Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Köszönöm neked is és pipi valamint Atis57 fóromtársaknak a fenti válaszokat.
Segitettetek megérteni a problémát. Üdv!
Sziasztok!
Sajnos, ahány akkutöltőm van, annyi féle hibájuk. Van egy piros burkolatos hagyományos töltőm, ami 4 Ampreres. Egy kis trafó van benne és agy pici áramkör a 3db LED miatt, és ezen vannak a diódák is. Már néhány alkalommal észrevettem, hogy egy ideig tölti a kocsi akkuját, de aztán mintha inkább szívná. Valószínűlen nincs erről szó, pusztán a töltőfeszültség esik le és nem folytatódik a töltés. Szétszedtem, méregettem, elvileg a diódák teljesen rendben vannak, ellenben a trafóról nem jön le csak 12,3 volt körüli feszültség. Megegyeztem a villanyszerelőkkel, hogy valószínűleg a kis trafó gyenge már benne. Ezt nem tudom hogy lehetséges, mert szaga nincs, testzárlatot nem mérek rajta. Nyilván, menetzárlat attól még lehet, de amint mondtam, szaga nincs. Ezen kívül, van egy Aldi-s 4 Amperes automata töltőm is. Ez is egy ideig tölt, később beesik a feszültség. Ezen kívül, az okos baromságuk miatt, pont a lemerült akkukkal nem tudott soha semmit kezdeni, mert azt gondolja, rá sincs kapcsolva az akkura. Nem kicsit idegesítő, hogy az Aldi-s töltőt csak úgy tudom (tudtam) használni, hogy kihozom a trafós töltőt is és arra a pár másodpercre felteszem azt is az akkura, míg elindítom az Aldi-s töltőn a feszültséget. Nos... Ha kihozom a műhelyből a hagyományos töltőt, akkor egyszerűbb lenne azzal tölteni nem igaz? Mindebből a történetből jön az iníttatás, hogy készítsek egy akkumulátor töltőt magamnak. Szerintetek hogy lenne érdemes, Tudom, hogy már nem ezt a korszakot éljük, hogy áramköröket, meg akku töltőket építgetünk, de az a helyzet, hogy a sok csodálatos fullos, kijelzős, tele pompával megáldott töltők ideig-óráig működnek. Az, hogy "okos" töltő, kifejezetten irritál. Nekem ne okoskodjon, mert a cél nem a csili vili kijelző, hanem hogy az akku fel legyen töltve. Arra gondoltam, hogy beszerzek egy 10A-es tápegységet és valahogy alkalmassá tenném akkumulátor töltésre. Léteznek olyan állítható konverterek, amikkel akár emelni is lehet a feszültséget. Beállítanám rajta a feszültséget és a maximum áramot, aztán hadd töltse. Szerintetek működne? Vagy hogy kellene megoldani? Köszönöm!
A reszursz kapcsolását ajánlom. Áram beállítható, tud automata/direkt töltést, az automata résznél beállítható, hogy hány voltnál kapcsoljon le. És ha jól emlékszem bírja a 10A-t
Ha értesz annyit hozzá, meg kallódik a fiókodban egy régi hibás PC táp, akkor abból a legegyszerűbb megcsinálni, ha nem akarod állítgatni akkor igazából venni sem kell hozzá semmit, már a javítandó alkatrészeken kívül.
Van neki topikja, ott találsz rajzot, tulajdonképpen egy kapcsolóüzemű labortáppá tudod alakítani, feszültségben tudni fog kb. 25V-ig áramban pedig 7A-ig biztos, attól többel meg úgysem ajánlott tölteni egy akkut. Ha állítgatni is akarod, akkor nyilván kell még venni hozzá 2db potit is. Vagy, ha van combos trafód, graetz-ed meg puffered akkor a harmadik képed szerinti step down konverterek is szóba jöhetnek.
12,3Vac feszültséget 4db diódával egyen irányítva kb 15V-ra tölthető az aksi. Persze folyamatosan csökkenő árammal. Ez az 1.kép Az elektronika csak a műszert vezérli.
2.kép: csak akkor tölt ha előbb az aksira aztán a 230-ba dugod. Fordítva csak feszültséget mér. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2024
14,2V-nál elindul a vízbontás, az fölé menni tilos!
A 2. képen lévőről. Nyilván bedugta a kolléga a konnektorba. Én értem mi a baja vele, nekem is van. Ha nagyon lemerült az akksi akkor nem kezdi el tölteni.
Nyilván írod majd, hogy az olyan akksit már kár tölteni, de a pénz nagy úr, az új akksi meg kokain árban van.
Ehhez annyit fűznék, hogy 14.5Volt-al töltenek az autó generatorai.
Azokról a képekről beszélgettek, amit feltettem? Mert azt a netről kerestem illusztáció céljából.
Ettől függetlenül. Nem hinném, hogy bármelyik töltőt felügyelet nélkül hagynám. Max olyan helyen, ahol minden éghető dologtól kellő távolságra van.
Én meg annyit, hogy már 20 évvel ezelőtt sem nagyon találkoztam olyan autó generátorral ami 13,8V-nál többel töltött volna.
Kell egy jó kapcsolóüzemű töltő, állítható feszültséggel és áramkorláttal és azt "bármeddig" rajta lehet hagyni az akkun.
Ha lemerül az autó akkuja. Mert takarítgatás, vagy egyéb tevékenység közben pl. hallgatja az ember a rádiót. Netán rajta marad a gyújtás és megy benne minden modul, meg vezérlő, akkor nincs olyan ember, aki eldobja az akkut és vesz bele egy újat. Teljesen mindegy mennyibe kerül. Aki megis kicseréli az bolond. Néha sajnos szükség van külső töltésre. Főleg az okos töltéses generatorok miatt. Sosincs tele az akku. SOHA! Kiveszem a kocsiból az akkut, felviszem a lakásba és két napig megy bele az áram. Direkt tönkreteszik az akkukat.
Szerintem már a Golf 1-esek is 14.5V-os fesszabályzóval voltak szerelve. Valószinüleg igazad van, de inkább 30 az az év. Lada, Skoda, Wartburg, stb.
Nem ezért van két töltőm. Volt a piros, amit már régen vettem, aztán megtetszett az Aldis. Arról nem volt szó, hogy ilyen túl okos.
Nem akarok belekotyogni feleslegesen, de szerintem Alkotó-Proli007 töltője megoldaná a problémádat. Az ha feltölt leáll! Nem egy agyműtét összerakni, meg beállítani Nekem is van kettő itthon / 5A-10A / Csak ajánlani tudom!
Tudod, mint a viccben van: "van az 50 év is, de ki számolja ?"
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2024
Először is bocs hogy ilyen soká válaszolok. Itt a fórumon találod meg ACCU-Mat néven. Ha szerencséd van akkor Alkotótól tudsz panelt is venni kiváló minőségben. Onnan már csak ujjgyakorlat
Semmi probléma. Én is elkalandoztam. Nyaraltam, meg minden marhaság.
Még rá kell jönnöm, hogy kell felhasználó névre keresni, de kitalálom. Köszi!
Keresési szűrők:
topic:12345 - Keresés az 12345-ös azonosítójú témában user:xyz - XYZ nevű felhasználó témáinak és hozzászólásainak keresése -kulcsszó - Adott kulcsszó kizárása a találatokból
Köszönöm! ..azt hiszem, hazudnék, ha azt mondanám, értem.
A kérdésedre a válasz. Így tudsz keresni egy felhasználóra keresni. xyz helyet a nevet kellé írni user:xyz - XYZ nevű felhasználó témáinak és hozzászólásainak keresése
Üdv mindenkinek.
Nagyon régen - kb. 20 év - készítettem egy töltőt a szomszédnak, teher autókhoz, 12/24V. A töltő trafója 1000 W, egyenirányító 4x200 A dióda hűtéssel. Nem automata, primer oldalon egy triakos szabályzóval, árammérővel használták. Télen indításkor egy kapcsolóval ki lehetett iktatni a szabályzót, így pár perc töltés után indult a járgány. Többször kölcsön adta, igy tavaly télen is. Alig tudta visszaszerezni, a trafó leégett. Megtekercselték, viszont a szekunder feszültség kb. 4-5 V-al magasabb a kelleténél. Kérdésem, hogyan tudnám csökkenteni a feszültséget a trafó bolygatása nélkül?
Szia!
Sorba kötsz két-három diódát a kimeneten, azokon majd esik akkora feszültség.
Sziasztok!
Tudtok valami jó leírást, esetleg egy kapcsolási rajzot indukciós töltőkről? Lipo, esetleg NiMh akkuk töltése lenne a feladat. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: ssdroon30
Leírás nincs...de vannak működő elektronikáim telefonhoz. Qi Wireless Charger már ki van találva, azt olcsóbb készen megvenni.
De az ilyen töltő két részből áll: TX*adó meg RX-vevő. Az RX a telefon része, de kaphatók utólag beépíthető "lapocskák" is.
Hello mindenki! Hozzájutottam egy barmolt gzl 30 akkutöltőhöz.12/24 nekem elég lenne a 12 volt is .kapcsoloja nincs meg hogy és mit kössek össze hogy jo legyen. Kezdő vagyok.
Első lépésként alaposan meg kellene mérni a trafót: üresjáratban, terhelve, hozza-e a kívánt feszültségeket, nincs-e menetzárlat, túlzottan melegszik-e?
Fel kell írni, hogy melyik kivezetés milyen feszültséget ad, ill. mi mivel van összekötve, és ebből egy csinos rajzot készíteni. Ezek után lehet megmondani, amit szeretnél. |
Bejelentkezés
Hirdetés |