Fórum témák
» Több friss téma |
Rugalmas tengelykapcsoló? Nem lehetetlen de a tengely vége rögzítve van a csapágyba. Talán inkább a menetes orsó és az anya ami az orsón van. Készült egy újabb mintázat az éjjel. Szemre és a kép alapján sokat javított az újabb beállítás. A lézer oda vissza mozgásánál tapasztalható eltérés nagyon minimális, talán 0,03mm.
Igen a menetes orsó és a motor közt a spirál kuplung ... A kisgépemnél nekem is bajok voltak amíg le nem cseréltem körmösre a kuplungokat . A mozgó tömeg és a rugalmas összekötés nem "barátok" erre én is akkor jöttem rá amikor egy törés miatt cserélni kellett a kuplungot és körmösre cseréltem .
Bővebben: Link A kottyanás (backlass ?) beállítása is segíthet ha van ilyen opció a beállításokban . A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2024
Értem én. Vagy mégse? A menetes orsó egyik vége a motoron a tengelykapcsoló. Ez a tengely vég elmozdulhat kereszt irányba . A másik vége az orsónak egy csapágy, ez a vég se kereszt, se hossz irányba nem mozdulhatna. Az orsó vége rögzítve van a csapágyhoz 2db hernyócsavarral. De már olyan kis mértékű elmozdulást keresünk ami bármi lehet. Semmi nem zárható ki. Beszerzem a kuplungot és aprecíziós anyát az orsókra. De ez hosszabb folyamat lesz.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2024
A végcsapágy elvileg nem enged tengely irányú kottyanást de (tényleg nem kizárható ez sem ) . A kis cnc-n csak fúrtam a nyákot de nem volt probléma a pontossággal (gagyi végcsapágyakal )
Idézet: „Marómotor? Igen az is lehetne. Kár hogy semmi köze a dologhoz.” Így van ebben ezt benéztem... Most viszont megnéztem az x tengely tengelykapcsolóját, és látom, hogy a hajtott oldalon valóban csak a motor funkcionál csapágyként is. Ez és a helikális tengelykapcsoló nem jó párosítás, érdemes lenne egy csapágyazott bakot tenni a tengelykapcsoló után. Vagy amit kaqkk fórumtárs is javasolt: merev betétes tengelykapcsoló, és a holtjátékok megszüntetése. Ha esetleg van egy indikátorórád, akkor könnyen kiderítheted mennyi a lógás az egyes irányokban.
Jó a meglátásod. Ideiglenesen segítene a kisebb sebességű mozgatás vagy az irányváltások dinamizmusának(gyorsulásának) csökkentése. Nekem ezzel nem volt problémám, de több évvel ezelőtt úgy emlékszem a vezérlő szoftverben mintha úgy láttam volna, hogy ezt lehet állítani, ami nálam a Mach3. Gondolom nála más a szoftver, de meg kell néznie hogy ezt lehet-e állítani.
Ez érdekes amit írsz. Kisebb sebesség? Próbáltam egészen kis sebességnél 100 mm/sec. A lég utóbbi 1000 mm/sec amiről a kép készült. A legutóbbi lett a leg jobb. Igaz mikroszkóppal nem néztem de az IC lábak között a leg vékonyabb vonal is jó lett. Míg az előzőek nél nem értékelhető az IC lábak közti vonal. ( Megszakad vagy teljesen hiányzott). De van még beállítás amit nem próbáltam ki. Egyébként a nyák terv JPG formátumban van meg csak.
Lemostam a festéket a nyákról oldószerrel nézd a képet. Így nem látszik annyira a vonalak szőrössége. Ha lemarattam volna peroxiddal tökéletesen használható lenne.
Szerintem csinálj először negatívot a képből, mert így pont a vonalakat és forrpontokat maratod le, a szigetelő részen meg ott marad festék alatt a réz. Na meg tükrözni sem ártana (ha a terven jó a felirat iránya), mert a felirat is tükrözve van.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2024
Nem figyeltél eléggé. Ahol sötét azon a részen le volt égetve a festék ahol fényes ott festék volt rajta azért fehér. Fentebb van egy fotó. Arról lett törölve a festék. A sötét része a mostani képnek korom amit S lézer hagy magaután.
Lehet. Ennyire rézszínű festékkel még sosem találkoztam (vagy csak a fotón ilyen ?). A tükörkép viszont még érvényes, hacsak nem telefonnal selfie módban fotóztad az ellenség megtévesztése végett.
Amit én használok festéket abból semmi nem marad a nyákon. Nem kell tisztítani maratás előtt. A NYÁK készítős és a Lézer gravírozós topikban megtalálod a hozzászólásaimban a festék típusát a használt paraméterekkel együtt. Lényegesebben kisebb sebességet és lézer teljesítményt használok, ezért körbe kontúrozást használtam.
Festék eredmény tisztítás nélkül A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2024
Én nem variáltam a festékkel. Amit taléltam azzal fujtam le. Tisztitani nem kell egyiket sem ha jó a lézer erőssége. Sósav 20% hidrogénperoxid 30% semmi vacakolás Ha kormos hanem nemszámít 5 perc alatt készen van. Legutóbb egy piros akril festéket használtam előtte feketét. Sajnos a lézerem még nem légcsatornás nem fújja a levegőt pontosan a fókúszpontra csak simán hűtés vn rajta az pedig édes kevés hogy elfújja a kormot. Még egy apróság ha a lézer nem pont akkor a IC lábak közötti vetősáv mérete nem jön ki elviszi a lézer.
