Fórum témák
» Több friss téma |
Én se gondoltam volna . De én is találkoztam már olyan utángyártott felső vezérmű kerékkel hogy a furat (igaz egy kis hézaggal csak) de nem jó helyen volt. Itt is ez lehetett a probléma.
Üdv, 1994 1.4-es opel astra kombi indításával támadt problémám. Índítózásra az inditómor megy, de semi jele annak, hogy megpróbálna beindulni. Odáig eljutottam, hogy a gyertyánál nincs szikra. A gyújtótrafó kb 1 éve lett kicserélve, csodálnám, ha azzal lenne a probléma, persze nem kizárt. Azt jól tudom, hogy a gyújtótrafó bejövő csatlakozásánál az első és a negyedik között kell lennie 12 V-nak, a két középsőn meg valami vezérlő jel megy?
Nem értek hozzá, de nekem is volt hasonló problémám. A trafót kicserélték egy vadonat új, de utángyártott darabra, valamint az egész gyújtókábel rendszert. Nem sokáig működött. Végül egy másik szerelő egy bontott, de eredeti példányt tett bele. Utána nem volt bajom vele.
Milyen márkájúra lett cserélve? Én amióta bontóból hordom az alkatrészeket, nem volt sose gondom. Az utángyártottakkal, viszont nagyon negatív a véleményem/tapasztalatom. Termosztátból pl fél év alatt 3 db ment ki, mire kapott egy bontottat, ami 7 éve gond nélkül dolgozik. Kerékccsapágy meg zsír újan 800km-t bírt. Egyébként ha tudsz opcom diagot kölcsön kérni, akkor tudod tesztelni a gyújtást.
Szia! Motorkódot írhattál volna.
A vezérlő ha nem látja hogy forog a motor nem ad jelet az injektornak. Daewoo Nexiánál (tudom, nem Opel, de nagyon hasonló és elég jól ismerem, GM HEI rendszerű gyújtás) olyan a rendszer, hogy van az osztófejben egy indukciós jeladó, ez adja a fordulat jelet a gyújtásmodulnak, ami intézi a gyújtást önmagában a trafón keresztül amíg nem kap módosító jelet a vezérlőtől. Ez kb. 500-as fordulatig nem következik be. Továbbá a gyújtásmodul adja a fordulatszám jelet a vezérlőnek. Nem lesz befecskendezés se hibakód ha az ECU nem látja hogy forogna a motor. Egyerűen megáll a rendszer akár 5000-es fordulatnál is. Itt nincs vezérműtengely jeladó mint másodlagos fordulatszám jel forrás, amit alapul véve átállhat a vezérlő vészüzemre, az autó a fordulat jel elvesztésével járásképtelen lesz. Kicsit "kellemetlen" ha ez mondjuk kamion előzése közben következik be... Saját élmény... A kérdés az hogy milyen indukciós vagy hall jeladós érzékelő van az autódban. Oszcilloszkóp sokat tud segíteni, multiméter jó de korlátozottan használható. Javasolnám hogy keress hozzá kapcsolási rajzot és az alapján kezdjél neki a diagnosztikának. Ha bizonytalan vagy az egyik modul /jeladó működésében érdemes cserélni, lehetőleg gyárira vagy olyan gyártó termékér ami OEM beszállítója egy ismertebb márkának. Jobb mint a tréler és a várakozás. B verzió: autóvillamossági szerelő.... Elosztós rendszernél van egy primitív teszt: gyertyák ki, egy gyújtáskábellel közvetlenül rákötöd a gyertyát a beszerelt trafóra, a gyertyát krokodilcsipesszel rá a motorblokkra mint belső földelésre, majd indítózol... Ne nyúlj hozzá közben.. Nem tudom van-e gyári indításgátló az autódban, ha nem látja a kulcsot akkor az ECU tiltja a gyújtást és az injektorokat. Közben meg panaszkodik, villogtatja a megfelelő LED-et. De ezt csak akkor nézi amikor áram alá kerül a rendszer. Utána nem. Nexiánál tapasztaltam, szkóppal néztem mit művel az IMMO egység. Bocs ha hosszú voltam, még hat a kávé...
Szia, C14SE a motor kódja.
Szia. Hú..C14SE A legjobb motor és vezérlő.
Idézet: „"Índítózásra az inditómor megy, de semi jele annak, hogy megpróbálna beindulni."” Injektorok és tápszivattyú indítózás közben működnek? Mert ha nem akkor már főtengely jel (szenzor P35) sincs az ECU felé. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2023
gyujtás modul vagy hall jeleadó, tipikus hiba.
Én is a gyújtásmodulra gyanakszom, csak valahogy azt szeretném előbb megvizsgálni, hogy a gyújtótrafóba bemenő jel, feszültség jó e, csak nem tudom, hogy a 4 becsatlakozó vezetéken mit kell mérnem.
De jó kis ábra, ezen hol van a gyújtó trafó?
Nem az én világom, de én bal oldalon, középen, az L2-re tippelek.
Sziasztok!
Astra H Z16XER, másfél éve vettem, már akkor is figyeltem, hogy a töltésem kicsit gyenge, fogyasztók nélkül sem nagyon ment 13.8V fölé, de akkor nem foglalkoztam vele. Mostanra romlott a helyzet, 13.4V körül volt a "normális", de ami a legnagyobb baj volt a nyáron, hogy ha ment a klíma alapjáraton, akkor a hűtőventilátor annyira lehúzta, hogy leesett 12V alá és becsipogott a töltésvisszajelző. Sajnos nagy magabiztosan nem mértem töltést a generátoron, hanem rögtön cseréltem, aztán most ott vagyok ahol a part szakad, mert mégsem azzal volt baj. Az új generátoron már csak ránéztem és tölt rendesen 14V fölött, valószínűleg a régi is töltött, de út közben valahol "elveszik". A testpontokat átnéztem, megcsiszoltam, de nem is igazán voltak elkorrodálva, nem is segített. Valakinek van esetleg tippje, hogy mi lehet a baj? Igazából valamivel jobb a helyzet, mint volt, 13.8V körül van alapjáraton, az már elfogadható, de a ventilátor még mindig lehúzza 12V körülig. Esetleg az előtét ellenállása lehet a baj? Illetve mennyire normális, hogy a generátor 14.2V töltéséből az akksiig már csak 13.8V jut el?
Hello!
Ha a generátor kapcsain rendben van a töltő fesz, de az akkunál már nem, akkor elég rövid a szakasz, hogy megtaláld a hibát. Mérj a gép test és az akku - között feszültséget 0V-nak kell lennie, ha nem annyi akkor test/kötés hiba lesz. Ne feltétlenül a csavaroknál keresd a hibát. A vezetékre roppantott saruk épp úgy gyenge pontok mint a csavarok. Kap hideget, meleget, felcsapódó vizet stb. Ez beszivárod a saruba és átmeneti ellenállást képez. Járó motornál kapcsold fel az összes nagy fogyasztót (távolsági, ködlámpa, ventillátor maxra). Ha a saru a hunyó, akkor az átmeneti ellenálláson eső feszültség és az átfolyó áram szorzata lesz az a teljesítmény, ami megmutatja a hiba helyét. Tehát a kötés/saru melegedni fog. Óvatosan fogd meg, nálunk ismerősömnek megégette rendesen a kezét. testkábel hiba
Buta kérdés (de velem már legalább kétszer előfordult ) , de ugye nem az indításgátló az oka? Nekem G Astrám van, ami kicsit fiatalabb (2007-es) és annak a slusszkulcsban van egy kb. 3x3x4 mm-es "valami", ami szeret kiesni, ha a slusszkulcsot szétszeded pl. elemcsere miatt, vagy leejted és szétesik.
Azt nem tudom, hogy az Opel mióta alkalmazza ezt a technikát! A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2023
Régóta alkalmazza az opel nekem a 98-asba már benne van. Immo transzponderre gondolsz. Ha kiesik általában a műszerfalon dobja is a sárga lámpát.
Nekem nem jelzett ki semmit, csak nem adott gyújtást...
Az nem pontosan
Idézet: , hanem két parazita szikrás gyújtó transzformátor , két gyújtásmodullal egybeépítve! Valahogy így, lásd kép: „"gyújtó trafó"” A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2023
Azért írtam oda hogy "általában" Felszereltségfüggő, mit jelez vissza. Nekem pl a hűtővisszajelző LED nincs benne.
Sziasztok. 98-as F Astra, x14nz. Mi lehet a gond a hátsó szélvédő fütéssel (nem működik)? Kapcsoló jó (kihúzáskor világít), biztosíték jó, illetve a relé is kattan (vadonat új, Bosch), mégse megy ki a "feszkó" hátra. A szélvédőnél a két forrasztási pontnál műszerrel mérve "kisípol". A segítséget előre is köszönöm.
Hello! Feltehetően elszakadt az ajtóátvezetésnél a vezeték..
Prolinál a pont. A szakadás vizsgálat a fűtőszálon záródik. Érdemes lenne a fűtőszálon feszt mérni. Ha nincs akkor átmenő kábel törött. Évjáratot látva szinte biztos ott lesz a hiba.
Azt hogy tudom tesztelni, hogy bemegy e a gyújtó trafóba a szükséges feszültség, jel a bemenő 4 vezetéken? Amúgy pár napja meglepetésre beindult a kocsi, ment is kb 10 percig, aztán a garázsba beállás előtt leállt, éz azóta sem sikerült újra beindítani
Milyen motor (motorkód)? Kiveszed a trafót/kábelt és a gyertyát. Beledugod a trafóba/kábelba. A gyertyát/gyertyákat testre teszed (pl motor). Valakit megkérsz indítózzon. Nézed a gyertyát van-e szikra. Vagy ugyanez a megoldás opcommal. Ott tudsz gyújtástesztet futtatni. Az injektorokat érdemes lehúzni a teszt idejére. Ha van szikra, akkor a primer oldalon a triggerelés rendbe van.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2023
C14 SE. A gyertyás tesztelésen már túl vagyok (nincs szikra), én arra lennék kíváncsi, hogy a gyújtótrafóba bemegye e a kellő feszültség, vagy jel, mert a trafó nem olyan régi.
Azt sikerült megállapítani, hogy a 12V a fenti ábra szerinti 1. és 2. csatlakozó közt megvan, a próbalámba is világít, már csak a 3. és 4. jóságát kéne megállapítani, ha azok jók, akkor mègis a gyújtótrafóbsn van a hiba
Kedves Kollégák! kérdésem : találkozott-e már valaki azzal hopgy az OPEL K ASTRA nagy infotaintment kijelzője elsötétült, egyébként az autó rendesen müködik. megfelelő szögból nézve valami halványan látható a kijelzőn de mintha nem lenne háttér világitása, néhol a cserét ajánlják potom 400 ezer Ft ért, kérdés javitotta-e már valaki találkoztatok e ilyennel állitólag ez nagyon gyakori a K astráknál.
Akkor szintén diag teszt mód: gyújtás teszt és a legegyszerűbb lenne oszcilloszkóppal figyelni van-e impulzus a primer oldalon. "A trafó nem olyan régi" Az évek alatt szinte az összes utángyártott alkatszét sikerült kidobnom rövig idő alatt. Volt olyan hogy 6 hónap alatt 3 termosztát (egy hamarabb nyitott, kettő meg nyitva maradt). 7 éve van benne bontott termo, a kocsi mai napig megy vele. Csapágy szintén rövid időt bírt, 800km után lógott a kerék. Ha esetleg tudsz kölcsönbe trafót, akkor azzal is próbálhatod. Ha nem gyári márkát vettél hozzá, akkor megvan az esélye, hogy a trafó is ludas lesz. Illetve ha a régi gyertyával szerelted az új trafót, akkor az is okozhat gondot.
Köszi majd megnézem.
Más: van egy 2008-as 1.4 opel astra g classicom (z14xep), ami már egyáltalán nem indul, meg se nyikkan, ha ráadom a gyújtást. Viszont betolásra rögtön beindul. Az egész úgy kezdődött, hogy időnként nehezen indult be, aztán megesett, hogy nem indult, ekkor betolásra igen, aztán ez egyre gyakoribb lett, most meg már kulccsal egyáltalán nem megy. Egyébként ha beindult, utána megy rendesen. Valamilyen elektromos szerkentyű szokott a légbevezetésnél nyekeregni meg kattogni a sikertelen indításkor. Az akkumulátor feszültséget megmértem, 12,8V, az gondolom jó. Van valakinek ötlete?
Nem vagyok autószerelő de megnézetném az önindítót (hamár az nem működik)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |