Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Na ez igy nem igaz.
Ha neked nincs semmi táblád, akkor azt mondja a KRESZ, hogy a jobbkéz szabály van érvényben azaz a jobbrol jövönek van akkor is elsöbbsége, ha elötte egy STOP tábla van. És pontosan ez a gond amiröl beszélgetünk. Nincs olyan szabály a KRESZben ami az ellenkezöjét állitaná ( kivétel a jobbkéz szabály alol). Azaz te vagy a fö uton mégis a jobb oldalról jövöt kell tovább engedned annak ellenére, hogy elötte egy STOP tábla van. Azaz mind a 2 kocsinak meg kell állnia. Még kétesebb a helyzet, ha a mellékutcán az elsöbbség adást jelzö 3szög van. Ilyenkor gyakorlatilag nem is igen lehet szabályszerüen átmenni, itt a kalappal kell jelezni ki menjen ˇ Idézet: Megvan annak is a szabálya, mint ahogy nálunk a jobbkéz (ott tudtommal olyan nincs), mégpedig érkezési sorrendben lehet átmenni a kereszteződésen. Elsőre valóban furcsa, de néhány nap alatt meg lehet szokni és látszólag működik. Részben talán pont azért, mert egyértelmű alá/fölérendeltségi viszonyok híján egy ilyen kereszteződésben óvatosabb az ember.„Az ameriakaiakról és a jogászkodásaikról megvan a véleményem... Az, hogy egy kereszteződés mindegyik utcájára kiteszik a stoptáblát úgy baromság, ahogy van!!! Az nem szabályozás, hanem káosz!” Ami nekem nagyon érdekes, hogy ott a háromszöget alig használják, gyakorlatilag mindenhol stop tábla van és ennek ellenére (legalábbis Coloradóban) sokkal inkább megállnak, mint mifelénk szokás és nem csak az all-way stop kereszteződésekben. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2024
Elsőbbség az útkereszteződésben
28. § (1) Az útkereszteződésben – ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik – a járművel elsőbbséget kell adni a) a jobbról érkező minden jármű és b) a balról érkező villamos részére. (2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben a) * minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére; b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező – illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett – útról érkező jármű részére;
Azért ugye létezik olyan tábla, hogy "kereszteződés alárendelt úttal" amit akkor tehetnek ki, ha nem főútvonalon, csak úgynevezett (táblákkal) védett úton haladsz. Ezt pedig azért nem teszik ki mindig, az ilyen kereszteződéseknél, mert nem csak ebből tudhatod ezt. Miből tudhatod még? Abból, hogy amikor ráhajtottál erre az útra, akkor volt egy háromszög, vagy stop tábla aminél megálltál (vagy lassítottál). Innentől gondolnod kell arra, hogy olyan úton haladsz ami vagy főútvonal, vagy védett útvonal, és ezt ellenőrizni is tudod, pl. azzal, hogy a következő kereszteződésnél is látod a táblák hátoldalát...
De... elég rég volt amikor ezt tanultam, nyugodtan javítsatok ki, ha azóta megváltoztak ezek a szabályok.
Lásd 2/b pont.
Ezt mondja a szabály. És ezt onnan tudod, hogy látod a táblája hátulját. Mégha ez nincs is benne a KRESZben, de következik belőle. Azért van elsőbbséged, mert a másiknak nincs. Nem véletlenül tanítják így minden tanfolyamon. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2024
Abból is tudja (ill. tudnia kellene) amit az előbb leírtam...
Idézet: „Az, hogy egy kereszteződés mindegyik utcájára kiteszik a stoptáblát úgy baromság, ahogy van!!! Az nem szabályozás, hanem káosz!” Az egy másik rendszer, más logikával. Ott mást jelent a stop tábla, mint nálunk.
Szuper jók.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2024
Hat évvel ezelőtt nekem is kellett egy nagyobbacska 2,5m x 1,5m x 1m egyfokozatú hajtóművet terveznem. Gondoltam megviccelem a főnököt és 3D nyomtatóval készítek egy modelt négyszög alakú kerekekkel (piciben), de aztán átgondoltam. Túl sok munka ment volna rá és még az anyagköltség is.
Felénk a postaláda ilyen (Budapest, XVII ker), és ezért is két buszmegállónyit kell menni...
Még örülhetsz neki, Kispesten 4km körzetemben az 5ből 1 maradt, a többit nyom nélkül eltávolították
A helyi posta faláról le is flexelték iziben, szerintem zavarta volna az új gazdát (pedig ez nem is volt annyira rozsdás).
Magyar HiEnd hangfal, na cső!
Bayz audio
Autóakku?
Külön meg kellett néznem, ki gyártja. Azt hittem, a Jacobs.
Gyerek/játék autóba...
ilyesmibe: https://www.gyermekautok.hu/mercedes-g-elektromos-jatekauto-magas-o...licenc ebbe még kisebb való... A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2024
Nem figyelsz. Nem a felhasználás módja a lényeg, hanem a neve.
Miért érzem úgy, hogy ők zöldebbek az újrahasznosítással, mint a sötétzöldek a nagy szavakkal?
Mert ök nem a mocskos ideologiát terjesztik a hanem a jozan ész szerint élnek a mindennapos betevö falatért. Eritreában láttam ilyen üzemet a civilizácio hulladekábol gyártottak mindent a lavortol kezdve a fém sirkresztekig a kistraktortol a vizpumpákig, kávé pörkölökig.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2024
Amit alatta linkeltek, az meg tényleg vicces: youtube short
Ismered a "Vissza a jövőbe" trilógiát? Azért "vicc a...a jövőbe".
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2024
Igen, ismerem, kár volt megmagyarázni a szójátékod
Ott bukott le, hogy a buszmegállóban állók nem fordultak utána...
Hiszen nem a megállóban állt meg, ahol szokott, hanem előrébb, így nem tudtak beszállni.
Az ilyen CGI-ről eszembe jutott egy másik hasonlóan klassz videó: robot
Igen, egyértelmű, mert egy repülő autónak még egy vak is utána nézne, mert hallja.
Ha ilyen robot létezne, akkor Elon Musk elszégyellné magát és elbujdosna a sajátjával.
Valamikor volt ahol ez nem is extrem mintazat volt.
Mechanikus szamitogepekben biztos volt hasonlo cifra fogaskerek alakok. Ami biztos , hogy pl.: "ződ katonai" rádiókban se semmi mechanika volt a hangolhato elemek korul. Ugy mint oszcillator vagy antenna hangolo induktiv es kapacitiv elemei kozotti tengely mozgasok es elmozdulasok vezerlesere bevetett trukkok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |