Fórum témák
» Több friss téma |
Ezzel kellett volna kezdened! Sok fölösleges hozzászólás elmaradhatott volna...
De legalább most már tuhatjuk, hogy miféle kamerákkal működtethető... Bővebben: Link 1. A gyártó oldalán még a leírásért is regisztrálni kellene... 2. Belföldön is forgalmazzák, ahol vásároltad ott kéne rákérdezni... 3. HDD nélkül/új HDD-vel kéne megnézni mit lép...meg "üresen", bekötött kamerák nélkül. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2024
Köszönöm szépen a gyors választ. Kipróbálom az általad leírtakat. A kínai kit-hez van-e magyar nyelvű frissítés?
A felvevő idáig jutott el hdd és internet nélkül.
Üzemeltetek egy 8 kamerás analóg megfigyelőrendszert itt a házon 2017 óta. Utp kábelekkel hozom be a kamerától a jelet és tápfeladós video balunokkal van csatlakoztatva, tehát ugyan az a kábel viszi ki a tápot is. Minden kamerához 1 külön utp kábel.
Egy makrai 10 Amperos KTEI becenevű szünetmentesíthető táp ad fel 13,8V-ot, a kameráknál makrai 1A 13,8->12V stepdown konverter veszi vissza 12Vre a tápfeszt. A DVR előtt egy makrai kb 3 Amperos stepup stepdown DC DC konverter van. 2017ben egy kínai szettel kezdtem, 8 gyenge képminőségű de jó fényerejű kamerával. Pár éve hikvision DVRre váltottam, a téves riasztások kiszűrése miatt, illetve apránként lecseréltem a kínai kamerákat is hikvision analog Fullhd 2MP-kre. A probléma itt jött ki, a dvrben a merevlemez amikor dolgozik (tehát mindig) a "recegő winyóhang"al egyenértékű képzaj látható az éjszakai képeken. Továbbá az új kamerák szellemképes földhurkos képet adtak, amit földhurokleválasztóval zajossá de szellemkép mentessé sikerült tenni. Tavaly év végén kipurcant a makrai táp, ezért a házban fellehető összes 12V adapterrel áthidaltam a problémát: Az eredmény: kristálytiszta kép minden kamerán, és a winyó munkája sem zavarja az adást mert külön adapterre került. A gond az, hogy 3 adapter lát el 8 kamerát, 5-6 Amperosak, de már 1 kamerát rádugva ezek csak 11.8V körül adnak ki magukból, ami az esetenként 40méter vezeték végén 8-9V jelenik meg terhelés alatt.. Egy kamera meg is halt. Rendeltem kínából egy ilyen szünetmentesíthető tápot, ez meg 15,5Vra tölti az akksit. Ezért most nem szünetmentes a cuccom, ami kellene nagyon. Valamint a kép nem földhurkos szellemképes, hanem a házban elinduló hűtő stb zajára inkább "traktormintás"nak jellemezném. Viszont ami meglepő, hogy a makrai átkapcsolási ideje annyira sok volt, hogy a DVR sokesetben újra is indult, ez a kínainál nem fordult elő. Ha ráraktam a kamerákon kívül a dvrt is akkor itt is rángatja a képet a winyó. Tud-e valaki segíteni abban, hogy esetleg kondenzátort kellene tennem a dvr és a táp közé a winyódarálást kiküszöbölni? Nem értek az elektrohoz. Illetve az adapteres fullgagyi kínai tápjaim simább dc feszt adnak ki magukból mint a direkt erre a célra tervezett makrai? Azon lehetne segíteni, valami zavarszűréssel? Válaszokat előre is köszönöm!
Lehet a winchester azért darál, mert a kép ugrál, ezért mozgásnak nézi, és rögzíti ahogy győzi az összeset. Ha a kamerák képe nem változik, a rögzítő is leáll. Így tippem szerint ami nyugodt képet okoz, minden segít. A dugasztápoknál, arra is figyelj, némelyeknél nem mindegy hogy van konnektorba dugva, illetve a kimeneti test a bemeneti hálózat egy részét kiadja, büntetlenül nem mindig kötözgethetők össze vissza.
Tehetnéd külön tápra a DVR-t és a kamerákat, ha úgy jó volt ‒ igaz, hogy így két táp kell, de egy próbát megérhet.
A DVR legyen mindig külön tápon a kameráktól. Nekem sima árnyékolt kábelekkel (koax-szal a végei) vannak bekötve a kamerák, és én is azzal szembesültem, hogy éjszaka amikor megnő az infra miatt a kamerák áramfelvétele (50 vs 300mA) akkor leesik a tápjuk 10V-ra vagy az alá. Én annyit csináltam, hogy a kamerák tápján emeltem kb. 1,7V-ot azóta nincs velük gond.
Én is szeretnék emelni a feszültségen, de az adaperes tápokkal erre nincs lehetőségem.
Valamilyen szünetmentesíthető 13,8Vos tápra van szükségem ehhez. A makrai behalt meg villogott is, illetve a hálózati zajokat sem szűrte ki. Vehetnék ugyan olyat de a hibák megmaradnának. A kínából rendelt SC-12V-180W jelű valami MZMW táp meg azontúl, hogy nagyon zajos, még túltölti az akksit is. Ha pedig szünetmentesítettet akarok, akkor azt csak 1 tápról tudom megoldani. Tehát gond lesz a winyó okozta villódzás. Valaki ha tudná mondani, hogy milyen kondival vagy bármivel próbáljam meg a zajokat kiküszöbölni, azt megköszönném.
Ez nem felel meg a valóságnak, mert pont fordítva van. A kép attól ugrál, ha rögzít a vinyó. Ha leveszem a közös tápról nem rángat a kép.
Sőt a mikrofon hangjában is rögzül a winyó hangja. Jah, 0-24ben veszek mindent, az okoseseményeket meg gondolom megjelöli.
Ha egy winchester fogyasztásából problémák adódnak, akkor vagy a winchestert cserélném, vagy a tápot nagyobb terhelhetőségűre. Az utólag rámókolt kondenzátorok max akkor segítenek, ha a huzalozással is vannak gondok ( vezeték hossz, keresztmetszet, nem jó elrendezés...) Lehet rögzítőt sem ártana meggyanúsítani, lehet annak a belső tápja sincs a helyzet magaslatán.
Amúgy meg a rögzítő táp betáplálási pontjára közvetlenül nem sokból tart tenni egy 100-1000µF kondit. Eredmény rögtön látszik.
Szia!
Az nem lenne jó megoldás, ha az egész rendszer elé a 230 V-ra tennél egy megfelelő teljesítményű szünetmentes tápegységet? Akkor szerintem egyszerűbb lenne találni jó minőségű 12 V-os tápokat.
Sziasztok! Hozzám került örökbe egy Hikvision DVR, és mellé két AHD (ugyanilyen márkájú) kamera (max. FHD). Az a gondom, hogy a kamerák menüjébe nem tudok belépni a DVR-en át, valamiért. Van olyan hogy a DVR-be elromlik az a rész, ami a kamerákkal a koaxon kommunikációér felelős (a PTZ rész)? Hogyan tudom ezt ellenőrizni? Lehet egyáltalán kapni külön ilyen koaxra iktatható kezelőt? Nem PTZ kamerák, csak a menüjükben 720p/25 van állítva, és jobb volna a teljes felbontásra kapcsolni, legalább kipróbálásig.
Most pont úgy van, egy 600VA ups megy a rögzítő előtt, a kamerákat meg viszi a kínai csoda nem szünetmentesen, de 13,8Von.
Az a gond, hogy ha van egy 12V akksim, akkor trafózzam fel 230V-ra, hogy azután azonnal beledugjak egy 230v Dc12V tápot. Ez butaság. Egy 12V 12Ah akksival elmegy 8-12 órát a rendszer. A 7Ahval elment kb 4-6 órát, ha ugyan ekkora akksiból trafózok egyet meg lekapcsolóüzeműzöm, akkor 1 -1,5 óra.
Akkor szokott ilyen lenni, ha gond van a képminőséggel (mint pld nálam) és elvész az infó amit küld a dvr.
De mikor kristálytiszta volt a kép, akkor is volt egy kamerám, ami csak éjjeli módban volt hajlandó menübe lépni. A másik, hogy a kamerákon szokott lenni egy kis kilógó vezeték és egy kupak. Az alatt vagy 2 dip kapcsoló van, és a fedelében a kotta, vagy csak egy gomb. A gombot ha hosszan nyomod akkor vált AHD, TVI, CVI, 960 soros D1 (gyengébb minőségű kép) üzemmodok közt. Ha van rajta akkor babráld egy kicsit. Én AHD-ra tenném. Vagy tök más baj van. Egyébként meg az írisz +- vagy a fókusz +- gombbal szokott a kamera belépni a menüjébe Ha van dedikált menü gomb az nekem még nem működött. Próbáld végig mindet (1 bites júzer módjára kell) ) Labor üzemmódban próbálod asztalon?
Ilyesmi próbálkozást szeretnék, de gügye vagyok a kondihoz, a típusa milyen legyen? A polaritásról mit kell tudni?
Winyó csere volt, haverom ajánlotta vegyek bele ssdt, de 4 terrásat nem szeretnék... Amúgy ha a DVR elötti makrai 3Amperos DC DC konverterben nincs egy ilyen kondi, akkor megolvasztom és a hajukra kenem.
Asztalon próbálom igen, csak toldó van a kamera és a DVR között (nincs sehová felszerelve). A kamerákon levő gombbal AHD-ra tettem, illetve már végig próbáltam persze a 4 üzemmódot. Csak az IR filter motoros benne, a fókusz és a zoom is a kamera alján kézzel állítható, egy kis műanyag fül alatt. Próbáltam a kamera leírása szerinti 95-ös paranccsal, meg tulajdonképp egy csomó véletlenszerűvel, de semmi reakciót nem érzékeltem. Ezért gondoltam arra, hogy esetleg a DVR elektronikája képtelen kiadni a parancsot (merthogy két kamera csak nem romlik ugyanúgy el). Van valami baudrate stb. állítási ablak, de mintha csak tájékoztató volna, mert nem tekergethetem, csak hogy HIKVISION-C, meg valami másik protokoll legyen. Tehát ha ismert valami jelinjektálási lehetőség, akkor simán küldenék neki parancsokat soros terminál alól a kamerának, csak erre az infóra még nem bukkantam rá.
Egy másik AHD-hez kapcsolódó kérdésem/problémám is lenne: lehet itthon kapni olyan átalakítót, ami az AHD jelet (vagy ami kijön ezekből a kamerákból jó felbontású videojel TVI/CVI), csinál monitorra, vagy TV-re jelet? (VGA vagy HDMI) Tehát nem felvenni, csak nézni, mint ahogyan áruházak bejárata felett sokszor látható. Lényeges lenne a lehető legkisebb jelkésés (lag).
Mert Ali-n már találtam ilyen átalakítót (két kamerát fogad, és HDMI a kimenet), de az is ~11e Ft lenne, ami elég soknak tűnk (miközben egy DVR sem kerül sokkal többe), és egyáltalán nincs infóm arról hogy mekkora késése lehet egy ilyennek. Szerelőmikroszkóp-szerűséget gyúrnék, mert végülis kamerák, monitor/tévé vannak hozzá, de fontos hogy ne késsen a kép. Amik digi kamerák vannak itthon, azok a HDMI felé mind sokat késnek. A Hikvision DVR-nek alig van késése, ezért gondolom egy ilyen átalakítónak még ennyi se lenne.
A szerelőmikroszkóp lényege, hogy közelre tud fókuszálni és megfelelő nagyítással rendelkező optikája van. Ezt nem fogja tudni egy biztonsági kamera. A mikroszkópok ebben jobbak, mint egy digitális fényképezőgép makro módban.
Kell venni egyet, mert mire oda jutsz, hogy ré kell jönnöd, nem járható út, már elköltötted egy jó eszköz árát.
Kösz az aggódást, a dvr és kamerák mint írtam ingyen voltak (amúgy 1cm-re is fókuszálnak, nem mintha ez lenne a célom). Kár hogy egyik problémára és kérdésre se írtál megoldást.
Ilyenre nagy tárgytávolságú mikroszkóp kell!
Az enyém kb fél méterről figyel, nem aggat, ha közben matatok a nyákon!
Egy próbát megért, zéró anyagi ráfordítással. Bár sem a megvilágítást, sem a beállításokat nem lihegtem túl így első nekifutásra (mint látható, csak PoC), de akár használható is lehet. A gyári objektív kb. 22cm távról kb. 9cm a látómezőt ad, de akad néhány különféle kameraoptikám még. Találtam sokféle ennél kisebb tárgytávolságú gyári kamerás-monitoros mikroszkópféleséget neten, nekem meg sajnos ez a legkisebb játszós fhd tv-m itthon.
Az összes kérdésemre/problémámra sikerült megoldást találnom, úgyhogy az indító kéréseim (amiken csak Gyöször próbált segíteni ) már nem aktuálisak.
Üdvözletem!
Egy újonnan felszerelt Hilook (Hikvision) IPC-B121H és egy IPC-B150H IP kamerával gyűlt meg a bajom. Az alapfelállás a következő: eddig két régebbi (DS-2CV1021 és DS-2CD1021) Hikvision kamerát üzemeltettem az otthoni hálózatomon úgy, hogy mozgás érzékelése esetén a kamerák állóképet töltenek fel egy helyi Windows 10-es PC-n megosztott mappába, FTP-n keresztül (a Windows IIS Managerrel hoztam létre egy FTP oldalt). Ezekkel a kamerákkal nincs gond, szépen teszik a dolgukat évek óta. A két újabb kamera viszont ugyanazokkal a beállításokkal mint a régebbiek (a menü 90%-a megegyezik), ugyanazzal a felhasználóval (az FTP-hez) csak akkor hajlandók képeket feltölteni, ha éjjeli üzemmódban vannak (azaz sötétben), vagy egyáltalán nem. Amint kivilágosodik és automatán átállnak napközbeni üzemmódra, nem töltenek fel egy képet sem. A beállításokban nem találtam semmit, ami ezt befolyásolná. Érdekes módon amikor beállítottam és még bent a házban kipróbáltam őket, működött a feltöltés. A probléma a felszerelést követően jelentkezett. A kamerák tápellátása PoE-en történik. Amit eddig próbáltam: - átcseréltem egy-egy régi és új kamerát, hogy ellenőrizzem hátha a hálózattal van gond azon a ponton, de az új kamera továbbra sem működik a régi helyén, viszont a régi működik az új helyén. - újraindítottam a kamerákat. - frissítettem a FW-t a legújabbra amit a gyártónál találtam, de ez nem segített, inkább csak lassítja a webes felületet és sokszor a beállítások sem jelennek meg (nem töltődnek be a checkboxok címkéi pl.). - visszaállítottam a gyári beállításokat amikor már egyáltalán nem töltött fel semmit (éjjel sem). - áramtalanítottam a kamerákat rövidebb-hosszabb időre. A hosszabb (~3óra) áramtalanítás után szokott legalább az éjjeli módban működni. Mit csinálok rosszul? Köszönöm a segítséget.
Vettem egy vadonatúj tápegységet: az eredmény fantasztikus!
Bővebben: Link youtube videómhoz A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2024
Töltöttem fel egy másik videót amin jobban látszik a lényeg, tehát akksis módban a kép kiváló, ha bedugom a tápot, akkor katasztrófa.
Ennél a kínai MZMW is jobb képet produkált míg fel nem robbant múlt héten )) Bővebben: Link újabb videómhoz
Nem tápot vettél, hanem zavarót!!
Óccó kici kínai táp öccázért bármit zavar!! Én visszavinném!!
Igen, csak ez nem 7 volt mint a kínai hanem 21 most kihúztam előle a villámvédős elosztót, nem-e az kavar be. Nappal jó minden villámvédővel meg anélkül is.. Ha bekapcsolnak az infrák akkor várható, hogy kacifános lesz a kép. De addig hátha bejáródik
Meghalt a hikvision központ is, pedig az külön adapterről ment, mivelhogy továbbra is rángatja a képet. A mostani új is ugyan úgy rángatja, akkor is ha az adapteres 12V tápokat osztom el. Kondit még nem írta meg senki melyik lábát tegyem a plusszra??? Milyen fajta kondit? Továbbra is gond a 12V adapterekkel, hogy hiába 5A meg 6A a másik, ha kint a kameránál csak 8V van este. Emelni kéne a betáp feszt valahogy.. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2024
[quote][Emelni kéne a betáp feszt valahogy..[quote] Inkább jóval nagyobb keresztmetszetű tápvezetéket kellene használni.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2024
Erre van a feszültségesésre méretezés....
A dolog lényege, hogy utp kábelt behúztam, soha nem akarom újrahúzni. Amúgy 40 méterre mekkora keresztmetszetű vezeték kellene, hogy 1A terhelésre ne essen 0,1V nál többet a tápfesz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |