Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a tippet!
Szerintem jó a porcelán és a szigetelés is, de semmilyen hang nem jön belőle - már ami a gyújtásra utalna. De a biztonság kedvéért megint megnézem (két hónapja szedtem ki, tisztítottam meg féktisztítóval a porcelánt, akkor nem tűnet sérültnek) Köszi szépen!
Sziasztok,
Egy régi Ocean Luna (Baxi előd) kombi cirkóban cserélni kellene a ventilátor csapágyát. A forgórész tengelye alulról a lapátok felől egy műanyag/gumi (szerű) gyűrűvel van rögzítve. Ezt hogyan lehet leszedni onnan roncsolás nélkül?
Szia! Azt gondolom, hogy a ventilátor lapátja az szilentes felfogatású lehet és zsugor illesztéssel van rögzítve a tengelyen. Az első képen nem véletlenül lehet az a két bemélyedés a szilent oldalán, hogy arra kell ráfogni nem a lapátra és talán csavarni a forgórészt, közben húzni lefelé a lapátkereket a tengelyről. Ez a feltevésem ha így a lapátkerék elforgatható a tengelyen és a leírt módon kellene lejönnie. Ha kemény műanyag akkor pedig a tengely bordás lehet és arról le kell tudni húzni célszerszám lehúzóval vagy le kell tudni pajszerozni csavarhúzókkal. Ha nem mozdulna akkor csinálnod kell egy lehúzót csavarokból és laposvasból, hogy alá tudj fogni a tengelyvégnél a bemélyedések alá pl. ilyen vagy ehhez hasonló lehúzóval.
Szia,
Köszönöm a választ. Egyelőre még aznap vissza lett téve (ideiglenesen). Előtte a te tanácsod alapján meg lettek tisztítva a ventilátor lapátok, illetve kaptak a csapágyak jóféle teflonos olajat. Úgy néz ki, hogy ennek a ventillátornak is segített amit ajánlottál, mert elcsendesedett, nagyobb lett a légszállítása, és az őrlángra visszaállások is megszűntek. Szóval ez eltelt pár napban rendben teszi a dolgát a cirkó. De amikor szükség lesz a csapágy cserére, akkor úgy lesz próbálva ahogyan javasoltad. Egy pár orosz videóban láttam egyébként, hogy nem a ventilátor felől bontják, hanem felülről. Tehát lehúzzák a forgórészt a tengelyről, utána pedig az alatta lévő "3 ágú" fém alkatrészt is lehúzzák, és így már hozzá lehet férni a csapágyhoz. Csak azt nem tudom, a forgórész mennyire érzékeny/sérülékeny, tehát mennyire bírja a csapágylehúzos beavatkozást, meg utána a tengelyre visszakocogtatást.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Régi Immergas Eolo Star fali gázkazánom van. A helyzet az, hogy nem ad meleg vizet. A sárga és piros jelzőfény együtt villognak. Mi lehet a probléma, van-e megoldás erre? Köszönöm.
Szia! A levegő presszosztát nem kapcsol amit a ventilátor hozna működésbe. Vagy a ventilátor csapágya kenetlen vagy presszosztát csöveiben kosz lehet és emiatt nem kapcsol a kapcsoló.
Végül is mi volt a probléma? Mit kellet csinálni ahhoz, hogy a légáramlás helyreálljon?
Hát igen, ezért szoktunk "pampogni" hogy a megoldást ne privátban, meg ide a topic-ba, hogy tanuljunk/okuljunk.
Az a lényeg, hogy van már melegvíze .... , hogy ehhez ki kellet e takarítani a ventilátort vagy a venturi csöveit az már részlet kérdés. Enjoy!
Azt a két dolgot megcsináltam amit te leírtál és jó lett, ennyi. Köszi!
Sziasztok,
Egy régi Ocean Luna (Baxi előd) kombi cirkóban kiment a bemenő sorkapocsban lévő 2 A biztosíték. A csere után azonnal kiveri az új biztosítékot is. Tehát a bekapcsolási folyamatban semeddig sem jut el a cirkó. Merre kellene elindulni? Keringető szivattyú lehet a bűnös? A vezeték bekötések jók, víz/ázás nincs, a vezérlő panelon sem látszik szemre semmilyen nyom.
Húzz le mindent csak a tápfeszültséget adj neki,ha akkor is kicsapja a nyákon van baj..
Szia! Amit"patexati" is mondott, hogy kösd ki, az a szivattyú legyen legelsőnek és majd kiderül.
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat. Csak most este volt idő a tesztekre. Az eredményt bejelöltem a képen. Ha az a csatlakozó le van húzva, akkor nem veri ki a biztosítékot, a bekapcsolást jelző led is világít. Az egy 7 pines csatlakozó, 6 vezeték van rákötve. 3 (fázis/barna, kék/nulla, vékonyabb fekete) megy fel a ventilátorhoz, illetve a másik 3 ugyanilyen kiosztásban is fel megy, de az még nem látszik hova. A ventilátor 3 hete lett kitisztítva és megkenve, azóta rendben működött újra a cirkó idáig. Most ki lesz próbálva a ventilátor újra külső kábellel, hogy forog-e rendesen. Egyébként okozhat ilyen hibát, ha a panelen lévő relé romlott el? A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2024
Idézet: „Egyébként okozhat ilyen hibát, ha a panelen lévő relé romlott el?” Nem. Ha a relé nem kapcsol, legfeljebb nem megy a kapcsolt alkarész (ventilátor, szelep, stb.) Idézet: „A ventilátor 3 hete lett kitisztítva” Az nem lehet, hogy a tisztításnál, majd a visszaszeretésnél becsípődött egy kábel, és eddig bírta, majd zárlatos lett?
Keress zárlatot a lehúzott vezetékszálak közt és a kazán védőföldelése és a szálak közt is!Vagy oda van csípve vagy megégett oda-összeolvadt..
Oda lett figyelve összerakásnál, de most újra meg lett nézve, nincs becsípődött, sérült vezeték.
Szerintem ha már így beazonosítottad, ki lehet mérni azt a zárlatot
A ventilátor külső vezetékről nem indul el. Viszont nem veri le a megszakítót.
Ha a 7 pines csatlakozó vissza van dugva, de fent a ventilátornál a fekete vezeték le van húzva (csak a fázis, a nulla és a védőföld van rádugva), akkor nem veri ki a biztosítékot, a bekapcsolást jelző led is ég. De a ventilátor nem indul el. Az előző hosszászóláshoz: A 7 pines csatlakozóból felmenő másik 3 vezeték a presszosztáthoz megy.
Ha dugvillás a kazán csatlakozása dugd be fordítva akkor változik a helyzet?Ha úgy "megjavul"akkor sem jó mert akkor tuti a testzárlat.Amúgy a kismegszakítót veri le ,vagy az fi relét ha van ezt kéne tisztázni..
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2024
Ki van szedve a ventilátor.
Fi relé nincs, csak kismegszakítók. De a kismegszakítót nem veri le a ventilátor külső kábellel próbálva, csak nem indul. A negyedik (fekete) kábelnek mi a szerepe? A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2024
A kismegszakító jóval nagyobb áramon old le mint a bent lévő üvegbiztosíték.Ha nem indul el akkor vagy megszorult, testzárlatos ,menetzárlatos,testzárlatos és menetzárlatos,szakadt, szakadt és testzárlatos.Test és menetzárlatnál a névlegesnél jóval nagyobb a felvett áram ezt mérni kéne.A testzárlat csak egyik dugvilla polarításnál mérhető. Ha lenne fi relé az leoldana bármikor ha 35mA elmegy a testre..
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2024
Ha nem látom a motort és a tekercset akkor nem fogom tudni a relytélyes negyedik vékony fekete kábel hova is megy..Ha bele a tekercsbe akkor nem sima motor.
Igazad van, csatolok egy képet.
Balról jobbra haladva: fekete - barna - kék
Valószínű két fordulat fokozat van.Ki kell mérni a kivezetések közt mekkora az ellenállás.A legnagyobb ellenállású két kivezetésre kell a adni a 230V külső csatlakozást a próbához.Nem lehet,hogy rosszul lettek visszadugva a vezetékek a motorra esetleg más keze álltal?
Mielőtt ki lett szedve a ventilátor, a bekötése le lett fényképezve, illetve egy papírra is fel lett írva.
A tisztítás/olajozás után úgy lett visszakötve ahogyan volt. Ráadásul a vezetékek hossza is adja, hogy melyik hova való. Szóval oda lett figyelve. De ha valamelyik vezeték fel lett volna cserélve, akkor működött volna 3 hétig hibátlanul? Csak délután, munka után lesz lesz lehetőség kimérni a kivezetéseket, megírom majd az eredményt. Azt olvastam, hogy ezeknél a ventilátoroknál az állórész szokott inkább zárlatos lenni, mert a nagy hőtől megolvad a szigetelő lakk. A menetzárlatot egy sima multiméterrel ki lehet mérni? Mert ha ott lenne a gond, és nem a forgórésszel, akkor azt talán megérné újratekercseltetni. Köszönöm, hogy foglalkozol a problémával
Menetzárlatot nem nagyon lehet kimérni hacsak nem teljes a zárlat,de ha rosszul lett esetleg visszadugva elképzelhető,hogy elindut,de túl nagy áram folyt az egyik tekercsen és szépen összeégett.Tekercselő biztos meg tudná tekerni ha akarná,de babra munka mert a vasmagot szét kell hozzá szedni roncsolással utána meg valahogy összerakni.
Szia! Ez volna a doksija és ebben úgy van a ventilátor vezetékeinek a bekötése (ha szemből nézzük a tekercset, mint ahogy a rajzon is van) akkor baloldalt felül van a kék (lassú ordulat), mellette a barna (a max.) és alul a fekete a közös. Ha a közös nem jó helyre lett csatlakoztatva akkor az nem biztos, hogy jót tesz neki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |