Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Végül is mindkettőtöknek igaza lett. Ez egyfázisú aszinkron motor, aminek a főfázis tekercse meg van pörkölődve és ezért nem igazán szeretett forogni. Több hőt termelt, mint hasznos energiát. Köszi a segítséget.
Azt írtad "semmit nem tudok a motorról"...most meg hogy "nem szeretett forogni".
Ezek szerint be volt már kötve...
A hozzászólások alapján, amiket ébredés után olvastam, kimentem a műhelybe és bekötöttem. Pár kismegszakító levágás és mindenféle kötözgetés után szétszedtem és láttam, hogy hibás. Ha a segédfázis tekercsét használtam főfázisnak, és a leégett tekercset segédnek, akkor valamelyest forgott, de inkább csak melegedett.
Tegnap vettem a bolhapiacon, olcsó pénzért. Természetesen hibátlannak mondott, jól működő darab. De azért sejtettem, hogy necces a dolog. Csak még nem tudtam.
Biztos, hogy többe kerül a tekercselés, mint amennyiért vetted.
Olcsóbban vettem, mint amennyit a rajta lévő turbó-ventilátor ér.
Biztos voltam benne. Viszont semmit nem ér, ha nincs mivel hajtani.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2024
Üdv.
Egy olyan kérdéssel fordulok ide amit nemsikerült megmagyaráznom meglehetősen hiányos elektrotechnikai/elektronikai ismereteimmel. Adott egy 1968os gyártású 4kW-os "háromszögmotor" (a tábláján csak háromszög van rajzolva) amely egy dugattyús vizpumpát hajt. Háromállású (0-háromszög-csillgos) kapcsoló van a motor előtt. Csillag módban a motor kb 2.2 ampert vesz fel háromszögben viszont 5-öt. (nem pontos a mérőm de nagyjából). A viznyomás óra csillagban 3bart mutat háromszögben pedig 3.2-t. Mivel a motor háromszögben meglehetősen túl van terhelve arra gondoltam hogy feláldoznám a 0.2-bar nyomást és úgy a motor áramfelvétele bőven elfogadható lenne. "Egy ismerős" viszont azt mondta ezt a motort nem szabadna csak csillagban üzemeltetni mert kiégne. Igaz ez? Kiégne a motor csillagban akkoris ha az áramfelvétele bőven a maximális alatt van? Egy plussz kérdés amit nem értek, miért lehetséges az hogy a motor háromszögben hasonló teljesitményen és fordulatszámon (kicsivel gyorsabb) kétszeres fogyasztást produkál? Mivel a nyakamat ráteszem hogy a +0.2bar nem jelent kétszer nagyobb kivett mechanikai energiát elgondolkodtad hogy miért nyel be a motor ennyivel több áramot. Lehet hogy egy ilyen régi motor ennyivel kevésbé efektiv háromszögben? Mi lehet a magyarázat? A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2024
Van fényképed az adattábláról? Igazság szerint nem az számít, hogy csillagba vagy deltába kötöd-e a tekercseket, hanem az, hogy a tekercsekre mekkora feszültség jut.
A motor a teljesítményét akkor tudja leadni, ha a tekercsekre megfelelő feszültség jut. Lehet kisebb feszültséggel is járatni, de ekkor nagyon óvatosnak kell lenni a terheléssel, mert könnyen leéghet a motor.
Hasonló cipőben járok egy gyalugéppel. Rajta van a csillag-delta kapcsoló. Csillagban is elegendő teljesítményt ad le, így a felesleges fogyasztás miatt úgy járatom, immár 15 éve. Nem ártott még neki.
A fogyasztás nem nem lesz kétszeres, mert ha lakatfogóval mérted az áramot akkor annak nagy része meddő áram főleg ha a motor nincs névlegesen terhelve, ha valós fogyasztást mérek otthon mindig a villanyóra LED villanását számolom.
Képem kéznél nincs de majd lőhetek róla eggyet. De még mindíg nemértem, miért éghet ki ha nem lépjük túl a névelges áramot? Elvégre az "áramot fűti el" a motor nemde? Soros bekötésben azonos áram mellett miért melegedne jobban?
Igen valóban, lakatfogóval mértem. Soros bekötésben multiméterrel vezetéket mérve valós értéket kellene hogy kapjak?
Így is valós értéket mutat a lakatfogó de az az áram nem végez munkát mivel a feszültséggel nem azonos fázisban van, a lakossági fogyasztásmérő ezt nem számlázza ki.
Igazándiból félrevezető a "valós" kifejezés, mert kétféle értelemben is használják.
Példák: 5 Ampert mértem a lakatfogóval, ez lehet valós? Az inkább 4,6 Amper, de fogadjuk el valósnak. 5 Ampert mértem a lakatfogóval, 230 Volton az 1,2 kW, ez lehet valós? Fázisszögtől függ. Ha veszteségmentes induktivitásról, vagy kondenzátorról van szó, akkor lehet az 0 is. Egyszerűen/szemléletesen mondva, amikor áram van, akkor nincsen feszültség, amikor feszültség van nincsen áram. 1,2 kW (akkor nem is így hívják, de lényegtelen) megvan papíron, csak képzetesen.
Soros bekötésben az az áram egy szálon folyik át. Delta (háromszög) kötésben két tekercsen folyik az áram.
De nem ez az áram a lényeges. A valós viszonyokat terhelés alatt mérheted. 4 kW-os motornak 3,2 A csak az üresjárati árama. Névleges terhelés mellett már nagyon is számít, hogy az az áram egy szálon folyik, vagy kettő között oszlik meg. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Üdv Mindenkinek. A lenti képen látható daráló motor indításával van gond. Nem tud úgy felpörögni, hogy felvegye a teljes fordulatot. Amikor a nyomógombot elengedem a motor le áll, kondenzátor nincs rajta. Lehet-e tenni rá? Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2024
Helló! Nem. Ha nem volt kötögetve akkor esélyes a tekercselő mester. De egy műszeres(ellenállás) folytonosság mérés nem árt, de ahhoz szét kell bontani a kötéseket.
Ugyanilyen daráló javításánál olyannal találkoztam, hogy a motor forgórészében az alu kalicka pálca volt valószínűleg szakadt, az állórész tekercsek épek voltak. De sehogysem akart működni, így motor csere lett.
Szétszedés után a forgórészen egy-két helyen látható foltos elszíneződésből arra következtettem, hogy kalickaszakadása van (több helyen is), másra nem tudtam fogni, hogy nem működik, holott a mindene jónak tűnt. Kimérni elektromágnessel ki lehetett volna, de nem foglalkoztam tovább a motor javításával, inkább a helyettesítésén dolgoztam.
Szia! Ha eredeti rajta minden akkor ennek a motornak csak kapcsoló hibája lehet ami berakodik a darálék liszttől és nem érintkezik rendesen. Ha a kapcsolót bekapcsolod és nem búg a motor akkor nem is kapja meg a tápáramot és ha a nyomógombot megnyomod csak a segédázis kap táplálást ezért indul meg, majd leáll ha elengeded. Nins kondenzátor és nem is kell hozzá, kb. 400W körüli lehet a motor teljesítménye. Ha sűrített levegővel ki tudnád fújni a kapcsolóból a lisztet és kontaktsprével befújva megjáratod (a ki-be kapcsolgatás árammentes állapotban) már működni is kellene neki de a kötéseket is után kellene húzni a csatlakozási pontokon.
A nyomógombot szét lehet szerelni, kifújatni szerintem nem lehet mert eléggé jól illesztett.
Sziasztok! A sógorom vett egy 3,5kW-os 1 fázisú villanymotort , kompresszor meghajtására. Egy kéthengeres egységet hajt meg kb 1:1 áttétellel, a motor 1500-as fordulatú. Elindul szépen , de kb 4 bar nyomásnál megáll a motor , zúg. Rátettük egy fogyasztásmérőre, kb 1500W- al indul és 2000W -nál fullad le. Láttam már egyfázisú motort , de ez fura számomra. 6 kivezetéses a motor , van rajta indító kondi is meg üzemi is ,de mindkettő állandóra van rákötve. Nem gondolnám , hogy a motoron belül kapcsolgatná az indítóst. Próbálok képet mellékelni. Egy ekkora motornak többet kellene teljesíteni, vagy kamuztak az adatokkal , vagy rosszul van bekötve , nem tudom. A tipusa : Straus ST/ELM-035. Köszönöm a segítséget
Szia! Szerintem tuti, hogy kamu a motor. Most néztem egyet pl.:a motor-systems.hu oldalon . 3,5kW-os nincs is, csak 3kW 17,8A kell neki és 32kg a tömege. Az agisys.hu-n 2,2kW a legnagyobb egyfázisú 12,6A.
100%, hogy átverés!
A motoron belül van egy röpsúlyos indítókapcsoló. Ha elérte a fordulatszámot, leválasztja az indítókondenzátort. A 3500 W kínai. Csak néhány másodpercig használható akkora terheléssel.
A jelenséget okozhatja csökkent kapacitású kondenzátor. Nem érdemes kínozni, mert hamar leéghet és többe kerül a tekercselés, mint néhány kondi cseréje.
Szia!
A probléma leginkább a "márkával" van. A márkanév alatt "egyszerhasználatos" szerszámokat, gépeket (is) árulnak. Saját termékük valószínűleg nincs is. Nem érdemes próbálkozni vele. Kidobott pénz és idő. Viszont van Straus plüss elefánt, tésztaszűrő, és a leghasznosabb: STRAUS szemeteskuka. Ezt nyilván humorból árulják, a forgalmazott termékeik részére.
Alutekercses, felét se tudja, mint ami rá van írva.
Szia! Ha az "akcióvilágtól" vagy más hasonlóan olcsó helyről vette és az emagon keresztül akkor azonnal rekramálja meg és küldje vissza ezt a terméket. Az előttem szólók már kiejtették a véleményüket a motorral kapcsolatban. Ehhez még csak annyit lehetne hozzáfűzni, hogy "ami túl szép, hogy igaz legyen az talán nem is az" (az árat tekintve amihez nem társulnak a "lovak").
|
Bejelentkezés
Hirdetés |