Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   549 / 623
(#) Gafly válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
A kondenzációs kazán meg több mint száz százalékos hatásfokú.
(#) vision61 válasza Gafly hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 1
 
Ez így van, a 100 %-on felüli hatásfok forgatja visszafelé a gázórát.
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Mégsem igaz. Valahogy nem 55%-os motorok járnak. Sem közúton, sem tengeren. Sőt (mint írtam is) tengeren nem is a haþasfok, hanem az üzemeltetési költség a lényeg.
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Hat igen, az megint egy parasztvakítas. De (félig) még igaz is, ha tudjuk azt, honnan indultunk.
68% X 111%. Az tök állaz.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Miert velem vitatkozol? Ráadásul egyetlen alátámasztott érv nélkül? Irj egy levelet a MAN-nak vagy a Wikinek és bizonyitsd be nekik, hogy hamis adatokat közölnek.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Te, aki állítólag a vilag minden pontján megfordultál, szinte mindent csináltal, tudhatnád mekkora marhaságok ezek az 55% és társai.
Nekem visuont napi munkám. Engem ne etess.
(Több MAN-t tapasztaltam. A wiki pedig ... izé)
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) erbe válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 1
 
Az egyenletes, folyamatosan azonos fordulaton üzemelés a normál dízelnél is 50%-ot közelítő hatásfokot eredményez. Közúton mások a feltételek. Ott csak az elektromossal lehet javítani az energiakihasználáson.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Eddig nem foglalkoztam hajomotorokkal, annyira nem érdekelt, de ti kötöttétek ktt az ebet a krohoz, én meg vettem a fáradtságot és utánnanéztem.
Engem megleptek a publikált adatok. Nyugodtan bizonyitsd be nekünk is, hogy azok hamis adatok, és ne velem kötekedj.
(#) szs válasza erbe hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Kb 40 a legjobb, és az a mai (elméleti) maximum.
En nemcsak utánanéztem.

Az elektromos tényleg javítana, tényleg vágyunk rá. Csak megfelelő akkuk kellenének.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Nem kötök én semmilyen ebet sehová. Csak elmondom azt, ami a valóság, és még tudom is.
Rohadtul nem "kötekedés", ha értem, tudom, tapasztalom a saját foglaljozásom, azt, miben élek.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) nagym6 válasza erbe hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Idézet:
„Közúton mások a feltételek.”
Pontosan. Belsőégésű motoroknak -is- megvan a legjobb hatásfokú fordulatszám, töltésmennyiség, ez csak hajónál lehet állandó hosszú távon. Már a motortervezés is olyan, hogy egy fix üzemmódra optimalizálják, míg közúti motoroknál jóval szélesebb üzemelési tartományban próbálják a legjobbat kihozni, sok kompromisszummal.
(#) zolika60 válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Emlékszem, a hetvenes évek végén, vagy a nyolcvanasok elején volt a TV-ben egy Delta amiben egy (tán francia) autógyár két új kísérleti típusáról volt szó. Az egyik egy családi méretű autó volt a másik egy kicsi városi szaladgálós. Az előbbire 3l alatti fogyasztást jósoltak, az utóbbira 1,5l-t. 100km-enként. A piacon azóta sincs ilyen jármű. Az autók fogyasztása azóta sem csökkent. Igaz a teljesítmény adatok emelkedtek, de a fogyasztás valahogy maradt a régi. Kisebb autókon benzin esetén 6-7l Nagyobb autókon 10-12l. Dízelben 5-10l. Szerintem inkább ezzel van a hiba, nem a hatásfokkal.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Én meg találtam egy talán hitelesebb mérést mint a te mondokád. Figyeld meg a total power output értêket.

Hajomotor hatásfok.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Ugyan mikor voltal egy oceanjáro hidján? Mi arrol beszélünk s nem autokrol.
(#) szs válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Pontosan akkor derülnek ki ezek a dolgok, amikor nemcsakhogy saját zsebből kell fizetni, hanem el is kell kerni.
Volt idő, mikor pizzafutárkodtam. Ott kiderült, hogy csodas fogyasztasi adatok mekkora humbugok. Bizony, a Trabanos futarok is panaszkodtak, hogy a 8 literből nehezen jönnek ki. A csepoKafettosok, hogy a 10 literből se nagyon. Ennyit a csodás szazalékomról meg a csodás fogyasztaokról.
A Wikin lehet hazudozni, persze. Termelik a benzint/gázolajt az autók
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Pont annyiszor, ahányszor te. De teherautón, buszon, stb sokkal többször, mint te. Ez a foglalkozásom, több közöm, több tapasztalatom van, mint neked. Velem kár erről vitáznod.
Én nem csak beszélek róla. Csinálom.

Tulajdonképp: befejezheted nyugodtan a mindenbe beleszólást. Nem értesz hozzá. Nem mondták még?
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) Kinka István válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
A lányom egyik iskolatársát hozták mindig egy mopedautóval. Kétszemélyes volt, egy 250 köbcentiméteres egyhengeres dízelmotor hajtotta. Az eljárt 1,5 liter/100km fogyasztással. Az ára vetekedett egy jobb használt autó árával, talán azért nem terjedt el.
(#) Kinka István válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
A városi közlekedés hány elindulás-megállás ciklusból áll 100km alatt? A gyári adatok folyamatos, egyenletes sebességre vannak megadva. (Így szebb adatok jönnek ki.) A mostani teherautó gyártók nem is adnak meg konkrét fogyasztási adatot, az üzemeltetési körülmények nagyon változatosak lehetnek.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Csak a különbség közöttünk, hogy én utánna is tudok nézni a tényeknek ( lásd a linket) és nem egy teherauto meg buszmotorbol következtetek egy 3-400 méteres tengerjáro hajo motorjának a hatásfokára. ( ha közuti jármű motorjárol lett volna szo, akkor még igazat is adtam volna neked, de te nem erről értekeztél.).
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Én meg csinalom. A tényeket. És megtanultam a dolgokat. Nemcsak irkalok a masok dolgaba bele.
Amihez te nem értesz. Csak dumálsz.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 1
 
Szoljak a modinak, mert teljesen feleslegesen személyeskedsz.
(#) szs válasza Kinka István hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Íhy van, a teherautógyártók csa -úgymond- hozzáveteőleges adatot adnak meg. Meg a NAV is inkább egy (látszólag bonyolult, de jól kiszámolható) fogyasztast fogad el, és még azt is lehet súlyozni emelőhátfallal, konténeremelésel, stb. Mert nincs fix adat.

Kb erről szól az is, amikor az elméleti 40%-os hatásfokról beszelnek a gyártók. Ami tenyleg csak az elerhető maximum.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 2
 
Szólj. Úgy szoktad, ha nem ismerünk el.
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 3
 
Neked mindig igazad van.
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Bizony
(#) nagym6 hozzászólása Nov 19, 2023 / 1
 
Aki kevesli a belsőégésű motorok hatásfokát, gondoljon a gőzmozdonyra a 6%-ával.
(#) Ge Lee hozzászólása Nov 19, 2023 / 2
 
(#) furko válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
Idézet:
„Kb erről szól az is, amikor az elméleti 40%-os hatásfokról beszelnek a gyártók. Ami tenyleg csak az elerhető maximum.”

Ezt úgy mondod mintha evidencia lenne.
Egy belső égésű motor jelentős mennyiségű hőt ad le. Ez teszi ki a vesztesége jelentős részét.
A közúti járművekben ezek nagy része megy a környezetbe. Egy helyhez kötött motor hűtése közben keletkezett hőt, és a kipufogógáz hőjét lehet hasznosítani, ergo nem lesz veszteség. Miért ne lehetne a hatásfoka nagyobb mint 40%?
(#) szs válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 19, 2023 /
 
A szép 424-esnek is max 8%-ot adtak...
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Nov 19, 2023 / 1
 
Vedd már a fáradságot és nézd meg azt a képet amit beraktam. Teljesen feleslegesen vitatkozol - ráadásul nem is velem, hanem nálunk sokkal nagyobb szakemberekkel.
S te autoid motorjairol senki sem vitatkozik, de te a hajomotorokrol akarsz beszélni.
Ugy látszik nagyon nehezedre esik neked is meg Galfy pártfogodnak megnézni egy több mint beszédes képet.
Ha majd arrol akarsz beszélni, folytathatjuk de addig teljesen felesleges.
Következő: »»   549 / 623
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem