Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Köszönöm a válaszokat. De most akkor kinek higyjek?
Meggyőzőbb a pontos adat, na meg olcsóbb is lenne.
Köszönöm. Nagyon jó. Így 1 kg huzal bőven elég a két kimenőre, és marad még a fojtókra is anyag.
Megszólalt végre az El84-es erősítőm Még visszacsatolás, és a varázszsemek nincsenek benne. Most épp trioda módban hallgatom Lajkó Félixet
Az az egy baj van, hogy mst már mégjobban hallom, milyen rossz hangfalaim vannak .... Élethűbb hangja van, mint a PCl 86-nak, de mintha kevesebb magasa lenne. Mérő CD-vel viszont nem tűnt kevésnek ... De most hiányolom nagyon a lábcint
Hú , nem lehet az, hogy a sok hosszú gagyi árnyékolt kábelen veszik el a magas? De elfogadható minőségűt meg errefelé nem lehet szerezni
Most meg olyan orrhangja van , nem tetszik
Miért használsz árnyékolt kábelt?Szerintem nem érdemes , én végfokokban soha nem használok .
Bemenetválasztó RCA aljzatokon közvetlenül elhelyezett relék(amiket DC-vel kapcsolgat 1 forgókapcsoló , vagy más ) és onnan 2- 2 UTP kábel enyhén sodorva a potihoz , ez lehet akár 20-30cm is ,brumm nincs .
Visszacsatolással lecsökken majd az erősítés és megnő a sávszélesség. Nálam is így történt.
Igen, következőnek én is így fogom csinálni Mennyiért és hol lehet kapni ilyen kis reléket? Ezek amúgy reed relék?
Igen, én is ebben reménykedek! Meg söntölöm a 220 nanos csatolókondit, mondjuk egy egy nanossal.
Triodában egyébként teltebb, szebb hangja van (sokkal kisebb teljesítmény [hangerő] mellett)
Úgy látom nagyon profi építőelemeid vannak az erősítőkhöz. Nekem is lenne kérdésem. Mivel van az aljzatok hátlapja feliratozva, és az ellenállások milyen célt szolgálnak a bemeneteken?
Szerintem tetszetős belülről is.
(akkor az enyémnek a belsejét nem láttad :eplus2: )
Feliratok primitív módszerrel készültek , nyáktervezővel megrajzolva , öntapadós papírra kinyomtatva , ráragasztva a nyákra , majd 1-2 réteg lakk és erre az RCA áljzatok .
Az ellenállások 680 Ohm amik sorosan bekötve a bemenettel , mert a relék nyitó érintkezőit felhasználom a nem kapcsolt bemenet földelésére , igy a bemenetek közötti áthallás 0 -ra csökken , de ha ellenállás nem lenne , akkor az ide csatlakotatott készülék kimenetét rövidre zárnám , amit nem igazán szeretne sok gép ...
Nem rossz az belül sem !
Látod azt a sok kábelt az RCA ajzatokról megspórolhattad volna , ha a relés módszert alkalmazod , megéri és egyszerű , ha tiz bemeneted van akkor is csak 2-2 vezetékkel kell a potihoz menni .
Kiegészíteném még azzal is , hogy a bemetválasztó kapcsolóját használom minden funkció kapcsolásra is.
Be/ki /standby/input. 230V kapcsolása rögtön a táp trafón elhelyezett reléve , ehhez kell egy 4-5V/A-es készenléti trafó , de mindent legyszerűsít és nem kell a 230V-os kábellel kavarni az erősítő belsejében . Rajz kicsit bonyinak tünik , de nem az , csak TINA miatt lett ilyen körülményesen megrajzolva . Ha kicsit átnézed érthetővé válik . A tirisztor kapcsolja a a hál.trafó reléjét , ez az ON állás , de ha forgókapcsoló érintkezője tovább lép akkor is bekapcsolva tartja , az OFF helyzetben a T1 tranzisztor kikapcsoja a tirisztor , így 1 áramkörös forgókapcsolóval minden kapcsolás helyben megoldva, kevés vezetékkel , könnyen távvezérelhetőre is módosítható ..
Köszi! Tudom, hogy jobb megoldás, de ez már így marad ... Amúgy brumm nincs egy szál se , hála a jó öreg MM kondiknak ( kilóra vettem )
Köszi! De sajna nem olyan lett, mint amilyet a lelki szemeim előtt láttam
Itt van gyakorlatban a nyák is , nem olyan bonyolult ez .
Köszönöm. Ezt a kapcsolást már lehet hogy elküldted, egyszer áttanulmányoztam. Igyekszem megrajzolni most Eagle-ben a saját on off stdby kapcsolásomat.
De majd lehet hogy változtatnom kell rajta, ugyanis az anódfeszültség 460V a BEAG trafón egyenirányítás nélkül, úgyhogy lehet hogy csöves egyenirányítást kell csinálnom, hogy valamelyest csökkenjen, és akkor az időzítő kapcsolás elviekben elhagyható. A távvezérelhetőségen gondolkodom, a hangerőhöz digitális potit tudnék használni egy mikrokontrollerrel, csak akkor valami visszajelzés kell a hangerősségről. De LCD-t nem tennék bele ha nem muszáj. Azt még nem tudom hogy infrás vagy rádiófrekvenciás legyenn, mert épp most csináltam 434MHz-es adó vevő modulokat.
PIC -el ez az egész kapcsolás szebben és egyszerűbben megcsinálható , neked ez menne is .
Én csináltam külön dobozba infrás hangerő és bemenet választót , elfért még bene 1 DAC is és RIAA . Sajnos ez is LCD-és kijelzővel , relés hangerővel megy , távvezérlő megtanítható vele .
üdv! mért kellene kihajítani?? ámbátor nekem mindenik felesleges,de talán vkinek még jól jöhet...ezért is adom ingyér' én is gyanítottam,h AZ-4es lehet az egyencső,de nem mertem ráfogni.ez régebben egy deszkamodell kapcsolásban ment...már nemigen tervezek vele mást,de kidobni kár lenne. a 807-essel építtettem egyszer PP-t,de csak 360V anódról ment-keveselltem a teljesítményt. nem mértem meg,de 8-10W-nál nemigen jött ki több.akkor valahogy "leírtam"ezt a csövet,bár egyesek nagyon dícsérik a hangját...nem tudom.nálam nem volt kiugróan jó,max átlagos(de inkább az se).elég magas az illesztőimpedanciája,s szerintem 5-600V felett érzi jól magát igazán.több mint valószínű,h nem volt optimális neki a trafó áttétele...azért egy kísérletnek jó volt.ja és hát felsősapkás,amit sokan nem szeretnek-végülis érthető.a 4-ből később kettő elpusztult,egyet eltörtem- ,maradt egy.
Nem lehet hogy valami nagy DC szint van, az audió jel pedig kevés hogy megmozgassa? Mondjuk ha az elektroncső oldalon lévő kapcsolást építetted, akkor a 100 nF miatt nem nagyon lehet DC, ha nincs ott a diódáknál valami elkötve.
Én össze szeretném vonni, ami nálad ON és STDBY, egy STDBY funkcióba. A tirisztornak ugye az nem baj ha nem csak impulzust kap a Gate-re, hanem folyamatosan kapja a feszültséget, és az se, ha be van billenve és ismét kap egy vezérlő impulzst? Mert akkor elég csak a két vezetéket összekötni.
A másik dolog amit meg kell oldanom, hogy az előcsöveket fűtő feszültség és az anódfesz ugyanazon trafón van, ezért a primer 230V-os oldalon nem tudom külön a fűtés után kapcsolni az anódot. A végcsövek fűtése külön trafó lesz.
Működik már, az egyik poti csúszkája kontakthibás volt. Csak kicsi neki a jel, kb duplája kellene, lehet megpróbálom majd feszkétszerezővel
Szia!
Azért bátorkodtam javasolni, mert a kép alapján egyértelműen megállapítható, hogy Szovjet eredetű. A szervíztevékenységem alatt sok száz cirill feliratú elkó végezte a kukába, valószínűsíthetően azért, mert az oroszok képtelenek voltak ilyet elfogadható megbízhatóságúra készíteni. Bár a kihajítottak között 100V-os volt a legnagyobb fesztűrésű, nem gondolnám, hogy nagyobb feszültségre jól meg tudnák csinálni. Valóban, a 807-es nagy feszről működik igazán jól. Ekkor viszont magas lesz az anódimpedancia, ami nem egyszerűsíti a kimenőt, ráadásul, a feszültségek miatt a szigetelést is gondosan kell kivitelezni. Hapro 807-es (AEG 760/C) erőlködőjének is átütött a kimenője. Persze nem baj ha a GATE mindig kap feszt (ellenálláson keresztül ) , de azt tudni kell , ha megszünteted ezt a feszt akkor is nyitva marad , ismételt impulzusra is változatlanul vezetni fog . Azt tervezted , hogy csővel fogsz egyenirányítani , akkor a késleltetés megoldva , standby funkció meg a trafó anódtekercsének kikapcsolásával megoldható . Vagy rosszul értelmeztem amit írtál ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |