Fórum témák
» Több friss téma |
és Hutty és VIM!
Szétkaptam. Átmérő: 25., magassága 48mm. A fotón látható, hogy ki van a hely centizve, bár lehet pár mm. még mehet pluszba. Illetve mint írtam is korábban, okozhat gondot ha pl. a dobozka oldalához erősítem kívülről pl. kábelkötegelővel, vagy melegragasztóval? Teljesen kiképeztek itt elektrotechnikából. Akkor egy 22 éve folyamatosan üzemelő kazánnál ez már egy alap hiba lehet ha jól értem. Én is azon agyalok, hogy valamiért nem tud áramlani a víz. A csőben lelassul, az NTC jelez hogy elérte a hőfokot, láng kialszik, kicsit visszahűl - újra begyújt. A tartályt nem takarítottam csak. A csöveket ami ahhoz csatlakozik alulról mind leszedtem, kitakarítottam. Igazából nem volt benne vízkő, dzsuva sem. A 3 járatú szelepet és a HMV hőcserélőt is kitakarítottam megint, szivattyú körül is. NTC-k cserélve, kivéve a tartály ntc. Így joggal feltételezhető amit írtok, hogy a szivattyú nem tud olyan teljesítménnyel szállítani, ami a rendszer működéséhez kellene. A hozzászólás módosítva: Sze, 10:23
Kaptál mérőműszert? Ha boltban veszed a kondit, esetleg megkérheted őket, hogy ami az adott fizikai méretekbe belefér, azok közül mérjenek rá egy 2.5µF és egy 3µF-osra, és amelyik jobban passzol a 2.6 .. 2.86µF sávba, azt teszed bele, vagy megveszed mind és otthon tudsz vál(asz)tani köztük. Ugye felfelé pluszban nem fog válltozni a kapacitás értéke, csak idővel csökken majd.
Én az eredeti helyére raknám az újat, de ha esetleg kívülre rakod vagy egy plusz külső dobozba, én mindenképp úgy vinném be a vezetékeket, hogy ahol bemegy ott tömítve legyen, ha megnézed a fekete dobozd, körbe elég jól tömített, hogy víz ne menjen bele. A hozzászólás módosítva: Sze, 10:41
A dobozt megfúrnám, kábel át rajta, majd az átvezetés is kapna egy kis meleg ragasztót.
Vagy hasonló megoldással, ahogy a 230V is bemegy, csak azzal pont szemben.
Na egy haver szólt, hogy van 2,5-es, de lefelé csal. Van még 3μF kondija. Ha a gyári 2,6-os helyett egy 3-ast teszek be, az okozhat galibát?
Nem találok a neten 2,6-ost, ami most van benne, igaz még pár helyen néztem csak.
Szia!
Nyugodtan használhatod a 3 μF-os kondit (ha az is motorhoz való állandó üzemi kondenzátor), valószínűleg annak is kicsit alacsonyabb a tényleges kapacitása.
Ha a 3-as is lefelé csal, azt tenném bele.
Saunier duval Isotwin F24 e-aSziasztok!Van egy Saunier Duval Isotwin F 24 E-A típusú készülékem. Immáron 19 éves. Tavaly kezdődtek a problémák. Tusolás közben elvette a lángot, a sárga visszajelző kialudt és pirosan kezdett el villogni, F14-es hibakóddal. Ha minden igaz, akkor ez azt jelenti, hogy az előremenő víz hőmérséklete elérte a 95 °C-ot, ezért leállítja a víz melegítést. Majd egy idő után visszakapcsolt és megint ment, kb. 1 percig. Annyi előnye volt ennek, hogy legalább volt meleg víz... Aztán jöttek a nagyobb gondok. F14 után F12, F13 stb... A végén be sem kapcsolt...vezérlés (főpanel) csere...Mindennel együtt 120.000...oké.... Jó volt kb. két hétig, de tényleg semmi hibakód....most ott tartunk, hogy megint F14, de a tusolás végére nincs már meleg víz...elzárom a tust, várok, majd megnyitom és megint van 1-1,5 percig meleg víz. Jó jó a váltófürdő, de jóból is megárt a sok. Kihívtam a szervízt. Húha, mondja, akkor itt a keringető szivattyú lesz a rossz, nem tudja olyan mértékben továbbítani az elkészült meleg vizet, ahogy azt előállítja. Kicsavarta a szivattyún levő nagy csavart és spriccelt belőle a víz. Oké, mennyi? 110.000 + a kiszállás, munkadíj, stb... Mondom köszönöm és elküldtem. Egyébként ha jól tudom az a nagy csavar a szivattyún az a légtelenítő csavarja? És tényleg onnan nem szabadna folynia a víznek? Szereztem egy szivattyút, ki lett cserélve, két napig tökéletes volt, aztán megint F14... Most jelenleg ez van, megindul, F14, letilt, visszakapcsol és így szinte max. langyos vízben tusolunk, fürdünk... A szerelő azt mondta, hogy akkor tovább kell menni a körön. Aztán majd csak jó lesz egyszer...na mondom így én is tudom... Esetleg hőcserélő a problémás? Ha igen, azt pl. sósavval lehet tisztítani? Háztartásira gondolok, az nem olyan erős... Szóval ha még valaki olvassa ezt a fórumot és találkozott ennél a típusnál akár ilyen problémával, akkor kérem javasoljon valamit, mert már nem akarok további 10-100 ezreket költeni rá, viszont most "kedvem" (anyagi) sincs egy új kazánhoz... Nem beszélve arról, hogy félő, hogy a sok ki-be kapcsolgatás (napi akár 100 is lehet) nem igazán tesz jót a 3 hónapos panelnek... Köszi!
Üdv a "klubban"! Javaslom olvass vissza korábbi hozzászólásokban sok mindenről van szó ezzel a kazánnal kapcsolatban.
Nem most van itt a legjobb időpont erre, de ha az egész készüléket mindenhol ahol a HMV keresztülfolyik ki tudjátok tisztítani, az sokat fog segíteni. Számunkra is világossá vált, hogy ennek (és valószínűleg minden hasonló elven működő) kazánnak nem annyi a karbantartása, hogy évente kiporszívózza valaki.... Tekintve az életkorát, biztos hogy cserélni kell az anódot a tartályban, a tartály alján és az abba csatlakozó csőben lehet lerakódás, emiatt beszűkülés, dugulás. A HMV szivattyúban a kondi is valószínűleg gyengécske már (de lehet hogy a fűtési szivattyúban szintén). A hozzászólás módosítva: Csü, 12:28
És ezt hogyan szedem ki? Mármint ezt a csatit? Semerre nem akar megindulni.
Ezt a nyíllal jelölt csavart ha oldom, akkor kiemelhető a műanyag csatlakozó? Mintha ez fogna oda egy lemezkét. nem akarom a csatit feleslegesen feszegetni, hogy miután eltört jöjjek rá hogy hogyan is kellett volna kiszedni. Azokon, a te fotódon bal szélén látható "villákon" keresztül csatlakozik a motorba? A hozzászólás módosítva: Csü, 12:58
A legjobb lenne, ha úgy tudnád cserélni a kondit, hogy a barna csatit nem is veszed ki a fekete házból, mert azon két karom van kétoldalt, amit be lehet nyomni, hogy kivedd, de ekkor törött le egy darab.
Azt a részt, amibe a kondi két fehér vezetéke megy, kellene kihúzni a kondi irányába. Ehhez lehet hogy útban van a csavar, amit zölddel jelöltél. Ha azt a csavart és még kettő másikat kicsavarod, akkor lejön a fekete doboz a szivattyúról. Igen, azokon a "villákon" csatlakozik.
Lehet nem szarakodok vele. Elvágom a kábelt, aztán mielőtt ráforrasztom az újat, egy wagoval rácsatlakoztatom, és letesztelem. Ha nagyobb lesz a kondi és nem fér be a dobozba, akkor a régi kondi helyén maradhat is a wago. Bár összeforrasztani, meg zsugorcsövezni sem tart sokáig.
Neked a motor felőli oldalról van a fotó ugye? Egy hülye kérdés: a kondinak nincs polaritása ugye, mindegy hogyan csatlakoztatom be? A hozzászólás módosítva: Csü, 13:26
Vagy arra gondolsz, hogy a jelzett nyílásban egy lapos csavarhuzóvaál meg lehet feszegetni, és akkor a műanyag a kondi irányába mozdul?
Ez olyan kondi, aminél nincs +- tehát mindegy a bekötés.
A 3 csavart vedd ki, vedd le a fekete dobozt a fémházról és akkor jobban látod,hozzáférsz. Igen, óvatosan laposcsavarhúzóval, annyira elég kihúzni, hogy könnyedén kijönnek a vezetékek. A fűtési szivattyúnál a kondi mellett középen a fekete hengeres rész amibe a dobozfedél csavarja is belemegy, azt is kivettem,kitekertem, talán itt is ki kell venni, de nem biztos, már nem emlékszem. A hozzászólás módosítva: Csü, 13:49
A fűtést egyelőre hagyom, az szerintem ok.
Este rápróbálok, akkor kapom meg a 2,5 és a 3-as kondit. Először a 2,5-est próbálom ki. Ha javulást tapasztalok, akkor marad az, és megpróbálok egy belevalót felhajtani. Meg akkor holnap ráméretek a gyárira, hol tart. Nekem a motorra is a 2,6 van írva.
Túlkomplikáljátok ezt a kondi témát szerintem!Tegyél bele egy olyat mi bele is fér elég a 2,5uf simán csak üzemi legyen!Ha a kondi rossz az akkor már bőven 1uf alatt van az értéke ha belekavar a keringetésbe..Nem egy túl kényes dolog ez,hogy 0,1-0,2uf kapacításon múlana a szivattyú és a kazán működése..
Én eleve hajlamos vagyok mindent túlkomplikálni. Így meg hogy nem is értek hozzá pláne.
Ezt a hármat kaptam most, gyakorlatilag egyik sem fog beleférni, de arra jó hogy leteszteljem. A bal szélsőt tervezem beletenni, csak most letiltott a család, nem mehetek a kazán közelébe csak akkor ha mindenki lezuhanyzott.
Na csak belepróbáltam a 2,5-est. Persze jelentősen nagyobb, nem fér el a dobozkában. A fenti fotón a bal szélső ment bele. És tádám! Szuperül működik!
Pedig kicsit jobban odahúztam mint korábban használtuk. Engedem a melegvízet, teljesen arra nyitva a csapot, és végig melegíti közben. Illetve nem mindig, max, egyszer van utógyújtás, lekeringet, aztán kikapcsol. Persze így utólag okos vagyok, de a motor hangja is szebb lett. Már küszködött valószínűleg. De legalább jól ki lett takarítva a kazán. Most egyelőre így marad - parasztba ahogy a kolléga mondaná - de vagy veszek bele egy kisebb méretűt, vagy normálisan rögzítem majd. De holnap melóban a kollégával megméretem ami benne volt gyári, hogy a 2,6-ból mennyi maradt. Illetve a fenti fotón látható két 3-ast, hogy azok mennyit tudnak. Az a négyzet alakú is jó lehet, az is üzemi kondi?
Szia! Ha már egyszer szóba került a szivattyúk kondenzátora akkor ha a méreteket vesszük akkor melyiket érdemes megvenni közülük ha az egyik az menetes rögzítővel van ellátva a másik pedig a nélküli. A méret az hogy értendő ha a kettőt összehasonlítom? A menetes rész az benne van a hossz méretben, mert akkor azt érdemesebb megvennem (a "korpusz" méretet tekintve) ha a menetes részt levágom róla akkor méreten belül van a hossza és elférne a szivattyú dobozában. Az eredeti méretű.
Amilyen nálunk került bele, annál a típusnál nem számolják bele a menetes részt a megadott hossz méretbe, és puhafém, könnyen levágható róla. Gondolom általában ez minden típusra igaz lehet.
Nem tudom. Még a katalógusból sem tudom levezetni.
Az biztos, ha ötből négyet a fiókba teszek sem éri el az ára, csak mester kiszállását sem.
Hát akkor inkább a "KEMET" marad meg a fűrészelés.
A szivattyúban amit kicseréltem, abban a kondi is ki lett cserélve, ki is mértem.
A tartály, hőcserélő, csövek tisztítására mit javasolsz? Mivel szokták savazni? Citromsav, vízkőoldó, sósav higítva vagy valami speciális szer? A kazán tartályát nem egyszerű kivenni gondolom, rendesen szét kell bombázni a kazánt, hogy hozzáférjen az ember...
Savazásban nem tudok tanácsot adni (nálunk cserélve lett a hőcserélő), de erről is olvashatsz itt a fórumban, illetve tudnak segíteni a fórumtársak.
Nem fogjuk megköszönni annak aki tervezte ezt a kazánt az biztos, legózni kell, szinte minden útban van mindennek. A tartály kiszedéshez ki kellett venni a főtési hőcserélőhöz menő csöveket is, hogy előrefelé kiférjen. Ehhez lehet jobb megvárni a fűtési szezon végét. Nálunk csak ecet volt bevetve, de abban éjszakán át "velneszeztek" a csövek és egyebek... Remélhetőleg elsősegélynek elég lenne nálad, ha a tartály alján a három közül azt a csövet, ami a szivattyúhoz megy, le tudnád venni és kitisztítani, illetve ahol bemegy a tartály alján, ott amennyire tudod kitisztítani. illetve ha nem volt, akkor a HMV szivattyút is szétvenni, nálam abban is volt tömelék, főleg a felső csatlakozásnál, ahol egy fém szűkítő karika is van benne. Vappali is hasonlóan oldotta meg, a "kunkori" cső tisztítással. A hozzászólás módosítva: 12:30
|
Bejelentkezés
Hirdetés |