Kicsi matek a IC lábak között van 2,25mm a furat 0,6 legalább 0.5 kell a furat mellett amihez forrasztani tudsz az ugye 1,6 a láb között elmenő vonal legyen 0,4 akkor van 2,0 a láb és a vezetősáv között kell elválasztás mind két oldalon 0,1 akkor az 2,2mm Tehát marad 0,05 Jó a matek?
Ezek a sebességek nem jók, de szerintem nem jól írtad. Milyen gép ez ami egy másodperc alatt 1 métert meg tud tenni? De még a 10 cm is nagyon sok!
Elkezdtem méregetni mi mennyit mozdulhat el aminek nem kellene elmozdulni a. Megtaláltam a hibát! A trapézmenetes orsón mozdul el az anya. Érdekes módon az Y tengelyen jelentősen az X tengelyen alig. Ennek fényében mindegyik tengelyen kicserélem. Az orsó T8 tudnátok javasolni milyenre cseréljem. Ha lehet az orsót nem cserélném
Perc nem másodperc. Rosszul írtam?
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Hasonló holtjáték kiküszöbölőt keress:
Bővebben: Link Ha orsót is cserélnél egybekezdésüt válassz, jobb lesz a felbontás . A lényeg a rugós tag szétfeszíti az anyákat így "nincs " holtjáték. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Ha nem cseréled az orsókat, akkor a kettő darabból álló, "anti backlash" anyákat kell beszerezni, ahogy zamatőr fórumtárs írta. Egészen addig jól működnek, míg nem koszolódik el a lineáris sín,onnantól viszont a feszítő rugó alakváltozása miatt ismét pontatlanság a végeredmény...
Lézerre szerintem jó megoldás, egyéb, nagyobb nyomatékú felhasználásra már nem alkalmas.
Eleve én 0,05mm sávtávolságot hagyok a tervezés során ha tudom hogy lézeres nyák fog készülni. Egyébként 0,25mm szoktam hagyni az autorouternek. Bele számolom azt, amit a lézer pluszban elvisz. Legutoljára a lézerpont mérete 0,25mm x 0,1mm volt. Azt látod a linkelt képen. Majd a jövőben ezen finomítanom kell ha 0,5mm lábtávolságú IC-nek készül a nyák.
Én eddig nem állítgattam a lézer pont méretét. A lehető leg kisebb legyen a sebességgel manipulálok igy hogy kicsi a pont oda koncetrálódik a lézer minden ereje. Esetemben 5w csak és ez elég kevés. Maga a cnc a 3018 mintájára készült de a lineális csapágyak sokkal stabilabbak az x y tengely lineális csapágya SKF a Z tengely egy az egyben acél rúd rajata a gojós persej a motorok Mema 17 az sem egy erőgép a méret nem 30x18. Kicsit megnőveltem a mretet a megmunkálható felület 400x245mm. Az első masinám a méretet kivéve egy az egy ben a 30x18-as volt addig még le nem zajlott az első próbaüzem. Akkor megálapítottam hogy jó játék de semmire nem jó.
Mechanikailag átépítettem de sok apró hiba mardt benne mint kiderült. Mint például a trapézmenetes orsón az anya. Vagy hogy a menetes orsót csak egy helyen csapágyaztam a motor oldalon nem. vagy hogy a végállások nincsenek konfigurálva a 0 pozíció csak szoftverből állítható. Elvileg készül egy sokkal nagyobb masina is a munkafelület 800x600mm a Z tengely 300mm. megvannak a lineális csapágyak a motorok (vexta pk266) a vezérlés a motorvezérlők. Elvileg a tengelyek mozgatása jelenleg bordás szíjj de ..... nem tartom elég stabilnak és pontosnak kellene valami stabil alap. Még azt sem tudom hogy legyen munkaasztal mozgatható vagy ........ Számítok rátok ebben is hogy ha ......
A festék égetéshez 5W az bőven sok. Úgy emlékszem hogy én 400mW-al dolgozok. Valamelyik topikba tettem be egy G kódot.
Az lehet de nem mindegy mennyi idő alatt készül el egy nyák. Más egy 400mw lézert vezérelni mint egy 5000mw. Ha jól emlékszem a 400mw-os csak ki be kapcsolgat TTL vezérlés, mig az 5w lézer dinamikus vezérlésű PWM.
Félreérted. Ezért mondtam hogy érdemes megkeresni a G kódot, amit feltettem. A lézerem 6,2W-os, de az alacsony kitöltés miatt kb.400mW megy ki rajta. Szerintem a festék amit használsz nem jó és talán a lézer teljesítményből is vissza vehetnél. Ezt a lézert használom.
Elkészült a nyák! Minden olyan amilyet vártam ezzel a módszerrel. Gyengeáramú panelnek tökéletes. Maratva, fúrva, műszerrel ellenőrizve. Kár hogy a szöveget tükrözni kellett volna
Jó lett, de hallgass rám. Váltsd le a festéket. Nem kell hogy kormos legyen a nyák.
Megnéztem a festéket kicsit jobban. A wery well nem jó. Maestro jó nem kormol. Elsőre maestrót vettem az bejött.
Mondjuk én a Motip-et javasoltam. Kimondottan az alumíniumra való iparit. Nem drága.
A Motip egy gyártó, több festékkel (maxi Color, Very Well, stb). Melyik lenne jó szerinted?
Kicsit fentebb linkeltem. Ipari széria között találod. A szín mindegy vagy legalábbis a sárga és fekete ugyanúgy jó.
MOTIP Ipari festék spay A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |