Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   592 / 593
(#) speedbump válasza speedbump hozzászólására (») Pé, 13:58 /
 
Sziasztok. Az elmúlt pár napban VIM-mel próbáltunk rájönni a kazánom hibájának forrására, eddig sikertelenül. Mivel úgy tűnik kifogytunk az ötletekből ezért gondoltam rákérdezek még itt hátha van valakinek még ötlete. A hiba röviden annyi, hogy mind a fűtés mind a HMV használata közben le-lekapcsol a kazán, emiatt ingadozik a hőmérséklet. A vízpunöpa nem áll meg, a lekapcsoláskor, azt tovább működik. Ha nincs szükség meleg vízre (= a kazán üzemszerűen áll le) akkor a pumpa is megáll.

A hiba fellépése előtt semmilyen szerelés vagy módosítás nem volt a rendszerben, egyszer csak előjött.

A kazán típusa: Bosch GAZ 3000W

Amit próbáltunk:
- HVM NTC csere
- Előremenő NTC mozgatása a jobb kontakt érdekében. Alufóliával alábéleltem, gyorskötözővel is próbáltam rögzíteni a klipsz helyett
- Előremenő NTC bemérése: szobahőmérsékleten 14.5k, hőlégfúvóval melegítve szépen megy lefelé. 2k-ig próbáltam
- motor kondi bemérése. A tokozáson 2.5µF van feltüntetve, a mért érték 2.125uF

Még egy érdekesség, hogy a hiba úgy tűnik, hogy fellép mondjuk a fürdőszobában, de a mosogatónál nem, vagy sokkal ritkábban. A különbség az, hogy a mosogató jóval közelebb van a kazánhoz mint a fürdőszoba. Ez esetleg lehetne kondi is, nem tudom, hogy a 2.5µF helyett a 2.125µF már szignifikáns különbség-e?

A kazántest hőcserélőjére ránéztem. Az a tippünk, hogy habár egy tisztítás rá férne, de talán nem is annyira vészes, hogy ilyet okozzon.

Ha valakinek van még ötlete akkor kérem ne tartsa magában.
A hozzászólás módosítva: Pé, 13:59
(#) Elektro.on válasza Csibi80 hozzászólására (») Pé, 13:59 / 1
 
Pár éve nekem is kellett a hőcserélőt vízkő mentesítenem, mert olyan hangja volt mint ha forrt volna benne a víz. NYiván a vízköves részben maradt kevés víz elffort.
Én ezt a savazást elég egyedi mnódon oldottam meg jó sok citrom savval. Kb egy óra alatt végeztem és utána minden helyre állt. (Radiant RBS24 mini))
Nekem a fürdőben van a fali kazán alatta egy radiátorral. A többi radiátorhoz elmenő cső szeleppel zárható. Így gyakorlatilag marad a kazán 2 méter csővel és 1 db lemez radiátorral.

na ezeket a szelepeket elzártam. A radiátor szelepet is. Utána jó 2 liter vizet leengedtem a radiátorból, ezt pótoltam tömény citromsavas oldattal. Utána felfűtöttem a kazánt ezzel az egy szem radiátorral. Így a szivattyú forrón jól átforgatta a citrom savas oldatot a hőcserélkőben is. Ezután 2-3 alkalommal ezt a teljes szakaszt (kazán és 1db radiátor) alaposan át öblítettem. ujra feltöltöttem rányitottam a többi égat és minden szépen ment.
(#) Vappali válasza Hutty hozzászólására (») Pé, 15:15 / 1
 
Na a benne lévő eredtileg 2,6 -os kondi tudott...khmmm..1uf-ot. Nem csodálom hogy küszködött, nem bírta a kellő üzemi nyomást előállítani.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Pé, 15:25 /
 
Még ezt az oldalt nézegettem kondikkal kapcsolatban. Nem tudom milyen minőséget képviselnek, de az ár nem rossz. És a mérete is rendben van.
Persze nem találok 2,6-ost, de most is 2,5-essel üzemel.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Pé, 17:14 / 1
 
Nem akarom ezt favorizálni de ettől lentebb nem mennék árban, hogy keressek megfelelő értékűt a szivattyúhoz. Mondom ezt annak okán, hogy ezek a kondenzátorok meleg helyen üzemelnek és zárt térben. A visszatérő víz hőmérséklete is időnként 50°C-t is elérheti ahová a szivattyú be van építve. A jobb képességű kondenzátorokra rá van írva egy bizonyos üzemóraszám adott feszültségen működtetve. A gyártó neve sem lehet mellékes ha hosszabb távra gondolkodunk. A párszáz forintos darabot nem akarok kipróbálni, mert könnyen megkapja az ember, hogy annyiért mit várjon ha idő előtt tönkre megy. A forgalmazóknál fellelhető választékból ha lehet akkor a jobbat választanám és azt össze lehet hasonlítani árban, hogy hol lehet megvenni kedvezőbb áron. A forgalmazók nem "szoktak" túl silány alkatrészeket forgalmazni de van az a vevőkör akiket ki tudnak szolgálni ha éppen arra van szükség. Nem akarok ebbe a körbe tartozni ha egy számomra létfontosságú készülék javításáról van szó. Nézzél egy jó Ducati-t vagy Miflex-t vagy Comar-t de ahogy gondolod. Ezek a Coolstar kondik ezek külsőleg vannak alkalmazva a kábelezésüknél fogva és ha be szeretnéd tenni a dobozba akkor le kell csupaszítani a köpeny szigetelést és a feszültségtűrése is kisebb attól mint ami eredetileg be volt építve.
(#) Csibi80 válasza pherbiehu hozzászólására (») Pé, 18:07 /
 
Van esetleg olyan topik, hogy savazás?
Hát ezért is mondtam, hogy a tartály kiszedése nem éppen egyszerű, ill. időigényes inkább és 3 gyerek mellett, na jó csak kettő él már itthon , eléggé elképzelhetetlen, hogy víz nélkül legyünk, és nem tudom kivitelezni, hogy wellnesezzenek az alkatrészek.
Feljebb írtam, már többször is, hogy kicseréltem a szivattyút ráadásul a HMV körbelit. Igaz én csak a motort raktam át, mert nem collos csatlakozású volt az "új" szivattyú, hanem 6/4-es.
Én a cillitre is gondoltam, nem hiszem el, hogy az bárminemű kárt tudna okozni a lemezekben. Láttam videókat ahol szét vannak szedve a hőcserélők, nem olyan vékonyak azok a lemezkék. Max. annyi, hogy nem szabad hosszú ideig benne hagyni.
Na de majd meglátjuk.
(#) Csibi80 válasza Elektro.on hozzászólására (») Pé, 18:26 /
 
Köszi a választ Elektro.on! A kazán nekem is az emeleti fürdőben van és alatta egy radiátor...
Azt mondod, hogy meg sem bontottad a rendszert a kazánban, csak átnyomattad, megjárattad?
Hm...szóval Te a citromsavra esküszöl...értem....
Valaki megtudná mondani az irányt ezen a sémán? Köszi!
(#) VIM válasza Csibi80 hozzászólására (») Pé, 18:27 /
 
Szia! Lehet, hogy nem mindent olvas el mindenki de itt említettem, hogy hol említettem.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Pé, 22:51 /
 
Ok. Abszolút nem vagyok képben. Ezért írtam: "Nem tudom milyen minőséget képviselnek" - mert nekem az általad felsorolt márkák semmit nem mondanak...kivéve a Ducatit, de az sem a kondi piacról.
Akkor hagyom. És rendelek mondjuk egy ilyet.
Egyébként a hibátlanul működik tegnap óta azzal a teszt üzemmódban, nem túl esztétikusan bekötöttel.

pherbiehu : A fotón jelölt tápkábel rögzítő pöcköket melyik irányba kell, hogyan elmozdítani ha ki akarom húzni a kábeleket? Nem mertem erőltetni, nehogy eltörjön a 22 éves műanyag. Küszködés így a kondi kábelét a helyére tenni. Olyan pici furata van. Jobban hozzáférhető lenne.

A fűtési szivattyú kondijához könnyen hozzá lehet férni?
A hozzászólás módosítva: Pé, 22:51

Motortáp.jpg
    
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 8:16 /
 
Fűtési: ha kezedben van a szivattyú, akkor már könnyű cserélni, de ha nem veszed ki a helyéről, akkor szerintem nem férsz hozzá. Lásd fotó.

A pirossal jelölt fekete pöcköket a vezetékektől elfele irányba lenyomod, akkor megszűnik az érintkező lemezek szorítása. Ezek más anyagból vannak, mint a barna műanyag csati, nem szabad hogy eltörjön.
A hozzászólás módosítva: Szo, 8:17
(#) Csibi80 válasza VIM hozzászólására (») Szo, 9:29 /
 
Kösz VIM!
Láttam, megnéztem, bocs, hogy nem reagáltam rá. Igazából akkor azt mondod, hogy a konyhai eszközök vízkőtelenítésére használt vízkőoldók jók lehetnek...a sima cillit már lehet, hogy erős?!
(#) VIM válasza Csibi80 hozzászólására (») Szo, 10:01 / 1
 
Szia! A savazásra én azt mondom, hogy a sósav az más egyéb veszélyt is rejt a használat során és semlegesíteni is szükséges ami plusz öblítést igényel. Sokkal veszélyesebbnek tartom mint amiket említettem. Azokat a szereket sem érdemes kesztyű és szemüveg nélkül használni ha valaki nem eléggé óvatoskodik de a reakciójuk nem olyan heves mint a sósav és nem termel olyan hevesen gőzöket a kezelés során. A 20%-os foszforsav tartalmú szereket hígítás nélkül kell használni és alkalmas kefés eszközzel felhordani a felületre vagy beleönteni a lemezes hőcserélőbe és hagyni dolgozni a szert. A citromsavas megoldás is jó amit említettek de azt melegen érdemes csinálni mert úgy hatásosabb a kezelés ami így forrázásveszélyt rejt magában, tehát ezzel a megoldással is óvatosan kell dolgozni. A lemezes hőcserélőt lehet hőlégfújóval melegíteni úgy, hogy benne van a szer és akkor aktívabb lesz a folyamat.
(#) speedbump válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 11:22 /
 
Az korábbi (~rossz) kondinak mennyi volt az értéke? Nálam a tokon 2.5µF van, mérni 2.125-öt mértem. Nem tűnik nagynak, sokak szerint 1µF alatt okozna gondot, de gondoltam megkérdezem. Ezt viszonylag egyszerű lenne cserélni, a tüneteink pedig hasonlítanak.
(#) speedbump válasza speedbump hozzászólására (») Szo, 11:47 /
 
Mármint a különbség nem tűnik nagynak.
(#) Elektro.on válasza Csibi80 hozzászólására (») Szo, 12:52 /
 
Igen. Viszont ahogyan írtam, én a többi részt le tudtam zárni. A citromsavas oldat így csak a kazánba és az alatta lévő radiátorba jutott. A rendszer többi részébe nem.
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 14:02 / 1
 
A család nem enged a kazán közelébe, így az ünnepek utánra marad a fűtési szivattyú piszkálása. Az nem mutat hibát, de a hmv motor kondijából kiindulva tuti az is csere érett.
Majd rápróbálok akkor a kábelek lecsatlakoztatására akkor.

Valami techspec nincs valahol amiből kipuskázható hogy a fűtési szivattyúba milyen kondi kell? Mert az úgy nem lesz jó hogy szétbontom, megnézem mi kell bele, majd összerakom, majd megint szét. A tiédbe ugye 2-es kell mindkét helyre, nálam viszont a hmv-nél 2,6-os, és kérdéses a fűtésnél. Jó lenne ha egy szétszedéssel megoldanám a dolgot. Vagy kívülről nem lehet leolvasni a motorról az adatokat? Mint a hmv szivattyún ott van minden adat. Elölről tuti nincs ráírva semmi, esetleg a fal felőli oldalán.


speedbump: nekem 2,6-os kondi volt benne, kolléga 1-et!!! mért. De ekkorra már én 2x átmostam a hmv hőcserélőt, és a tartály alatti csöveket is...stb.
Végül a kondi csere oldotta meg a problémát. Itt írtam is. De ez így ideiglenes megoldás.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:04
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 14:52 /
 
Ha ilyen a szivattyú akkor ott van rajta az érték. Ha ebben sem bíznál akkor egy sminkes tükörrel benézel oda hátra, rávilágítasz és leolvasod azt a 2µF-t.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Szo, 15:01 /
 
Köszi!
Nem jutott eszembe megnézni a gyári szivattyú fotóját webshopban.
De közben megnéztem egy kis tükörrel. És most olvastam az ajánlásod is.
Igen én is kettesnek láttam. És a 95W valamint és a 0,6MPa is stimmel. Igaz az a webshoposon MPa-ban, míg az enyémen barban van megadva, de ugyanannyi.

És ahogy néztem a szivattyú talpán van a dobozka, alulról lehet lecsavarozni. Már csk az a kérdés, hogy a kondi fizikai mérete megegyezik-e a hmv kondi méretével. De erre majd pherbiehu kolléga hátha válaszol! Mondjuk ugyanezt a magasságút nem találom, de szerintem pár mm-t enged majd az is a Ducatinak.
A hozzászólás módosítva: Szo, 15:10
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 15:34 /
 
A fűtésiben 1mm-el hosszabb kondi volt benne, mint a HMV-ben. Ugyanez a 95W-os szivattyú.
Itt viszont kényelmesen elfér kicsit hosszabb is. Itt láthatod a fotón milyen került bele, a menetes rész le lett fűrészelve: Bővebben: Link

A hossza ennek 55mm + 10mm a csavaros rész. És nincs olyan külső fekete szigetelés a vezetéken mint a webshopos képen, csak a két vékony fehér vezeték.
A hozzászólás módosítva: Szo, 15:35
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 16:21 /
 
Köszi az infót!
Ahogy néztem a kazán alá beteszek valami ülőalkalmatosságot, aztán lehet a motor kiszerelése nélkül cserélhető a fűtés kondi. Bár lehet egyszerűbb lesz az először bonyolultabbnak tűnő megoldás, a motor kiszerelése... A szivattyú kiszerelése mennyire bonyolult? Elől van az a lemez a két torx csavarral, máshol is rögzítve van még?

Annak is olyan a kábelrögzítése mint a hmv kondinak?
Itt "szűrő" kondenzátorként említik. Az ugyanaz mint az "üzemi" kondenzátor?
Amihez "indító" van írva az nem jó ugye?
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 16:34 /
 
Az 1.jpg fotódon látszik, hogy tengelyvonalban kiáll belőle egy cső, ami a kazán hátulja felé belemegy egy tartó lemezbe. A szivattyú alja is egy cső, ami belemegy az alatta lévő műa. "elosztó"elembe. Itt csak egy egy o-gyűrűs tömítés van. Csavarozva elöl van a lemez, amit említettél.
Ami szív@s, a felfelé menő cső a fűtési hőcserélőbe. Ha ide rakták volna a gázszelepet, ezt a fűtési szivattyút meg jobbra, akkor könnyebben szerelhető lenne, és kevesebb rézcső is elég lett volna....
Nálunk nem lett levéve az a fekete cső, ami két billinccsel van itt rögzítve, lehet ha azt leveszed, az a jó módszer.

Kondi kábelrögzítés itt sz@r@bb megoldás, mert csak bele van szúrva. Ki kell rántani, az újat meg beszúrni, amíg megszorul....
Szerintem mindegy minek van nevezve, ha szerepel rajta, hogy 2µF és 400V AC 50/60Hz 25/100/21 és motorkondi, akkor az jó.
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 17:22 / 1
 
Ok.
Akkor karácsony után... vagy ha addig megjön, akkor még lehet karácsony előtt nekiállok és kicserélem ezt is, és normalizálom a hmv kondit is.
De lehet kiveszem a fűtési szivattyút, nem bujkálok alatta. Legalább átmosom a szivattyúházat.
(#) pherbiehu válasza VIM hozzászólására (») Vas, 19:53 /
 
Újra hőség, forróság, boldogság...

Köszönünk minden hozzászólást, hasznos információt, segítséget, elsősorban VIM-nek és Vappali-nak.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:54
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Vas, 20:54 /
 

Király!
Én berendeltem a Hestore-ból, ki is fizettem előre, a két Ducati kondit meg dobtam mellé egy tekercs hangfalkábelt. Utána néztem meg csak, hogy egyik sincs készleten. Gondoltam rákérdezek itt mi a tapasztalat a webshoppal, amikor felfedeztem hogy tulajdonképpen a webshop leágazása ez a topic. Mindegy, remélem hamar ideér. Bár a feleségem mondta kari előtt ne piszkáljam már, most olyan jól működik. Csak már ott motoszkál bennem, hogy ha a hmv kondi 2,6-ból tudott 1-et, akkor a fűtés 2 uf-os kondija, sem tudhat nagyon többet 1-nél.
2,6-os kondit nem találtam, rendeltem helyette a 2,5-est. Hátha felfelé csal. Ha meg nem, akkor hozni fogja egy kb. 2-3 éves 2,6-os kondi szintjét.
(#) VIM válasza pherbiehu hozzászólására (») Vas, 21:23 /
 
Profik vagytok mindketten! Minden elismerésem a kitartásotokért és türelmetekért, én nagyon bíztam bennetek, hogy megtudjátok csinálni.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Vas, 21:35 /
 
Köszi a segítségeteket .... és legfőképpen a türelmet!
(#) Csibi80 hozzászólása Hé, 8:51 /
 

langyos víz, hőcserélő?, F14, ki-be kapcsolás, új panel

Sajnos nem sikerült a hétvégén sem időt szakítani a kazánra, majd talán e hét végén.

Beszéltünk itt az elfogyó melegvízről, a hőcserélő és a többi alkatrész tisztításáról, tisztítószerekről (egyébként szereztem be foszforsavas vízkőoldót), stb... de az senki írásában nem szerepel, hogy ugyanezen problémák mellett F14-es hibára állt volna ki a kazánja...ugyanis nekem ez van és kicsit aggaszt a dolog, hogy esetlegesen nem csak tisztításról van/lesz szó...
Sajnos percenként leáll és újraindul a kazán, a relék kattognak, kapcsolnak stb...biztos vagyok benne, hogy ez nem jó a panelnak...

Erről valakinek van valami tapasztalata?

Köszi
(#) pherbiehu válasza Csibi80 hozzászólására (») Hé, 9:57 /
 
Nálunk is hasonló "short cycle" volt, de F14 sosem, csak F9.

ISOTWIN C F 24
( F9 víznyomás érzékelő hiba )
F14 fűtési előremenő maximum hőmérséklet túllépése (>95°C)

A fűtés működik rendben, bármilyen fokozatra tekerve a szabályzót a kazán elelején? Úgy értem a legkisebben és a legnagyobbon is hibátlan?
A hópihe állásban például csak a szivattyúnak keringetnie kell időnként, begyújtás,égés nélkül.
A hozzászólás módosítva: Hé, 10:01
(#) VIM válasza Csibi80 hozzászólására (») Hé, 11:25 /
 
Szia! Amiket felsoroltál hibakódokat abban van egy F12 is a felsoroltakon belül ami a kezelő panelen (a használói interface kártya) van. Annak a csatlakozását kell megvizsgálni, hogy rendben van e. Az a kártya végzi a perifériák ellenőrzését az induláskor és ha nincs kapcsolat a vezérlőpanellel akkor a hibás teszt eredménye lesz a felsorolt hibakódok.
(#) VIM válasza Csibi80 hozzászólására (») Hé, 11:49 /
 
Ha eBUS kommunikációs hiba van és az folyamatos addig nem lehet tovább lépni ha pedig nem is lehet bekapcsolni a készüléket akkor pláne hiszen ez a kezelője a vezérlőnek.
Következő: »»   592 / 593
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem