Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Most csak megolvadt holnap meg már égni is fog erről ez a véleményem. Ez a táp a képen kuka.
Miért? Hogy? Ha közösítve vannak a pinek, hogy tehet a táp arról, hogy mondjuk 16 helyett 5 vezetéken ment? Vagy 8 helyett 2-3?
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2024
Egy tápnak tudnia kell, hogy egy-egy kivezetésén hány amper folyhat. Ha ennél több folyik, akkor le kell tiltania.
A másik hibalehetőség, hogy laza volt a csatlakozás, és normál áramfelvétel mellett olvadt meg. Egy konzumer táp ettől sosem fog megvédeni. Professzionális tápoknál előfordulhat hőmérő, de ott sem a csatlakozókat szokták mérni.
De ha össze vannak kötve a pinek, akkor az egy kivezetés. 100A, ami számára van 4*16 pines csatlakozó. Szerintem nem is néztétek meg milyen. Kerestem hozzá rajzot, de nem találtam. A tápot belinkeltem.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2024
Még mindig ugyanez a kérdés?
Idézet: „Úgy gondoltam, hogy aki ért hozzá, annak van valami elképzelése arról, hogy akármitől is olvadt meg, de működik, akkor jól működik-e, vagy okozhatott ez olyan dolgot amitől működik, de valami mégsem jó? Vagy ha működik akkor jó? Nem okozhat kárt semmiben?”
Mivel úgy vélem, hogy a válaszolók arra utalnak, hogy ez, gyárilag rosszul kitalált gagyi, és azért rossz, szerintem meg meg sem nézték.
Az életveszélyestől a tönkretehetetlenig elég széles a skála. A termékek ritkán esnek valamelyik végébe. Valószínűleg ez is valahol középtájon van. Nem hiszem, hogy innen túl sokan láttuk volna a belsejét vagy a kapcsolási rajzát. Egyetlen dologra hagyatkozhatunk: Megolvadt az egyik kimeneti csatlakozója. Ez innentől kezdve gyanús. Lehet típushiba is, de az is lehet, hogy az előző tulajdonosa hajtotta túl. Ha aggódsz, vegyél inkább egy újat. Ki tudja mit kapott már ez a táp.
Tehát NINCS abszolut igazság. Azt mondhatom el, hogy én NEM venném meg. Ahogy többen is ezt írták. Te ezt elolvasod, és döntesz. A te dolgod. Ne tedd fel újra és újra ugyanazt a kérdést. Idézet: „szerintem meg meg sem nézték” Ha vádaskodsz, akkor pedig senki nem fog semmit írni neked.
Miután négyszer leírtam, hogy feltehetőleg a pinek közösítve vannak, talán ez azt jelenti "Erőteljes +12 V-os, egysínes kivitel" és akkor is azt írták, hogy a táp hibája, mert csak, és a védelemnek le kellett volna kapcsolnia, mert érzékelnie kellett volna, hogy valamelyik pinen sok áram megy, meg úgy beszélnek róla mintha gagyi lenne, akkor miért én vagyok a rossz, aki csak levonta a következtetéseket, aki nem hasraütésszerűen mondja, hogy ez a legmegbízhatóbb tápgyártó, hanem utánajártam? Szerintem csak szempont, hogy szaklap által nem ajánlott pár ezres Mercury, vagy ajánlott 100e-es 80+ Platinum. Vagy nem tudom hol kéne akkor utánajárnom, mert biztos ajánlják a ROG STRIX videókártyákat is, pedig az is rosszul van összerakva. De szerintem a videókártyákat nem nézik meghibásodási szempontból, a tápokat meg igen. Szerintem a hiba feltételezhető forrása, mértéke, javíthatósága függ attól, hogy milyen táp, mert a gagyira rá lehet mondani, hogy alulméretezett meg rosszul van összerakva, de ennél ez kevésbé feltételezhető.
Ha ennyire utánajártál, akkor ne terhelj minket felesleges kérdésekkel.
Szerintem arra a két megolvadt PCI-e csatlakozóra egy komolyabb videó kártya volt kötve, ami akár 4-500W-ot is fogyaszthatott csúcs terhelésen, játék közben. A kontaktusok nem voltak elég szorosak, ezért olvadt meg.
De van még két érintetlen PCI-e, amire simán rákötheted a te VGA kártyádat ha neked is olyan van, ami az alaplapi PCI-e csatlakozón elérhető táp mellett még igényli a plusz naftát. Vedd meg nyugodtan, ha az ár érték aránya számodra megfelelő.
Az IPON-nál ez a táp újonnan 96.190.-Ft.
Kíváncsi vagyok, mennyiért kínálják, így megpörkölődött állapotban. Amúgy a belseje eléggé korrektnek tűnik. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Üdv!
Adott egy power bank amit óra tápként szeretnék használni de néhány másodperc után kikapcsol.Az óra áramfelvétele fél másodpercenként 100-200 mA rövid impulzus a szünetekben néhány uA. Az usb-n csak a táp vezeték van bekötve. Hogyan tudom folyamatos üzemre bírni a power bankot? + terhelést nem szeretnék bekötni. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Ha nem akarod szészedni, akkor kizárólag plusz terheléssel.
Ha szétszeded, akkor kiderül a kontroll IC típusa. Ha konfigurálható az automatikus lekapcsolás, akkor általában egy lábát kell ellenállással tápra vagy földre húzni. Ha nincs ilyen, akkor marad a plusz terhelés. Azt írod, hogy fél másodpercenként felvesz 200 mA-t. Egyfelől az elég soknak tűnik. Másfelől a gyakorisága is elég sűrű. Lehet, hogy az áramfelvétel hossza olyan rövid, hogy nem érzékeli fogyasztásként a PB elektronikája. Terhelés mikrokontrollerrel.
Én vettem nemrég egy ilyen modult.
Kifejezetten arra, hogy tápként is tudjon működni. A kapcsolót "HOLD" pozícióba kapcsolva folyamatos tápot ad, amíg az akkuk bírják. Aztán lehet tölteni.
Nem találok fogást , hogy tudnám szét szedni? Mozog picit billeg a vége de nem jön szét.
Allja, hátulja milyen? Esetleg az USB csatik előtti előlap kipattintható?
Az a sötétebb rész egybe mozog . A többi rész teljesen egybe van.
Estét!
15 (vagy több) éves vezérlő (HP23 Proportional), a relék érintkezői masszívan beégve. Relék vezérlése mellékelve. A relé 9 V-os annak ellenére, hogy 15 V-os trafó adja a tápfeszültséget. Ezt a kérdést cselesen úgy oldották meg, hogy a relét kapcsoló tranzisztor bázisára kb. 30 %-os PWM jelet adnak (meglepő módon bázisellenállás nélkül). Ebben az állapotban a relére kb. 6 V jut, már ha jól értelmezi a multiméterem a PWM feszültséget. Természetesen eredeti típusú relét már nem kapni. A cserére szánt 9 V-os relé tekercsellenállása 160 Ω (nincs nagy választék). Így viszont a relére már csak 4.5 V jut a műszer szerint, a trafó nagy belső ellenállása miatt. Az ismeretlen, PLCC foglalatú µC egy 78L05-ös stabilizátorról kapja a tápfeszültséget, az nem veszi észre a csökkenést, amit a relé okoz. Ám a deficit akkora, hogy a relé kb. minden második próbálkozásra húz csak be, ami nyílván nagyon nem jó. Mit lehet ezzel a problémával kedeni kezdeni? Nagyobb kondenzátor (C1) nem segít, alig van hullámzás a DC oldalon, a kontrollert nem tudom átprogramozni. Nagyobb feszültségű (12 V) relé meg sem nyikkan, kisebbel meg túlterhelem a trafót. Maga a relé egy mágneskapcsoló behúzótekercsére kapcsolgatja a feszültséget, nincs agyonterhelve, csak az idő vasfoga harapott bele. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2024
Hello! Esetleg teszel egy RCR szűrőtagot a bázis elé, akkor megszűnik a PWM.
Én még annyival egészíteném ki a proli007 által írtakat, hogy kideríteném, hogyan biztosítja a PWM jelet a uC. Lehet, hogy a szűrőtagot kiegészítve diódával, (esetleg felhúzó ellenállással) lehetne "szélesíteni" a PWM impulzusokat, és nem kellene a PWM-et teljesen megszüntetni (nehogy túlterhelje a trafót a relé).
Figyelem, Veszély!
A következő hirdetésre találtam, nem először. A barkács eszköz életveszélyes voltára feszültség és áram mérés esetén meglétét a "gyártó" fel sem fogja. Egy közönséges 4 eres telefon vezetékből feszültség és árammérésre alkalmasnak ígért termékkel veszélyeztet másokat. A hozzászólásomat egyelőre a Kereskedő cég nem továbbította, mert kivetni valót talált a benne. Talán a kontár kifejezést...? Szerintem ők is felelősek, ha baleset következik be, de nem vagyok jogász.
Nem látom a hirdetésben, hogy mekkora feszültségre ajánlja.
És ezt amúgy miért érzed, hogy a te gondod evvel foglalkozni?
Személyes véleményem, szakember ezt alapból meg sem veszi, mert vagy vesz gyárit, vagy készít magának (én inkább az utóbbi opciót választom). Aki nem szakember, az meg jó eséllyel azt sem tudja, mire való a négy vezeték, tehát nem valószínű, hogy ilyet fog keresni a hobbi DMM -jéhez. Ráadásul, ha meglátja az árát, rögtön seggreül, és inkább megy tovább, és vesz egy "piacos" zsinórt. Ui.: Mondjuk nem tudom, hányat sikerült már ebből elsózni az illetőnek, de ez nem is az én dolgom.
Amúgy egyébként a világon semmi gond nincsen a négyvezetékes méréssel, az alapötletet (szegény ember Kelvin csipesze ) is innen valakitől lestem el.
Sajnos kezdenek fogyni (vagy inkább szerencsére) a telefonos múltamból a lomok.
Évek óta árulja, több hirdetési oldalon is. Még ide is betettem vagy egy éve a vicces témába.
Nem tudom mennyit adhat el... de azt mondják "amíg lószar van addig veréb is", azt viszont nem tudom, hogy erre is igaz-e. Mert ugye lehet az is, hogy valakinél a hülyeség kitartással párosul, ami nem túl jó kombináció, de nem is nulla az esélye. Épeszű ember meg nyilván nem veszi meg ennyiért. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2024
Amúgy teljesen igazad van.
Az erősítőkön az A és B hangfalkimenetek hogy működnek, és mire jók?
Nyilván nem a négyvezetékes mérési elvet vitattam...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |