Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   135 / 138
(#) nyemi válasza tiborati hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Én se gondoltam volna . De én is találkoztam már olyan utángyártott felső vezérmű kerékkel hogy a furat (igaz egy kis hézaggal csak) de nem jó helyen volt. Itt is ez lehetett a probléma.
(#) donpalesz hozzászólása Okt 9, 2023 /
 
Üdv, 1994 1.4-es opel astra kombi indításával támadt problémám. Índítózásra az inditómor megy, de semi jele annak, hogy megpróbálna beindulni. Odáig eljutottam, hogy a gyertyánál nincs szikra. A gyújtótrafó kb 1 éve lett kicserélve, csodálnám, ha azzal lenne a probléma, persze nem kizárt. Azt jól tudom, hogy a gyújtótrafó bejövő csatlakozásánál az első és a negyedik között kell lennie 12 V-nak, a két középsőn meg valami vezérlő jel megy?
(#) elektrorudi válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 9, 2023 /
 
Nem értek hozzá, de nekem is volt hasonló problémám. A trafót kicserélték egy vadonat új, de utángyártott darabra, valamint az egész gyújtókábel rendszert. Nem sokáig működött. Végül egy másik szerelő egy bontott, de eredeti példányt tett bele. Utána nem volt bajom vele.
(#) Georgee válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 10, 2023 /
 
Milyen márkájúra lett cserélve? Én amióta bontóból hordom az alkatrészeket, nem volt sose gondom. Az utángyártottakkal, viszont nagyon negatív a véleményem/tapasztalatom. Termosztátból pl fél év alatt 3 db ment ki, mire kapott egy bontottat, ami 7 éve gond nélkül dolgozik. Kerékccsapágy meg zsír újan 800km-t bírt. Egyébként ha tudsz opcom diagot kölcsön kérni, akkor tudod tesztelni a gyújtást.
(#) torkosborz válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 10, 2023 /
 
Szia! Motorkódot írhattál volna.
A vezérlő ha nem látja hogy forog a motor nem ad jelet az injektornak. Daewoo Nexiánál (tudom, nem Opel, de nagyon hasonló és elég jól ismerem, GM HEI rendszerű gyújtás) olyan a rendszer, hogy van az osztófejben egy indukciós jeladó, ez adja a fordulat jelet a gyújtásmodulnak, ami intézi a gyújtást önmagában a trafón keresztül amíg nem kap módosító jelet a vezérlőtől. Ez kb. 500-as fordulatig nem következik be. Továbbá a gyújtásmodul adja a fordulatszám jelet a vezérlőnek.
Nem lesz befecskendezés se hibakód ha az ECU nem látja hogy forogna a motor. Egyerűen megáll a rendszer akár 5000-es fordulatnál is. Itt nincs vezérműtengely jeladó mint másodlagos fordulatszám jel forrás, amit alapul véve átállhat a vezérlő vészüzemre, az autó a fordulat jel elvesztésével járásképtelen lesz.
Kicsit "kellemetlen" ha ez mondjuk kamion előzése közben következik be... Saját élmény...
A kérdés az hogy milyen indukciós vagy hall jeladós érzékelő van az autódban. Oszcilloszkóp sokat tud segíteni, multiméter jó de korlátozottan használható.
Javasolnám hogy keress hozzá kapcsolási rajzot és az alapján kezdjél neki a diagnosztikának.
Ha bizonytalan vagy az egyik modul /jeladó működésében érdemes cserélni, lehetőleg gyárira vagy olyan gyártó termékér ami OEM beszállítója egy ismertebb márkának. Jobb mint a tréler és a várakozás.

B verzió: autóvillamossági szerelő....

Elosztós rendszernél van egy primitív teszt: gyertyák ki, egy gyújtáskábellel közvetlenül rákötöd a gyertyát a beszerelt trafóra, a gyertyát krokodilcsipesszel rá a motorblokkra mint belső földelésre, majd indítózol... Ne nyúlj hozzá közben..

Nem tudom van-e gyári indításgátló az autódban, ha nem látja a kulcsot akkor az ECU tiltja a gyújtást és az injektorokat. Közben meg panaszkodik, villogtatja a megfelelő LED-et. De ezt csak akkor nézi amikor áram alá kerül a rendszer. Utána nem. Nexiánál tapasztaltam, szkóppal néztem mit művel az IMMO egység.

Bocs ha hosszú voltam, még hat a kávé...
(#) donpalesz válasza torkosborz hozzászólására (») Okt 10, 2023 /
 
Szia, C14SE a motor kódja.
(#) nyemi válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 10, 2023 /
 
Szia. Hú..C14SE A legjobb motor és vezérlő.
Idézet:
„"Índítózásra az inditómor megy, de semi jele annak, hogy megpróbálna beindulni."”

Injektorok és tápszivattyú indítózás közben működnek? Mert ha nem akkor már főtengely jel (szenzor P35) sincs az ECU felé.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2023

c14se.JPG
    
(#) Baxi válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 10, 2023 /
 
gyujtás modul vagy hall jeleadó, tipikus hiba.
(#) donpalesz válasza Baxi hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Én is a gyújtásmodulra gyanakszom, csak valahogy azt szeretném előbb megvizsgálni, hogy a gyújtótrafóba bemenő jel, feszültség jó e, csak nem tudom, hogy a 4 becsatlakozó vezetéken mit kell mérnem.
(#) donpalesz válasza nyemi hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
De jó kis ábra, ezen hol van a gyújtó trafó?
(#) Gafly válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Nem az én világom, de én bal oldalon, középen, az L2-re tippelek.
(#) Yordwhat hozzászólása Okt 11, 2023 /
 
Sziasztok!

Astra H Z16XER, másfél éve vettem, már akkor is figyeltem, hogy a töltésem kicsit gyenge, fogyasztók nélkül sem nagyon ment 13.8V fölé, de akkor nem foglalkoztam vele. Mostanra romlott a helyzet, 13.4V körül volt a "normális", de ami a legnagyobb baj volt a nyáron, hogy ha ment a klíma alapjáraton, akkor a hűtőventilátor annyira lehúzta, hogy leesett 12V alá és becsipogott a töltésvisszajelző. Sajnos nagy magabiztosan nem mértem töltést a generátoron, hanem rögtön cseréltem, aztán most ott vagyok ahol a part szakad, mert mégsem azzal volt baj. Az új generátoron már csak ránéztem és tölt rendesen 14V fölött, valószínűleg a régi is töltött, de út közben valahol "elveszik". A testpontokat átnéztem, megcsiszoltam, de nem is igazán voltak elkorrodálva, nem is segített.

Valakinek van esetleg tippje, hogy mi lehet a baj? Igazából valamivel jobb a helyzet, mint volt, 13.8V körül van alapjáraton, az már elfogadható, de a ventilátor még mindig lehúzza 12V körülig. Esetleg az előtét ellenállása lehet a baj? Illetve mennyire normális, hogy a generátor 14.2V töltéséből az akksiig már csak 13.8V jut el?
(#) Georgee válasza Yordwhat hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Hello!
Ha a generátor kapcsain rendben van a töltő fesz, de az akkunál már nem, akkor elég rövid a szakasz, hogy megtaláld a hibát. Mérj a gép test és az akku - között feszültséget 0V-nak kell lennie, ha nem annyi akkor test/kötés hiba lesz. Ne feltétlenül a csavaroknál keresd a hibát. A vezetékre roppantott saruk épp úgy gyenge pontok mint a csavarok. Kap hideget, meleget, felcsapódó vizet stb. Ez beszivárod a saruba és átmeneti ellenállást képez. Járó motornál kapcsold fel az összes nagy fogyasztót (távolsági, ködlámpa, ventillátor maxra). Ha a saru a hunyó, akkor az átmeneti ellenálláson eső feszültség és az átfolyó áram szorzata lesz az a teljesítmény, ami megmutatja a hiba helyét. Tehát a kötés/saru melegedni fog. Óvatosan fogd meg, nálunk ismerősömnek megégette rendesen a kezét. testkábel hiba
(#) lazsi válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Buta kérdés (de velem már legalább kétszer előfordult ) , de ugye nem az indításgátló az oka? Nekem G Astrám van, ami kicsit fiatalabb (2007-es) és annak a slusszkulcsban van egy kb. 3x3x4 mm-es "valami", ami szeret kiesni, ha a slusszkulcsot szétszeded pl. elemcsere miatt, vagy leejted és szétesik.
Azt nem tudom, hogy az Opel mióta alkalmazza ezt a technikát!
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2023
(#) Georgee válasza lazsi hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Régóta alkalmazza az opel nekem a 98-asba már benne van. Immo transzponderre gondolsz. Ha kiesik általában a műszerfalon dobja is a sárga lámpát.
(#) lazsi válasza Georgee hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Nekem nem jelzett ki semmit, csak nem adott gyújtást...
(#) nyemi válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 11, 2023 /
 
Az nem pontosan
Idézet:
„"gyújtó trafó"”
, hanem két parazita szikrás gyújtó transzformátor , két gyújtásmodullal egybeépítve! Valahogy így, lásd kép:
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2023
(#) Georgee válasza lazsi hozzászólására (») Okt 13, 2023 /
 
Azért írtam oda hogy "általában" Felszereltségfüggő, mit jelez vissza. Nekem pl a hűtővisszajelző LED nincs benne.
(#) csapo1002 hozzászólása Okt 13, 2023 /
 
Sziasztok. 98-as F Astra, x14nz. Mi lehet a gond a hátsó szélvédő fütéssel (nem működik)? Kapcsoló jó (kihúzáskor világít), biztosíték jó, illetve a relé is kattan (vadonat új, Bosch), mégse megy ki a "feszkó" hátra. A szélvédőnél a két forrasztási pontnál műszerrel mérve "kisípol". A segítséget előre is köszönöm.
(#) proli007 válasza csapo1002 hozzászólására (») Okt 13, 2023 / 2
 
Hello! Feltehetően elszakadt az ajtóátvezetésnél a vezeték..
(#) Georgee válasza csapo1002 hozzászólására (») Okt 13, 2023 / 1
 
Prolinál a pont. A szakadás vizsgálat a fűtőszálon záródik. Érdemes lenne a fűtőszálon feszt mérni. Ha nincs akkor átmenő kábel törött. Évjáratot látva szinte biztos ott lesz a hiba.
(#) donpalesz hozzászólása Okt 18, 2023 /
 
Azt hogy tudom tesztelni, hogy bemegy e a gyújtó trafóba a szükséges feszültség, jel a bemenő 4 vezetéken? Amúgy pár napja meglepetésre beindult a kocsi, ment is kb 10 percig, aztán a garázsba beállás előtt leállt, éz azóta sem sikerült újra beindítani
(#) Georgee válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 19, 2023 /
 
Milyen motor (motorkód)? Kiveszed a trafót/kábelt és a gyertyát. Beledugod a trafóba/kábelba. A gyertyát/gyertyákat testre teszed (pl motor). Valakit megkérsz indítózzon. Nézed a gyertyát van-e szikra. Vagy ugyanez a megoldás opcommal. Ott tudsz gyújtástesztet futtatni. Az injektorokat érdemes lehúzni a teszt idejére. Ha van szikra, akkor a primer oldalon a triggerelés rendbe van.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2023
(#) donpalesz válasza Georgee hozzászólására (») Okt 19, 2023 /
 
C14 SE. A gyertyás tesztelésen már túl vagyok (nincs szikra), én arra lennék kíváncsi, hogy a gyújtótrafóba bemegye e a kellő feszültség, vagy jel, mert a trafó nem olyan régi.
(#) donpalesz hozzászólása Okt 19, 2023 /
 
Azt sikerült megállapítani, hogy a 12V a fenti ábra szerinti 1. és 2. csatlakozó közt megvan, a próbalámba is világít, már csak a 3. és 4. jóságát kéne megállapítani, ha azok jók, akkor mègis a gyújtótrafóbsn van a hiba
(#) lacusska hozzászólása Okt 23, 2023 /
 
Kedves Kollégák! kérdésem : találkozott-e már valaki azzal hopgy az OPEL K ASTRA nagy infotaintment kijelzője elsötétült, egyébként az autó rendesen müködik. megfelelő szögból nézve valami halványan látható a kijelzőn de mintha nem lenne háttér világitása, néhol a cserét ajánlják potom 400 ezer Ft ért, kérdés javitotta-e már valaki találkoztatok e ilyennel állitólag ez nagyon gyakori a K astráknál.
(#) Georgee válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 24, 2023 /
 
Akkor szintén diag teszt mód: gyújtás teszt és a legegyszerűbb lenne oszcilloszkóppal figyelni van-e impulzus a primer oldalon. "A trafó nem olyan régi" Az évek alatt szinte az összes utángyártott alkatszét sikerült kidobnom rövig idő alatt. Volt olyan hogy 6 hónap alatt 3 termosztát (egy hamarabb nyitott, kettő meg nyitva maradt). 7 éve van benne bontott termo, a kocsi mai napig megy vele. Csapágy szintén rövid időt bírt, 800km után lógott a kerék. Ha esetleg tudsz kölcsönbe trafót, akkor azzal is próbálhatod. Ha nem gyári márkát vettél hozzá, akkor megvan az esélye, hogy a trafó is ludas lesz. Illetve ha a régi gyertyával szerelted az új trafót, akkor az is okozhat gondot.
(#) donpalesz válasza Georgee hozzászólására (») Okt 24, 2023 /
 
Köszi majd megnézem.

Más: van egy 2008-as 1.4 opel astra g classicom (z14xep), ami már egyáltalán nem indul, meg se nyikkan, ha ráadom a gyújtást. Viszont betolásra rögtön beindul. Az egész úgy kezdődött, hogy időnként nehezen indult be, aztán megesett, hogy nem indult, ekkor betolásra igen, aztán ez egyre gyakoribb lett, most meg már kulccsal egyáltalán nem megy. Egyébként ha beindult, utána megy rendesen. Valamilyen elektromos szerkentyű szokott a légbevezetésnél nyekeregni meg kattogni a sikertelen indításkor. Az akkumulátor feszültséget megmértem, 12,8V, az gondolom jó. Van valakinek ötlete?
(#) kaqkk válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 24, 2023 / 1
 
Nem vagyok autószerelő de megnézetném az önindítót (hamár az nem működik)
(#) Alaca74 válasza lacusska hozzászólására (») Okt 24, 2023 /
 
Szia! Az enyém is így kezdte, és a végén CSAK a csere oldotta meg! Aliexpresszről lehet rendelni komplett kijelzőt! Én is onnan rendeltem, és kb 1 óra alatt beszereltem, működik!
Következő: »»   135 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem