Fórum témák
» Több friss téma |
Most néztem a service manualt, itt ezt írja, ha jól értem 10 perc üresjáratás után mérjek és állítsam be 24mV-ra
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2024
Most eltelt a 10 perc, amit mérek a 0,22R -en 1,3mV, (hangszóró csatlakoztatva) de ez nem a 24mV-os érték, próbáljam arra állítani? Ha elállítom, akkor gate-k feszültsége elfog térni, ezt már mértem, kb ebben az állásban majdnem azonos, ahogy a rajzon is van...
Tehát ebben a 24mV-os esetben a 2SJ201 gate 1,7V a 2SK1530gate pedig 2,5 V a 2Sc2433 baázison 1,7 V nem jön ki a matek... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2024
Gate feszültségeket ne mérj, semmi értelme, nyug áramot állítsd be!
Gate fesz értéke fet típustól függ, nyitófesz értékükben nagy az eltérés. Audió célokra fejlesztett fetek nyitófesze, bemeneti kapacitásuk általában alacsony, IRF feteknél sokszorosa mindkét érték.
Értem, akkor hagyjam így az 1,8mV környékén? vagy tegyem fel a 24mV-ra? a Q310-311 enyhén melegszik teszt közben, de ez a lábak közötti nyáklap sötétbarna színe miatt elötte is így lehetett...
Nos, ha beállítom a 24mV-ra akkor a két izzóm már felizzik nyugalmi helyzetben (2*30W) ha hagyom a kb 2mV körül, akkor semmi, csak ha hangosabbra teszem a hangerőt... Valmi nem ok?
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2024
Nagyobb áram miatt ez normális. Izzóval ne hallgasd.
Ezt értem, de a 24mV-ra állítva már annyira világít lehalkitva, jel nélkül, mintha kb fél hangerőn menne... erre írtam, hogy valami nem ok?
Az első foton 24mV ra állítva, nyugalmiban, a 2 foto kb negyed hangerőpn 2,2 mV-al, a 3 foto pedig 2,2mV nyugalmiban
Próbák idejére kisebb áramra is beállíthatod, végleges beállításhoz kb 40-50mA áram elegendő lehet.
Idézet: „negyed hangerőpn 2,2 mV” Most vettem észre amit írsz, nyugalmi áram beállításnál a végfok bemenete rövidzár, vagy 0 hangerő, ez alap!!!
Persze, úgy mértem, csak azt írtam: negyed hangerőn kivezérelve, de nyugalmiban 2,2mV-ra állítva van kisebb fénye.
Azt a gyári 24mV-ot ha beállítom úgy tűnik több az áramfelvétele az izzók fényéből ítélve, mintha kb negyed hangerőn járatnám, a 2,2mV-ra nyugalmiban állítva, tehát, ha már szól elég jól, akkor sem vesz fel annyi áramot (a hálózatból), mintha 24mV ra állítanám. Ha 24mV-ra teszem elég fura, de olyan, mintha terhelné valami, (nyilván a fetek) és nem jönnek ki közelítőleg sem a rajzon adott Volt értékek a lábakon. Igy a 2,2 mV ra állítava szinte alig izzik fel az izzó, tényleg csak töksötétben látni. Tettem egy próbát és a 0,22R visszaraktam a gyárit, (ugye ezeket is cseréltem újra) hátha hibás esetleg amit vettem, de nem, a gyárival is ugyan ez a helyzet. Szóval az okés. Hangzásra olyan, mint volt előtte is. Melegedés a feteknél nincs, csak ahogy feljebb irtam a két TO220-as tokon... ami előtte is melegedhetett... A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2024
Idézet: „Persze, úgy mértem, csak azt írtam: negyed hangerőn kivezérelve, de nyugalmiban 2,2mV-ra állítva van kisebb fénye.” Izzók fényét ne így teszteld, kivezérelve ne próbálgasd. Ami a fotódon látható nem jelent nagy áramot. Lényeg, nyug. áram szabályozható legyen megfelelő határok között. Izzó nem műszer, csak védelmet nyújt nagyobb áramok kialakulása ellen. Teljes fénnyel világító izzó ami hibát jelent. Kis rutinnal már értékelhető az izzó fényereje, méréssel is ellenőrizhető ha nincs nagyobb probléma. Izzó világít közepes fénnyel, érdemes ellenőrizni ilyen esetben a tápegység elkoin a feszültséget. Kisebb lesz, kb. max. 1/2 tápfesznél nem lesz kevesebb, mint izzó nélkül lenne. Ezzel a korlátozott tápfeszültséggel is végigmérhető a végfok. Ellenőrizhető a kimeneten a DC 0V, ha ez nem ok, akkor még hibás alkatrész is van. Tovább kell keresni a hiba okát, nem szabad izzó nélkül elindítani.
Jelenleg +/- 46V-ot mérek, 0 pont között, egyformán. (2,2mV ra állítva nyugalmiban) Arra emlékszem, hogy izzó nélkül +/-51 Volt volt a fesz.
Beállítottam a 24mV körüli értékre, igy kb +/-40V ra csökkent, az izzó fénye erősebb lett. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2024
Ilyen pici árambeállításnál ez érthető.
Nagyobb áramnál amit utólag írtál hozzá, az is ok. Tehát az izzó fényereje nem jelzett problémát, mérhető lenne a végfok így is.. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2024
Tehát azt modod ez így ok? Hagyjam a 24mV értéken? Az nem baj, hogy a rajzon levő összes tarnzisztoron, MOSFET gate-n elég nagy a szórás a gyárilag megjelölt feszültség adatokhoz képest?
Ezek a mérések az eredeti fetekkel történtek, vagy már az IRF feteket is próbálgatod?
CSAKIS az eredetivel, csak annyit tettem, hogy átraktam a másik csatornába. De az előző (nem lefüstölt) csatornában is ez volt kb az értékek
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2024
Akkor a másik oldal is ok, csak FET kell hozzá.
Igen, erre jutottam én is... mindkettő működik, ha kap jó fetet
Tudom, de nem találok, ha meg van az általában hamis, vagy nagyon necces mit kapok..
Szerintem van ami használható, csak drága és vásárlást követően lehet ellenőrizni, hogy eredeti-e. Helyettesítő paraméterei közül, legfontosabbak, nyitófeszültség, bemeneti kapacitás.. Audio célokra készült FET-ek között van ami jó lehet. Én IRF és társait kerülném, még akkor is ha kis módosítással alkalmas lehetne.
Pont ezt mondom, ha megveszem akkor látom, mit is kapok. Esetleg ötlet mivel próbálkozzak?
Nem gond, ha módosítani kell az eredeti áramkört, de nem tudom hogyan álljak neki...
Csak elméleti tanácsot tudok adni, adatlapok szerint hasonlíts össze néhány kapható típust.
ECW20N20/ECW20P20 tökéletes lenne. Igaz kisebb vagyonért...
Igen, laterális fetek közül érdemes válogatni.
Boltban érdemes félvezető teszterrel ellenőrizni, G, S, D bekötése és a nyitófesze, bemeneti kapacitása alapján eredetisége megállapítható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |