektronika tölthet-e 1db 3,7V-os akkupakkot?
Az elvileg működhet, maximum a két MPPT teljesítmény optimalizáló logikája zavarhatja egymás működését.
Igen, ez teljesen elfogadott PV rendszereknél, 2 PV sztring, 2 töltésvezérlő azonos feszültségre beállítva.
Nem zavarják egymást (nagyon-nagyon ritka esetbe igen). 1 sztringre 2 MPPT-t nem jó, állandóan elhúzzák egymást, folyamatosan mászkál a töltőáram. PWM-est nem próbáltam de szerintem aazok se komálják ezt az üzemet. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
Ha jól értelmezem valahogy igy képzeljük el?
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2023
Sziasztok!
A "milyen alkatrész" témában olvasottak kapcsán nézegettem a LiFEPO4 akkumulátorokkal kapcsolatos dolgokat a neten. És ugyan elég drágán, de kínálnak a hagyományos ólom akkuk méretének megfelelő darabokat is, kvázi a neki megfelelő ólmos kiváltására. Nagyon jó dolgokat írnak ezekről a típusokról, így kíváncsi lennék rá, hogy milyen reális gyakorlati lehetőségek vannak mondjuk egy szünetmentes tápban kiváltani az ólom akkut LiFEPO4 akkura? Van infó arról, hogy egyáltalán van lehetőség rá, vagy a méret stimmelésén kívűl a teljes elektronikát át kell szabni az új akkuhoz?
Hosszaabb szöveget nem tudok írni.
Súly, hatásfok, környezetvédelem. 3,3V tápfeszültségű áramkörökhöz ideélis a LiFePo4
Lehetséges.
Elvileg autóba is lehetne beépíteni, 3,6*4=14,4V azaz ennyi egy hagyományos autó generátor max. töltőfeszültsége is. A lifepo max. 3,65V/cella azaz 14,6V ha 4 cellát veszek alapul. Ezek a feszültség értékek teljességgel lefedik a hagyományos ólomakku maximális 14,4V töltőfeszültségét, 14,4V a vízbontási határ jó állapotú csallákat feltételezve. UPS üzembe kéne néha kis "nyugalom" a lifepo celláknak, nem szereti a folyamatos maximális feszültségen tartást. Az ólomakku meg rajong a folyamatos 13,8-14V közötti szintentartásért. Itt egy feszültség táblázat, 13,6 voltra beállított max. töltőfeszültségnél akár alkalmas is lehet UPS üzembe. (12 voltos rendszert alapul véve) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2023
"UPS üzembe kéne néha kis "nyugalom" a lifepo celláknak, nem szereti a folyamatos maximális feszültségen tartást. Az ólomakku meg rajong a folyamatos 13,8-14V " - ez csak azért van, mert az ólom akksi önkisülése elég magas, és szeret mindig maxon lenni, míg a lithium akksinak tök mindegy, hogy milyen töltöttségi szinten tárolod, nem károsodik, és az önkisülése is szinte semmi, szóval semmi baja nem lesz, ha rajta van a folyamatos 14V a kapcsain, nem fog áram sem folyni sehova. 4S lifepo4-nél pedig tökéletes a 3.5V-os cellánkénti feszültség. De BMS-t muszáj rakni az akksihoz...
Több helyen olvastam már hogy egy hagyományos li-ion cella legjobban 3,96 volton szeret "tartózkodni.
Itt nincs úgymond kifeszítve mint egy íj, nyugalomban van, a kémiai folyamatoknak ez egy teljesen passzív szakasza. Vagyis ha valaki esetleg liion kémiával építene UPS-t, ez a 3,96V az ideális tartási feszültség. Lifepo nem tudom mennyi lehet de ennek is van biztosan egy ideális maximuma ahol a legjobban érzi magát. Bár a lifepo kisütési görbéje annyira lapos hogy a fene tudja. Én február óta egy 9kWh liion pakkal élek együtt, félszigetes napelemes hobbiprojekt. Az biztos hogy a liion kémia töltöttségi szintje sokkalta szorosabb összefüggést mutat a tényleges töltöttséggel, terhelve és üresjárásban is mint egy LFP kémiás akkupakk. LFP nekem egyelőre kismerhetetlen, a voltmérő alapján üresbe lehet még 30-40%, leterhelem és 3 perc alatt bezuhan. Töltése is számomra sok tudást és tapasztalatot kíván amit meg kell szereznem még mert a töltésnél is produkál fura dolgokat. Pl. ha töltöm, elviekben ugye 3,65V és ilyenkor tényleg kész, fullon van. Viszont képes magától 1 nap alatt visszamászni 3,45-3,5 voltra. Viszont ha nem ennyire negyek fel a töltéssel, megállok pl. 3,35 volton, akkor a Jóistenen kívül csak egy komoly akkumanagement tudja hogy mennyi is van benne tulajdonképpen. Liion az korrektebb, az ha nálam 3,9-en van, hajszálpontosan tudom hogy75%-on van az akkupakkom. Vagy 3,4-en, tudom hogy 20%. BMS, mint írtam, liion pakk, 6P7S, 360Ah, 42 cella. Ezek elektromos autóból valók, 2019-es gyártási év, és az autóba üzemeltek 2-3 évet. Mikor megvettem a cellákat, ezredvoltra egyformák voltak. És nekem nincs BMS. És azóta a 7 soros egység 1 századvoltot csúszott szét. Hajszálpontosan 0,009 V a legnagyobb eltérés. Február óta, napi használatba, kapott hideget-meleget, 120-150 amperrel sütögetem ki a pakkot. Emiatt nekem nem is lesz BMS mert minek? Ismerek olyat aki 2 éve hajtja ezeket, és még nem másztak szét csak 0,03 voltot Ennyire egyformák a cellák. 18650-ből építkezve az más, oda kell bms.
Honnan lehet ilyen akkut beszerezni? Menyiért vesztegetik?
Bolti ár tizede, nem lopott, legális de vannak buktatói és nem veszélytelen hobbi. Nagyon tud égni. Privizz meg, az ár és beszerzési forrás nem idevaló szerintem
Nevezd meg pontosan, miről írsz: LiFePO4, mert vannak már LiFeYPO4 cellák is!
Az előzőek cellafeszültsége pedig 3,2V. Pl. 4 cella: 12,8V.
Én tudásom szerint a kettő köött feszültségben semmi eltérés nincs.
A Y azaz yttrium katódos tölthető nulla fok alatt is és nagyobb a ciklusszáma. Feszültségben egyformák. A 3,2 a névleges. Mindkettőnek 3,65V a vége. vagyis nem kell megneveznem mert én a feszültségszinteket írtam le. Kihangsúlyoztam hogy liion vagy lfp.
Megoldódni látszik egy régebbi kérdés. Korábban szó volt róla, hogy Li-Ion akkuval működő kézi szerszámokhoz rendszeresen adott 5db 18650-es cellát tartalmazó kvázi "szabvány" akkumulátor pakk, amire a gyártó 48V-ot ír ( vagy bármilyen egzotikus értéket ) mit takarhat.
Nos ma jött meg a lealkudtuk.hu oldalon rendelt akkumulátoros fűkasza. Flinke gyártmány, a dobozán is virít a 48V, az akkun is 48V szerepel, a leírásában is végig erre hivatkoznak. Kibontva látom, hogy kísértetiesen hasonlít mind az akku, mind a töltője a korábban vásárolt Hiunday mini akkus láncfűrész mellé adott 20V-os cuccokra. Rámérek a 48V-os akkura - 20,4V. Beteszem a Hiunday akkuját a fűkaszába, tökéletesen működik. Beteszem a Flinke akkut a Hiunday láncfűrészbe, tökéletesen működik. Vagyis nincsenek csodák. Az 5db Li-Ion cellát tartalmazó akku, bármit is írnak rá a nagyot mondó cégek, bizony mindig 20V-os, ahogy a komolyabb cégek szokták megadni. A jó hír az, hogy van tartalék töltőm, és plusz akkumulátorom a két kütyühöz. Valamint annak ellenére, hogy nagyon olcsó kínai, meglepően korrekt a kivitele.
Nem szeretnélek lelombozni, de ezt már hónapokkal ezelőtt megbeszéltük, hogy a "48V" nem az akku feszültsége, hanem a típusa.
Nem látjuk a linket, de pl. itt is egyértelműen le van irva , hogy mennyi az akku feszültsége (ami valójában 18V, de 388V van megadva- nagy V-vel...)
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023
A kézi csavarbehajtóm leírásában 20V szerepel a 18V-os akkunál (és 21 voltos a töltője ), meg 48V a típusszámánál. Már melegszik, majd, hogy nem forró.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023
Ez a 48V mint típus, már akkor is butaság volt, és most is az.
A fűkasza típusa FK2020, és a 48V, mint teljesítmény adat szerepel a leírásában. A mellékelt képeken látszik a Hiunday, és a Flinke akku és töltő. A Hiunday töltője 20V~2Ah ( Mondjuk ez hülyeség, mert egy töltőnél nem értelmezhető az Ah, mint paraméter, de 20V-os akku töltésére alkalmas. ) A Flinke töltője 48V-1A. Ez korrekt adat lehetne - 48V-os akkut tölt 1 Amperrel - már mint az adattáblája szerint, viszont a valóságban 20V-os akkukat tölt ez is, ahogy mértem. Remélem nem állítod azt, hogy a Flinke töltőjén a 48V-1A a típusa! Az akkun szereplő 48V bizony az akku feszültségére utal, hamisan, és nem az akku típusa. Itt bizony úgy akarták valahogy kelendőbbé tenni az árut, hogy valótlan adatokat adtak meg, ahogy ezt nagyon sok kínai készüléknél tapasztalhatjuk. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2023
Mea Culpa!
Szegény HYUNDAI-t következetesen HIUNDAY néven említettem.
Ne törődj vele, az is el van írva mint a 48V. Eredetileg Hunyadi lett volna.
Én is Hunyadi -nak hívom az autómat. i30
|
Bejelentkezés
Hirdetés |